Forumindex

Forumindex  >>  Musik  >>  Men ok, vafan heter låten?

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Herskar
[#1]  Skrivet: 2005-11-22 14:11:36 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 10 nov 2005 Inlägg: 439
Frugan gillar nya Madonna-låten och terrorväxlar mellan MTV, VH1, Musicbox, vafan, PTV och allt vad det heter. Nio gånger av tio hörs låten, och jag får liret! Inte för att jag ogillar Madonna mer än vanligt, utan helt enkelt för att jag bara inte kan komma på vicken i helvitte ABBA-låt den där knullande flöjten nallats ifrån.

Twee-twiddel-dee, twiddeli-twee-twiddeli etc etc-eee!

Så fram med det nu, vad heter låtjäveln?

Jaså, jaha, presentera sig. Hej hej.

Nå?

-H

Samael
[#2]  Skrivet: 2005-11-22 14:15:10 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 16570 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Är det inte den däringa "gimmegimmegimme en man utav midnatten"? Eller vad den nu kan tänkas heta?

And also: Willkommen!

Senast ändrad av Samael den 2005-11-22 14:17:46, ändrad totalt 1 gång

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Jason
[#3]  Skrivet: 2005-11-22 14:17:00 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 32971 Från: ett annat håll
Dancing Queen eller Waterloo? Säger en person som faktiskt köpte ABBA Gold en gång i tiden.

Och då undrar ni kanske varför jag köpte den? Svaret blir att jag inte har en djävla aning...

[#4]  Skrivet: 2005-11-22 14:21:00 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 6064 Från: Lilltomta
Mannen efter midnatten "Gimme Gimme Gimme" är det Madonna (eller snarare hennes producent/musikskapare) samplat i Hung up. Slutresultatet är enligt min mening djävulskt bra och catchy och jag gillar inte ens sån musik (70-talsdisco eller Madonnas alster)!

Välkommen, du!

Edit: Videon till låten är ju helt galen. Kvinnan är född 1958 och ser så djävla bra ut fortfarande. Jag bara önskar att jag lyckas hitta någon med såna gener, då kommer jag aldrig någonsin klaga på något i mitt liv, ever*.

*Yeah, right. Kommer alltid finnas något att klaga på.

Edit2: även om det sjunger om en man efter midnatt så är titeln Ge mig Ge mig Ge mig

[#5]  Skrivet: 2005-11-22 15:01:00 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 10838 Från: westeroze
Att en gammal ABBA-slinga bär upp låten, och att resten är där endast som utfyllnad, det säger en hel del om Madonnas musikaliska talang.

Jag tror det snarare hundraelva plastikoperationer och ansiktslyftningar är hennes hemlighet snare än fina gener. Åsså kan man trixa rätt friskt i datorn också.

[#6]  Skrivet: 2005-11-22 15:14:38 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 22583 Från: ett annat håll
Hummer Bugg sket ur sig:
Att en gammal ABBA-slinga bär upp låten, och att resten är där endast som utfyllnad, det säger en hel del om Madonnas musikaliska talang.

Jag tror det snarare hundraelva plastikoperationer och ansiktslyftningar är hennes hemlighet snare än fina gener. Åsså kan man trixa rätt friskt i datorn också.
Visst men då tenderar hennes gener ändå garantera att de plastikoperationer hon säkert utfört ändå ger ett fantastiskt resultat. Titta exempelvis på drottning Silvia, Cher och Dolly Parton för att inse att det också och oftas kan gå fruktansvärt fel. Men sedan så har jag ju också å andra sidan en viss respekt för vad Madonna utfört musikaliskt. Inte så att jag har hennes skivor, eller ens lyssnar på enstaka låtar men hon har ju ändå överlevt såpass länge och är fortfarande såpass stor, så något måste hon ju göra rätt.

[#7]  Skrivet: 2005-11-22 15:16:35 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 27337 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Låten är som allt annat från madonna de senaste decenniet, man gör en snabb oförarglig produktion av något som är på väg att bli trendigt, sedan marknadsför man detta tillräckligt mycket så att det ser ut som att man sätter trenden i stället för att följa den.

Mitt omdöme med andra ord: Apati.

Helt orelaterat
Borde inte 'Vin Diesel' bytas ut mot g.ud, så att balansen på himlavalvet inte tippas allt för mycket

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#8]  Skrivet: 2005-11-22 16:35:00 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 95116 Från: westeroze
Jason sket ur sig:
Hummer Bugg sket ur sig:

Visst men då tenderar hennes gener ändå garantera att de plastikoperationer hon säkert utfört ändå ger ett fantastiskt resultat.

Såhär ser hon ut oretucherad:

[fixade bilden! /haddock]

Still want her?

[#9]  Skrivet: 2005-11-22 16:37:38 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 10 nov 2005 Inlägg: 414
TacomaTrailer sket ur sig:
'Vin Diesel'

O, en lek! Jag vet, jag vet, ummm...

Glögg Etanol!

Och tacki för "Gimli Gimli Gimli, a dwarf after midnight" - ja, som vi dvärgätande troll säger i Dark Age of Camelot (där min lille Sigge föddes).

-H

TacomaTrailer
[#10]  Skrivet: 2005-11-22 16:37:56 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 18639 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Velly funny Dr Jones, men bilden funkar inte, man får klippa och klistra in adressen i stället: http://www.worth1000.com/entries/195500/195757WdFB_w.jpg

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

haddock
[#11]  Skrivet: 2005-11-22 16:41:56 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 22976 Från: Lilltomta
TacomaTrailer sket ur sig:
Helt orelaterat
Borde inte 'Vin Diesel' bytas ut mot gud, så att balansen på himlavalvet inte tippas allt för mycket

Mja, vågar inte riktigt testa hur forumet reagerar om man sätter ordfiltren till att gå i en infinite loop. Men kanske byta ut Vin Diesel mot Chuck Norris, däremot....

Edit: Vodka Bensin.

[#12]  Skrivet: 2005-11-22 20:24:06 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 2382 Från: Katrineholm, bitch
Herskar sket ur sig:
"Gimli Gimli Gimli, a dwarf after midnight"

NU vet jag.

Välkommen, H.

Skurt
[#13]  Skrivet: 2005-11-22 21:52:14 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 7234 Från: Lunnagår
Ööööh.. hur kan man tycka hon ser snygg ut i dessa dagar? Själv tycker jag hon ser ut som en 88-årig Christer Lindarw i någon slags kroppstrumpa. Nä.. äckel.. äckel.. äckel.. Mår illa bara att bli tvingad att glo på hennes video.

Och som aficionado av den underground-disco som fanns på tidiga 70-talet med David Manusco som förgrundsgestalt och dj, funkig musik med högt musikaliskt värde som gav upphov till både hiphop och modern dansmusik så spyr jag på allt som ABBA någonssin producerat i sin ostiga konservmusiksfabrik.

EDIT:
Wow.. fick till lite formuleringar a la Nöjesguiden där typ. Mäktigt!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Musik  >>  Men ok, vafan heter låten?

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet