Forumindex

Forumindex  >>  Boyahed.com vs. Media  >>  Mediakupp?

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Hummer Bugg
[#1]  Skrivet: 2006-01-05 18:13:45 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 4266 Från: westeroze
Är det inte dags att ge sig på media rejält?

Mitt förslag är att försöka få in en falsk nyhet i nån av de stora tidningarna, om man är några stycken så är det lätt att plantera "bevis".
Vitsen är förståss att visa på hur dålig källkritik medierna har, och dessutom få sig ett gott skratt (nyheten ska givetvis vara dum men ändå trovärdig, med någonting som avslöjar att det är fejk.) Mediamagasinet gjorde nått liknande för nått år sen, då professorns namn avslöjade att det var bluff (han hette typ bluff på danska).

En sak man skulle kunna pröva med är Cocacolans hemliga ingridiens, att några studenter kommit fram till att det måste vara t.ex. grisblod, fjärilslarver, kokain (som de ju innehöll på den gamla goda tiden) eller något annat uppseendeväckande.
Men ni kommer säkert på nått bättre...

[#2]  Skrivet: 2006-01-05 18:18:31 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 28994 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Påstående:
kokain

Det där kan ju bara fan inte vara sant, bevis tack, eller fabricera och använd i kuppen!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#3]  Skrivet: 2006-01-05 18:25:08 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 1106 Från: westeroze
Japp, helt sant. Bara å kolla in snopes om du inte tror mig: http://www.snopes.com/cokelore/cocaine.asp

[#4]  Skrivet: 2006-01-05 18:43:59 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 32737 Från: någonstans där jag var.
Gick att köpa rent kokain fram till 1920 i vanliga affärer med tycker jag mig ha hört. Och kolan (efter eget minne nu) hade mer kokain i början av lanseringen, för att sen bara ha den som en ehh "rolig grej" med typ bara spårämnen av kola.. i kolan.

ed: såg precis att det var en länk, skulle nog ha bläddrat igenom den innan jag skrev något, får se hur rätt jag hade.

Skurt
[#5]  Skrivet: 2006-01-05 19:01:53 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 6189 Från: Lunnagår
GRiM sket ur sig:
Gick att köpa rent kokain fram till 1920 i vanliga affärer med tycker jag mig ha hört.

Enbart i Apotek..

Och Coca Colas smaksättningsirup innehåller fortfarande coca-blads-essens. Dock utan kokain.

Snopes.com sket ur sig:
Moreover, at least one of the ingredients called for in the recipe would be next to impossible to secure in the U.S. (or to bring into the country): decocainized flavor essence of the coca leaf. As it now stands, only Stepan Co.'s New Jersey plant possesses the necessary DEA permit to import the leaves and remove the cocaine from them. Anyone looking to reproduce the drink would have to go to Stepan to get one of the key ingredients, and Stepan would refuse to sell to them.

http://www.snopes.com/cokelore/formula.asp

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
TacomaTrailer
[#6]  Skrivet: 2006-01-05 21:03:49 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 25369 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Påstående:
1/400 of a grain of cocaine per ounce of syrup.

Skrämmande! Kan ingen också förklara varför alla som luktade på coca cola inte dog på fläcken av överdos.

Hur som helst, kan vi återgå till ämnet nu? Bra trådintiativ, sorry att jag derailade istället för att stfw:a.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

ml
[#7]  Skrivet: 2006-01-06 20:15:57 Citera
Generaldirektör
Regdatum: 15 nov 2004 Inlägg: 2704
Rolig idé, man måste ju enkelt kunna komma på något
om något nytt datavirus.
Ska vara lite "råttan i pizzan" sak tycker jag.
Kanske med någon skum Eu-regel, som ska börja gälla,
kanske att alla filmer måste dubbas till hemspråket för
att förhindra piratkopiering och samtidigt värna om dom
lokala språken som finns inom Eu, eller ännu värre alla
filmer till tyska/franska.

Hasselhoff cries while raping Germany

Nenne
[#8]  Skrivet: 2006-01-06 21:03:58 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 maj 2005 Inlägg: 895
Problemen med att komma med något påstående från EU-nivå är väl att då har dom egna källor att kontrollera. Lättare isåfall att göra något på inrikes nivå tror jag, om man ska kunna plantera egna källor.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Skurt
[#9]  Skrivet: 2006-01-07 04:44:43 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 10972 Från: Lunnagår
ääh.. det ärrväl lätt?? fixa lite känsdis-porr..dliksom

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Boyahed.com vs. Media  >>  Mediakupp?

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet