Forumindex

Forumindex  >>  Musik  >>  Så, du tror att du kan musik.

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
AnaMatronic
[#1]  Skrivet: 2006-04-18 13:08:51 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 13200 Från: :nårF
Jag vet inte om det finns fler här på forumet som är festivalhoror. Hursomhelst så tänkte jag passa på att lägga in några tips på band som kommer att röra sig ute i festivalsverige i sommar.

Hultsfred:
www.rockparty.se
Datarock. Såg dem i Roskilde i somras och njöt. Riktigt galna norrmän som spelar eeuuhm, datarock. Svinbra på scen.

Hello Saferide. Skön djävulskt soft popmusik. Har spelats rätt mkt på P3. Hon ska tydligen inte vara lika bra live som på skiva. Men jag tycker absolut att det kan vara värt att se.

Slagsmålsklubben. Knappast okänt. Men de spelar störtskön nintendopop och har ett djävla röj på scen.

Siseta (Hässleholm):
www.markan.se
Dia Psalma. De flesta som var unga på 90-talet känner väl till dem. Nu gör de comeback, förmodligen är stålarna slut. Men för den som aldrig sett dem live kan det vara kul att skråla lite till tro rätt tro fel eller Balladen om lilla Elsa.

Ett band jag skulle vilja tipsa om är Dipper. Sjukaste livespelningen jag någonsin sett. Jag har aldrig sett en sångare ha så hög aktivitet som dippers sångare. De kommer tyvärr inte till någon festival. De kan däremot ses i Kristianstad den 25/5 om någon är intresserad.

Hursomhelst. Etersom jag är så insnöad på min egen musik. Är det någon annan som har några okända (bra) band som ska spela live i sommar på lager så kan ni väl tipsa?

eeyy.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Nenne
[#2]  Skrivet: 2006-04-18 15:52:21 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 maj 2005 Inlägg: 5808
personligen tycker jag att om man ska på Hultsfred får

Kaizers Orchestra och Gogol Bordello inte missas. Båda banden har ett sanslöst sväng, det första bandet på norska, de andra på ryska, spanska, italienska och den där trevliga söta ryska dialekten av engelska som Peter Stormare använder sig av i Armageddon eller vilken det nu är. Jallafall, don't miss

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
AnaMatronic
[#3]  Skrivet: 2006-04-18 15:54:38 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 14400 Från: :nårF
Nenne sket ur sig:
personligen tycker jag att om man ska på Hultsfred får

Kaizers Orchestra och Gogol Bordello inte missas. Båda banden har ett sanslöst sväng, det första bandet på norska, de andra på ryska, spanska, italienska och den där trevliga söta ryska dialekten av engelska som Peter Stormare använder sig av i Armageddon eller vilken det nu är. Jallafall, don't miss

ey, bara namnet Gogol Bordello gör ju att man blir frestad att se dem.

Benefactor
[#4]  Skrivet: 2006-04-20 14:30:06 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 9393 Från: och med nu!
Fuck, den som ändå hade tid att åka på festival och bo i sunkigt tält och dricka öl och lyssna på musik flera dagar i sträck och hångla fel bakom bajamajan... lucky bastards.

Ibland drar jag på mig min tröja från Hultsfredsfestivalen 1991 och drar ngr. bira och bara låtsas. Och sjunger Sator för mig själv. I wanna go HOME!

[#5]  Skrivet: 2006-04-20 15:16:37 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 9205 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Vafan, kan man se på band när man åker på festival? Jag trodde dom bara var där för att skapa ett obehagligt basljud i bakgrunden när man försöker hålla igång sin 7-dagarsfylla.

AnaMatronic
[#6]  Skrivet: 2006-04-20 15:28:25 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 4800 Från: :nårF
Samael sket ur sig:
Vafan, kan man se på band när man åker på festival? Jag trodde dom bara var där för att skapa ett obehagligt basljud i bakgrunden när man försöker hålla igång sin 7-dagarsfylla.

Låter som min kompis, vi kan kalla honom Per- Ola. Han kom till Roskilde i fjol med 300 svenska riksdaler och två flaskor smirnoff på fickan. Köpte braj för 200 och snyltade sig igenom hela festivalen. Han såg två band och spenderade mesta av tiden liggande i en uppblåsbar gummibåt och ojade sig över att han hande ont i magen.

Skurt
[#7]  Skrivet: 2006-04-20 15:38:31 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 26164 Från: Lunnagår
Samael sket ur sig:

Samma här.. Jag trodde band och sånt var sånt man försökte ta sig ut till genom att krypa genom den metertjocka (vad-är-bajs-och-vad-är-lera-)leran i spöregnet under extrem fylla men sen kom man fram till en sån stor folksamling som man inte har någon chans att forcera för att höra på basljudet.

George Clinton Parliament/Funkadelics bakgrundsbasljud ser jag som det enda självklara skjälet att krypa genom lera till på Roskilde Festival i år dock!

annars skulle jag väl säga: STEVE ANGELLO & SEBASTIAN INGROSSO (S)COLDCUT (UK)BOB DYLAN (US)GUNS N’ ROSES (US) FRANZ FERDINAND (UK)KOOP (S)PHOENIX (F) DJ SNEAK (US) THE STREETS (UK) THE STROKES (US) RICARDO VILLALOBOS (D/CHL) KANYE WEST (US) TECH N9NE (US)

HULTSFRED MIN RÖV! vem spelar där?.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Benefactor
[#8]  Skrivet: 2006-04-20 16:16:23 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 3636 Från: och med nu!
I din röv?

[#9]  Skrivet: 2006-04-21 00:26:47 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 4024 Från: alla människors kollektiva tänkande.
AnaMatronic sket ur sig:
Låter som min kompis, vi kan kalla honom Per- Ola. Han kom till Roskilde i fjol med 300 svenska riksdaler och två flaskor smirnoff på fickan. Köpte braj för 200 och snyltade sig igenom hela festivalen. Han såg två band och spenderade mesta av tiden liggande i en uppblåsbar gummibåt och ojade sig över att han hande ont i magen.

Jag är rik, knarkar sällan och det enda jag kan tänkas klaga på på festival är vädret och eventuella håligheter/stubbar där jag ska sova. Snyltar gör jag fan inte! Så kom inte här och gruppera mig med goddamn djävla Per-Ola, jag hatar den jäveln! : D

AnaMatronic
[#10]  Skrivet: 2006-04-21 16:12:06 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 17400 Från: :nårF
Då låter du mer som mig. Förutom det med stubbar eftersom jag har en djävulskt flexibel ryggrad. Vädret har ja dessutom inte behövt klaga på förutom när jag höll på att svimma på Roskilde i fjol. Det var så satans varmt.

Samael sket ur sig:
Så kom inte här och gruppera mig med goddamn djävla Per-Ola, jag hatar den jäveln! : D

Kunde inte låta bli att notera att du sitter och lyssnar på dig själv hela dagarna (last.fm). Självgod, precis som Per - Ola.

TacomaTrailer
[#11]  Skrivet: 2006-04-21 17:10:43 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 25443 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Lägg ner för fan, Per-Ola är Kung!!!!! Kung, I tellz ya!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Skurt
[#12]  Skrivet: 2006-04-21 17:24:12 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 39386 Från: Lunnagår
AnaMatronic sket ur sig:

Du jag känner igen scenariot, med min kompis "T" i huvudrollen. Han kom dit (Roskilde 2004) med marginella stålar.. Satte sig i sitt tält (som en schysst kompis satt upp för flera dagar sen) rökte en feting, sen somnade han.. och vaknade och ville ha mat av sina kompisar.. rökte en feting.. somnade.... rökte en till.. somnade... till slut lyckades han tjata till sig en jättestor påse chilinötter. så somnade han.. rökte och käka chilinötter, somnade, käka chillinötter och röka.. någon sorts "en kos dagbok"-liknande Roskildevistelse... Hey ladies!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
TacomaTrailer
[#13]  Skrivet: 2006-04-22 17:44:22 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 126331 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Ang. konserter, är det någon som ska på De la Soul i kväll(lördag)? I så fall är du en fin människa.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Benefactor
[#14]  Skrivet: 2006-04-24 12:59:02 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 4726 Från: och med nu!
Den första CD-skivan jag inhandlade (ca.1991): "De la Soul is dead". Ah, vilka tider.

[#15]  Skrivet: 2006-07-04 03:48:44 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 maj 2005 Inlägg: 1183
AnaMatronic sket ur sig:

Av din last.fm att döma antar jag att dom gick an?

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
AnaMatronic
[#16]  Skrivet: 2006-07-04 09:06:58 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 0 Från: :nårF
Nenne sket ur sig:
AnaMatronic sket ur sig:

Av din last.fm att döma antar jag att dom gick an?

Att de gjorde. Gogol var tillsammans med Strapping young lad helt klart det bästa jag såg Live på Hultsfred. Jag går loss lite på fioler och sånt på scen. Men framför allt var det tjejerna som lirade tvättbräda och bastrumma som gjorde mig varm i hjärtat.

Strapping young lad kan ju också vara något att kolla upp för dem som inte ha hört dem innan. Det går riktigt fort. Första trummisen som har lyckats ge mig helikoptersyn på trumpinnarna.

ed: Såg Kaizers också. Fast det bet inte riktigt. Visst var det bra men det var något som fattades. kanske öl.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Musik  >>  Så, du tror att du kan musik.

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet