Forumindex

Forumindex  >>  Meddelanden  >>  Trackern läggs på is

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
haddock
[#1]  Skrivet: 2006-02-28 14:50:52 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 12182 Från: Lilltomta
På grund av lite för mycket trafik till trackern och risken för att trafiken blir för hög så har vi beslutat att temporärt stänga ned trackern för lokala torrents. Det kommer fortfarande gå att ladda upp och tanka ned externa torrents, men torrents som skapats med http://tracker.boyahed.com/announce som announce-url kommer inte att trackas av oss.

Detta innebär att de torrents som redan finns på trackern kommer att få 0 seeders och 0 leechers och därför gömmas i trackerlistningen. Detta gäller alltså inte torrents från t.ex. piratebay, mininova, demonoid eller vafan de nu må komma, må komma från. Pepparkakeland.

Som sagt så är detta en temporär lösning och vi har vissa alternativ för att kunna bevara trackern i den form den är idag. Det blir dock minst ett par dagars downtime!

Sorry for the inconvenience.

Du som har torrents på tankning - i vissa fall kan du lyckas få ner hela filerna ändå om din klient stöder DHT-tracking.

Du som har torrents på sädning - om du inte har några leechers, stoppa då torrenten!

Oklarheter? Frågor?

[#2]  Skrivet: 2006-05-17 22:06:12 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 94449 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Hej haddock.

Tänkte försöka styra upp hela träcker-frågan genom att starta en egen domän som förhoppnignsvis kan kopplas ihop med boyahed på nåt vänster. Skulle därför behöva lite siffror på hur mycket trafik/träffar träckern var skyldig till när den var som mest aktiv. Vet att du har skickat det till mig nångång eller om du kanske skrev det här i forumet, skitsamma. Det kan vara bra info att ha när man ska skicka in en förfrågan.

Har förövrigt kollat upp wopsa.se
http://wopsa.se/webbhotell.html
Dom tar vettigt betalt (inget djävla 12 kronor i månaden-tjafs), och där är det inget skitsnack om fri trafik utan dom erbjuder helt enkelt 75 gb, men det kan ju fortfarande vara problem med antalet hits/dag. Därav denna fråga.

Dom tar 225 kronor i månaden vilket ju inte är helt djävla galet dyrt, men ändå tillräckligt dyrt för att dom inte bara ska stänga ner en på en gång.

Edit: Har nu även kollat upp www.prq.se som tydligen tar hand om piratebay och swebits (som ju är sveriges största trackers). Dom är dyra, men det kanske går att sänka kostnaden iåmed att det inte är snack om piratebay2 direkt. Dessutom saknar dom ju moraliska åsikter. Haddock, jag är en djävla n00b när det gäller åsnt här, kan du kolla upp vilket paket som skulle passa bäst? Ska maila dom och kolla också när jag har fått uppgifter om antalet hits.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Jason
[#3]  Skrivet: 2006-05-18 13:31:42 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 13550 Från: ett annat håll
Blir det seriöst av detta, lägger jag lungt 50:- spänn per autogiro varje månad till nämnd ansvarig.

Inte mycket men alltid något. Oh, damn. Did I bring out my dildo again?

[#4]  Skrivet: 2006-05-18 16:53:10 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 22522 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jason sket ur sig:
Blir det seriöst av detta, lägger jag lungt 50:- spänn per autogiro varje månad till nämnd ansvarig.

Inte mycket men alltid något. Oh, damn. Did I bring out my dildo again?

Jag matchar ^, om jag får slänga upp ytmnd-soundtrack alltså....hehe

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
AnaMatronic
[#5]  Skrivet: 2006-06-22 22:05:35 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 4920 Från: :nårF
Man vill ju inte vara tjatig eller så, men finns det några planer hos någon på att satsa på en Träcker? Jag saknar the dirty old jävlen. Är inte heller blyg för att pynta upp en stål då och då för att hålla den vid liv.

...med detta sagt vill jag bara säga: all heder åt dem som lägger upp länkar till externa torrents nästan dagligen.

edit: glömde säga. Finns det någon lättförståelig guide som förklarar hur man lägger in länkar till externa torrents i träckern? För oss vanliga dödliga då menar jag.

GRiM
[#6]  Skrivet: 2006-06-22 23:32:29 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 15607 Från: någonstans där jag var.
Jag tror att Göteborgs Universitet har en 240p utbildning, "Torrents och hur man lägger upp dem i ett modernt samhälle". Det sägs att intagningspoängen är ganska låga i år.
Sen kan man ju även läsa guiden som Capitan Haduku-san har svättat i-hop.

Samael
[#7]  Skrivet: 2006-06-25 10:38:59 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 22369 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Jag har planer på att fixxa en träcker. Och detta hos PRQ, men dom har ju lite problem för tillfället med servrar. tänkte vänta tills farbror blå har lämnat tillbaka deras grejer och dom har kommit på fötter igen.

Särru.

GRiM
[#8]  Skrivet: 2006-06-25 13:07:04 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 14519 Från: någonstans där jag var.
Vad sägs om att skaffa en vanlig tracker istället? Misstänker att priset är detsamma ungefär.

Grim, master of puns!

GRiM
[#9]  Skrivet: 2006-08-19 10:49:16 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 10785 Från: någonstans där jag var.
När jag känner mig nere så brukar jag läsa det nästsista inlägget i denna tråden... Genious!

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Meddelanden  >>  Trackern läggs på is

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet