Forumindex

Forumindex  >>  Humor  >>  Sven Achmedz, en jättebra idé väl värd att stjäla

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2007-03-21 02:27:29 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 49537 Från: payehoq
Normalt när man snackar om Stockholm Live och att grejer stulits handlar det ju om att Stock-ståupparna själva kör direktöversatta och/eller apgamla skämt. Men här switchar dom upp det och menar att det är dom som blivit bestulna. Idiotifaktorn är dock hög ändå.

Expressen sket ur sig:

"Leende guldbruna ögon" är stulen

SVT-succén "Leende guldbruna ögon" är stulen. Det hävdar tv-komikern Janne Westerlund som planerar att stämma kanalen.

För tre år sedan framförde bland andra Janne Westerlund och Özz Nüjen sketcher om invandrardansbandet Sven Achmedz i SVT:s humorsatsning ”Stockholm live”. Bakom idén fanns även Jakob Öqvist.
Nyligen avslutades SVT-serien ”Leende guldbruna ögon”, en tittarsuccé med miljonpublik. Berättelsen handlade om ett dansband bestående av invandrare som mot alla odds slog sig fram till succé.
– Beviset för att idén är stulen finns på vår dvd från säsong ett, säger Janne Westerlund.
– Våra advokater får se över det här.
Anders Weidemann, som skrivit manus till ”Leende guldbruna ögon”:
– Jag började skriva på manuset för tre år sedan. Jag har faktiskt inte sett ”Stockholm live” och Sven Achmedz.

http://www.expressen.se/noje/1.602423

Antingen gör Janne Westerlund detta utspel på skämt, och då är det väl otippat roligt mest för att Expressen går på det. Eller så är det på allvar och sanslöst, sanslöst, sanslöst patetiskt. På ett eller annat sätt är det skrattretande, i alla fall.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Ankeborg bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Teaflax
[#2]  Skrivet: 2007-03-21 14:22:24 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 21690 Från: Katrineholm, bitch
Hur som helst så vinner jag, eftersom jag hade ett liknande skämt på min repertoar typ 92. Jag hade ett kort dansbandssjok där jag föreslog att invandrare borde ge sig in i branschen med Kurt-Slobodans eller nåt sånt. Fast det varade inte så länge - jag hade glömt bort biten till jag läste det här (vanligt med det av mitt gamla material som aldrig riktigt fäste, faktiskt.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
johabbed
[#3]  Skrivet: 2007-03-21 14:28:28 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 17598 Från: payehoq
Sue the bastards!

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Humor  >>  Sven Achmedz, en jättebra idé väl värd att stjäla

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet