Forumindex

Forumindex  >>  Humor  >>  SSU tillbakavisar finska knutter-kostråd

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Kloppstock
[#1]  Skrivet: 2007-08-11 13:54:48 Citera
Svettfläck
Regdatum: 15 feb 2007 Inlägg: 6902 Från: Anders Leven's Mysiga Tortyrkammare
Expressen sket ur sig:
Ståuppkomikern Peter Wahlbeck hade anlitats som konferencier på SSU:s stora kongressfest i Örebro, där bland annat Mona Sahlin var gäst. Mitt i ett skämt blev Peter Wahlbeck avbruten.
– Helt plötsligt kom det fram en kvinna och ville säga något i mikrofonen. Du är inte rolig, du borde sluta nu, sa hon.

– Man går inte upp till en artist mitt under ett uppträdande och talar om att han inte är rolig. Speciellt inte när man hör att andra sitter och skrattar, säger han och fortsätter:
– Om det här är framtidens socialdemokrater då har man ju djävligt lågt i tak. Jag är faktiskt förvånad.
Vad skämtade du om?
– Om finska Hells Angelsmedlemmar. Jag sa att de här killarna äter Mikael Damberg till frukost och Pär Nuder till efterrätt.

Enligt SSU-ombudsmannen Tobias Gerdås var det en enskild person som tog illa vid sig av Wahlbecks nummer, och sa det till honom.
Hon tyckte inte att det var roligt. När hon påtalade det kände han väl att det räcker för i kväll. Det var inte allvarligare än så

– Jag talade personligen med honom efteråt och det var no hard feelings. Det var synd att alla inte uppskattade hans framträdande, säger Tobias Gerdås.
Expressen har sökt SSU-kvinnan för en kommentar men utan att lyckas.

(Så Expressen ringer istället på måfå upp folk som ochså närvarande och vinklar påståendet så att dom får ett väntat "jag är ochså upprörd")

Andra personer i publiken uppger att också dem uppfattade framträdandet som olämpligt.
Jag tycker skämten var mycket opassande, säger Jon Blomberg ombud för Örebrolän.

http://www.expressen.se/noje/1.792644/wahlbeck-i-brak-med-ssu-kvinna

Fundering 1: Visserligen saknar jag koll på amerikansk standup, men hade inte en sån här männirska blivit verbalt krossad under ett sånt här tilltag, vi får betänka att skämtet hade varit 10 gånger grövre dessutom
frågan är om företelsen "företagsgigg" man måste specialskriva för existerar i staterna, lär väl knappast vara på Willy:s i Hallunda:s personalfest nivå iaff?

Fundering 2: En dumskalle får spel, men fördomarna om att "Extremvänstern" Hitler dances the night away saknar stjälvdistans bekräftas ju ändock på nått vis

Fundering 3: Det positiva är att nu är det ju fritt fram att gå fram & avbryta Özz Nujjen & Jacob Öqvist när dom "upprör"

Jag tar på mig att publicera Expressens montage som föll bort vid tryckningen

Nuder beskådar stämningsbilder från förra veckans brunch i Jyväskylä när han förlorade vänsterörat

http://www.findus.se/produkter/sok.asp?sok=jultallrik
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida Yahoo Messenger ICQ-nummer
johabbed
[#2]  Skrivet: 2007-08-11 14:05:16 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 89167 Från: payehoq
Det gick ett roligt rykte om Peter Wahlbeck som togs upp i ett Filip & Fredrik-program, men som Wahlbeck tyvärr sa inte stämde. I alla fall gick det ut på att Peter Wahlbeck skulle ståuppa på något sorts feminist-arrangemang, en kvinnokonferens av något slag, och det första han gör är stegar upp på scenen och säger...

"Hallå, fittor!"

...men det var alltså tyvärr inte sant. Men vafan, det ger lite credd om ståupparna på företagsgigdå och då får spel och bara slaktar det företaget eller den politiska gruppen står för. Lite som en prostituerad som rånar torsken och knäar honom i pungen på vägen ut.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Yogurt
[#3]  Skrivet: 2007-08-11 15:45:58 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 09 mar 2007 Inlägg: 126 Från: Mammas mage
SSU (och i princip alla ungdomsförbund, utom Fredrik Federley, han ÄR KUNG! Hitler dances the night away ) består väl bara av elevrådsmuppar, och såna är dom absolut torraste av släktet Homo sapiens. Om du tycker Bosse Ringholm var ett sömnpiller, försök hålla dig vaken i ett elevråd! Jag försökte, somnade och avgick från elevrådet. (det visade sig vara roligare med lektioner) So. Sad. Eyes. Bleeding. Of. Sorrow. Sniff.

Att SSU en anlitar något som kan förknippas med humor är något av en revolution. Att en torrboll gnäller var väl givet.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Kloppstock
[#4]  Skrivet: 2007-08-11 16:40:29 Citera
Svettfläck
Regdatum: 15 feb 2007 Inlägg: 785 Från: Anders Leven's Mysiga Tortyrkammare
Nåja..åtm en i publiken lär ju suttit med ett kroniskt lite osäkert leende på läpparna,
Mona Va-(Sahlin) givetvis

Ty kan man i sitt Sommarprogram i SR reflektera över Tomas Bodströms underbyxor & snedfyllor, PK-sexmobba Göran Hägglund för att han inte går utklädd i pride-tåget,
ha koll på dom allra senaste ungdomliga artisterna som Feven & Sahara Hotnights hitt-singlar
...då förstår man faktiskt sig på den ironiska generationen ochså tveklöst!

Magnus Betner minns jag sa nånstans, att dom neurotypiska företagsgigg-bokarna gärna vill detaljstyra vad komikern ska prata om

Gärna lustig produktplacering, och prata sig varm om företagets exclusiva....druvpress eller nått, men man får absolut inte såga företagets produkt eller driva med företaget, men likväll ska det vara skämt om företaget, som fyllona kan relatera till, dom kräver av komikern research ner på gräsrotsnivå,
så man hamnar väll nere på, symboliskt nu "Bosse penetrerade Irma med Chefens penvässare, men Irma råkade vara en Ingmar & penväsaren var en gräsklippare" med strålkasstaren riktad på en svettig Bosse.
men då blir det ju ochså ett djävla liv,

Slutsatts: Ge fan i allt

http://www.findus.se/produkter/sok.asp?sok=jultallrik
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida Yahoo Messenger ICQ-nummer
Teaflax
[#5]  Skrivet: 2007-08-11 17:40:07 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 14205 Från: Katrineholm, bitch
Fast Peter gick upp på en TV4-fest och började med "Hallå, mediahoror!" har jag för mig. Det slutade visste med flaskkastning motxscenen, har jag för mig.

Kan ju vara därifrån ryktet kommer.

Sen är ju inte Peter en direkt nykomling - den som inte vet vad han är kapabel till har väl bott under en sten de senaste femton åren.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#6]  Skrivet: 2007-08-11 18:54:23 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 9585 Från: westeroze
Fredrik Federley är en riktigt vidrig människa, arketypen för politisk streber och skickar dessutom pengar till Israels militär så att de ska ha råd med lite fler bombningar av flyktingläger.

Fast det var förståss stor humor när han misslyckades med PR-kuppen "en annan salladsbar" som gick i konkurs efter någon månad.

På ämnet elevrådsmuppar, politiker och humor, hörde ett roligt ljudklipp på 17-åriga Carl Bildt ifrån Martin Kellermans sommar-program.

Givetvis gick det att hitta på youtube, en minut in:

[#7]  Skrivet: 2007-08-11 18:55:26 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 86268 Från: westeroze
Vatt?

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Humor  >>  SSU tillbakavisar finska knutter-kostråd

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet