Forumindex

Forumindex  >>  Leif G.W. Persson  >>  Kritik mot GW

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Jason
[#1]  Skrivet: 2007-09-05 10:09:37 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 14679 Från: ett annat håll
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article706585.ab

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17013458.asp

[#2]  Skrivet: 2007-09-05 10:39:49 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 2400 Från: :nårF
Kul att GW har fått ge sin syn på saken EUHAOEHAUHEAHEOAH

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Jason
[#3]  Skrivet: 2007-09-05 11:26:36 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 18744 Från: ett annat håll
Kul att de har försökt att nå honom för en kommentar utan att lyckas EUHAOEHAUHEAHEOAH

[#4]  Skrivet: 2007-09-05 11:39:38 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 19200 Från: :nårF
Kul att jag syftade på SvD.

I övrigt kan man ju säga att det ju inte är första gången Björn Eriksson kastar dynga mot GW och det är inte första gången man märker att det ligger något annat än yrkesmässig kritik bakom det.

Jason
[#5]  Skrivet: 2007-09-05 13:42:36 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 117885 Från: ett annat håll
AnaMatronic sket ur sig:
Kul att du inte skrev det EUHAOEHAUHEAHEOAH

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17015293.asp
AnaMatronic sket ur sig:

I övrigt kan man ju säga att det ju inte är första gången Björn Eriksson kastar dynga mot GW och det är inte första gången man märker att det ligger något annat än yrkesmässig kritik bakom det.

Inte bara herr Eriksson som kastar dynga, vad jag kan se så är det minst tre andra. Eventuellt tidigare fiendeskap mellan damerna Persson och Eriksson har jag dock ingen inblick i.

[#6]  Skrivet: 2007-09-05 14:03:58 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 1173 Från: payehoq
Leffe har vaknat och svarar på kritiken. Först i Aftonbladet:

Aftonbladet.se sket ur sig:

Leif GW Persson tillbakavisar kritiken mot hans insatser som professor.

Enligt honom framförs den av personer utan minsta insyn i hans arbete.

[...]

– Det här är rent skitsnack naturligtvis som jag egentligen inte har lust att kommentera. Under mina år har jag bedrivit mängder med forskning och handledning, säger han till aftonbladet.se.

[...]

De som uttalar sig i Polistidningen kallar Leif GW Persson för sina ”personliga fiender” som länge haft ett horn i sidan till honom. Att den tidigare rikspolischefen Björn Eriksson tillhör kritikerna tar han lätt på.

– Han fick ju sparken för att han gjorde ett dåligt jobb.

[...]

– Jag är den enda person i landet som går ut och på allvar kritiserar polisen. Den här kritiken mot mig återkommer med två års mellanrum.

Hela artikeln

Och i Svenska dagbladet, där Roger Jansson även berättar att han utmålas som tomtenisse:

SvD.se sket ur sig:
- Knutsson är missnöjd för att han inte fick professuren jag fick och han anser att han är en större ande. Jag var en av dem som såg till att Björn Eriksson fick sparken och han är sur för det. Och jag har varit mycket kritisk mot hur Jansson skötte sitt arbete, säger [Leif GW] till SvD.se.

[...]

I dag blev Roger Jansson uppringd av Leif GW Persson, som ska ha hotat med att JO-anmäla honom.

- Han har alltid försökt få insyn om pågående förundersökningar genom att utnyttja sina personliga kontakter. Det är inte mer okej att informera honom än vilken annan civilanställd som helst, säger Roger Jansson och fortsätter:

- Jag nekade honom att få ut mer material. Sedan dess är Riksmord i hans böcker bara tomtenissar som dricker grogg på hotellrum.

Hela artikeln

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
AnaMatronic
[#7]  Skrivet: 2007-09-05 14:51:33 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 14700 Från: :nårF
Jason sket ur sig:
AnaMatronic sket ur sig:
Kul att du inte skrev det EUHAOEHAUHEAHEOAH

Spelar det någon roll? Tog du det som kritik mot dig personligen eller?

Jag kanske kunde nämnt att jag inte läser AB och anledningen till att jag inte gör det är också anledningen till att jag tvivlar på sanningshalten i deras påstående när de säger att de sökt honom.

Sen hade jag ju uppenbarligen fel eftersom han replikerar i både ovanstående tidningar.

Jason
[#8]  Skrivet: 2007-09-05 16:33:29 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 12646 Från: ett annat håll
Det var mest en minimalt rolig grej EUHAOEHAUHEAHEOAH

[#9]  Skrivet: 2007-09-05 20:00:06 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 7426 Från: westeroze
Alla dessa verkar ha nått personligt agg emot Persson.

Inte minst Björn "Assface" Eriksson, citerar en annan LGWP-tråd.

Annan LGWP-tråd sket ur sig:

Fd Rikspolischef sket ur sig:
Ge upp GW! Sluta bråka och erkänn att du har plagierat ett verkligt brottsfall och skrivit en rövarroman. Det är inget att skämmas för. Men det är förstås oetiskt gentemot tjejens familj. Du får väl be om ursäkt och erbjuda någon form av kompensation. Pengar har du ju så det räcker...

Namn Leif GW Persson sket ur sig:
Till skillnad från "f d rikspolischefen" som faktiskt fick sparken för att han kört polisväsendet i botten och ödelagt ekonomin genom att bl a låta sin egen "husslav" infochefen Leif Hallberg sätta upp allt brännvinet som han bjöd sina små kamrater på som "tavelsuddar och konferensmaterial" (plus ett ohyggligt antal liknande insatser) så känner jag inte igen mordet på Sara i min roman. Att Eriksson och Hallberg känner igen sig i romanen är en helt annan sak. Den innehåller både en tavelsuddande polis och en tokig polischef med markerad haka. Att jag inte känner igen mordet på Sara i min roman om Linda beror helt säkert på att jag - till skillnad från den sparkade rikspolischefen och hans tavelsuddande husslav - kan både utredningen av mordet på Sara och själv har skrivit romanen om Linda. Till skillnad från "f d rikspolischefen" - som alltså fick sparken -har jag heller inga som helst problem med att berätta att just min offentliga kritik av honom var en bidragande orsak till att han fick gå. Han behöver dock inte ångra att "han utnämnde mig" eftersom det var regeringen som gjorde det och därefter sa åt honom att fylla i alla papper innan de så småningom gav honom sparken. Det dröjde visserligen i längsta laget men rättvisans kvarnar mal som bekant långsamt. Dock snabbare än på Björn Erikssons tid för då malde de inte alls. Kul med debatt men trist med fegisar som kör den anonymnt. M v h Leif GW Persson

Leif GW leder över Björn Eriksson på Expressens hemsida, 68% tycker Leif har rätt, detta trots tidningarnas smutskampanj.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Leif G.W. Persson  >>  Kritik mot GW

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet