Forumindex

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Feedback: Flertalet svenskar teoretiskt upprörda ö

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Boyahed.com
[#1]  Skrivet: 2007-10-04 15:00:51 Citera
Robot
Regdatum: 11 nov 2002 Inlägg: 986
Boyahed.com sket ur sig:
STOCKHOLM. Den politiska skandalen kring investmentbanken Carnegie fortsätter att växa. En majoritet av svenska folket uppger nu att de troligen skulle vara väldigt upprörda om de hade haft någon som helst aning om vad som egentligen pågår, enligt en ny undersökning. "Fler personer borde avgå," säger Martin Persson, 28, en av dem som deltagit i undersökningen. "Varför vet jag inte riktigt eftersom jag inte orkat sätta mig in i hela...

Läs mer på http://boyahed.com/?476-Flertalet_svenskar_teoretiskt_upprorda_over_Carnegie-affaren

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
johabbed
[#2]  Skrivet: 2007-10-04 16:08:07 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 0 Från: payehoq
Pssst! Det ska i ärlighetens namn sägas att denna notis är väldigt inspirerad av en The Onion-artikel om Enron.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att alla produktioner med Fredrik Dolk bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Jason
[#3]  Skrivet: 2007-10-04 23:32:16 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 48780 Från: ett annat håll
Ändå grotekst rolig, jag kan säga att trots att jag brukar hänga med i svängarna, har jag absolut ingen som helst koll på vad det handlar om. Det enda som är lite slentriankul är att borgerskapet verkar ha svårt att regera (?) en enda regering, vilket vi verkar reagera på. Puss på hela boyahedredaktionen o alla ndra snuttar som sköter torrentavdelningen

[#4]  Skrivet: 2007-10-05 00:40:32 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 1920 Från: :nårF
Hehe, så träffsäkert. Satt precis och skulle förklara för min flickvän som varit utomlands i fem veckor. Det lät ungefär såhär "Alla vill att någon ska avgå för något som jag vet inte vad han har gjort men tydligen är det något som inte är så bra. Det har nog något med börsen att göra. Eller utförsäljningen av statliga bolag"

Jag är inte så insatt i det där med ekonomi kan jag säga.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Hummer Bugg
[#5]  Skrivet: 2007-10-05 00:54:45 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 9622 Från: westeroze
Hehe stämmer in på mig perfekt, har inte orkat sätta mig in i den här härvan men vill att så många huvuden som töjligt ska rulla.

Rent allmänt verkar hela utförsäljningen galen, om det nu är det som det handlar om. Vi förlorar miljarder på affären och nu hade nån kommit fram till att Apoteket fungerar så bra att privata intressen inte tjänar på att konkurrera med det, så då borde man sälja av Apoteket istället.
Man funderar ju på om det här kan vara folkstyre?

Kan det finnas ett samband mellan obegripligt tråkiga a-ekonomi och idiotiska politiska beslut? Kan man inte göra ekonominyheter utan en attack av siffror i nedre bildkant och entoniga speakerröster?

[#6]  Skrivet: 2007-10-06 16:33:04 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 09 mar 2007 Inlägg: 21 Från: Mammas mage
Jag kan otroligt nog förklara den ganska enkla historien.

Det är helt enkelt så att Carnegies styrelse har redovisat en mycket högre vinst än dom egentligen haft och på så sätt fått ut riktigt feta bonusar.

Detta företag hade innan detta uppdagades fått i uppdrag av regeringen att sälja ut OMX och SBAB. Men då skandalen blev klar så var det ett ömsesidigt beslut att bryta kontraktet. EUHAOEHAUHEAHEOAH

Svårare än så var det inte, men vi får väl anta att ett gäng muppar med Peter Eriksson i spetsen skyller detta på regeringen i något kvällstidningsuppslag. (om det inte redan hänt)

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Feedback: Flertalet svenskar teoretiskt upprörda ö

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet