Forumindex

Forumindex  >>  Nyhetsmedier  >>  Organisation för oskyldiga, orättvist skyldiga, bildad.

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Är detta det bästa som hänt Sverige?

Colasås   0%   [ 0 | 0% ]
Pizza för 50:-   16%   [ 3 | 16% ]
Kommer du ihåg alla fiskar i havet...   11%   [ 2 | 11% ]
Så ta med glädje ditt jobb, fast du lider...   16%   [ 3 | 16% ]
...snart får du vila i eviga tider   11%   [ 2 | 11% ]
Nej   11%   [ 2 | 11% ]
Ja   5%   [ 1 | 5% ]
Troligtvis   5%   [ 1 | 5% ]
Kanske   11%   [ 2 | 11% ]
Vet ej/Osäker   11%   [ 2 | 11% ]

Totalt antal röster : 18
Jason
[#1]  Skrivet: 2007-10-27 01:07:37 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 35230 Från: ett annat håll

Eller ja nästan, egentligen handlar det om en galen häst och en stor röv som går ihop i en gemensam ansträngning för att få det korrupta rättsväsendet i Sverige på fötter igen....

Anna Sjödin förklarar anledningen till hennes medverkan i organisationen
Påstående:
- Jag har fått egna erfarenheter av det svenska rättssystemet. Det har lärt mig saker som jag inte hade förstått annars, säger Anna Sjödin (och fortsatte troligtvis) -Det är tydligen inte ok att våldföra sig mot vakter och kalla dem fula ord, trots att man är kvinna. Även om jag både blev djupt bestört och väldigt arg över denna verklighet, är det något jag inte kommer acceptera och jag kommer kämpa hårt för att få till en förändring, Hårdare än när jag slogs med vakten till och med. Lägger hon till med skarp röst.

Hon tydliggör sin ståndpunkt ytterligare.
Påstående:
- Ja, absolut. Det är viktigt att döma brottslingar, men det kan aldrig vara rätt att döma fel person, säger Anna Sjödin. (och påstod senare enligt okänd källa) -Egentligen var det ju inte jag som sa alla de där sakerna till vakten, och det var inte heller jag, som med våld bestred hans rätt till att försöka få ut mig ur nattklubben. Det var ju min så kallade alkispersonlighet som gjorde de där sakerna, mitt namn på denna person är Crazy Anna och hon kommer fram först när jag druckit grova mängder alkohol. Det är henne jag vill ställa till svars och det är henne jag vill ha dömd. Ska det vara så svårt att förstå?

Både Billy Butt och Anna Sjödin vill dock klargöra en sak
Påstående:
Tror ni verkligen att en våldtagen kvinna som tycker att hon inte blir trodd vill vara med i samma organisation som ni?

- Ja, absolut. Det är viktigt att döma brottslingar, men det kan aldrig vara rätt att döma fel person, säger Anna Sjödin.

- Att skyldiga går fria är egentligen ett större problem än att oskyldiga döms, säger Billy Butt.

läs mer nedan

CrazyButt

bild tagen från blog.aggeman.se

headlinen skulle egentligen ha varit: Organisation för oskyldiga, som blivit orättvist skyldiga, bildad

Senast ändrad av Jason den 2007-10-27 11:21:21, ändrad totalt 2 gånger

[#2]  Skrivet: 2007-10-27 10:08:57 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 68830 Från: payehoq
Ahahaha. Vilka djävla nötter.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Teaflax
[#3]  Skrivet: 2007-10-27 16:28:22 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 42159 Från: Katrineholm, bitch
Ja, om man hade några som helst misstankar om att Sjödin kanske möjligen inte var skyldig så är de ju som bortblåsta nu.

Billy Butt? Ärligt talat... With fränds lajk thät, juu dån't niid ännämis.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Skurt
[#4]  Skrivet: 2007-10-28 14:45:21 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 16880 Från: Lunnagår
HAHA
fiifan, alltså.. Butt. BUTT!!! - killen heter röv

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
nanami
[#5]  Skrivet: 2007-10-30 21:14:05 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 17 jun 2007 Inlägg: 234
Men va fan har de gjort med skylten (den som det troligtvis ska stå "Högsta Domstolen" på). Man blir ju helt snurrig i skallen när man försöker läsa skiten.

Godslayer
[#6]  Skrivet: 2007-11-01 19:49:29 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 17 mar 2005 Inlägg: 144
Anna Sjödin har idag skrivit en debattartikel om att Schenström visst har rätt att dricka sig "salongsberusad" på krogen. Äntligen!

http://www.expressen.se/1.907378

Påstående:
Men vad är egentligen fel i Schenströms agerande? Det är knappast fel att hon dricker vin. Om man inte är absolutist förstås. Är det fel att hon är på krogen? Nej varför då?

Jason
[#7]  Skrivet: 2007-11-02 21:20:53 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 7226 Från: ett annat håll
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=711476
visserligen har hon rätt i sak, men jag skulle verkligen inte vilja ha hennes stöd i den här frågan...

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Nyhetsmedier  >>  Organisation för oskyldiga, orättvist skyldiga, bildad.

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet