|
|
Författare |
Meddelande |
johabbed |
[#1] Skrivet: 2007-11-08 16:17:24 |
|
|
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002
Från: payehoq
|
Jason föreslog i en annan tråd att det skulle göras nån form av topp 10-lista av boyahedartiklar när nu dessa Fem djävla År! firas. Exakt hur detta skulle gå till vet jag inte. Men som någon sorts hjälp på vägen, eller bara för sakens skull, så kan ni droppa era "nominerade" här.
Droppa en favorit i var och en av följande tre kategorier:
* Fullängdsartikel (alltså i nyhetsstil).
* Notis.
* Annan artikel (typ enkät, dvärgpyssel, ifyllesång eller whuteva)
...uhm. Ja, det var väl allt. |
_________________ Johabbed bin Laugsson
strykjärnsjournalist
---
"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman
För övrigt anser jag att standardmjölk bör förgöras. |
|
Till toppen på sidan |
|
Syltnacke |
[#2] Skrivet: 2007-11-08 17:33:04 |
|
|
Svettfläck
Regdatum: 22 okt 2005
Från: Toppen på sidan
|
Så utses Göran Perssons efterträdare
Erik Fiktivius festliga SVT-pjäs om Stormogulen Persson fick mig att se honom i annat ljus (skimmer?). GP lyfte sig själv och sin röda, röda mössa till nya humoristiska dimensioner, och därför är det här min favorit i kategorien Fullängdsartikel:
http://boyahed.com/?297-Sa_utses_Goran_Perssons_eftertradare
En notis som inte går av för hackor:
Påstående: MALMÖ. Stora, illaluktande och varfyllda bölder i ljumske eller armhåla kan vara tecken på att en person lider av en dold sjukdom, troligtvis böldpest. Är bölderna stora som golfbollar bör man uppsöka läkare, menar professor Erik Berntorp, expert på böldpest vid universitetssjukhuset MAS i Malmö. Böldpest drabbar i första hand människor som vistas i fuktiga utrymmen och lever på 1300-talet. Sjukdomen botas enkelt genom att den sjuke sätts i karantän för att invänta en plågsam död.
Ifyllesång
Jag tror att det var Tomas Ledins textförfattarskills som fick mig att indirekt loosa hundratals arbetstimmar på den här sajten:
http://boyahed.com/?177-Ifyllesang |
|
|
Till toppen på sidan |
|
Hummer Bugg |
[#3] Skrivet: 2007-11-08 18:32:14 |
|
|
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003
Från: westeroze
|
Kolla igenom arkivet lite, fråga inte efter motivering för det får ni inte (jag är inte motiverad).
Idol-juryn våldtog tonpårstjej
http://boyahed.com/?255-Idol-juryn_valdtog_tonarstjej
Notis: Johnny Holm talar ut om vm-fiaskot
Påstående: FORSHAGA. Två veckor efter friidrotts-vm i Osaka talar nu Stefan Holms far Johnny ut om misslyckandet i höjdhoppsfinalen. "Hä dä ånt mä hä, sköm änt å höppen. Änt hä Stefan pöjs å dä äde måt," säger en besviken Johnny Holm. Han väljer samtidigt att avslöja en familjehemlighet som under lång tid plågat såväl honom som sonen. För att inte skada Stefan Holms anseende som friidrottare har sanningen hållits dold i åratal, men Johnny tycker att det är dags att lägga korten på bordet. "Ska änt måst dä höpp bäjt hå kägge. Sköm möje å pöjk ä hä bö hänte pöjse å jåt änt," förklarar han. "Kan änt vå tydligörö."
Boyaheds guide till aprilskämt
http://boyahed.com/?293-Boyaheds_guide_till_aprilskamt |
Senast ändrad av Hummer Bugg den 2007-11-09 06:48:47, ändrad totalt 1 gång
_________________ More of this on wazzap.se |
|
Till toppen på sidan |
|
Jason |
[#4] Skrivet: 2007-11-09 00:22:27 |
|
|
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005
Från: ett annat håll
|
|
Till toppen på sidan |
|
AnaMatronic |
[#5] Skrivet: 2007-11-11 14:05:33 |
|
|
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005
Från: :nårF
|
Får man be att få gratulera!
Notis:
Påstående: UMEÅ. Boende i Umeå och närliggande kommuner uppmanas att hålla sig inomhus och undvika att ha fönster och dörrar öppna. Detta beror inte på någon olycka, brand, eller fara i samband med gasutsläpp, utan helt enkelt på att det är kallt som fan utomhus. För mer information, kontakta SMHI:s nyupprättade krislinje för drabbade. Telefonnummer: 011 - 495 82 00.
Fattar inte hur jag tycka att den är så rolig men jag småfnissar varje gång jag tänker på den.
Artikel:
Kanske inte så mycket artiklar egentligen men 69 Osexigaste och Robinsonvinnaren (de är väl de som är den främsta anledningen till att jag fastnade här).
Ifyllerisång:
Lena PH Anthem eller Johanlarsson Anthem som den heter i Umgänget. |
|
Skurt |
[#6] Skrivet: 2007-11-11 17:55:57 |
|
|
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003
Från: Lunnagår
|
Gratullerar!!!!
nå??? |
_________________ det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på |
|
Till toppen på sidan |
|
haddock |
[#7] Skrivet: 2007-11-11 18:32:39 |
|
|
HIV
Regdatum: 16 feb 1991
Från: Lilltomta
|
Nå! |
_________________ I bury me in your back yard. |
|
Till toppen på sidan |
|
Skurt |
[#8] Skrivet: 2007-11-12 02:10:14 |
|
|
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003
Från: Lunnagår
|
Artikeln om muslimerna som skriker "död åt den inneboende ironin" är nog något av det bästa jag läst på internet.
Även halloween-artikeln är djävulskt bra. |
_________________ det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på |
|
Till toppen på sidan |
|
Kloppstock |
[#9] Skrivet: 2007-11-15 11:40:37 |
|
|
Svettfläck
Regdatum: 15 feb 2007
Från: Anders Leven's Mysiga Tortyrkammare
|
|
Till toppen på sidan |
|
rävdjuret |
[#10] Skrivet: 2007-11-26 16:46:21 |
|
|
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004
Från: haha, nu har jag en avatar. sug
|
hej alla stolpskott. grattis.
(tänkte väl börja hänga här igen. vad har jag missat?) |

|
|
Till toppen på sidan |
|
AnaMatronic |
[#11] Skrivet: 2007-11-26 19:58:36 |
|
|
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005
Från: :nårF
|
Guess who's back, back again!
Du har missat listan och inte så jättemycket mer. Förutom att TT är mystiskt försvunnen. Ingen vet var.
Välkommen tillbaka rävis. |
|
|