Forumindex

Forumindex  >>  Sport  >>  Nytt och fräscht - TV4 style

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
TacomaTrailer
[#1]  Skrivet: 2008-02-05 18:41:20 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 28648 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Q: Vad är fel med TV-sport i Sverige?
A: En krönika av en grinig f.d Let's dance-deltagare (ja, det är hans främsta prestation) varje söndag anses "nytt och fräscht", Jösses Tittyfucking Christ vad jag trött jag blir på det här landet... Hitler dances the night away

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article1766215.ab

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Teaflax
[#2]  Skrivet: 2008-02-05 18:58:30 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 13976 Från: Katrineholm, bitch
Q: Vad är fel med tv-sport?
A: Det är sport. På tv.

TacomaTrailer
[#3]  Skrivet: 2008-02-05 19:57:22 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 13875 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Anade nästan att den där skulle komma men du måste väl ändå hålla med om att det sista TV behöver är MER Patrick Ekwall?

Vad skall bli nästa steg för TV4:as Nya och fräscha idéer, ett program där "vanliga människor" bevakas dygnet runt och röstar ut varandra?

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

Hummer Bugg
[#4]  Skrivet: 2008-02-05 20:00:50 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 13640 Från: westeroze
Direktsänd sport på landslagsnivå kan vara grymt underhållande så länge det är på SVT iaf, och Sverige är med.

Resten är rätt kass, men är det bättre nån annanstans? Tror alla länder har en Patrik Ekwall.

[#5]  Skrivet: 2008-02-05 21:29:58 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 21537 Från: Katrineholm, bitch
TacomaTrailer sket ur sig:
Anade nästan att den där skulle komma men du måste väl ändå hålla med om att det sista TV behöver är MER Patrick Ekwall?

Jag kan absolut hålla med för att vara schysst. Jag har ingen aning om vem det är.

Jag ser bara på F1 - och det är ju egentligen ingen sport (därav ordet "cirkus") - lite amrisfotboll när andan faller på (vilket är mest på Super Bowl och playoffsen innan) och så lite på OS. Annars har jag svårt att väcka nån direkt entusiasm - särskilt när det handlar om lagsporter.

TacomaTrailer
[#6]  Skrivet: 2008-02-05 21:56:46 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 5177 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Påstående:
Direktsänd sport på landslagsnivå kan vara grymt underhållande så länge det är på SVT iaf, och Sverige är med.

Resten är rätt kass, men är det bättre nån annanstans? Tror alla länder har en Patrik Ekwall.

Svt har visserligen hockey-Wikegård och hans "inga höga studieskulder där inte"-line håller faktiskt världsklass. Men i övrigt är det inte mycket bättre där (nu talar jag om själva tv-produktionen, inte själva matcherna/evenemangen, som kan vara underhållande i sig själva).

Problemet är att sport i Sverige inte ses som underhållning, resultat levereras som de vore verser ur bibeln. Tabeller skall läsas från tå till topp så att ingen lämnas utanför, att visa t.e.x mål från matcherna som skapat tabellen är av någon anledning inte alls lika viktigt, och om det väl visas sammandrag levererar de nästan alltid resultatet innan man får se matchbilderna, Ex:

"och i Luleå vann Brynäs med 4-3 efter avgörande i sudden.....och här kommer matchbilderna", hur spännande är det när man redan vet hur det gick?

Mitt hat mot svensk tv-sport-produktion är alldeles för stort för att rymmas i detta inlägg men tro mig när jag säger att USA är ljusår före oss, givetvis en rad skäl till det men främst är det för att sport får vara underhållning inga "Dålig match mot vitryssland - DE SVEK VÅRT LAND"- repotage, inget "1 min premier league-fotboll - 20 minuter division 2-handboll", och framför allt INGET PATRICK EKWALL/JACOB HÅRD/SUR MEDELÅLDERS MAN SOM AV NÅGON ANLEDNING FÅR SPY GALLA PÅ TV-TITTARNA-en gång per vecka!

TacomaTrailer
[#7]  Skrivet: 2008-02-05 22:08:10 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 26232 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Teaflax sket ur sig:

Jag har ingen aning om vem det är.

Jag har aldrig varit mer avundsjuk på någon i hela mitt liv, och jag menar det med hela mitt hjärta.

Såg du superbollen i (g)år förresten? Det var så grymt skönt på ett sånt där härligt amerikanskt sätt att lill-Manning fick visa vart skåpet skulle stå efter all avföring han fått under året.

AnaMatronic
[#8]  Skrivet: 2008-02-05 22:15:47 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 9085 Från: :nårF
TV4 kan göra Handbolls- och fotbollssändningar med hyfsat bra kvalitet om du frågar mig. Sporten får mig att vilja ta livet av mig. "Och så skämtar vi till det lite här på slutet nu då".

Jacob Hård är faktiskt riktigt djävla grym. Både vad det gäller att kommentera skidåkning och friidrott. Sen ska man inte glömma hans prestation som Bo A Orm i lilla sportspegeln.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
TacomaTrailer
[#9]  Skrivet: 2008-02-05 22:32:37 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 28165 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag kan faktiskt sträcka mig till att hålla med i fallet Handboll, de gjorde ett bra jobb på EM, jag såg inte på något av försnacken dock, vilket troligen räddade min upplevelse.

Ang. Mr Bo A. Hård hade jag en hätsk mailkonversation med honom ang. Örebro SK, som han tyckte skulle flyttas ner vilka bevis än klubben lade fram i sitt försvar. - For the greater good typ. Örebroarnas "greater good" är nämligen inte lika viktigt som tex Malmö, Göteborg eller Stockholms (AIK) (innan diverse Zlatan/M. Berg-försäljningar mm, reds anm.) enl. Jakob.

Propps för att han svarade, minus-propps för att han visade sig vara en ännu större idiot på tu man hand än på tv.

(kan tyvärr inte publicera TT Vs. Hård den då den skedde på min amerikanska dator och är sedan länge förlorad)

Hummer Bugg
[#10]  Skrivet: 2008-02-05 22:47:48 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 51429 Från: westeroze
SVT lycks av nån anledning avla fram grymma expertkommentatorer, förutom Wikegård har vi Glenn Strömberg i fotboll och hade Johan Tornberg i Hockeykväll innan han blev tränare för VIK.

Jakob Hård och André Pops har jag alltid sett som komiska figurer, med sånna namn kan man inte bli tagen på allvar.

Handbollen var helt ok förutom dålig expertkommentator och "to the ringside med Patrik Ekwall".

USA är bättre säger du, hur kommer det sig att alla bilder ifrån NHL ser ut att ha gnuggats emot vått sandpapper? Måste de hårdkomprimera för att kunna ta sig hela vägen igenom Atlantkabeln eller är det för att tvtittarna inte ska kunna se ev. blodutgjutelse?

[#11]  Skrivet: 2008-02-05 22:51:48 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 31091 Från: payehoq
Jag invänder en smula mot TacomaTrailer vad gäller sportsändningar-som-underhållning. Sportsändningar ska hållas enkla, och "underhållnings"-tänkandet kan fucka av. Miljarder grafikgrejer som flashar runt, repriser i sju olika hastigheter och tolv olika vinklar, statistik som rullar i bildens nederkant, kommentatorer som låtsas att varje rörelse på planen är ett historiskt ögonblick, et c, är sånt som bara sabbar.

Sånt är bara tillverkat för att lura tittaren att mundana grejer är spännande. Fuck nyskapande som TV4:s förvisso komiskt misslyckade direkt-efter-mål-intervjuer i Svenska Cupen förra året. Låt skiten vara som den är. Antingen engageras man av typ en kvalmatch till Allsvenskan mellan Gais och Landskrona, eller så gör man det inte. Gott så.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#12]  Skrivet: 2008-02-05 23:26:15 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 24161 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Påstående:

USA är bättre säger du, hur kommer det sig att alla bilder ifrån NHL ser ut att ha gnuggats emot vått sandpapper? Måste de hårdkomprimera för att kunna ta sig hela vägen igenom Atlantkabeln eller är det för att tvtittarna inte ska kunna se ev. blodutgjutelse?

Måste vara atlantkabeln, jag kollade på Hockey i HD redan 2004, blodet och dess krutonger i form utslagna tänder syntes ytterst väl...kanske inte så pass, men skarpt var det.

Håller klart med Boyahed i att slimmad produktion är grymt, jag tycker Amerikat har blivit betydligt bättre på det de senaste åren (kommer ni ihåg "eldklotet-runt-pucken"-grejen de körde med på 90-talet, JAG SKRATTAR HÖGT OCH LJUDLIGT!). Slutspelet i NFL var en ren njutning i år tex, även om de fortfarande insisterar på den pampiga musiken vid varje reklamavbrott.

Däremot i studio-program, alltså tex Matchanalyser har jag inget emot "rita på skärmen" och "play of the game"-grejor så länge de faktiskt är värda att analysera. Svt kan ju dra en halvtimmesmonolog om en passning från Centern till Yttern som i sin tur passade tillbaka till centern SOM HÖLL KVAR BOLLEN!!!!! (plocka referensen, vinn props).

Ett gyllene ögonblick i "rita på skärmen":

Samael
[#13]  Skrivet: 2008-02-06 10:23:33 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 33140 Från: alla människors kollektiva tänkande.
[quote="TacomaTrailer"]
Påstående:
Svt kan ju dra en halvtimmesmonolog om en passning från Centern till Yttern som i sin tur passade tillbaka till centern SOM HÖLL KVAR BOLLEN!!!!! (plocka referensen, vinn props).

Simpsons!

I IS PROPS-OWNER!! YESS!

TacomaTrailer
[#14]  Skrivet: 2008-02-06 11:39:39 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 126331 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Correctooooo! Dina props kommer anlända till din hemadress om ca 3-5 veckor, vinnaren står för vinstskatt så kolla det med din revisor.

Teaflax
[#15]  Skrivet: 2008-02-06 14:48:33 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 35743 Från: Katrineholm, bitch
TacomaTrailer sket ur sig:

Såg du superbollen i (g)år förresten? Det var så grymt skönt på ett sånt där härligt amerikanskt sätt att lill-Manning fick visa vart skåpet skulle stå efter all avföring han fått under året.

Jo, det var skönt att se, dels för att jag gillar underdogsegrar plus att Patriots gnuggar mig åt fel håll. Men det var ändå Giants försvar som tog hem det.

TacomaTrailer
[#16]  Skrivet: 2008-02-06 15:17:27 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 57988 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Det var det absolut! Jag tänkte mest på den där passningen när han slet sig loss från halva Patriotsförsvaret och hittade David Tyree 35yds bort samtidigt som han fick 120kg linebacker i bröstet, snacka om en fet loska i ansiktet på alla gnällt på hans "toughness" och ledarskap hela året. Men matchen, samt hela slutspelet tillhör ju försvaret i allmänhet och Michael Strahan i synnerhet, om någon förtjänat att vinna den där bucklan är det han.

Jag tror det är något med Boston-lag i största allmänhet som gnuggar alla andra åt fel håll, desto skönare är det dessutom ju mer de får upp förhoppningarna innan de förlorar (mu-hahahahaha).

Skurt
[#17]  Skrivet: 2008-02-06 18:49:52 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 129976 Från: Lunnagår
TT sket ur sig:
TTs angry rant om tv-sporten..

WOOOOORD.. förutom att jag inte gillar Wikegård
Dessutom [sic!] bra att inte konstiga kastrater som Jens Lind eller Albert Svanberg får vara med i svensk tv-sport längre. de har IAF sållats bort.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
AnaMatronic
[#18]  Skrivet: 2008-02-06 22:44:15 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 3866 Från: :nårF
Skurt sket ur sig:
TT sket ur sig:
TTs angry rant om tv-sporten..

WOOOOORD.. förutom att jag inte gillar Wikegård
Dessutom [sic!] bra att inte konstiga kastrater som Jens Lind eller Albert Svanberg får vara med i svensk tv-sport längre. de har IAF sållats bort.

Jens Lind har ju stopptid, och det är ju en av Sprotspegelns absoluta höjdpunkter. Men det är ju också det han är bäst på. Albert Svanbergs ande speglar ju hela SVT-sporten då han väl fortfarande är chef där?

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Sport  >>  Nytt och fräscht - TV4 style

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet