Forumindex

Forumindex  >>  Nyhetsmedier  >>  Jag hatar Sverige

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
haddock
[#1]  Skrivet: 2008-04-08 06:57:02 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 16344 Från: Lilltomta
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/tv/article2202902.ab

Påstående:
Folkstorm mot TV 4-chefen efter sms-skämten om Brolle

Ursinniga tv-tittare kräver TV 4-chefen Pelle Porseryds avgång och hotar bojkotta kanalen.
...
– TV 4 borde sparka Porseryd med omedelbar verkan – otroligt oproffsigt och oerhört dålig attityd, skriver signaturen ”milbo”.

– Porseryd har ju självklart skadat anseendet för TV 4, skriver ”Balsamita”.
...

”Så djävla låg nivå”

Körledarkollegan Joacim Cans reagerade igår starkt mot TV 4 och Porseryd.

– Det är så djävla låg nivå på det här. Han borde ställas till svar och hängas ut, säger han.

Ah, Leif GW Persson, jag ar sa tacksam over att jag inte ar i Sverige just nu. Jag hade inte formatt att sluta sparka hart och spotta pa Sveriges skog och mark. Fy fan, jag blir seriost gratfardig over hur folk kan ta en san har grej sa allvarligt. Det har ar det yttersta beviset for att folk inte har nagon humor.

Och Joacim Cans. EUHAOEHAUHEAHEOAH

Vilket geni. Den laga nivan, Joacim, star du for. Hammerfall? Korslaget? Idiotiska citat som motsager sig sjalva?

Blow me, Sweden, I'm never coming back!

[#2]  Skrivet: 2008-04-08 10:50:42 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 24194 Från: Lunnagår
Mmmm.. avföring då! jag var precis och arbetade en månad i Österrike och var sen efter det en tid i München. avföring att jag var tvungen att komma hem.

Sverige kan suga min röv.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Teaflax
[#3]  Skrivet: 2008-04-09 01:06:44 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 97149 Från: Katrineholm, bitch
Var är det så förbannat mycket bättre på den fronten, då?

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#4]  Skrivet: 2008-04-09 01:11:18 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 3106 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Tyskarna är väl ändå rätt kända för sin uppskattning av högt stående kultur?

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Skurt
[#5]  Skrivet: 2008-04-09 02:17:43 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 4782 Från: Lunnagår
TacomaTrailer sket ur sig:
Tyskarna är väl ändå rätt kända för sin uppskattning av högt stående kultur?

Bob Sinclar är fransmann..

Jag säger bara Richard Strauss, Kraftwerk, Karl Bartos, Karlheinz Stockhausen, [url="Daso"]http://www.myspace.com/dasofranke[/url], Oliver Koletsky, Jazzanova, Manuel Tur, Kompakt, records, Michael Mayer etcetra

Det väger med råge upp någon enstaka Boney M, Scooter eller Dchingis Khan..

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Teaflax
[#6]  Skrivet: 2008-04-09 06:13:37 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 10264 Från: Katrineholm, bitch
Ska man räkna artister (hur det nu kom in i bilden) så klår ju Storbritannien allt, utan nån större egentlig konkurrens. Även om det finns många bra/viktiga artister som inte kommer från det brittiska öriket så kan de - USA undantaget - inte ens sammantaget konkurrera med Englands musikaliska historia-

Men nu handlade det väl om äckelmedias fixering vid lättköpta flamsprogram där artister kan hora för folkmassorna? Jag hävdar att det knappt finns ett enda västland där inte det fenomenet är relativt spritt.

De länder som fortfarande har en hyfsad kvalitetspress har det oftast på grund av befolkningsmängd och/eller vissa historiska betingelser. Sverige är en för liten marknad för att bära ett mindre kvalitetsalternativ, särskilt när det handlar om binära förhållanden som Expressen v Aftonbladet, där det helt och hållet är försäljningssiffrorna som styr.

När Jocke Berner lite försiktigt försökte höja Expressens nivå nån gång i början på tvåtusentalet så rasade upplagan så katastrofalt att den fortarande inte har återhämtat sig.

"Det är vad folk vill ha" är absolut ingen ursäkt för kvällspressens outsinliga kaskadkräkningar, men det förklarar dem.

Och jag hävdar fortfarande att det inte är så särskilt mycket bättre nån annan stans. I alla fall tills motsatsen bevisats med lite mer än ett par hyfsade kompositörer och elektronister.

TacomaTrailer
[#7]  Skrivet: 2008-04-09 10:10:51 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 57988 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Inte för att jag inte postat off topic i nyktert tillstånd förut men den där skyller jag på spriten, den påverkar min koncentrationsförmåga. My bad.

Men till ämnet, hade faktiskt inte heller lyckats undvika denna utomordentliga skandal, men vad skall man säga...Det känns lite som att Kina får hålla i OS mitt i ett pågåeende folkmord, ja det är fördjävligt, men alla åsiktsyttringar i världen kommer inte påverka något. Det bästa är nog bara att bli nihilist och sakta invänta undergången.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Valrossen
[#8]  Skrivet: 2008-04-09 23:56:24 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 21 jan 2005 Inlägg: 468 Från: Ronneby
Teaflax sket ur sig:
annan stans

Usäkta en stillsam fråga, inte meningen att vara petig, men skriver man verkligen "annan stans"?

För övrigt så tycker jag det omtalade SMS:et var roligt. Och ännu roligare är alla de hundratals, kanske tusentals människor som hejar på denne Brolle och inte förstod att det var ett skämt, och som nu uttalat sig i forum och kommentarer att de ska bojkotta tv4 och aldrig mer ringa och rösta i ett sådant program. Heja Brolle?

[#9]  Skrivet: 2008-04-10 04:21:58 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 916 Från: Katrineholm, bitch
Valrossen sket ur sig:
Teaflax sket ur sig:
annan stans

Usäkta en stillsam fråga, inte meningen att vara petig, men skriver man verkligen "annan stans"?

Vilket som.

Eller vilketsom.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Nyhetsmedier  >>  Jag hatar Sverige

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet