Forumindex

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Feedback: SVT släpper Englas begravning på DVD

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Boyahed.com
[#1]  Skrivet: 2008-05-12 14:39:01 Citera
Robot
Regdatum: 11 nov 2002 Inlägg: 4576
Boyahed.com sket ur sig:
När SVT tog beslutet att sända begravningen av den mördade Engla Junesco Höglund var det många som blev upprörda. Men trots spekulationer om populism, anklagelser om dålig smak, och påståenden om att public service-tanken urholkades stod SVT-ledningen på sig. Nu släpper man även det omtalade programmet på DVD.

Beslutet att sända ceremonin togs med ett starkt publikperspektiv i åtanke, har programdirektören Jan Axelsson förklarat. Vad passar...

Läs mer på http://boyahed.com/?507-SVT_slapper_Englas_begravning_pa_DVD

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Skurt
[#2]  Skrivet: 2008-05-12 23:08:32 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 21606 Från: Lunnagår
Vissa andra är också väldigt ofinkänsliga:

http://thepiratebay.org/tor/4181863/Engla.Hoglunds.Begravning.SWEDiSH.PDTV.XviD-RUViL

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Teaflax
[#3]  Skrivet: 2008-05-14 07:36:56 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 2138 Från: Katrineholm, bitch
Lysande. Jag bugar imponerad.

Hume
[#4]  Skrivet: 2008-05-15 20:44:12 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 11 mar 2005 Inlägg: 5953
Ska där finnas annat än en "Bild Saknas"-bild? Å så är där ett t för mycket i officiell.

lakemannen
[#5]  Skrivet: 2008-05-15 22:15:15 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 15 maj 2008 Inlägg: 53
Hume sket ur sig:
Ska där finnas annat än en "Bild Saknas"-bild?

Boyahed har varit nere en stor del av dagen. Kanske beroende på SVTs jurister? Själv fick jag ett "Cease and desist"-brev när jag länkar upp bilden från Boyahed till min blogg:

http://lakonism.blogspot.com/2008/05/svt-stnger-ner-boyaheadcom.html

pahapersrog
[#6]  Skrivet: 2008-05-15 22:29:35 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 sep 2007 Inlägg: 4850 Från: Förort
Det kommer nog ett klargörande så småningom kan jag tänka mig.
Men i övrigt är det nog inte överdrivet svårt att begripa vad som försigår såvida man inte har slutledningsförmåga som.. öh.. något stort dumt djur åtminstone.
Men det känns lite som att avbrotten idag har varit högst irreguljära?
Fem minuter hit och en halvtimme dit.
Jag hoppas och drömmer om redovisad mailkorrespondens.

[#7]  Skrivet: 2008-05-15 22:40:10 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 15 maj 2008 Inlägg: 53
Går det få bilden mailad till sig? Mailadressen hittas i min profil...

pahapersrog sket ur sig:
Jag hoppas och drömmer om redovisad mailkorrespondens.

Min korrenspondans med juristen har du på blogglänken.

johabbed
[#8]  Skrivet: 2008-05-16 01:05:06 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 403598 Från: payehoq
Mycket riktigt så är det SVT:s jurister som kontaktat webbhotellet och gjort att vi legat nere. Nu är vi uppe igen, dock utan Engla-parodibilden. Jag har druckit öl ikväll och väljer därför att återkomma i frågan imorgon.

Lakemannen: Det ska nog gå att få bilden mejlad. Den ligger dock på en annan dator än den jag är på nu, så också det får ske imorgon.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att standardmjölk bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Teaflax
[#9]  Skrivet: 2008-05-16 01:26:42 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 53157 Från: Katrineholm, bitch
Mejla till mig med, kompis.

Hummer Bugg
[#10]  Skrivet: 2008-05-16 05:57:21 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 17032 Från: westeroze
Make that three

[#11]  Skrivet: 2008-05-16 10:15:19 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 22057 Från: payehoq
Är det någon som kan den rättsliga biten lite bättre vad gäller att använda logotyper i parodimaterial? Jag vet att enligt den amerikanska lagstiftningen så råder "fair use", alltså att det är fritt fram så fort det är tydligt att det handlar om parodi/satir och man inte är ute efter att tjäna pengar på användningen. Förmodar att samma sak gäller i Sverige (annars är yttrandefriheten ganska kass), men någon som är mer insatt får gärna dela med sig av sina tankar.

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#12]  Skrivet: 2008-05-16 11:25:47 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 5384 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Ingen aning egentligen, men jag hade samma uppfattning i alla fall.

Hur som helst, me four!

och för den som inte fått nog med barnamördar-ironi kan jag rekommendera en rolig fejsbokgrupp: http://www.facebook.com/group.php?gid=14797082505

Påstående:
Barnamördandet måste någon gång få ett slut. Varje år förloras många människoliv pga att många barnamördare inte förstår att de kan framkalla livsfara genom detta extrema våld vi nu sett igen.

Med denna grupp vill jag uppmana alla till att sluta mörda barn, det leder inte till något bättre! Vi måste nu agera aktivt själva och kan inte bara titta på när barn omkring oss förlorar sina liv.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Hummer Bugg
[#13]  Skrivet: 2008-05-16 17:08:01 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 54747 Från: westeroze
Skrev om deras tilltag här - http://wazzap.se/?p=72

La upp bilden också men lite överflödigt nu när ni kommit runt det s.k. varumärkesintrånget, smart.

[#14]  Skrivet: 2008-05-16 22:55:33 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 2400 Från: :nårF
Vilket flås det blev. Jag Buzzade men de verkade inte vara intresserade. Kan vara för att de aldrig kom åt länken kanske.

Är det någon som tipsat Janne Josefsson? Här har han ju världen ämne inför nästa avsnitt av debatt!

Tillägg: Fan, har Boyahed gått och blivit en blogg?

lakemannen
[#15]  Skrivet: 2008-05-17 19:06:17 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 15 maj 2008 Inlägg: 33
Tack för gott samarbete de senaste dagarna johabbed. Det är töjligt att jag har skickat bilden vidare till lite folk. Bland annat har jag sett att TOR har publicerat den ocensurerad. Med Cred till Boyahed såklart.

AnaMatronic sket ur sig:
Är det någon som tipsat Janne Josefsson? Här har han ju världen ämne inför nästa avsnitt av debatt!

Nej, inte Janne, men branchtidningen Dagens Media har skrivit lite och citerar bland annat mig.

Läs mer i mitt blogginlägg: Boyahed - återkomsten, Dagens Media och Bilden

AnaMatronic sket ur sig:
Tillägg: Fan, har Boyahed gått och blivit en blogg?

Njae, det är inte alla som har full koll, men jag tycker inte det är så långt ifrån verkligehten. Boyahed har RSS-flöde, möjlighet till kommentarer och "nyheterna" publiceras i omvänd kronologisk ordning, de saker som jag också brukar säga klassificerar en blogg. Så det finns ingen anledning att bli upprörda och ropa på polisen. Too cool for school.. and the law

lakemannen
[#16]  Skrivet: 2008-05-17 19:11:02 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 15 maj 2008 Inlägg: 8
Hummer Bugg sket ur sig:
Skrev om deras tilltag här - http://wazzap.se/?p=72

Ahh, jag funderade på varför jag inte såg dig på Knuff, men du har ju länkat direkt till min huvudsida.

Länka gärna direkt till inlägget, så dyker du också upp i "rätt" diskussion på Knuff.

AnaMatronic
[#17]  Skrivet: 2008-05-17 23:04:40 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 1440 Från: :nårF
Det är ju inte utan att man blir sugen på en SVT's-Webbutik presenterar- PS-tävling...

lakemannen
[#18]  Skrivet: 2008-05-19 22:29:41 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 15 maj 2008 Inlägg: 414
AnaMatronic sket ur sig:
Det är ju inte utan att man blir sugen på en SVT's-Webbutik presenterar- PS-tävling...

Låter som ett lysande förslag. Det är så man blir sugen på att vara med, jag har bara tittat på tidigare. Men det kommer bli svårt att toppa den det "första inlägget". Rattmuff

Hoppas på JK
Jag tog mig dessutom friheten att anmäla SVT:s juridiska övertramp till Justitie-kanslern. Jag hoppas Johabbed inte misstycker, men jag tycker faktiskt att det är fullständigt horribelt!

Brevet jag skickat:
Påstående:
Hej!

Jag vet inte om detta är ett "ärende" för er, men jag tycker det borde vara det. Det handlar om statligt sanktionerad censur.

SVT:s jurister har stängt ner en och en humorsite "Boyahed.com" för att de publicerat en satirbild som innehöll SVT:s logga. Även jag har blivit kontaktad av SVT:s bolagsjurister och ombedd att plocka bort bilden från min hemsida. Boyahed är uppe nu igen, men deras webbhotell håller dem med korta tyglar nu, något som är helt orimligt.

Jag bifogar en bild på hur Boyahed.com:s hemsida såg ut i torsdags förmidag.

Mer information om nedstängningen här:
http://lakonism.blogspot.com/2008/05/svt-stnger-ner-boyaheadcom.html

samt:
http://lakonism.blogspot.com/2008/05/boyahed-terkomsten-dagens-media-och.html

En statligt styrd organisation kan inte få hindra att man bedriver satir genom att stänga ner hemsidor medsina bolagsjurister! Det är i så fall helt galet, speciellt eftersom det rör sig om o
Med vänliga hälsningar

Hummer Bugg
[#19]  Skrivet: 2008-05-19 23:23:41 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 16313 Från: westeroze
JK kommer nog inte ta i det där med tång en gång, SVT är ingen statligt styrd organisation. De har däremot ett uppdrag ifrån staten som är reglerat i deras sändningstillstånd, och överträdelser emot detta är det nog granskningsnämnden som utreder.

Jag har för mig att det står någonting om demokratisk värdegrund i sändningstillståndet, så censurförsök kan ju vara ett brott emot det. Ännu intressantera vore det om man slängde in alla hyllningssändningar ifrån kronprinsesssans födelsedag etc. i anmälan, som inte är demokratiskt någonstans. SVT ska inte vara statens knähund utan följa det avtal de har, så även om staten erkänner en odemokratisk ordning som kungahuset så ska inte SVT göra det, tvärtom är det emot deras public service-uppdrag skulle jag säga.

[#20]  Skrivet: 2008-05-20 07:27:48 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 15 maj 2008 Inlägg: 285
Hummer Bugg sket ur sig:
SVT är ingen statligt styrd organisation.

Jag har precis för mig att regeringen utser styrelsecheferna i SVT, SR och UR.

Angående "JK:s tång", så får vi väl se, men jag tror inte heller att anmälan kommer leda till något.

Mitt främsta mål är att Jag vill bara föra en djävla massa oljud så att SVT aldrig kommer att tänka tanken på att göra något liknande igen. (Sedan var det synd att jag råkade skicka mailet, innan det var helt färdigskrivet.)

johabbed
[#21]  Skrivet: 2008-05-20 10:08:42 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 178334 Från: payehoq
Intressant. Jag har ingen vidare koll på hur sånt här ska granskas, för granskningsnämnden tror jag bara har hand om det material som sänds ut snarare än andra frågor. I vilket, fall, håll oss uppdaterade.

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Feedback: SVT släpper Englas begravning på DVD

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet