Forumindex

Forumindex  >>  Leif G.W. Persson  >>  Leffe säger upp sig

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2008-05-18 11:16:37 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 204145 Från: payehoq
Leffe säger upp sig från rikspolisstyrelsen eftersom den nytillsatte rikspolischefen Bengt Svensson fortsätter på den inslagna vägen med en allt mer centraliserad polis.

Guldkorn från Leffes uttalanden i frågan, lånade från Expressen.se:

Leif GW sket ur sig:
- Jag tänker inte delta i det här apspelet längre. Hela artikeln

Leif GW i sket ur sig:
Ingen har ett ont ord att säga om Bengt Svensson. Inte ens jag själv faktiskt. De få gånger vi träffats har han varit både charmerande och gjort ett hyggligt begåvat intryck. Dessutom ser han bra ut på ett lite gammaldags manligt sätt, vältränad, alert, klär väl i uniform.

Leif GW sket ur sig:
Jag är svårt förtjust i Stefan Strömberg för att vi i mångt och mycket är väldigt lika. Kort eller obefintlig stubin, inte överdrivet vattenkammade, ge faderulingen i formerna och alla ömma tår.

Leif GW sket ur sig:
[...] tjugo procent av landets poliser har samlats i kvarteret Kronoberg på Kungsholmen i centrala Stockholm och de som sitter där icke har ett pillekvitt att skaffa med den brottslighet som plågar landets medborgare.

Leif GW sket ur sig:
Nåja, om den Svenssonska öppningen håller vad den lovar så kommer landets samtliga poliser att arbeta på Kungsholmen i centrala Stockholm före utgången av nästa år. Och vore jag president i Hells Angels skulle jag jubla, hälla i mig ett extra flak pilsner och dra en repa på hojen med fritt fladdrande hår.

Hela artikeln

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Göran Gillingers släkt bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#2]  Skrivet: 2008-05-18 11:30:06 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 100117 Från: payehoq
I en rolig alkoholrelaterad anekdot berättar Leffe dessutom i Expressen om en nobelpristagares traumatiska upplevelse. Expressen hade skickligt nog lyckats smacka in denna text i slutet på Leffes "öppna brev" istället för som separat artikel, vilket gjorde att Leffe verkade lite koko genom att komma ifrån ämnet sådär.

Nu finns den i alla fall som separat artikel under rubriken "Professorns span-nytt". Meget skoj läsning.

Leif GW sket ur sig:
Socialläkaren Nils Bejerot, legendarisk narkotikaforskare, hedersman och hängiven nykterist, genomförde på sjuttiotalet en mindre sociologisk undersökning om detta där han granskade alkoholvanorna hos samtliga nobelpristagare i litteratur. Alla utom tre visade sig vara alkoholister eller i vart fall "alkoholproblematiker" och med de tre som inte var det, var det ännu värre enligt Nisse. Ingen av dem skulle egentligen ha fått Nobelpriset eftersom de skrev så "förbannat usla böcker".

Leif GW sket ur sig:
När Sinclair Lewis fick Nobelpriset i litteratur 1930 inkvarterades han som brukligt på Grand Hôtel. När han på Luciadagens morgon uppvaktades på sitt rum av en hoper utomjordingar i vita särkar och brinnande hår fick han ett svårartad anfall av fylldille och flydde skrikande ut i korridoren.

Jag trodde först att kopplingen var "No Country for Old Men", tills jag påminde mig om att författaren bakom den historien heter Upton Sinclair, inte Sinclair Lewis...

I alla fall, hela artikeln finns att läsa här.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Göran Gillingers släkt bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#3]  Skrivet: 2008-05-21 21:44:18 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 1216 Från: westeroze
Är det bara jag som misstänker att det liggen en hund begraven här?
Väldigt lam anledning att lämna sitt jobb, trots några sköna formuleringar så är det ganska lam kritik han kommer med också, för att vara ifrån Leffe.

Leffe har bevisligen skaffat sig många fiender med sin frispråkighet, kan han ha tvingats bort på något sätt?

[#4]  Skrivet: 2008-05-21 22:02:22 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 27600 Från: :nårF
Må så vara. Men vem fan vill vara snut när man säljer böcker för miljoner.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Leif G.W. Persson  >>  Leffe säger upp sig

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet