Forumindex

Forumindex  >>  Leif G.W. Persson  >>  DN-chatt med Leffe

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2008-06-29 13:21:01 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 9386 Från: payehoq
En dryg vecka gammal, men vafan. Utdrag ur chatten, som kan läsas i sin helhet här.

DN.se sket ur sig:
Påstående:
Einar: Har du någon gång funderat i att skita i allt och bara åka till Thailand och bli exempelvis dykinstruktör?

Leif GW Persson: Lyckligtvis inte och det är då mina elever som jag tänker på. En gång höll jag på att drunkna i mitt eget badkar. Fast jag kan simma. Hyggligt t o m.

Påstående:
Johan: Hej Leif, hur ser du i efterhand på din medverkan i Fagerhult? Och, är du fortfarande av uppfattningen att man ska ta det varsamt med svartpepparn?
Leif GW Persson: Ja, min inställning till svartpepparn kvarstår. Fagerhult var ett satirprogram. Det missade många.

Påstående:
Sven T: Hur nära sanningen var Du i berättelsen om ambassadockupationen?

Leif GW Persson: Lite för nära.

Påstående:
TP: Med tanke på hur förtjust Sverige i "Den som dödar..." är i Bäckström - kommer han dyka upp igen?

Leif GW Persson: Helt säkert. Så fort jag såg vad DN:s egen pudel med läppstift tyckte om honom så bestämde jag mig. Evert Bäckström är numera en del av våra demokratiska fri- och rättigheter.

Påstående:
Mia: Vad står GW för? Varför använder du förkortningen? Finns det någon Leif Persson som du kan misstas för? Typ en bov eller nåt.

Leif GW Persson: På den tiden jag lade in mina mellaninitialer GW (för fyrtio år sedan) fanns det i vart fall två. Dels en världsmästare i motorcross, dels en känd journalist i skåne. Ville inte riska att genera någon av dem.

Påstående:
Kim: Finns det några slags brott som minskar trots en generell befolkningsökning?

Leif GW Persson: Häststölder har minskat stadigt i snart tvåhundra år.

Påstående:
Kenneht: Jag är precis klar med din bok om draken, det är enligt mig den bästa bok du skrivit

Leif GW Persson: Tack! Det värmde. Speciellt efter att ha läst vad tanterna brun, blå och gredelin på DN:s kulturredaktion tyckte om samma bok.

Påstående:
Tove-Mia: Kan du sjunga?

Leif GW Persson: Jag trodde det ända tills jag uppsökte en sångpedagog. Han tyckte inte som jag nämligen. Han blev tyvärr ganska skakad så det smög sig med plattan med fräslningssånger som jag tänkte göra ihop med Hasse Aro.

Påstående:
Britta: Hej Leif! Tack för alla underhållande men ibland lite långrandiga böcker! Varför är du så sävlig? MIljö el arv?

Leif GW Persson: Lite korkad om du frågar mig. Behöver mycket tid även för de enklaste tankegångar.

Påstående:
Marie-Sofie: Är du nöjd med ditt utseende?
Leif GW Persson: Vad har jag för val?

Påstående:
Sven T: Från tråden om Dig på Flashback: Tyvärr så har väl GW lite väl god törst och älskar dyr god mat. Notan den kvällen jag var med slutade på 58.000 och då var vi 8 personer runt bordet. GW säger helt iskallt: - den tar jag. (skall ha utspelat sig i Marstrand) Sant?

Leif GW Persson: Nej, ljug.

Påstående:
Roger: Vad tror du om Thomas Bodströms utsikter som författare?

Leif GW Persson: Jag är så glad att han skriver deckare. Allt som hindrar honom från att vara justitieminister gör mig glad.

Påstående:
Tove-Mia_ Vad tycker du om män som bär shorts och strumpor i sandalerna?

Leif GW Persson: Jag sörjer med dem och mest med deras kvinnor.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Leif G.W. Persson  >>  DN-chatt med Leffe

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet