Forumindex

Forumindex  >>  Nyhetsmedier  >>  Skansen-Jonas Naziheilar på sin gård!

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Jason
[#1]  Skrivet: 2008-07-17 18:53:44 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 12872 Från: ett annat håll
http://www.pastan.nu/film/hur-bra-slass-djur-egentligen-1.36031

Äntligen kan jag börja använda den praktiska nazihälsningen igen, utan att bli anklagad för att vara Adolf.

[#2]  Skrivet: 2008-07-18 10:48:38 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 53969 Från: payehoq
Jonas Wahlström berättade ju om nazisthälsning mot strutsar i Allsång på Skansen redan för några år sedan. Och lade även in lite bitande satir! som förklarade att han var mot tyskar.

Metro sket ur sig:
Skansenchefen Jonas Wahlström släpade med sig en struts på allsångsaftonen förra veckan. Drog en ramsa om att strutsar därför passar som husdjur hos nynazister, de har lika liten hjärna. Byggde på med det skämtsamma tipset att det bästa sättet att avvärja en anfallande emu därför är att sträcka armen i vädret och vråla Sieg Heil.
Två personer har anmält "Allsång på Skansen" till Granskningsnämnden för radio och tv. Inte för sunkig skämtkvalitet, utan för hets mot folkgrupp. För nazisthälsningen.

Artikeln.

...vilket ledde till att även jag lade mig i och skrev en anmälan till granskningsnämnden.

Johabbed sket ur sig:
Jonas Wahlströms kommentarer om tyskar och emuer i tisdagens Allsång på Skansen var gravt kränkande. Jag blev väldigt upprörd över hur man på bästa sändningstid tydligen får säga vad man vill om dessa fågeldjur. Bara för att de är lite bakom flötet ska de inte behöva hånas. Lasse Berghagen är väl inte världens smartaste, men inte blir han påhoppad och kallad korkad eller nazistsympatisör.

Mer här.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Jason
[#3]  Skrivet: 2008-07-18 12:31:37 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 14152 Från: ett annat håll
ey don´t be a jag var först med det här kille.

[#4]  Skrivet: 2008-07-18 13:36:33 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 34862 Från: payehoq
Förlåt.

Jonas Wahlström var först med det här. 2003.

I vilket fall så är det en mycket rolig artikel-idé av Fredrik "Snortare" Strage (ej att förväxla med Fredrik "Snortare" Virtanen) och finfint levererat av Wahlström.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Bruno Wintzells oheliga gravplats bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Nyhetsmedier  >>  Skansen-Jonas Naziheilar på sin gård!

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet