Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Last Comic Standing - Nu med fler c-kändisar.

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2008-05-24 17:54:03 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 15956 Från: payehoq
LAST COMIC STANDING säsong 6! Allmäna observationer från första avsnittet.

* Bill Bellamy inleder med världens mest self-conscious gång på en scen. Han fortsätter vara menlös, meningslös och fullständigt utbytbar, vilket trots allt är rejält mycket bättre än säsong 4:s Anthony Clark.

* The only thing we have to fear is Fearne herself.

* Er jury: Massor av skådisar du inte kan namnet på men känner igen som seventh banana i olika tv-serier! Star power om stjärnan är en röd dvärg.

* Richard Belzer blir mer och mer lik den gamle cigarrpuffaren George Burns. Kanske för att hans öron växer.

* Komiker som gick vidare till showcasen, New York:

-- Rakade svarte komikern körde stabilt material och gick värdigt vidare. Solarie-rutinen var gjuten och sex i baksätet-skämtet var uppfriskande för att man nu vet att han inte bara kör rasgrejer.

-- Ex-FOX-news-homojudeliberalen har onekligen en intressant personlig vinkel att skämta kring, men det där böglobbyskämtet kan ju inte vara vidare nytt. Gick inte vidare = A-OK med mig.

-- Koreanskan med jobbiga morsan och skrattet är snyggare och än så länge snäppet mindre irriterande än Dat Phan, dock med halvdan ståupp. Gick vidare, så risken för Dat Phan-upprepning genom att hela koreanbefolkningen i USA sluter upp är överhängande.

-- Amerikas fjärde populäraste folkparodi-duo var mycket roligare i teorin än på scen, där de var tämligen kassa. Denna och koreanskan kändes som casting-vinster snarare än att de gick vidare på material eller talang.

-- Motherfucking DAN NATURMAN körde inget toppmaterial, men han kan ju så mycket bättre, så det är fedtness att han är med igen. Hans reaktioner till domarna som trodde han gjorde en karaktär och imiterade folk var en höjdpunkt. Sedan sa han att han inte tog något för givet så många gånger att jag tror han fått löfte om att hamna bland dom sista tio.

-- Morbidly Obese oj förlåt Angry Bob var arg och tjock. Material som inte föbättrades av arg delivery.

-- Tvillingarna Sten & Sten var en kul act, men det lär ju inte hålla i längden. Jag hoppades lite att bara en skulle gå vidare, bara för sakens skull.

* Över till TEMPE, ARIZONA! Jag ville höra Fred Willard säga WHA HAPPEN?!, men det är smällar man får ta. Här visas fler något mer kompletta små rutiner. Det betyder i regel att komikerna inte går vidare, men det blir roligare TV. Jag sov i badkaret = Avsnittets bästa punch.

-- Imitatören som fått stolar i huvudet andades lite Dane Cook. Bra imitationer och ganska kul. A-OK med vidaregången.

-- Mr. McSmile var lite som Tom Arnold fast med skämt. Trodde han skulle gå vidare, men jag hade fel. Inte mig emot. Nästa gång: Mer skämt, mindre Tom Arnold.

-- Phil Palisoul kollade jag upp namnet på, för han hade ingen uppenbar vinkel att kalla honom. Han kanske fyller ut rutinerad-kvoten i castingen. I alla fall, ganska kul.

-- Adam Hunter får också namnges. Också lite Dane Cook-ig. Andra komiker hade bättre skämt, men förhoppningsvis är det för att man sparar på tjommens (och andras) bättre material till senare.

And that's that. Helt okej förstaavsnitt. Som vanligt blev det här inlägget mycket längre än jag tänkt mig.

Dan Naturman for the win!

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Teaflax
[#2]  Skrivet: 2008-06-23 10:59:53 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 29939 Från: Katrineholm, bitch
Naturman, Pepitone, Kashian eller Cullen FTW.

Kan inte nån få Shazia Mirza att självmordsbomba sig så man får tyst på kärringen? Hur fan hon kunde gå vidare med sin surt skrikiga tajming och sitt djävla b-material är fan obegripligt...

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
johabbed
[#3]  Skrivet: 2008-06-29 10:37:43 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 52405 Från: payehoq
Jahapp, då har man återigen blivit besviken på programmets producenter som dissar de bra komikerna till förmån för bajs de (felaktigt) tror gör "bra TV". De lyckas med detta år efter år. Credd.

Dan Naturman blev återigen F'd in the A. Sopiga God's Pottery, som härmed är min antifavorit, gick vidare. De är en one-joke act, de utför detta enda skämt grymt förutsägbart och tandlöst, deras låtar är tråkiga och deras framträdande taffliga. "Den här låten heter 'The pants come off when the ring goes on' och nu ska vi sjunga i tre minuter utan att något bra skämt framkommer och där den huvudsakliga punchlinen är 'the pants come off when the ring goes on'. PS: Vi suger."

djävla sopor. Om man nu nödvändigtvis ska frångå ren enkel ståupp så var brödratrion betydligt mer lovande.

Sammanfattning av de som gick vidare:

Adam Hunter har en del dugliga skämt, men hans högljudda och energiska delivery en enormt osoft. Men OK, jag hatar honom inte än.

God's Pottery suger som sagt dase. Nån executive kanske ville ha med dem för att haka på / rippa av Flight of the Conchords-succén, men missade detaljen att dom är sju miljarder divisioner sämre.

Ron Gs act kanske var jätteskoj om man tyckte hans "höga röst"-skämt var skoj. Om man inte gjorde det, som jag, så var hans tre minuter med 13 upprepningar av rösten saftigt tråkiga. Minns knappt honom från tidigare auditions, men jag får hoppas att han har bättre att komma med i framtiden. Cuz this shit sucked.

Paul Foot är väl lite småskoj.

Jeff Dye aka Gary Gulman junior känns rätt rookie-aktig, men hade tre bra minuter om livet på ett gym. Helt okej i sin kategori.

Slutsats: Ännu ingen direkt favorit. Det är nu NBC:s ansvar att låta åtminstone en riktigt rolig komiker gå vidare så jag kan lacka ur när de åker ut mot nån kass hack.

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Teaflax
[#4]  Skrivet: 2008-06-29 11:11:31 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 20529 Från: Katrineholm, bitch
Har inte sett avsnittet än, men God's Pottery är verkligen en b-act. Innan LCS såg jag nån Youtubegrej med democh...ja, de har ju som sagt inga skämt alls utom grundidén (som varken är originell eller särskilt smart, dessutom). Jag skyller på Family Guy, som har gjort att bara nåt har samma upplägg som och låter ungefär som humor, så behöver man inte ha några egentliga skämt för att en hel kategori människor ska gå på det.

johabbed
[#5]  Skrivet: 2008-07-04 20:12:36 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 408291 Från: payehoq
Springande kommentäry över andra semifinalen! Som alltid, onödigt långt!

Dance, fish, Dance! Bra början: Dvärgar!

Dance, fish, Dance! Marcus och hans Willy Wonka-rutin var helt okej och var ganska modig då han frångick imitationerna och tydliga skämt. Alla publikreaktioner kändes dock enormt fejkinklippta. Mer soft än helt igenom roligt.

Dance, fish, Dance! Dan Cummins var mycket rolig. Bäst hittills, första semifinalen inkluderad.

Dance, fish, Dance! Iliza Shlesinger är inte bara rolig, hon är snygg också. Då det är förminskande och manschauvinistisk att poängtera detta faktum kommer jag att ljuga och säga samma sak om en manlig komiker senare i detta inlägg. Verkade som att hennes sista skämt blev avbrutet, det borde funnits mer där. Tre komiker in och redan en massa bättre än förra veckan sammanlagt.

Dance, fish, Dance! Eddie Pepitone upptäckte jag förra veckan är skyltföretagsbossen i Flight of the Conchords. Roligt material, men att deliveryn hela vägen är i samma tonläge som när han härmar en häcklare i slutet känns lite tveksamt. I alla fall, I like.

Dance, fish, Dance! Papa CJ överraskar någon minut in i sin act genom att ha skämt som inte handlar om indiska stereotyper. Stereotypskämten har man redan hört en gång, men är klart dugliga för att vara i etnisk-stereotyp-skämt. Helt okej.

Dance, fish, Dance! För första gången i Last Comic Standings historia har man två enäggstvillingar från New York på scenen, känner Bill Bellamy att han måste berätta. Jag undrar om dom tidigare haft enäggstvillingar från typ Chicago. Sten & Stenly är en kväsig act när dom drar vanliga skämt som inte går ut på att dom varken är tvillingar eller två, då det bara är en som skämtar och en som står brevid och är jobbig. "Notice the difference" är repris, men ganska kul. Som gimmick, tre miljarder gånger bättre än God's Pottery.

Dance, fish, Dance! Mary Mack, he exclaimed enthusiastically. På ytan otajt men samtidigt jäkligt soft framträdande.

Vid det här laget hade jag inte haft nåt emot att se samtliga dessa gå vidare till Hollywood och kicka förra veckans finalister åt fanders. FANDERS, I TELLS YA!

Dance, fish, Dance! Bob Biggerstaff är inte bara rolig, han är snygg också. Ger känslan av ett fullblodsproffs och tjockisbäbis-materialet var kul. Gillade hans reaktion när publiken omotiverat skrattade åt en setup. "Yeah that's funny, why not."

Dance, fish, Dance! Louis Ramey är också extremproffsig, men lite trist mainstreamig. Det säger jag mest för det är trist att bara säga att alla är bra. Sedan fortsätter han med att köra lite mindre mainstreamigt material, så då faller till och med den kritiken.

Dance, fish, Dance! Sean Cullen visar LCS-publiken att man trots allt kan sjunga och vara rolig samtidigt. Ja, jag får går tillbaka till att dissa God's Pottery för att inte överdosera på enbart positiva omdömen.

Dance, fish, Dance! John Evans var också han skoj. Jag börjar fundera på om jag råkat få i mig ecstasy innan jag såg avsnittet eller om det helt enkelt är så här mycket bättre än förra veckan.

Dance, fish, Dance! Heath Hythe gör att jag också funderar på olika knockoutdroppar eftersom jag inte minns honom det minsta från uttagningsomgångarna. Inte min kopp te, men man ska aldrig underskatta andravärldskrigsrasism.

Dance, fish, Dance! Efter Esther Ku tvingas Richard Belzer direkt backtracka om att han hatade stereotyphumor med den kassa ursäkten att bara den egna folkgruppen får skämta om sig själva, tydligen även om skämten är rejält djävla usla. Esther är dock fortfarande att föredra framför Dat Phan.

Dance, fish, Dance! Jag är lite emot komiker vars material går ut på att berätta om roliga saker andra människor i deras omgivning sagt och gjort. Men då Jackie Kashians föräldrar tydligen inte behagar stå på scen så får hon väl göra jobbet istället. Helt okej, ingen favorit än så länge.

Dance, fish, Dance! Pete Lee påminner på nåt vis om Dana Carvey eller kanske Garth. Inte dåligt, men slår sig inte in på min topp 9-lista.

Dance, fish, Dance! Jag är övertygad om att Jim Tavaré är Freddie Wadlings något snyggare brorsa. Om han vinner vill jag se honom smasha sin basfiol, alternativt sätta eld på på den likt Hendrix.

Vidare: Marcus, icke oväntat. Jim Taveré, betydligt mer oväntat men soft. Esther Ku, som säkert var inplitad i programmet innan hon ens framträtt. Papa CJ, okeydoke om han lägger ner outsourcing-skämten. Sean Cullen, finfint. Iliza Shlesinger, meget nice men jag får vid hennes firande tillfälle att störa mig på fröken Kus hysterisk-glädje-face. Och slutligen Louis Ramsey, okeydoke.

Återigen inte de bästa som går vidare, men ändå helt okej. Överhuvudtaget ett mycket bättre avsnitt än förra veckans och därigenom ser fortsättningen något mer lovande ut än förut. Nice också att de återigen verkar dela hus.

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
johabbed
[#6]  Skrivet: 2008-07-11 20:47:48 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 54304 Från: payehoq
Efter avsnitt 8:

HÄRLIGT! Sällan har jag hejat på någon mer än Iliza i utslagningen, även om materialet inte var det bästa så är hon ju en överlägset mycket bättre komiker än Jesusmupparna och koreanskan med hyenaskrattet. Var väldigt rädd att hon skulle ryka, what with the extrema självsäkerhet inför uppträdandet som kändes som en ond föraning från produktionshåll.

Förutom den irriterande överproduktionen med hype om saker you will not believe börjar det här programmet ordna upp sig lite. Lite lagom krig mellan de bra och de dåliga komikerna och kul när komikerna snackar comedy, typ spekulationerna om vem publiken skulle rösta på och så vidare. Sedan är det ju mycket trevligt när rätt deltagare får lämna programmet.

Nån mer som följer det här?

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
Jason
[#7]  Skrivet: 2008-07-11 21:11:07 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 9756 Från: ett annat håll
Jag följer dina inlägg, tror de är bättre än showen.

[#8]  Skrivet: 2008-07-12 02:40:40 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 42237 Från: payehoq
Kan stämma, utan att vara förmäten. För att väcka intresse för showen kan jag dock dela med mig av detta foto på Iliza hittad på ett annat forum:

Hennes ansikte är förvisso snyggare "i verkligheten", alltså i programmet, än på bilden.

För övrigt anser jag att ordet "nuffror" bör förgöras.
TacomaTrailer
[#9]  Skrivet: 2008-07-13 23:24:01 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 2071 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Såg första programmet, tröttnade efter jesuspojkarna, följer tråden dock då den är grymt underhållande. Hey ladies!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Teaflax
[#10]  Skrivet: 2008-07-14 05:56:46 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 15275 Från: Katrineholm, bitch
Jag ser, men oftast några dagar för sent.

johabbed
[#11]  Skrivet: 2008-07-18 18:10:45 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 12905 Från: payehoq
AVSNITT NIO!

My God, you are a big, ghoulish woman. I'm talking to you, Carrot Top! Många hatar kanske moroten, men jag får ständigt känslan att den som hatar honom mest av alla är han själv. Men vafan, det är nog berättigat.

Mäd pråpps-utmaningen var väl vad man kunde förvänta sig. Har inget problem med vinnaren.

Sammanfattning av folk!

Ganja. Sweet, sweet ganja. Sean Cullen är den roligaste vad gäller livet i huset och kommentarer till kameran.

Ganja. Sweet, sweet ganja. Louis Ramey verkar vara en allmänt soft snubbe.

Ganja. Sweet, sweet ganja. Ron G är den böligaste, kinkigaste och allmänt tristaste deltagaren.

Ganja. Sweet, sweet ganja. Papa CJ är förmodligen den tristaste rent ståuppmässigt.

Ganja. Sweet, sweet ganja. Iliza Shlesinger är den snyggaste i hård konkurrens med ingen alls.

Ganja. Sweet, sweet ganja. Jeff Dye utmärker sig inte så mycket åt något håll förutom sitt tjat om att han är yngst.

Ganja. Sweet, sweet ganja. Paul Foots ingredienser är 90% konstighet och 10 % komik.

Ganja. Sweet, sweet ganja. Andelarna av detsamma i Jim Tavaré är kanske 50-50, men konstighetstillsatsen kommer mest via looken för annars är han rätt allmänskojig i sin dödpannighet.

Ganja. Sweet, sweet ganja. Marcus är en helt vanlig realityshow-douche som åtminstone överraskade positivt genom att inte älta sina imitationer i detta avsnitt.

Ganja. Sweet, sweet ganja. Adam Hunter hamnar nånstans mittemellan Jeff Dye och Marcus. Ganska oansenlig än så länge.

Var det alla? Jag tror det. Tillägger även att Bill Bellamy har växt till en helt okej värd på ren entusiasm.

Kul att det är en sån relativ spridning på rösterna, så man slipper tristheten med pakter 'n' shit. Tremanna-utslagningen känns lite halvorättvis på nåt vis, men det funkade bra förra veckan när systemet kapade de två sämsta akterna. Denna vecka då?

[paus i väntan på framträdande och resultat]

Biljardbordssnacket visade sig stämma! Men damnit, varför valde inte foten och pappan ut Ron G som tredje-akt att gå upp mot, bara som en tjänst åt mig? Ja ja, vi får hoppas att Iliza kan göra sin grej och bygga vidare på sitt rykte som dödköttsslaktare.

[slut på paus]

... Det funkade igen! Hej då, foten och pappan. Tack, Iliza! Återigen välförtjänt.

För övrigt anser jag att Bruno Wintzells oheliga gravplats bör förgöras.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Last Comic Standing - Nu med fler c-kändisar.

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet