Forumindex

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  AMIGA för fan!

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
AnaMatronic
[#1]  Skrivet: 2008-07-28 22:29:50 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 200 Från: :nårF
Är så djävla nöjd över en sak som hände igår. Var och badade med några bekanta och skulle hämta något avföring i kompisens baklucka. När jag öppnade låg där en AMIGA 500 i originalkartong. Jag frågade om det var hans och det var det. Han tänkte slänga den!! Givetvis slog jag till och köpte skiten för 200 spänn och sitter ny på denna nostalgidyrgrip och funderar lite.

Vilka var egentligen de bästa spelen till AMIGA och var fan kan man hitta dem på nätet. Min polare tipsade mig om en sida som hette typ AMI.net. Men det var inte rätt. Någon som har bättre koll på nånt här?

Har kommit på att jag måste fixa en diskettstation till datorn för att kunna kopiera dem till diskett. Merde.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
johabbed
[#2]  Skrivet: 2008-07-28 22:39:17 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 60338 Från: payehoq
Jag hade aldrig Amiga - gick direkt från muthafuggin Commodore 64 till muthafuggin Nintendo 8-bitar. Men jag minns att nån polare med Amiga hade nåt spel med en isbjörn som hoppade mellan isflak som verkade roligt de två minuter jag såg det. Sedan fanns ju Leisure Suit Larry. Annars är mitt minne väldigt begränsat för just den maskinen.

PS: Din polare är lite av en dase som tar 200 spänn för nåt han tänkte slänga.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
AnaMatronic
[#3]  Skrivet: 2008-07-28 22:45:31 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 30000 Från: :nårF
Det var faktiskt jag som erbjöd mig att betala om jag ska vara ärlig. OM den funkade dvs.

Hade heller aldrig AMIGA eller något annat heller för den delen. Men jag minns Colonisation, Pinball Illusions, Civilization och settlers och framför allt Cannon Fodder. Men det har jag redan sett i lådan.

Jason
[#4]  Skrivet: 2008-07-28 23:19:02 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 18744 Från: ett annat håll
Vilken konsol var det där jag kunde spela bubblebobble och hade bandkasset?

Fanns dessutom ett zorrospel som sög megadase eftersom jag aldrig kunde komma mer än halvvägs. Sedan kom jag till en nivå där jag (Zorro) skulle springa jättesnabbt från ena sidan av banan till den andra och sedan hoppa upp på en vindbrygga som hasplades upp, men jag lärde mig aldrig knepet för att hinna bort innan bryggan var uppe. Trots att jag spelade skitlänge.

Aja bajs, nu har jag det i skallen igen, tack Matronic!

(Fanns dessutom ett spel där jag har för mig att jag spelade en häst med pistol, som sköt andra hästar. Fanns en bugg som gjorde mig osårbar och till slut låg det en hög med staplade hästlik runt omkring mig.)

[#5]  Skrivet: 2008-07-29 00:52:12 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 6213 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jason sket ur sig:
Vilken konsol var det där jag kunde spela bubblebobble och hade bandkasset?

C64!
Jason sket ur sig:

Fanns dessutom ett zorrospel som sög megadase eftersom jag aldrig kunde komma mer än halvvägs. Sedan kom jag till en nivå där jag (Zorro) skulle springa jättesnabbt från ena sidan av banan till den andra och sedan hoppa upp på en vindbrygga som hasplades upp, men jag lärde mig aldrig knepet för att hinna bort innan bryggan var uppe. Trots att jag spelade skitlänge.

HahaLol, det kommer jag också ihåg, man skulle sätta upp kyrklockor eller något precis innan.

Glöm inte Gods, snyggare grafik fanns inte förrän grafikkorten till pecen kom. Det fanns ett flygspel där man såg planet från sidan och typ strafade japaner med en djävligt snygg titel...som jag glömt.

Fotbolls-spelen var ju också ganska über, Kick off 1-19.

Och Worms!!! Inte det som liknar lemmings (även om det också är fedt)

PS För de som inte har polare som slänger klassiska spelsystem finns det gott om emulatorer på intranätet, men det är ju inte samma sak utan kasettspelaren man fick skruva lite på när spelen inte laddade ordentligt.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#6]  Skrivet: 2008-07-29 01:00:03 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 24852 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
(prince of persia!)

Sista...jag lovar

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Teaflax
[#7]  Skrivet: 2008-07-29 13:41:25 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 458 Från: Katrineholm, bitch
Amiga 500, min första dator! Den kostade mig 8 000 pix och det var MYCKET pengar. Mamma fick lägga ut hälften och så fick jag betala av över fyra månader, men det var det värt.

Speedball II
The Chaos Engine
Magic Pockets
Gods
Lemmings
Flashback
Another World
Prince of Persia
Cannon Fodder
Swiv
Pang
Elite
Midwinter
James Pond II
Syndicate
Stunt Car Racer
Nitro
Pinball Dreams/Fantasies/Illusions
Wings
Pirates!
Defender of the Crown
It Came from the Desert
Hired Guns
Dungeon Master
Eye of the Beholder
Captive
Sensible Soccer
UFO: Enemy Unknown
Populous
Powermonger
Alien Breed

är några av de spel som jag minns med glädje och värme.

Fanns verkligen Leisure Suit Larry till Amigan? Den minns jag mest som nåt jag spelade på min kompis PC med 8 färgersgrafik.

Senast ändrad av Teaflax den 2008-07-29 13:47:57, ändrad totalt 1 gång

johabbed
[#8]  Skrivet: 2008-07-29 13:47:24 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 26593 Från: payehoq
AnaMatronic sket ur sig:
Det var faktiskt jag som erbjöd mig att betala om jag ska vara ärlig. OM den funkade dvs.

Alright, givmildhet är ju givmilt och inte dasigt. Det är lite som när jag betalade 50 öre för en CD-singel med Scorpions "Wind of Change" i engelsk-, spansk- och ryskspråkig version.

Teaflax sket ur sig:
Fanns verkligen Leisure Suit Larry till Amigan? Den minns jag mest som nåt jag spelade på min kompis PC med 8 färgersgrafik.

Jag kan ha väldigt fel om Leisure Suit Larry. Den där polaren med Amigan (un amigo con una Amiga! som spanjacken säger) kanske bara hade nåt klädpokerspel som jag blandat ihop med andra prepubertala dataspelsmöten, exempelvis med Larry. My bad.

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
AnaMatronic
[#9]  Skrivet: 2008-07-29 14:06:30 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 12600 Från: :nårF
Sat5t och gick igenom alla spel och skiten jag fått. Jag kunde starta Cannon Fodder men inte spela det. Jag kunde spela Nord / Syd men fattade inte hur jag skulle styra skräpet. Resten av diskarna var trasiga på ett eller annat sätt. Eller om diskläsaren var trasig? Det blev ett djävla fiasko så att säga.

Då tänkte jag ladda ner en emulator. men eftersom jag tillhör den generationen som inte orkar läsa igenom saker eller sätta mig in i sånt så blev det inget med det heller. Nu laddar jag hem Civ 4 och spelar hela natten istället.

(Någon som har spelat CIV Revolutions förresten?)

Teaflax
[#10]  Skrivet: 2008-07-29 14:24:53 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 10998 Från: Katrineholm, bitch
Jag kollade. JAG hade fel, det fanns flertalet Larrysar till Amigan.

Här är 100 klassiker:

Samael
[#11]  Skrivet: 2008-07-30 09:05:50 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 1449 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Om du kan komma med ett fil-tillägg så man vet vad man ska söka på skulle det underlätta. Har hittat flera torrents med ett stort antal spel, men det verkar bara vara roms, och ska man köra retro gaming vill man ju för fan inte sitta poå en modern pc.

Själv gick jag från Atari 1040 (värdelös) till Nintendo 8 bit, och den har varit kvar sen dess och spelas på med jämna mellanrum. Fuck the new shit! Köpte ett playstation 2 men har spelat på det kanske...3 (?) timmar totalt. NESet är "nytt", men det jag fick för 21 år sen tillsammans med "Ice Climber" fungerar fortfarande, dock sönderslaget och utan lucka.

Halvskrytig bild med kass mobilkamera-kvalité:

johabbed
[#12]  Skrivet: 2008-07-30 09:19:44 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 43175 Från: payehoq
What about the svamparna i olika färger and the rosa buddhafigur (kanske) mellan TV och spelhylla?

För övrigt anser jag att standardmjölk bör förgöras.
Samael
[#13]  Skrivet: 2008-07-30 20:09:57 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 18641 Från: alla människors kollektiva tänkande.
johabbed sket ur sig:
What about the svamparna i olika färger and the rosa buddhafigur (kanske) mellan TV och spelhylla?

Dom är där, men det blev så kladdigt med alla streck, och dammet kändes mer aktuellt att påpeka än det där djävla fettot.

AnaMatronic
[#14]  Skrivet: 2008-07-30 22:12:00 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 16628 Från: :nårF
djävulskt färsk tavla har du med.

Vettefan vad det är för filändelse på filerna och pallar inte kolla just nu. 23 grader kl 9 på kvällen gör att AMIGA intresset svalnar lite. Hittade ju som sagt en emulator eftersom AMIGAn verkar lite halvtrasig. Nåväl. Man ska ju ha något att göra i höst med.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  AMIGA för fan!

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet