Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Höstens svenska TV-humor 2008

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2008-08-20 13:03:15 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 14665 Från: payehoq
En liten sammanfattning av vad som komma skall på svenska TV-kanaler. Fylls på efterhand som mer info dyker upp. De serier som sedan är spännande nog att diskutera mer utförligt får (eller har redan) sina egna trådar. Ajjjt.

-------

SVT:

Mia & Klara

Radiokomikerna-turned-TV-komikerna Mia Skäringer och Klara Zimmergren återvänder för säsong nummer 2. Premiär i oktober.
– Det ska göra ont, säger Klara Zimmergren i en Aftonbladet-artikel.

--

Robins

Talkshowen med Åkarps kanske sjunde största stjärna genom tiderna Robin Paulsson återkommer med en fjärde säsong. En lite längre säsong än den förra, med tio avsnitt från mitten av oktober till strax innan jul.

--

Morgonsoffan

Morgonprogramsparodin med sin bauta-ensemble bestående av alla som någonsin gjort humor på TV är också den tillbaka med sin andra säsong. Också det i oktober, tror jag. September kommer vara helt befriat från humor i SVT, får man förmoda.

--

Dubbat

Nej, jag bara skojar. Dubbat återkommer mig veterligen inte och förhoppningsvis sätts Hans Rosenfeldt i karantän från programlederi ett bra tag framöver.

----------------------------------

TV3

TV3 gör bara livsstilsprogram med experter som läxar upp vanliga människor om vilka kassa liv de lever. Feelgood-TV! Ingen (avsiktlig) humor att vänta, med andra ord.

TV4

Fredag hela veckan

Det är dags för säsong 2 av Fredag hela veckan, eller som den också kallas: Säsong 16 av Hey Baberiba. Jag tror att det kommer gå på fredagar.

--

Tack gode Gud

Improv-programmet där varje scen inleds med den skojiga repliken "Tack gode Gud att du är sär!" och sedan rullar vidare därifrån. Nytt för i år är att Adam Alsing är programledare. Han kommer säkerligen att ha roligt.

--

Parlamentet

Parlamentet firar tio år, förmodligen med grövre skämt än någonsin.

Kanal 5:

Ballar av stål

Den tidigare utskällda svenska versionen av det engelska knasiga-upptåg-programmet har migrerat från SVT till Kanal 5. Man har redan kunnat läsa om att de försökt smuggla småväxta... förlåt, dvärgar i stora väskor. Dessutom har de intervjuat kändisar med ganska tråkiga och ospecifika förolämpningar påklistrade på mikrofonerna. Premiär sent i år eller tidigt 2009, enligt nån källa. Här kommer för övrigt en numera inte så aktiv medlem av boyaheds svettforum ha en roll, om jag förstått det hela rätt.

--

Silent Library

...eller ett försvenskat namn av detsamma. Japansk TV får äntligen utrymme i svenska tablåer för första gången sedan Dizzy Spin Pie. "Kompisgäng" ska sitta i bibliotek och göra knäppa grejer utan att göra några läten. Kolla på Youtube om du är förvirrad. Premiär vintern 2008/2009.

--

Vem kan slå Filip och Fredrik?

Den dynamiska duon slår sig ihop med Ingvar Oldsverg för ett program där vanliga människor ska försöka spöa Filip och Fredrik i olika grenar, helt enkelt. Kanal 5 poängterar gärna vilken stor produktion det är. Premiär i september.

--

Boston Tea Party

En enda serie med Filip & Fredrik på en hel TV-säsong går ju inte för sig, så även tebjudningen återkommer. Förhoppningsvis återigen med gästspel från Leif GW.

TV8:

Fredrik Virtanen fortsätter med sin talkshow-parodi. Nu från Spy Bar.

Kanal 9:

Snacka om nyheter

Den tidigare så folkkära svenska versionen av det engelska knasiga-snack-om-nyheter-programmet har migrerat från SVT till Kanal 9. Kajsa Ingemarsson är programledare. Något som lovar väldigt gott är åtminstone en av de fasta panelmedlemmarna. En snubbe som har varit 100 procent rolig i ett visst annat panelprogram om aktualiteter kommer deltaga. Den andra fasta panelmedlemmen är en radiopraterska som är snudd på dvärg. Programmet kommer enligt uppgift att gå två kvällar i veckan.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Martin Stenmarck bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#2]  Skrivet: 2008-08-20 18:53:42 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 143136 Från: payehoq
Glömde två program, varav ett som jag läste om så sent som igår. Båda på Kanal 5.

Lilla landet lagom

Beskrivs som nyhetssatir och kommer att sändas på Kanal 5 på lördagskvällar med premiär i september. Josefine Bornebusch kommer vara studioankare och den ständigt växande och allt flitigare anställda klumpen "Sveriges humorelit" som reportrar som gör lokalt förankrade reportage från runt om i Sverige.

--

I ditt ansikte

Ståupparna Magnus Betnér och Martin Soneby ståuppar på oväntade ställen runt om i Sverige under ledning av Bobbo Krull. Det blev rubriker i våras när de fick nej från nån sorts högerextrem rörelse, men de platser de hamnat på är enligt Betnérs blogg en miljöorganisation, en kristen församling, en muslimsk församling, en herrklubb, en kvällstidningsredaktion, samt MUF. Verkar mer som att spänningen kommer från att ståupparna drar skämt på dessa platser/personers bekostnad snarare än att det är inför helt ståuppfrånvänd publik. Annars hade ett boende för senildementa varit kul.

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
silmarillion
[#3]  Skrivet: 2008-08-20 21:42:51 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 493 Från: Skåne
johabbed sket ur sig:
Annars hade ett boende för senildementa varit kul.

-Woah, tough crowd! Hey, is this mic on?

Personligen ser jag mycket fram emot Snacka om nyheter efter att ha varit hooked on originalet en längre tid. Däremot är jag inte någon stor fantast av Mia & Klara. Får jag se en sketch till med en frisör som pratar gnällbältiska så åker TV:n ut. Är det bara jag som sett att deras program är en ripoff av Smack the Pony?

[#4]  Skrivet: 2008-08-20 21:46:29 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 52800 Från: :nårF
Bornebuske i rutan ser jag framemot. Vet inte om hon kan vara så rolig men hon har något jag gillar. Kan inte sätta fingret på vad...

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
silmarillion
[#5]  Skrivet: 2008-08-20 21:48:25 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 2632 Från: Skåne
AnaMatronic sket ur sig:
Bornebuske i rutan ser jag framemot. Vet inte om hon kan vara så rolig men hon har något jag gillar. Kan inte sätta fingret på vad...

Apapapapaaaaaap! Jag vet nog vad du vill sätta fingret på...men du är en gift man nu. *hehe*

[#6]  Skrivet: 2008-08-20 21:53:56 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 5314 Från: :nårF
hehe kanske vill ajg sätta fingret lite på det också. Men jag tror nog mer att karisma eller liknande var ordet jag sökte.

Hummer Bugg
[#7]  Skrivet: 2008-08-20 23:48:43 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 8626 Från: westeroze
silmarillion sket ur sig:
Däremot är jag inte någon stor fantast av Mia & Klara. Får jag se en sketch till med en frisör som pratar gnällbältiska så åker TV:n ut. Är det bara jag som sett att deras program är en ripoff av Smack the Pony?

Kant stand itt! Otittbart, vet inte om det är dialekterna eller det extrema överspelet - eller pga att poängen är just dialekten och överspelet.
Eftersom jag inte kan se det kan jag inte säga om det är en ripoff, men smack the pony kan man kolla på.

[#8]  Skrivet: 2008-08-21 11:20:56 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 42237 Från: payehoq

Svensson, Svensson

Familjevänlig familjesitcom på familjesändningstid återkommer med en ny säsong. Premiär den 13:e september, sändningstid lördagar.

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Skurt
[#9]  Skrivet: 2008-08-21 11:34:43 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 14629 Från: Lunnagår
Om jag får säga det så tycker jag det ser helt djävla dåligt ut (förutom vissa mycket bra undantag). Kunde inte Svt satsat på en ny säsong av Grotesco eller dammat av Varan-teatern så man får se något som är roligt på riktigt?

Och när fan ska svensk tv sända "the Mighty Boosh"

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Hummer Bugg
[#10]  Skrivet: 2008-08-21 11:41:01 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 3981 Från: westeroze
Varanteatern har skickat in en pilot till SVT, som de uppenbarligen inte nappat på.

Skrev om det förra året http://wazzap.se/?p=58

[#11]  Skrivet: 2008-08-21 12:01:48 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 57880 Från: payehoq
Grotesco återkommer nog och SVT hade nog gärna haft dem tillbaka, men eftersom de inblandade är en sådan stor samling folk som håller på med sina egna grejer är det klurigt att få ihop allting. Dorsin är ju rätt fullbokad, till exempel.

Första säsongen av Mighty Boosh har sänts på ZTV.

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
Kloppstock
[#12]  Skrivet: 2008-08-22 00:00:44 Citera
Svettfläck
Regdatum: 15 feb 2007 Inlägg: 1150 Från: Anders Leven's Mysiga Tortyrkammare
johabbed sket ur sig:

Nytt för i år är att Adam Alsing är programledare. Han kommer säkerligen att ha roligt.

Jag har suttit och smågarvat åt ovanstående citat hela kvällen, kanske bli det omedvetet Adams aura som kommer vara det roliga när Seinfeldt börjar om 1 minut

Du tyckte inte att det kändes fräscht att Gudrun drev med sin egen feminism i showen? istället för att faktiskt skoja om sitt storslagna Biograf besök osv
Det ser lite mörkt ut för kanalen i vinter, nåja Tv4 har ju iaff givit oss "10 år med Tv4 humor" dvd boxen, familjepaketet för oss som vill vara breda & okunniga samt få lite mera Pappi Raul

I ditt ansikte torde vara det enda inressanta, även fasst man säkerligen i desperatin kommer ligga & och kolla på det andra ochså

Senast ändrad av Kloppstock den 2008-08-22 00:44:42, ändrad totalt 1 gång

http://www.findus.se/produkter/sok.asp?sok=jultallrik
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida Yahoo Messenger ICQ-nummer
johabbed
[#13]  Skrivet: 2008-08-22 00:44:11 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 20783 Från: payehoq
....

Där har du några punkter att använda i dina framtida inlägg.

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
johabbed
[#14]  Skrivet: 2008-08-23 13:06:46 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 11732 Från: payehoq
Glömde ännu ett humorprojekt på Kanal 5, [edit] vilket är mitt sätt att skriva TV6 [edit].

--

Stor i Japan

Henrik Schyffert försöker bevisa sin tes om att svenska artister som lider brist på framgång enkelt kan ta sig till Japan och bli stora där. Lex Meja, bestämmer jag härmed att det kallas. De två utvalda försökskaninerna är så-gott-som-icke-kändisarna Sebastian Hedin och Jens Sjögren. Premiär i september, tror jag.

För övrigt anser jag att träslöjdslärare bör förgöras.
Godslayer
[#15]  Skrivet: 2008-08-23 15:01:58 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 17 mar 2005 Inlägg: 138
Stor i Japan ska iofs gå på TV6. Tror inte man snällt ger bort programmet till femman så här nära premiären.

johabbed
[#16]  Skrivet: 2008-08-23 15:24:35 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 70395 Från: payehoq
Oops. Antog felaktigt att det var femman eftersom det var Schyffert. Men TV6 it is.

För övrigt anser jag att träslöjdslärare bör förgöras.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Höstens svenska TV-humor 2008

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet