Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Bob Motherfucking Saget ska roastas

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2008-07-08 13:52:17 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 95033 Från: payehoq
Visst känns det längesen som Comedy Central senast roastade någon? Det handlade då som vi alla vet om Flavor Flav och roastningen sändes i augusti 2007.

Sedan var det tänkt att countrylegenden Willie Nelson skulle få utstå skämt om sin höga(!) THC-halt och sina pippilångstrump-flätor, men av okänd anledning sköts inspelningen upp och verkar nu inte bli av. Istället är det bestämt att Bob Saget ska bli nästa hedergäst/offer.

Bob Saget, aka Huset Fullt-pappan, America's Funniest Home Movies-värden, och världens-snuskigaste-komiker-komikern. En lite udda kombination.

Bob Saget i ett pressmeddelande sket ur sig:
"It's an honor...My ass is already sore."

I alla fall, det är oklart när inspelningen sker, men sändningen är planerad till 17:e augusti. Wait for it. Jag ser fram emot många skämt om Olsen-tvillingar.

Apropå ingenting så är här Bob Sagets paradnummer "Danny Tanner's Not Gay":

...och här är samma låt, men med en överraskande gäst en bit in i framträdandet.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#2]  Skrivet: 2008-08-03 14:39:26 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 72741 Från: payehoq
Förvisso har the usual suspects som Nick DiPaolo, Lisa Lampanelli, och så vidare gjort ett finfint jobb på tidigare roastar, men lite variation är aldrig fel. Och med en faktisk komiker som offer har det ansamlats lite humorfolk som inte bara är anställda på Comedy Central för att roasta snubben.

Roastmaster blir icke-komikern John Stamos, aka Uncle Jesse. Som roastare märks folk som Susie "Ful i munnen på Simma lugnt, Larry" Essman, Greg "Once again it will lead to nothing" Giraldo, Artie "Alkoholiserad tjockis" Lange, Tracy "Knäpp på riktigt" Morgan, Jim "För stor för LCS" Norton och Jeffrey "Motherfucking" Ross.

Dessutom går vi OLD SCHOOL (som tidigt 90-tal, ungefär), med trion Gilbert Gottfried, Jon Lovitz och Norm MacDonald. Fan vad nice.

Även den icke-roastande publiken verkar lovande i form av måltavlor för skämt. Där kommer Andrew Dice Clay sitta, förhoppningsvis få några skämt riktade mot sig, börja gråta, make-a en scene och lämna platsen. Jodi Sweetin ska vara där, vilket är roligt eftersom hon var Stephanie Tanner i Huset Fullt och därefter fortsatte sin karriär genom att bli metamfetamin-junkie. På riktigt! Där väntar med andra ord några fina burns. Som i ett methlabb. Dessutom Rex "Lloyd i Entourage" Lee, Lori "Jesses fruga i Huset Fullt" Loughlin , bland andra.

Ser grymt lovande ut, måste jag säga.

För övrigt anser jag att Martin Stenmarck bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#3]  Skrivet: 2008-08-07 01:03:47 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 0 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Excerp

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
johabbed
[#4]  Skrivet: 2008-08-18 17:32:28 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 93860 Från: payehoq
Nu har den anlänt. Ladda ner.

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
johabbed
[#5]  Skrivet: 2008-08-19 13:59:29 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 225264 Från: payehoq
En finfin rostning, tycker jag.

Greg Giraldo och Jeffrey Ross skötte sig fint, men det var också kul att se lite nytt folk i sammanhanget. Brian Posehn var riktigt bra, men de absoluta topparna måste anses vara Cloris Leachman och Gilbert Gottfried. Den förstnämnda mycket tack vare hur grov humor blir exponerligt bättre ju mer oväntad personen som utdelar den är (samma princip som Pantertanter). Den sistnämnde för att hans idioti helt enkelt är så djävla bra i lagom små doser. YOU HAVE A DRINK NAMED SECRET FAG?!

Jon Lovitz var inte jättebra, mest för att skämten om att Saget var gay (den sexuella läggningen) blev lite gay (som i lama) i längden. Eller i röven! Nåt kul skämt hade han väl ändå, så det är godkänt. Lovitzs appeal förr var att han var en grymt oattraktiv, svettig och småirriterande varelse som trots allt detta hade världens självförtroende. Nu verkar han vara samma varelse utan självförtroendet, vilket gör honom lite sorglig.

Norm MacDonald-varianten att köra världens lamaste och o-roastigaste skämt i världen var gjutet i teorin men det kom aldrig riktigt upp i de nivåer man vet att liknande saker kan komma upp i när det handlar om Norm. Aja, rätt kul ändå, om inte annat för variationen.

Jim Norton var helt okej om än inte så bra som jag hade hoppats. Susie Essman var halvbra, ungefär som man kunnat hoppas. Jeff Garlin gick inte hem med sin karaktär, men det var i alla fall kul när han pekade ut [SINCERE MOMENT] på promptern.

Sarah Silvermans pre-tape var väl så bra en pre-tape kan vara. Kul att se Don Rickles också. Innan han dör, menar jag.

I korthet: Det enda som egentligen saknades var meth-skämt.

För övrigt anser jag att Bruno Wintzells oheliga gravplats bör förgöras.
AnaMatronic
[#6]  Skrivet: 2008-08-19 22:14:00 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 16200 Från: :nårF
Kan väl hålla med om det mesta i ovanstående. Tycker nog att Norm var roligare när han läste tidningen än när han körde sin act.

Sarah Silverman var väl inte så kul heller. Kul move med förinspelat i det förinspelade dock.

Gött att de körde Datarock i en av pauserna.

Gammelskämten om Cloris Leachman var superba trots att de var många och damen i fråga var precis som Jobba sa kul.

Lite tjatigt var det att ALLA bara hade två saker att säga om Saget. Du är tråkig och du har våldtagit systrarna Olsen.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
haddock
[#7]  Skrivet: 2008-08-22 00:05:06 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 30320 Från: Lilltomta
"Bob Saget raped and killed a girl in 1990! Bob Saget raped and killed a girl in 1990! Bob Saget raped and killed a girl in 1990! Bob Saget raped and killed a girl in 1990!"

Hahaha, Gottfried är fanimej grym i roastsammanhang, men världens världens värsta utanför.

[#8]  Skrivet: 2008-08-22 01:17:02 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 49186 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
haddock sket ur sig:
Något

Betyder detta att Kaptenen har lagt till i en av rikets hamnar? Bra timing att höra från dig i alla fall, var precis på väg att skicka iväg ett gäng legosoldater till Burma för att rädda dig ur ev. fängelsevistelse...bara i fall.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
haddock
[#9]  Skrivet: 2008-08-23 01:07:06 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 12949 Från: Lilltomta
TacomaTrailer sket ur sig:
haddock sket ur sig:
Något

Betyder detta att Kaptenen har lagt till i en av rikets hamnar? Bra timing att höra från dig i alla fall, var precis på väg att skicka iväg ett gäng legosoldater till Burma för att rädda dig ur ev. fängelsevistelse...bara i fall.

Jag är numer halvpermanent (...ett oerhört tvetydigt ord...) i Norge. Well. Permanent. I Norge, tills vidare, tills oljan tar slut och landets statligt investerade resurser inte längre räcker till för att betala min månadslön. Med andra ord; i slutet på april '09.

Min återkomst till civiliserad värld är visserligen storslagen, men jag är barnsligt fascinerad över det faktum att jag kan säga "Va? Vem? Vad?" när folk runt om mig säger "Men du har väl hört den där låten om Jenny? Har du inte sett den där reklamen med snöskotern på taket (HAHAH, JO DET HAR JAG! FAN VAD GULD! MWHAHAH)". Haha, Janet Jackson visade bröstvårtan på Superbowl! Haha, jag har ingen klocka!

Jag kan skriva en uppsats om hur skönt det är att slippa schlagerhysterin. Det faktum att "schlagerhysteri" är ett ord kommer uppta de första tio kapitlen. Det faktum att jag ens skriver är i sig ett litet mirakel.

ARGH. FUCK YOU ALL. Jag hittade min skrivarglädje på fyllan, på samma ställe som jag tappade den!

Sen blev jag rånad. Av >Norkjs tastaturoppset. Fucking tangenterna sitter så v¨ldeigt lika men så lå¨ngt ifrån. Man f¨rosoker, men.. BOB SAGET RAPED AND KILLED A GIRL IN 1990!

[#10]  Skrivet: 2008-08-23 02:20:01 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 0 Från: payehoq
Jag har knappt varit utanför Sveriges gränser de senaste nio decennierna, men jag har ändå ingen aning om nån låt om Jenny eller nån reklam med snöskoter på tak. Jag är tydligen strikt i mitt icke-radiolyssnande och icke-reklamtittande. Folk som inte kanalbläddrar (eller går ut ur rummet) under reklampauser förtjänar att dö.

Vad gäller det där att att Bob Saget våldtog och mördade en tjej år 1990 vill jag poängtera att det bara är ett rykte att Bob Saget våldtog och mördade en tjej år 1990, och jag har inte hört några faktiska bevis om att Bob Saget våldtog och mördade en tjej år 1990. Kanske är det så att Bob Saget våldtog och mördade en tjej år 1990, och kanske är det inte så att Bob Saget våldtog och mördade en tjej år 1990. Ingen av oss vet egentligen något om påståendet att Bob Saget våldtog och mördade en tjej år 1990.

Jag menar, det är inte lika väldokumenterat som grejen med Niklas Strömstedt.

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
johabbed
[#11]  Skrivet: 2008-08-28 20:39:28 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 40359 Från: payehoq
Norm MacDonalds roastskämt får ytterligare en dimension när man inser att han uppenbarligen bara googlat efter roast-skämt och hittat den här sidan. Några av hans skämt är direkt tagna därifrån:

Påstående:
He’s always been a swinger. Instead of an umbilical cord, he was born with a bungee cord.

He may be a vegetarian but he's still full of baloney.

You’re a year older, but you’ll never be over the hill—not in the car you drive.

He has the grace of a swan, the wisdom of an owl ... the eye of an eagle... Ladies and gentlemen, this man is for the birds!

Imponerande.

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
AnaMatronic
[#12]  Skrivet: 2008-08-28 20:53:02 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 11200 Från: :nårF
Respekt, helt plötsligt!

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Bob Motherfucking Saget ska roastas

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet