Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  SVT några miljoner fattigare

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
TacomaTrailer
[#1]  Skrivet: 2008-08-20 18:08:49 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 26094 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Återigen har ett statligt företag betalat någon värdelös reklambyrå tio gånger marknadspriset för en undermålig produkut, jag hade också kunnat kopiera adobes nya design, betydligt billigare dessutom.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Teaflax
[#2]  Skrivet: 2008-08-21 11:22:50 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 56823 Från: Katrineholm, bitch
Det värsta är ju att Adobe kommer att sitta på de där i högst två år (inte minst eftersom de redan är på gränsen till helt ute), medan SVT ska dras med "stinker web 2.0 2005" i säkert femton år till.

johabbed
[#3]  Skrivet: 2008-08-25 21:31:51 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 67266 Från: payehoq
Från och med nu går alltså tvåan under benämningen "SVT2 - Den Bruna Kanalen".

Såg det mesta av premiäravsnitten av de nya varjedagsatsningarna "Vem Vet Mest?" och "Faktafrossa". Ganska lovande båda grejerna.

"Vem Vet Mest" var ren och skär frågesport, något som saknats i svensk television sedan TV4 band, våldtog, och pissade på Jeopardy genom Adam Alsing, idiotfrågor och kändisdeltagande. Men fan vad skönt det är att bara slötitta på ett regelrätt frågeprogram och variera mellan de tre lägena att 1) kunna de rätta svaren, 2) säga "just det ja" efter att svaret sagts, och 3) vara helt djävla lost. Alternativ 4, att högljudd deklarera ett svar man är säker på och sedan få skämmas när det är fel, är otrevligare men lär dig åtminstone att inte vara en dase. Till skillnad från Postkodmiljonären hinns det med en hel del mer än fyra frågor per program. Som det ska vara, helt enkelt. Soft.

"Faktafrossa" bygger på samma idé som Anders och Måns "Så funkar det" men utan humor. Det var nog så det pitchades. Helt okej program, med både brister och förtjänster. Första avsnittets ormfobibotning var ju trevlig om ej inte revolutionerande att se. Ungefär som hela programmet, egentligen. Att besvara frågan om vilken som är den bästa skräckfilmen genom att låta två random videobutiksnissar säga varsin favvo var lite lamt, dock. Ta alla frågor på allvar eller strunta i vilket, tycker jag.

Sådär. Troligen första gången någonsin som icke-humorprogram på SVT recenseras på detta forum. Kanalomprofileringen är därmed en succé.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Martin Stenmarck bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#4]  Skrivet: 2008-08-25 21:45:36 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 53969 Från: payehoq
Nyss läste jag också en artikel på Aftonbladet.se om "Vem Vet Mest?". Tydligen har programmets pressansvariga bjudit in journalister till att få testa på programformatet. En kul grej, och det känns som det borde bli lite kul läsning. Men Aftonbladets artikel kan sammanfattas så här:

Aftonbladets reporter sket ur sig:
Jag fick en fråga och kunde inte.

Sedan fick jag en fråga till och kunde inte.

Då var jag ute.

Lite längre version här. Men inte mycket.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Ankeborg bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Skurt
[#5]  Skrivet: 2008-08-25 22:17:24 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 87776 Från: Lunnagår
johabbed sket ur sig:

Att besvara frågan om vilken som är den bästa skräckfilmen genom att låta två random videobutiksnissar säga varsin favvo var lite lamt, dock. Ta alla frågor på allvar eller strunta i vilket, tycker jag.

Suspiria är ju den bästa skräckfilmen. Så de hade iaf rätt.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
AnaMatronic
[#6]  Skrivet: 2008-08-28 11:49:04 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 14400 Från: :nårF
TacomaTrailer sket ur sig:
Återigen har ett statligt företag betalat någon värdelös reklambyrå tio gånger marknadspriset för en undermålig produkut, jag hade också kunnat kopiera adobes nya design, betydligt billigare dessutom.

Man kan ju tro att SVT är de enda som går på denna finten men nejrå. Jag jobbar på ett företag med ca: 7500 anställda runt om i världen. Idag fick jag se företagets nya logotyp och grafiska design och det var en hårsmån ifrån att jag läste svt istället för företagets namn.

är det bara jag som får barnkammarvibbar av de glättiga färgerna?

TacomaTrailer
[#7]  Skrivet: 2008-08-28 13:36:57 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 15384 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
LänkLänkLänk!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Teaflax
[#8]  Skrivet: 2008-08-28 13:59:36 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 9531 Från: Katrineholm, bitch
TacomaTrailer sket ur sig:
LänkLänkLänk!

Hear hear!

AnaMatronic
[#9]  Skrivet: 2008-08-28 14:18:27 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 33200 Från: :nårF
Den är inte helt officiell än så jag vill inte röja något. Men någon gång nästa vecka tänkte jag länka upp.

Teaflax
[#10]  Skrivet: 2008-08-28 15:33:19 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 13518 Från: Katrineholm, bitch
Ikkea?

AnaMatronic
[#11]  Skrivet: 2008-08-28 16:12:21 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 3428 Från: :nårF
Nae det är ett danskt teknikkonsultföretag. Som grundades av en gubbe som hette Börje Ramböll. Bäst att inte säga vad det heter dock.

pahapersrog
[#12]  Skrivet: 2008-08-28 21:15:41 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 sep 2007 Inlägg: 850 Från: Förort
Trivs du i ett öppet arbetsklimat och en kreativ miljö präglad av en decentraliserad styrning, utbredd kompetens och personlig utveckling? Du och ditt viktiga humankapital alltså.
Ey, eh, ey, ey, you likey?

[#13]  Skrivet: 2008-08-31 09:32:52 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 36039 Från: alla människors kollektiva tänkande.
AnaMatronic sket ur sig:
Nae det är ett danskt teknikkonsultföretag. Som grundades av en gubbe som hette Börje Ramböll. Bäst att ikke säga vad det heter dock.

Heh, vi är konkurenter, tydligen.

Vårt företag har nyligen gått över till engelska istället för konstiga förkortningar.

Och i helgen var jag på konferens, där såg jag 55-åriga män som med ett enormt leende på läpparna och maniska armviftningar "dansade" till ett riktigt tragiskt singback-band som körde hitar som "thats the way ah ah ah ah i like it". Detta varvat med fulla företagsledare som går upp och ljuger om hur fantastiskt det är. Vad? Ja, allting tydligen.

Riktigt spännande och fullkomligt surrealistisk upplevelse.

Så min fråga till dig är om du någonsin har varit på en sådan konferens eller om vi är de enda som svennebananar till det på sån hög nivå?

Senast ändrad av Samael den 2008-08-31 13:27:38, ändrad totalt 1 gång

AnaMatronic
[#14]  Skrivet: 2008-08-31 11:23:50 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 108000 Från: :nårF
Hör! Var faktiskt igår på nån slags konferens som var ett kollosalt jämrans jippo där de hade bjudit in varenda anställd från hela världen. 5000 pärs satt och kalasade i ett stort tält utanför roskilde. Tyckte faktiskt att det var rätt kul även om jag har mycket svårt att förstå varför man ska ge stående ovationer till gubben som startade företaget.

Vi hade inget singback-band utan ett Abba-cover band. Det var helt ok och jag fick danska med nymfiga ryskor. Så jag är i stor ganska nöjd.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  SVT några miljoner fattigare

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet