Forumindex

Forumindex  >>  Nyheter & Aktualiteter  >>  IPRED, Jan Guillou och världens sämsta argumentering.

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
AnaMatronic
[#1]  Skrivet: 2008-11-25 19:48:26 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 43200 Från: :nårF
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3854350.ab

Jan Guillou svarar på frågor utan att ge ett enda svar. Starkt av honom som förmodligen anser sig vara bäst i Sverige.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
johabbed
[#2]  Skrivet: 2008-11-25 20:09:43 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 222917 Från: payehoq
Höjdpunkterna:

Aftonbladet.se sket ur sig:
Påstående:
cc: Hej "IB-Janne" Hitler dances the night away Vad tror du kommer ske när IPRED-lagen har antagits? I dom länder där man redan har infört liknande lagar hotar skivbolagen att dra barn, ungdomar, döda och pensionärer inför domstol. I civilmål har man inte en chans att försvara sig även om man vet att man har rätt. Den med bäst ekonomi vinner. Skivbolagen har gjort detta till en affärsidé. Med skärmdumpar, som vem som helst med lite bildredigeringskunskaper kan manipulera (det tar 10 min), kan de via oinsatta domstolar få ut uppgifter om människor för att sedan pressa dem på pengar. Det är en fin värld du vill ha Hitler dances the night away

Jan Guillou: Skitsnack!

Påstående:
tidningsankan: i japan har internet blivit mer och mer anonymt pga av de de hårda fildelningslagarna. Detta gör det omöjligt att kontrollera även grov brottsligthet som ex barnporrbrott. Hur ställer du dig till det?

Jan Guillou: Jag är emot barnporr.

Påstående:
Pirat: Hur vore det om priset på böcker, film och musik sänktes? Kanske skulle ni "kändisar" klara er på en miljon istället för hundra? Då skulle alla köpa istället för att ladda ner....

Jan Guillou: Det är svårt att avgöra vem som kommer med det dummaste påståendet i en sådan här chatt men du leder.

Påstående:
Jeppe: Begåvat svar Jan, "jag är emot barnporr", är det avsiktligt du missar poänger?

Jan Guillou: Självklart! Jag är emot poänger också.

Påstående:
Jakob: Tror du inte att nerladdningen har hjälpt många artister bli kända/kändare?

Jan Guillou: Den frågan är irrelevant.

Påstående:
Anosheh: Jan, du skriver att nerladdning, vilket är kopiering av någon annans filer, ska likställas (är liktställt) med stöld. Kopierade aldrig du vinylskivor över på band och bytte med dina klasskamrater? Var det lika mycket stöld? Borde vi ha tagit oss an det här redan för 30-40 år sedan?

Jan Guillou: Nej! På båda frågorna.

Påstående:
Sten: Har läst dina tidigare inlägg... Måste säga att du inte direkt kan försvara dina åsikter. Anser du att privata intressen bör få spionera på befolkningen medans staten inte får.

Jan Guillou: Den frågan kan inte vara allvarligt menad.

Påstående:
frebec: Får jag ge din bok till en kompis när jag läst klart den eller snor min kompis den då?

Jan Guillou: Varsågod! Det låter som ett trevligt initiativ, förutsatt att du inte har stulit boken.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Jason
[#3]  Skrivet: 2008-11-25 23:40:50 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 15098 Från: ett annat håll
Jösses Christ!

Inte en gnutta respekt eller ens en vilja att ens låtsats förstå, han måste ha varit [sic!] bakis när han chattade, eller så är han bara otroligt arrogant.

[#4]  Skrivet: 2008-11-26 00:00:21 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 10617 Från: westeroze
Man tappar ju all respekt för hans åsikter. Så fort han fått för sig att han förlorar pengar på nått så är frihet, rättssäkerhet och personlig integritet inte värt ett avföring. djävla pajas.

[#5]  Skrivet: 2008-11-26 10:42:19 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 7332 Från: Katrineholm, bitch
IPRED-kramarna gör det ena självmålet efter det andra, men Guillou tror jag nog är den största virtuosen i sammanhanget för det krävs en särskild talang för att argumentera så tvärsäkert i ett ämne som man helt tydligt inte vet det allra minsta om.

Hoppas folk pekar och skrattar när de ser honom på stan.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TacomaTrailer
[#6]  Skrivet: 2008-11-26 22:26:23 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 15739 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag hoppas folk vomiterar (på honom) när de ser honom på stan, men det har jag gått och önskat ganska länge.

(det kommer ett "men" snart)

Men (där kom det), vi borde alla ta av hatten för Gullet och AB som förlöjligar IPRED-förespråkarna på det här sättet, jag tror det skulle krävas runt 1000 krönikor mot IPRED för att få samma effekt.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#7]  Skrivet: 2008-11-26 23:27:10 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 13935 Från: westeroze
http://www.resume.se/nyheter/2008/11/26/reporter-skrev-guillous-sv/

Först tänkte jag att detta var en förmildrande omständighet, sen kom ja på att det var ännu mer arrogant att inte ens sitta vid datorn utan ta det på telefon. En gubbe som inte kan ett avföring om datorer utan skryter med att leva i ett stockkonservativ förhållende med sin skrivmaskin borde inte få uttala sig i frågan, speciellt inte över telefon.

[#8]  Skrivet: 2008-11-27 00:02:47 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 09 mar 2007 Inlägg: 630 Från: Mammas mage

Dammar av en gammal klassiker, med tanke på att han var 50 vid 20 års ålder är det inte kväsigt att han har värderingar överensstämmande med 1800-talet...

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Nyheter & Aktualiteter  >>  IPRED, Jan Guillou och världens sämsta argumentering.

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet