Forumindex

Forumindex  >>  Musik  >>  System of a Down - Mezmerize

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Skurt
[#26]  Skrivet: 2005-11-01 17:14:29 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 5251 Från: Lunnagår
rävdjuret sket ur sig:
wtf!! WTF??!! So. Sad. Eyes. Bleeding. Of. Sorrow. Sniff. So. Sad. Eyes. Bleeding. Of. Sorrow. Sniff. (skall egentligen komma blod ur öronen)
laddade hem frondas senate album efter att de började diskuteras i denna tråden, "fronda-livet_genom_en_pansarvagnspipa-se-2005-mob". det var den sämsta skidt jag nånsin hört. det jag tyckte var bra med de andra skivorna var att de försökte vara gansta' trots att de uppenbarligen inte är det och hade lite hårdare beats.

Leif GW Persson, vilka höga krav du ställer på din musik då!! Hey ladies!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
rävdjuret
[#27]  Skrivet: 2005-11-02 15:09:52 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 25307 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
jag vet inte riktigt hur jag skall försvara mig då jag inte förstår vad du menar. antingen menar du att jag har låga krav på min musik för att jag skrev "bra" om frondas musik. jag menade inte bra som i att musiken var bra, utan att skivorna kan vara värda att lyssna på när man vet vilken image de försöker hålla och att de inte alls är gansters.

men med den nya skivan så kan man inte roa sig åt att de försöker vara thugs, och då är det helt meningslöst att lyssna.

men sen så måste inte all musik jag lyssnar på vara 5-stjärnig hos musikrecensenter bara för sakens skull. för är det något jag ogillar så är det prettomänniskor.

Samael
[#28]  Skrivet: 2005-11-02 15:56:54 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 23750 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Ja själv gillar jag Lasse Stefans, jag tycker dom gör goa låtar som är lätta att dansa till.

haddock
[#29]  Skrivet: 2005-11-14 20:52:16 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 18950 Från: Lilltomta
Och nu har andra delen av skivan - Hypnotize - hittat sin väg ut på internet! Ska bli spännande att lyssna igenom denna.

[#30]  Skrivet: 2005-11-15 16:48:54 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 9846 Från: Lunnagår
rävdjuret sket ur sig:
jag vet inte riktigt hur jag skall försvara mig då jag inte förstår vad du menar. antingen menar du att jag har låga krav på min musik för att jag skrev "bra" om frondas musik. jag menade inte bra som i att musiken var bra, utan att skivorna kan vara värda att lyssna på när man vet vilken image de försöker hålla och att de inte alls är gansters.

men med den nya skivan så kan man inte roa sig åt att de försöker vara thugs, och då är det helt meningslöst att lyssna.

men sen så måste inte all musik jag lyssnar på vara 5-stjärnig hos musikrecensenter bara för sakens skull. för är det något jag ogillar så är det prettomänniskor.

Nä, om du bara gillar fronda för "hårda beats" och "fejkad gangster-attityd" så kan du lika gärna lyssna på en miljon andra rap-skivor som är enormt mycket bättre och mycket roligare. Som både har fejkad gangsterattityd och BRA musik. Varför nöja sig med Fronda liksom, när man kan lyssna på t.ex Little Brother? Varför nöja sig med en tom pose när man kan få hela känsloregistret.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
rävdjuret
[#31]  Skrivet: 2005-11-15 17:05:06 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 3803 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
jag är alltid öppen för musiktips, så tack så mycket. i övrigt lyssnar jag väldigt lite på fronda (är nog nästan ett halvår sen sist).

Skurt
[#32]  Skrivet: 2005-11-15 17:08:49 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 61612 Från: Lunnagår
rävdjuret sket ur sig:
jag är alltid öppen för musiktips, så tack så mycket. i övrigt lyssnar jag väldigt lite på fronda (är nog nästan ett halvår sen sist).

ääh lungt. lyssna på vad du vill...

svårt att ge musiktips från mig, jag har ganska obskyr musksmak.. men ändå inte.

En rolig rappskiva iaf: Redman - Malpractice.

Jason
[#33]  Skrivet: 2005-11-15 20:26:10 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 20325 Från: ett annat håll
haddock sket ur sig:
Och nu har andra delen av skivan - Hypnotize - hittat sin väg ut på internet! Ska bli spännande att lyssna igenom denna.
Nå vad säger du?

jag har bara hört två låtar och det enda jag kan säga är att de inte når upp till Mezmerize men det är å andra sidan av nöden inget ont, då den skivan var förjävla greym.
Påstående:

Gillar deras tidigare bättre, dock utan att klanka ned på denna djävulskt skön...
Var ganska fel av mig i efterhand... Dance, fish, Dance!

[#34]  Skrivet: 2005-11-15 21:31:59 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 2488 Från: westeroze
Lyssnar på Hyptonize nu, jäkligt bra men ganska olik Mezmerize.
Kanske inte samma "hit"-faktor men en skön skiva (skivdel).

[#35]  Skrivet: 2005-11-15 23:09:06 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 21 apr 2005 Inlägg: 746 Från: Sveriges Framstjärt
snurrar Toxicity nästan varje dag. Fan vad jag gillar den skivan, den är extra bra i sådana här tider. Tiderna är just nu sådana att det tagit slut mellan mig och tjejen och det spelas extra mycket låtjävlar om olycklig kärlek.

Men, värst av allt, som grädde på fucking mossmörgåstårtehelvetet så är Per, Stjärten, Gessle tillbakasummonad till vår dimension och har redan bestämt sig för att förstöra världen med nya alster. Vad handlar den senaste radiodängan om då? Jo, att vara olyckligt kär i en Johanna och vad fan heter mitt ex då? Jo, just det. Den jäveln stalkar mig med sitt djävla oljud. FAN JÄVLA ÜBERÄCKEL! RAGE!

AnaMatronic
[#36]  Skrivet: 2008-09-27 19:20:08 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 9066 Från: :nårF
Har aldrig sett denna tråden förut.

Har fyra SOAD-skivor i spelaren och även om jag älskade Mezmerize när den kom så får jag nog säga att den är blek gentemot övriga av bandets skivor. Hyptnotize är sketagrym men Toxicity är nog fan bäst. Har inte hört de andra tillräckligt för att kunna uttala mig om dem.

Nu var det inte det jag tänkte skriva när jag klampade in här. Utan...

Hur fan kan det komma sig att Afasi & Filthy inte har lyckats bättre. Är ju mil bättre än Snook (som jag förvisso gillar) men har fan inte alls slagit som dem. Varför?

maTTias
[#37]  Skrivet: 2008-11-30 23:13:47 Citera
Svettpärla
Regdatum: 30 nov 2008 Inlägg: 1
den e bra!! kan knappt vänta tills deras nästa album.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Musik  >>  System of a Down - Mezmerize

Sida 2 av 2
Gå till sida Föregående  1, 2
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet