Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  And the prize goes to...

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
silmarillion
[#1]  Skrivet: 2009-01-22 19:09:48 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 534 Från: Skåne
Har plockat ut hur jag tror det går i några av de tyngre klasserna.

Actor in a leading role
Jag hade gärna sett att Frank Langella fått priset för sin insatts i/som Nixon. Dock tror jag att det nu är Brad Pitts tur att få lyfta statyetten. Inte för att detta är hans bästa prestation utan mer för "lång och trogen tjänst"

Actor in a supporting role
Allt annat än ett postumt pris till Heath Ledger skulle vara årets shock!

Actress in a leading role
Det som talar mot Meryl Streep är att hon redan har garderoben full med oscars. Skall vi tippa på Kate Winslet?

Actress in a supporting role
Ser att Marisa Tomei är nominerad igen. Vilka i kommittén suger hon av egentligen? Kommer ni ihåg att hon faktiskt vann för sin roll i Min kusin Vinnie!! Jag tror och hoppas istället på Taraji Henson.

Directing
Svårt att svara på eftersom det även handlar om regissörens förmåga att hantera skådespelarna, vilket jag inte har någon som helst information om. Vild chansning på Ron Howard.

Foreign language film
Jag hoppas att The Baader Meinhof Complex vinner.

Best picture
The Curious Case Of Benjamin Button har haussats ganska bra så jag går på den.

...men jag är kanske ute och cyklar.

[#2]  Skrivet: 2009-01-23 04:15:17 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 5752 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Snackar vi Oscars eller? Gomorra var en mycket bättre foreign film imo. Baader Meinhof en klar tvåa men där blev jag mer imponerad av produktion varvid jag blev mer imponerad av filmen i fallet Gomorra.

Nu har jag inte sett benjamin button men jag har svårt att tro att den skulle räcka ända fram, jag kan respektera att David Fincher inte vill vara den gotiska Michael Bay men någon gång måste han inse att det är det han är. Ytlig effektsökare, fast på ett bra sätt. Dock inte oscar-värdig.

Räknas I'm not there som tävlare i år? I så fall håller jag på den men om jag ska välja en realistisk vinnare (best picture) kör jag på Dark Knight.

Actor: Varje gång Phillip Seymor Hoffman är med håller jag på honom, fedtast of the fedtastness. (Tvivel)

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
silmarillion
[#3]  Skrivet: 2009-01-23 11:43:52 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 6415 Från: Skåne
Hoppla, jag var visst så inne i det hela att jag missade det viktigaste. Ja, det är Akademipriset som tråden handlar om.
Här är länken till nomineringarna:

http://www.oscar.com/nominees

Tacoma - håller med om att Hoffman är en grym skådis men tyvärr råkade han bli nominerad samtidigt som Ledger gjorde sitt avsked...

[#4]  Skrivet: 2009-01-23 12:58:38 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 97337 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
O fan, jag trodde han var nominerad för huvudroll, birollspriset är givetvis Ledgers, helt rätt.

I huvudroll blir det istället Randy "The Ram" Robinson (Mickey Rourke) som ny favvo.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

Yogurt
[#5]  Skrivet: 2009-01-23 22:21:05 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 09 mar 2007 Inlägg: 630 Från: Mammas mage
Kom ihåg att det inte handlar om bästa insatserna när Oscars utses, utan de mest amerikanskt tilltalande.

Att Gomorra inte ens är nominerad är för mig ett mysterium, men samtidigt blev ju aldrig "Guds Stad" nominerad. Brutalt realistiska, dystopiska, samhällsskildringar (ja, det där blev lite avancerat, ja EUHAOEHAUHEAHEOAH ) är helt klart inte jänkarnas grej. Det här med "kämpa mot alla odds" är dock som vanligt populärt, även fast det knappt finns något mer uttjatat.

Nåja, hoppas det blir bra val, för att vara Oscarsjuryn.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Skurt
[#6]  Skrivet: 2009-01-24 14:40:54 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 10128 Från: Lunnagår
Yogurt sket ur sig:
Kom ihåg att det inte handlar om bästa insatserna när Oscars utses, utan de mest amerikanskt tilltalande.

Att Gomorra inte ens är nominerad är för mig ett mysterium, men samtidigt blev ju aldrig "Guds Stad" nominerad. Brutalt realistiska, dystopiska, samhällsskildringar (ja, det där blev lite avancerat, ja EUHAOEHAUHEAHEOAH ) är helt klart inte jänkarnas grej. Det här med "kämpa mot alla odds" är dock som vanligt populärt, även fast det knappt finns något mer uttjatat.

Inte nominerad?

Påstående:
Academy Awards, USA 2004
Nominated Oscar Best Cinematography
César Charlone

Nominated Best Director
Fernando Meirelles

Nominated Best Editing
Daniel Rezende

Nominated Best Writing, Adapted Screenplay
Bráulio Mantovani

En snabb titt på denna lista: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Academy_Award_winners_and_nominees_for_Best_Foreign_Language_Film

visar att Oscarjuryn aldrig skyggat för politiskt sprängstoffade filmer eller "kvalitetsfilm"

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
silmarillion
[#7]  Skrivet: 2009-01-26 10:57:29 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 575 Från: Skåne
Skurt sket ur sig:
En snabb titt på denna lista: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Academy_Award_winners_and_nominees_for_Best_Foreign_Language_Film

visar att Oscarjuryn aldrig skyggat för politiskt sprängstoffade filmer eller "kvalitetsfilm"

Jo, men är inte just den kategorin något av en specialare för att hela spektaklet skall får lite mer "konstnärlig cred"?

[#8]  Skrivet: 2009-01-26 15:58:34 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 20192 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Håller med om att du har en poäng Skurt men att säga att juryn aldrig tagit politik i åtagande när man röstat är gå lite väl långt. Några djävla integritetshjältar, de inte är - Som Yoda skulle sagt.

silmarillion
[#9]  Skrivet: 2009-02-09 20:25:13 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 7073 Från: Skåne
TacomaTrailer sket ur sig:
O fan, jag trodde han var nominerad för huvudroll, birollspriset är givetvis Ledgers, helt rätt.

I huvudroll blir det istället Randy "The Ram" Robinson (Mickey Rourke) som ny favvo.

Ja, skall man ha BAFTA som ledstjärna så ligger ditt tips bra till...

[#10]  Skrivet: 2009-02-23 00:51:54 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 17 mar 2005 Inlägg: 312
Svarar efter filmer jag sett.

Actor in a leading role
Frost/Nixon var en otroligt stor överraskning, fantastisk film! Langella var magisk, men Rourke borde ta denna.

Actor in a supporting role
Downey Jr var otroligt rolig, men Ledger tar denna. Solklart.

Actress in a leading role
Winslet var fruktansvärt bra redan i Revolutionary road, och så hoppar man fram och ser The Reader... och ja, hon tar denna solklart.

Actress in a supporting role
Tomei var finfin i The Wrestler, men här blir det tufft. Amy Adams i Doubt och Penelopé Cruz i Vicky Christina Barcelona. Alla kan vinna. Jag lägger mina pengar på Cruz men jag hoppas på Tomei.

Directing
Danny Boyle. Denna ska han ta.

Foreign language film
Inte sett någon.

Best picture
Svårt val. Frost/Nixon var otrolig, men Slumdog Millionaire. Den borde ta det.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
silmarillion
[#11]  Skrivet: 2009-02-23 01:10:49 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 164 Från: Skåne
Vi får se hur det går...jag sitter och tittar på spektaklet nu på Kanal 9.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  And the prize goes to...

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet