Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Important Things With Demetri Martin

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
ELF
[#1]  Skrivet: 2009-02-17 17:57:34 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 24 nov 2004 Inlägg: 950 Från: Lund
Är lite förvånad att ingen här har tagit upp det innan. Har fått uppfattningen att folk här e ganska proDemetri. Nåja...
Har väntat länge på att serien skulle premiära på comedy central, och givetvis var den ruggigt bra. Han hade med sina härliga grafer, sitt stora block med teckningar och dessutom alla andra grejer han gör så bra. Det lilla minus jag kunde hitta var väl ravemannen och möjligen ringreklamerna. Men på det hela taget hoppas jag att serien blir upplockad för ytterliggare ett par säsonger efter denna. Om han kan fortsätta leverera nytt material vill säga.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email
Hummer Bugg
[#2]  Skrivet: 2009-02-17 18:16:54 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 12166 Från: westeroze
Missat att det haft premiär, ska kolla på det nu.
Var inne på comedy centrals webbsida för nån månad sen och letade information om Dimitris show utan att hitta ett jota.

[#3]  Skrivet: 2009-02-17 18:19:21 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 37544 Från: payehoq
Jag är mycket pro-Demetri, dock tyckte jag inte första avsnittet var så värst bra. Kul material på det stora hela, men extremt o-nice produktion. Jättesupermickade höga publikskratt från en hyperanonym studiopublik a la The Root of All Evil med Lewis Black. kväsig studio som varken gav en bra studiokänsla som Daily Show eller live-ståuppkänsla som Demetris ståuppspecialer. Och sketcherna var utdragna och övertydliga.

Är som sagt mycket pro-Demetri och gillade stora delar av innehållet. Hoppas programmet får fortsätta och kan skapa sig en egen och softare stil, för nu känns det som att man tagit Demetri-essens och tryckt ner honom i en konservburk för att sedan servera ut hela hans grej några månader senare på en dassig orangeröd plastbricka. Jag vet inte riktigt vad jag menar med den liknelsen, men vafan.

Avslutar positivt: I likes me some Demetri. I hopez this program will växa och bli gjuten TV-humor. Fedtness.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
ELF
[#4]  Skrivet: 2009-02-17 18:48:37 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 24 nov 2004 Inlägg: 708 Från: Lund
Vet inte jag... tycker både polissketchen och sketchen med Amanda Peet var roliga. Och vad beträffar studion så måste jag säga att den känns medvetet dålig. Den känns väldigt dåliglokaltvstudioaktig. Fula typsnitt och förskräkliga färger med en underbart ful träpanelvägg i bakgrunden. Det måste ju bara vara medvetet.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email
Hummer Bugg
[#5]  Skrivet: 2009-02-17 18:54:26 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 11428 Från: westeroze
Jag gillar hela produktionen, bra blandning av allt och studion var för fasen precis som hans stand-up kulisser. Ritblock funkar inte i en Daily show-studio.

Tummen upp!

[#6]  Skrivet: 2009-02-17 22:10:45 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 25342 Från: payehoq
Jag menade inte att studion borde varit Daily Show-aktig, och håller med om att de valt en medvetet ful estetik. Uttryckte mig tydligen otydligt.

Det jag menade var att det blev ett menlöst mellanting mellan ståuppkänsla som i hans specials, och regelrätt TV-studio-produktion. Det fanns en studiopublik, men man kände inte av den på nåt bra sätt. Och Demetri körde mestadels regelrätt standup, men i en lokal som inte passade för ändamålet.

I till exempel Chappelle's Show funkade det mycket bättre, där (precis som med Daily Show, Colbert Report, och andra program även om de är i andra miljöer) märks det att publiken har kul tillsammans med huvudpersonen. I denna miljön kändes det mer som han lika gärna kunnat köra framför en greenscreen och skratten läggas på med skrattmaskin i efterhand. Det fanns liksom varken nerv eller närvaro. Bara en kille som körde ståupp i en studio och en inhyrd publik vars reglage var uppdragna to the fucking max.

Tycker jag. Men jag kanske bara hade för höga förväntningar. Hoppas som sagt det blir bättre.

Rent innehållsmässigt hade jag gärna sett mer grejer i stil med hans Daily Show-reportage. Alltså ut och snacka med riktiga människor på Demetri-vis, och mindre sketcher. Gillar konceptet med en "grej" per avsnitt.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
AnaMatronic
[#7]  Skrivet: 2009-04-13 15:11:15 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 19600 Från: :nårF
Meged kul serie i lagom dos. Ett avsnitt åt gången räcker mao.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Important Things With Demetri Martin

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet