Forumindex

Forumindex  >>  Nyhetsmedier  >>  Burnin' and lootin', Köpenhamn-style

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2007-03-03 10:43:31 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 41063 Från: payehoq

Nostradamus, Saida, Helt Off... Profeter allihop.

Helt Off sket ur sig:
Det brinner i Paris igen!
Precis som det gjorde för länge sen
Snart brinner det i Köpenhamn
snart brinner det väl i Moskva
snart brinner det väl i Berlin
snart brinner det på Rosenbad

Det är bara att bocka av efterhand.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Martin Stenmarck bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Skurt
[#2]  Skrivet: 2007-03-03 17:38:45 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 20256 Från: Lunnagår
Påstående:

Jag undrar på vad länge sen syftar på. Revolutionen 1789? Revolutionen 1830, revolutionen 1848, tyskarnas ockupation 1870? Pariskommunens uppror 1871? tyskarnas ockupation 1945? studentrevolten 1968? dylika arga-franska-bonde-aktioner från 1980 och frammåt?

Senast ändrad av Skurt den 2007-03-04 03:16:11, ändrad totalt 2 gånger

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
johabbed
[#3]  Skrivet: 2007-03-03 17:53:50 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 262808 Från: payehoq
Revolutionen 1830. Låten "Det brinner i Paris igen" spelades in för första gången i samband med revolutionen 1848, och med "länge sen" menas specifikt en artonårsperiod. Även om många feltolkade och trodde att det även syftade på 1789.

För övrigt anser jag att träslöjdslärare bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#4]  Skrivet: 2007-03-03 18:46:26 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 8479 Från: westeroze
Det brann ju senast förra året i franska förorter.

När brandmännen demonstrerade förra året brändes lite barrikader också, tycker det är rätt komiskt.

Funderar på att amerikanser och i synnerhet "komiker" jämt och ständigt kallar fransmän "pussies" etc. De hänvisar fortfarande till andra världskriget eller? När var det senast nån ända amerikan satte sig upp emot någon statsmakt, och då räknas det inte att bomba utvecklingsländer.
Ett land som blir rövknullat av en lite privaligerad elit som lurar iväg arbetarklassens ungar till nått totalt onödigt ockupationskrig ska vara jäkligt ödmjukt i min åsikt.

[#5]  Skrivet: 2007-03-03 19:05:16 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 3085 Från: :nårF
Hummer Bugg sket ur sig:
Det brann ju senast förra året i franska förorter.

När brandmännen demonstrerade förra året brändes lite barrikader också, tycker det är rätt komiskt.

Funderar på att amerikanser och i synnerhet "komiker" jämt och ständigt kallar fransmän "pussies" etc. De hänvisar fortfarande till andra världskriget eller? När var det senast nån ända amerikan satte sig upp emot någon statsmakt, och då räknas det inte att bomba utvecklingsländer.
Ett land som blir rövknullat av en lite privaligerad elit som lurar iväg arbetarklassens ungar till nått totalt onödigt ockupationskrig ska vara jäkligt ödmjukt i min åsikt.

Du och jag på fronten Hummer. Fransmännen är fram tills nu de enda Europeerna med lite stamina för fan. Vi diskuterade det innan idag i klassen och vi kom fram till att det enda som vi kunde komma på som var liknande i Sverige var när (och detta minns jag bara vagt) man ville höja momsen för Dansbanden och typ alla sveriges dansband samlades utanför rosenbad och när en sossetant gick ut för att möta massorna kallade någon dansbandare henne för hora (eller liknande). Det var jävulskt kul även om jag inte kommer ihåg exakt vad som hände

hursomhelst, go kids in Denmark!

(liite full bara)

johabbed
[#6]  Skrivet: 2007-03-03 19:28:46 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 450528 Från: payehoq
Kan du inte din svenska protesthistoria? Striden om almarna i Ådalen där vi måste se till att stoppa matchen! Om jag har förstått allt rätt.

PS: Helt Off-låten är inte på allvar från 1848, utan kom just när det brann i de franska förorterna förra året. Bara så att Hummer Bugg är med.

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
Skurt
[#7]  Skrivet: 2007-03-09 01:00:20 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 6752 Från: Lunnagår
AnaMatronic sket ur sig:
Fransmännen är fram tills nu de enda Europeerna med lite stamina för fan.

Hur ska de bekämpa Bin Laden? Bygga ut Maginot-linjen? Evil laughter of doom

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
AnaMatronic
[#8]  Skrivet: 2007-03-09 10:26:57 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 23600 Från: :nårF
Skurt sket ur sig:
AnaMatronic sket ur sig:
Fransmännen är fram tills nu de enda Europeerna med lite stamina för fan.

Hur ska de bekämpa Bin Laden? Bygga ut Maginot-linjen? Evil laughter of doom

Hur ska något annat Europeiskt land bekämpa Bin Laden? Två spaningsflygplan i Afghanistan? Eller ett krig för olja i Arabvärlden?

TacomaTrailer
[#9]  Skrivet: 2007-03-09 12:35:26 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 13116 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Bush is a Naise....deerrrrrrrrrrrrrrrrrr!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#10]  Skrivet: 2007-03-09 17:41:44 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 414 Från: westeroze
Fransmännen har nukes och en rätt stor miltitär, och det land som bäst (tolkningsfråga men har man inte haft nått terrordåd är det väl ett bra betyg?) bekämpat terrorism (de har haft en del muslimska under åren, och även byggt in lite sociala problem i förorterna och retat upp algerier).

Tror man att man bekämpar bin Ladin med bomber emot civila som USA kör med är man illa ute.
Frankrike har vad jag vet inte det militära industrikomplex som USA och även Sverige har som styr utrikespolitiken (ständiga imperalististiska krig i det ena landet och mutor i det andra, gissa vilket som är vilket).

Sen har de främlingslegionen också, som med amerikanska kriterier knappast kan benämnas "pussys".

Fast den amerikanska publiken vill väl hellre ha sterotyper utan förankring i verkligheten än intelligenta skämt.

[#11]  Skrivet: 2009-06-16 00:26:33 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 32851 Från: payehoq
Helt Off sket ur sig:

Snart brinner det i Teheran

CHECK!

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Nyhetsmedier  >>  Burnin' and lootin', Köpenhamn-style

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet