Forumindex

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Liten djävla dator?

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
rävdjuret
[#1]  Skrivet: 2008-09-26 11:39:52 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 1355 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
Hej alla,

Jag funderar på att köpa en Eee PC 901. Är jag normal?

Vad jag undrar är om ni andra har någon minidator (netbook) eller funderar på att skaffa det. Har man någon nytta med dem? Mitt mål är ju givetvis att arbeta på datorn men till stor del även använda den till att lära mig linux. För det har jag fått för mig att man måste kunna..

Ni funderar också på att köpa?

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
TacomaTrailer
[#2]  Skrivet: 2008-09-26 12:16:44 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 18869 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Personligen skulle jag nog satsa på en bättre smartphone som säkert kan göra allt en liten pc kan, förutom linux då.....eller? G1-an har jag för mig körs på open source i alla fall.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
rävdjuret
[#3]  Skrivet: 2008-09-26 13:38:51 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 11092 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
kanske, men tycker ändå att en smartphone är under sträcket för hur dålig prestanda jag vill ha. har också redan en SE P1i där kalender, kontakter etc. synkas och så. men trots wlan är det ingen fröjd att surfa på den.

sen väntar jag hellre på en riktig andriodtelefon innan jag byter ut min P1i. G1 är ju ett satans påhitt från google som inte alls är så öppet.
http://www.engadget.com/2008/09/23/confirmed-t-mobile-g1-has-no-3-5mm-headphone-jack/
http://pryl.feber.se/art/86053/mer_om_g1/
http://gizmodo.com/5053747/android-and-t+mobile-g1s-five-most-obnoxious-flaws
etc.

fast min nästa telefon kommer säkert vara en andriodbaserad sak.

nu åter till ämnet: netbook, bra eller rumphål? någon annan som funderar på att köpa?

sen vill du nog inte knacka kod och kompilera på en smartphone.

TacomaTrailer
[#4]  Skrivet: 2008-09-26 15:46:27 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 8025 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag tar tillbaka mitt inlägg, missförstod vad du skulle ha den till. Personligen kör jag ju mac nuförtiden så det är inte mycket jag kan komma med på netbook fronten.

Varför inte Macbook air! (djävlas bara)

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

haddock
[#5]  Skrivet: 2008-09-26 21:05:06 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 6767 Från: Lilltomta
Jag är riktigt sugen på en EeePC. Reser med buss och tåg en del för att hälsa på folk och fä och den är alldeles ypperlig som reseburk för film eller slösurf där wifi finns. Har en laptop genom jobbet, så en privat stor laptop känns lite onödigt. Jobbdatorn vill/bör jag dock inte hålla på och mecka med för mycket med privata saker på. Jag har en stationär som (snart) står som server och jobbdator för privata projekt så till dessa två kan Eee fungera som komplement.

Jag tror att den kan passa mig fint, men jag kommer att köra XP på den och pumpa in nåt flashminne på 16/32Gb alt. USB-minne med liknande kapacitet. Både Eee:n och lagring är ju billigt som fan, så jag tror det får bli en sån för min del. Avvaktar dock lite med köp till jag stabiliserat ekonomin... Glasögon, som jag tydligen behöver, är fan svindyrt.

Smartphone.. hmm. Behöver man det, tro? Ny telefon behöver jag oavsett, men en smartphone. HMM.

[#6]  Skrivet: 2008-09-26 22:26:22 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 21537 Från: Katrineholm, bitch
Vi har en EEE här hemma och funderar på allvar på en till. Storleken och vikten jämfört med prestandan är suverän. Jag skulle köpa en sån där plånboksstor HD på 160-250 GB att ha till för att kunna frakta med sig allt, men hålla mig till SSD-minnesmodellen för att batteritiden blir rejält mycket bättre.

Vad det gäller smarttelefoner skulle jag hålla ut i minst ett halvår och se hur det går för Googles och Nokias iPhone-killare. Jag har en iPhone och även om jag älskar den till stora delar så är det kräksigt att behöva använda iTunes och att vara låst till Apples djävla b-Bluetooth. Plus att det inte finns en öppen cbr/cbz-läsare, vilket fan är absurt.

Jason
[#7]  Skrivet: 2008-09-27 14:29:11 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 10087 Från: ett annat håll
Gayigt

[#8]  Skrivet: 2008-09-29 11:25:06 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 3286 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
härligt jason att jag kan lita på din specialkunskap. var ju nära att köpa datorn där men nu vet jag bättre...

det blir nog helt klart en 901 när de börjar dyka upp i butiker i sverige

Jason
[#9]  Skrivet: 2008-09-29 16:55:33 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 41101 Från: ett annat håll
rävdjuret sket ur sig:
härligt jason att jag kan lita på din specialkunskap. var ju nära att köpa datorn där men nu vet jag bättre...

det blir nog helt klart en 901 när de börjar dyka upp i butiker i sverige

Alltid glad när jag kan hjälpa till: Hitler dances the night away Shouldn't have eaten that human corpse!

[#10]  Skrivet: 2008-09-30 18:14:17 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 2848 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
när vi ändå är inne på datorer tänkte jag bara skryta lite med min uppkoppling:

fast det hjälper ju inte när jag ska köra eee på wlan. EUHAOEHAUHEAHEOAH

TacomaTrailer
[#11]  Skrivet: 2008-09-30 19:15:35 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 27958 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
När vi ändå skryter över materia, Jag köpte just EN IPHONE!!!!

Sen inser jag att jag inte kan använda den förrän abbonemangsflytten är klar....om en djävla vecka!!!!! RAGE!

silmarillion
[#12]  Skrivet: 2008-09-30 19:41:28 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 8225 Från: Skåne
Denna behöver du väl inget abbonemang för?

[#13]  Skrivet: 2008-10-13 11:14:57 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 24334 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
silmarillion sket ur sig:
Denna behöver du väl inget abbonemang för?

hahaaha, Den var faktiskt det första jag installerade!

Annars kan jag säga till de som vill slösurfa och kolla film/musik, iPhone är er vän!!! Är grymt nöjd hittills. Synkar givetvis underbart med Adressbok och Kalender.

De som jämför Nokias browser för N-mobilerna med Safari för iphone bör för övrigt förgöras. Ungefär som att jämföra Playstation 1 med PS3.

Lucifer666
[#14]  Skrivet: 2009-11-10 11:50:26 Citera
Svettpärla
Regdatum: 06 feb 2006 Inlägg: 20
Har själv en mini-PC modell: Acer Aspire3600 som jag är djävulskt nöjd med.

Den klassas ju inte som bärbar då det inte är en laptop, men dom flesta skolböckerna man har är ju större än datorn. Är jätte lätt att ta med om man bortser från det faktum att ma behöver skärm samt extern CD/DVD-läsare. Helt ljudlös dessutom.

Klarar allt, som t.ex. HD-filmer m.m, utom nyare dataspel. Men om man inte spelar så...

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Liten djävla dator?

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet