Forumindex

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Varför gör du så här mot mig boyahed?

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
AnaMatronic
[#1]  Skrivet: 2010-01-06 09:48:47 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 600 Från: :nårF
Får upp denna rutan varje gång jag postat ett inlägg. Dessutom visas mitt inlägg som oläst för mig själv när jag fått upp den.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Skurt
[#2]  Skrivet: 2010-01-06 23:14:16 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 21100 Från: Lunnagår
Händer mig med... EDIT: Fast hände inte nu!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
johabbed
[#3]  Skrivet: 2010-01-07 02:16:19 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 92921 Från: payehoq
Jag tror det är när någon klickat i att dom ska mejlas vid nya svar i tråden, och så är det nåt jox som gör att det inte funkar, vilket forumet säger till om.

Dock har jag noll koll på hur detta skulle kunna fixas. Det får bli en fråga för Haddock.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Göran Gillingers släkt bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
AnaMatronic
[#4]  Skrivet: 2010-01-07 09:43:45 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 6171 Från: :nårF
Jag önskar mig aldrig mail. Problemet finns ändå.

johabbed
[#5]  Skrivet: 2010-01-07 12:15:22 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 46259 Från: payehoq
Min teori var att det är när någon i tråden har den inställningen, så drabbar meddelandet alla som postar i tråden därefter. Fast nu kan det bara stämma om det är Skurt som har det ikryssat, eftersom jag fick upp bugg-meddelandet på denna tråden igår. Om han inte har det så kraschar teorin och det beror då på nåt helt annat.

För övrigt anser jag att leken "fruktsallad" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Skurt
[#6]  Skrivet: 2010-01-07 12:52:13 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 11253 Från: Lunnagår
johabbed sket ur sig:
Min teori var att det är när någon i tråden har den inställningen, så drabbar meddelandet alla som postar i tråden därefter. Fast nu kan det bara stämma om det är Skurt som har det ikryssat, eftersom jag fick upp bugg-meddelandet på denna tråden igår. Om han inte har det så kraschar teorin och det beror då på nåt helt annat.

Argh.. jag har tydligen det ikryssat och har inte fått ett mejl från Boyahed om nya meddelanden på hundra år..EDIT: Fick inga konstigheter när jag skickade iväg detta heller.

EDIT 2:
Nu kom den där buggskiten igen i en annan tråd, trots att jag avmakerat den där skicka-mail-inställningen.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
johabbed
[#7]  Skrivet: 2010-01-07 13:35:48 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 78216 Från: payehoq
Det kan ju helt enkelt vara så att nån i den andra tråden har det ikryssat också, alternativt att forumet bara minns vad som var ikryssat när meddelandet skrevs från början.

Alltså: Det är en plåsterlösning och fixar inte problemet på riktigt, men ändå. Folk uppmanas härmed att inte kryssa i "Kontakta mig vid svar". Det funkar ändå inte.

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
silmarillion
[#8]  Skrivet: 2010-01-10 21:22:56 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 3948 Från: Skåne
Jag tror definitivt att du är något på spåren med eventuella inställningar som buggar till det. Detta grundar jag på det faktum att man inte alltid får problemet. Nu har jag varit inne i min profil och satt Nej på alla de där inställningarna som styr privata meddelanden och svar på posts. (Så detta inlägg är även något av ett test för att se om det fortsätter bugga eller om Johabbeds teori kan bära frukt.)

[#9]  Skrivet: 2010-01-10 21:26:46 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 2851 Från: Skåne
boyahed.com sket ur sig:
Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE
Line : 234
File : emailer.php

OK, om alla inblandade i tråden nu har ändrat inställningarna och jag ändå fick så här...då faller väl Johabbeds teori?

Help us, Obi Wan Haddock, you're our only hope!

[#10]  Skrivet: 2010-01-14 22:54:28 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 18950 Från: Lilltomta
Det är korrekt att denna dyker upp om någon i tråden har detta ikryssat. Antar att detta kan hänga kvar efter att man kryssat ur det, om det var ikryssat när tråden startades... I dunno, har noterat det ett par gånger också.

Problemet är att forumet blev halvt illa tilltygat på grund av fucking hackerattacker och eftersom åderpåk-Servage inte återställde backuper. Så var tvungen att resorta till gamla backupfiler som egentligen var outdated.

Borde egentligen uppdatera hela forumet, anledningen till att vi kör en gammal version av phpBB är att den är moddad för trackern - de facto världens första bittorrenttracker integrerat i ett phpBB-forum. Boyahed.com - världsledande på alla sätt sedan 2002-11-11.

Men eftersom HumorTräckern är död och knappast intressant att spara ens av historiskt intresse skulle det vara på sin plats att byta upp sig till phpBB 3.

Eller har ni andra förslag på forumsinfrastruktur? punbb?

[#11]  Skrivet: 2010-01-17 18:22:33 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 24675 Från: Skåne
Visst, eller YaBB. Det finns ju en bunke gratis perlbaserade BB:s att välja på. De flesta har väl liknande funktioner och jag tror att det som får avgöra valet är vilket av dem ni moderatorer tycker är bäst/enklast att underhålla.

[#12]  Skrivet: 2010-01-20 01:00:15 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 12703 Från: ett annat håll
Jag gillar päron

[#13]  Skrivet: 2010-01-20 01:00:52 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 2516 Från: ett annat håll
Jag gillar päron

[#14]  Skrivet: 2010-01-21 01:10:06 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 sep 2007 Inlägg: 1733 Från: Förort
Jag kan tänka mig att hålla med angående ett av förslagen men i nuläget får det bli en senare fråga. Sen är päron en djävla lågstadieprodukt.

[#15]  Skrivet: 2010-01-21 15:57:40 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 7791 Från: ett annat håll
du är ett lågstadie!

[#16]  Skrivet: 2010-02-02 23:15:26 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 4277 Från: Skåne
pahapersrog sket ur sig:
Sen är päron en djävla lågstadieprodukt.

Vart är samhället på väg? Barnarbete i statliga skolor - och pärontillverkning till på köpet!

Var faktiskt runt och tittade på vad det fanns för andra forum och såg då att flashback ändrat utseende och det såg lite intressant ut. Det kanske var länge sedan de ändrade...var ett tag sedan jag var inne där.

[#17]  Skrivet: 2010-02-03 02:38:21 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 6267 Från: westeroze
Flashback har ändrat rätt nyligen, max någon vecka. Först hade de riktigt kaotisk design men fick antagligen ändra sig efter att flashback-maffian sagt sitt.

Men det är som vi alla vet inget ställe för seriösa trådar som den här. Jag tror man gör bäst i att inte vara inne för mycket på det forumet, det kan inte vara hälsosamt för blodtrycket med deras höga idiotitäthet. Men för vissa saker är den ovärdelig, som t.ex. att leta upp bakgrundsdansarna på Hajk:s "Sommar och sol"-låt.

Finns faktiskt inget annat forum jag "hänger" på, tror inte jag går miste om nånting, eller?

[#18]  Skrivet: 2010-02-03 22:29:19 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 1439 Från: Skåne
Hummer Bugg sket ur sig:
Flashback har ändrat rätt nyligen, max någon vecka. Först hade de riktigt kaotisk design men fick antagligen ändra sig efter att flashback-maffian sagt sitt.

Men det är som vi alla vet inget ställe för seriösa trådar som den här. Jag tror man gör bäst i att inte vara inne för mycket på det forumet, det kan inte vara hälsosamt för blodtrycket med deras höga idiotitäthet. Men för vissa saker är den ovärdelig, som t.ex. att leta upp bakgrundsdansarna på Hajk:s "Sommar och sol"-låt.

Finns faktiskt inget annat forum jag "hänger" på, tror inte jag går miste om nånting, eller?

OK, så pass ny förändring. Jag hängde mycket på Flashback tidigare innan jag hittade Boyahed. Var även medadministratör på ett forum (phpBB för övrigt) innan men vi la ner den verksamheten.

Men jag tycker du sammanfattar det riktigt bra där. Boyahed är som en kompis man träffar, för första gången på länge, på en fest. Man kan tappa kontakten långa stunder men när man väl hittar tillbaka så är det som man aldrig varit ifrån och man har hur kul som helst.

Flashback är mer som din överförfriskade, pinsamma nästkusin Örjan som dansar runt på samma fest med en lampskärm på huvudet. Visst, det kan vara underhållande i små doser men lutar annars mest åt det pinsamma hållet.

[#19]  Skrivet: 2010-02-07 23:38:18 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 3034 Från: Skåne
Nä, jag har ändrat mig...efter att ha provat flashback lite till så tycker jag inte om deras menysystem. Det är svårt att manöverera i deras meny...något jag snabbt fann väldigt irriterande.

Har ni andra några förslag? Haddock, har du hunnit kolla något mer på själva problemet?

OK, det är ju inget jätteproblem egentligen. Inlägget registreras ju så ingen större skada skedd. Men (och här målar jag fan på väggen en aning) det forumet jag var medadministratör på hade liknande problem...det hela eskalerade och allt slutade med db-krasch följt av ett forum som låg nere i någon månad innan vi fick hjälp med återläsning från serverplatsleverantören.

[#20]  Skrivet: 2010-02-08 20:36:59 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 19265 Från: Lilltomta
silmarillion sket ur sig:
Nä, jag har ändrat mig...efter att ha provat flashback lite till så tycker jag inte om deras menysystem. Det är svårt att manöverera i deras meny...något jag snabbt fann väldigt irriterande.

Har ni andra några förslag? Haddock, har du hunnit kolla något mer på själva problemet?

OK, det är ju inget jätteproblem egentligen. Inlägget registreras ju så ingen större skada skedd. Men (och här målar jag fan på väggen en aning) det forumet jag var medadministratör på hade liknande problem...det hela eskalerade och allt slutade med db-krasch följt av ett forum som låg nere i någon månad innan vi fick hjälp med återläsning från serverplatsleverantören.

Har inte hunnit se så mycket mer på det befintliga, men håller på att portera databasen från phpbb till mybb, as we speak. Perl är inte aktuellt, vill köra ett språk jag behärskar.

Var för övrigt tvungen att plocka bort Hummer Buggs 3,7mb stora profilbild... Don't worry, Hummah, jag ska återställa den, men just nu fuckar den upp portering av users.

[#21]  Skrivet: 2010-02-08 22:34:14 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 9164 Från: westeroze
haha, no worries

Kan byta till en stillbild annars, kan vara rätt störande att ha i ögonvrån medan man läser ett inlägg.

[#22]  Skrivet: 2010-02-09 01:08:37 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 28425 Från: Lilltomta
Hummer Bugg sket ur sig:
haha, no worries

Kan byta till en stillbild annars, kan vara rätt störande att ha i ögonvrån medan man läser ett inlägg.

Ikke. Vad du än byter till ska jag byta tillbaka till Techno Viking. With a vengeance.

[#23]  Skrivet: 2010-02-13 00:55:57 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 3221 Från: Lilltomta
http://forum.boyahed.com/viewtopic.php?t=5747

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Varför gör du så här mot mig boyahed?

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet