Forumindex

Forumindex  >>  Böcker & Tidningar  >>  Nytt britiskt komediguld

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Skurt
[#1]  Skrivet: 2008-10-14 00:57:19 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 4220 Från: Lunnagår
Eftersom detta forum är väldigt tomt så vill jag bara fylla det lite och rekommendera två britiska djävulskt roliga nya-halvnya böcker

"My Booky Wook" av Russell Brand

Komikern och kändisfenomenet Brand babblar här i sin meomar på om sin konstiga uppväxt, teaterutbildning, heroinmissbruk annan knark, sexmissbruk, och andra eskapader som gör livet värt att leva. Även om man inte har en susning om vem Brand är så är boken fenomenalt rolig. Har precis läst slut den och Brand skriver som en Leif GW Persson. Finns så många klockrena roliga citat ur boken "så man bara dör" - som en fjortis från stockholmsregionen hade uttryckt det.

Valt citat:

Russell Brand sket ur sig:
"The intention was to film with James for a one-week period, but the reality was that after two days he decided that he preferred being homeless to living with me. Also as a junkie, he needed to get out to score drugs. I stayed in touch with James after the show and used with him quite a lot. We only fell out after I gave him £100 to ger me some heroin and he fucked off and didn't come back.

It's obviously difficult to have a genuine friendship when one of you is on MTV and the other is a tramp: ´He's a homeless person and I'm a glamorous TV presenter - We're the original odd couple"

http://www.amazon.co.uk/My-Booky-Wook/dp/0340936150

Ännu färskare är "The Mighty Book of Boosh" av Noel Fielding och Julian Barratt. TV-serien The Mighty Boosh får här en välförtjänd bokform med illustrerationer av Noel Fielding. Old Gregg berättar sagor och alla kära karaktärer får sina egna uppslag. Jag har inte läst den, men det jag fått refererat muntligen har varit [sic!] enormt roligt.

Eleanor, äldre amerikansk kvinna som är sexgalen i Howard Moon sket ur sig:
Oooh, make me learn German and throw me into an endless vat of Black Forest Sauerkraut

http://www.amazon.co.uk/Mighty-Book-Boosh-Julian-Barratt/dp/1847673228/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1223937561&sr=1-1

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
silmarillion
[#2]  Skrivet: 2010-08-14 02:34:58 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 3092 Från: Skåne
Skurt sket ur sig:
Ännu färskare är "The Mighty Book of Boosh" av Noel Fielding och Julian Barratt. TV-serien The Mighty Boosh får här en välförtjänd bokform med illustrerationer av Noel Fielding. Old Gregg berättar sagor och alla kära karaktärer får sina egna uppslag. Jag har inte läst den, men det jag fått refererat muntligen har varit [sic!] enormt roligt.

Eleanor, äldre amerikansk kvinna som är sexgalen i Howard Moon sket ur sig:
Oooh, make me learn German and throw me into an endless vat of Black Forest Sauerkraut

http://www.amazon.co.uk/Mighty-Book-Boosh-Julian-Barratt/dp/1847673228/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1223937561&sr=1-1

Nej, jag får nog inse att min boykott av Amazon lär upphöra nu. Har letat efter denna boken på diverse sidor/bokreor/vänners bokhyllor. Nix result. I just have to kryp to the kors om ingen vet något annat ställe än amazon.co.uk.

[#3]  Skrivet: 2010-08-14 09:34:15 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 6993 Från: Lunnagår
TADA!

http://www.waterstones.com/waterstonesweb/products/julian+barratt/noel+fielding/the+mighty+book+of+boosh/6242340/

Är du fortfarande sugen på att häva din bojkott av Amazon så rekommenderas denna fantastiska, extatiskt hänryckande vackra skiva:
http://www.amazon.co.uk/Whole-World-Katie-Price-Peter/dp/B000JU8FXK

Läs gärna de fantastiska rescensionerna som mer än nog accentuerar all skönhet som kan rymmas i en enda CD!

Påstående:
My hands were shaking so hard with anticipation placing the CD into the slot, I was sobbing uncontrollably, my body convulsing in a mixture of ecstasy and euphoria.
When the first track played my body went into anaphylactic shock. I came round 2 weeks later lying in a pool of my own tears.
It literally makes you want to scratch your ears off in panic, just so you can place them closer to the speakers.

One word: Totally Faultless

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
silmarillion
[#4]  Skrivet: 2010-08-14 16:17:19 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 1316 Från: Skåne

Godis! Stort tack. Waterstones it is then.

Skurt sket ur sig:
Är du fortfarande sugen på att häva din bojkott av Amazon så rekommenderas denna fantastiska, extatiskt hänryckande vackra skiva:
http://www.amazon.co.uk/Whole-World-Katie-Price-Peter/dp/B000JU8FXK

Läs gärna de fantastiska rescensionerna som mer än nog accentuerar all skönhet som kan rymmas i en enda CD!

Påstående:
My hands were shaking so hard with anticipation placing the CD into the slot, I was sobbing uncontrollably, my body convulsing in a mixture of ecstasy and euphoria.
When the first track played my body went into anaphylactic shock. I came round 2 weeks later lying in a pool of my own tears.
It literally makes you want to scratch your ears off in panic, just so you can place them closer to the speakers.

One word: Totally Faultless

Underbara recensioner. Det blir två tummar upp från mig. (Katie Price får dock en död Gene Siskel.)

Recension sket ur sig:
I fervently believe that this album is quite simply the pinnacle of man's musical acheivement - the opening track alone moved me in a way that I had previously thought only a chicken vindaloo could.

[#5]  Skrivet: 2010-08-18 16:58:10 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 4114 Från: :nårF
Jag flikar in en tv-serie som nån kanske har missat. The inbetweeners. Tonårsångest och sekundär skam till tusen. Jag skrattade så jag kiknade nån gång.

edit. såg först nu att jag tipsade i het fel sektion. Ni får leva med det.

Kanna
[#6]  Skrivet: 2010-08-19 12:17:07 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 28 nov 2004 Inlägg: 868 Från: C4, Skåne
Själv har jag börjat följa Shameless http://www.tv4.se/1.1271208/2009/10/14/shameless på TV 4 Komedi, kanske lite senare än andra men det är först nu jag har fått tillgång till kanalen. En lagom blandning av humor och allvar i Londons förorter.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Böcker & Tidningar  >>  Nytt britiskt komediguld

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet