Forumindex

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Något att hata: Försvarets munsalva

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Boyahed.com
[#1]  Skrivet: 2005-02-23 23:57:38 Citera
Robot
Regdatum: 11 nov 2002 Inlägg: 6435
Boyahed.com sket ur sig:
Att använda Försvarets munsalva är som att kleta in ansiktet i bajs.
Inte?
Jo, det är det.

Läs mer på http://boyahed.com/?289-Något_att_hata:_Försvarets_munsalva

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Lasse Laserman
[#2]  Skrivet: 2005-02-24 01:50:49 Citera
Svettpärla
Regdatum: 24 feb 2005 Inlägg: 2
Jag tror jag kan ha sett fel längst ner i artikeln. För mig ser det ut som om det står:

"Du har fel. Både du och ditt kroniskt och dagligt återkommande näsblod."

Uppenbarligen är min syn inte hundra procent tillförlitlig för det måste ju självfallet stå:

"Du har fel. Både du och ditt kroniska och dagligt återkommande näsblod."

Jag vet inte om det är jag som håller på att bli tokig eller vad det beror på, men om jag har sett fel så finns det ju en risk för att även andra kommer göra det.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Teaflax
[#3]  Skrivet: 2005-02-24 03:49:57 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 23829 Från: Katrineholm, bitch
Der beror på om "kroniskt" syftar på "återkommande" eller "näsblod".

Jag skulle gissa att Yum siktade på det första.

Ska du ändra till "kroniska" borde du rimligen ändra till "dagligen" också.

Benefactor
[#4]  Skrivet: 2005-02-24 12:16:44 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 4747 Från: och med nu!
Har man kroniskt näsblod skulle iaf jag dra slutsatsen att det är dagligt återkommande (eller snarare dagligt förekommande). WTF OMG LOL OMG WTF ROFL OMG KTHX?

Jag har hört att man i allra värsta nödfall och i en absolut krissituation faktiskt kan steka i denna hatade munsalva. Eftersom jag aldrig har befunnit mig i en sådan situation (och om jag hade gjort det hade sannolikheten varit ganska liten att jag hade haft en grön liten tub på fickan, möjligtvis Elisabeth Arden's Eight Hour Cream och den förpackningen är ju vit så...), så vet jag inte om det är sant eller ej. Men jag kan tänka mig att det sätter sin alldeles säregna prägel på smak och konsistens. Antingen det eller så fastnar korven, som man har i fickan för bruk i nödsituation, i stekpannan (som man också råkade lalla runt med).

Men vad vet jag. Vi lever ju trots allt i ett så jämställt samhälle att jag och mina systrar aldrig behövt göra lumpen. För det kanske är där man steker i skiten.

Men jag hatar den inte. Så bitter är jag inte än. Kanske t.o.m. tar en extra sväng runt Apoteket på hemvägen. Det är ju trots allt helg snart.

[#5]  Skrivet: 2005-02-24 22:01:02 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 08 dec 2004 Inlägg: 106 Från: FBG
Verkar ha undgått alla att det inte är ´munsalva´utan Hudsalva.

[#6]  Skrivet: 2005-02-24 23:08:06 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 98915 Från: ett annat håll
Benefactor är du av kvinnofolk? OH MY FUCKING GOD! OH I'M FUCKING GOD!

Totalt oväntat men det är också allt, något nytt varje dag håller hjärnan i trim.

[#7]  Skrivet: 2005-02-25 00:31:52 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 41420 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Maod sket ur sig:
Verkar ha undgått alla att det inte är ´munsalva´utan Hudsalva.

Tack! Faktum är att den går alldeles utmärkt att använd var helst där det finns hud och funkar tokbra, så varför hata den bara för att nåt snille fått för sig att marknadsföra den till fjortisar.

Som gammal Amf-are kan jag också lägga mitt strå till stekdebatten och notera att jag inte sett något sådant under mina 250 pinnar. Faktum är att maten i fält väldigt sällan steks. Det som vanligtvis gäller är frystorkat eller konservburk som värms upp i den ökanda "snuskburken"(väldigt lik ett trangiakök, fast svart).

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Benefactor
[#8]  Skrivet: 2005-02-25 10:43:30 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 3333 Från: och med nu!
Jason - klart jag inte är av det otäcka könet. Därav ett av mina favoritintressen - män (sprit är ett annat). Varför så förvånad?
Fast det är klart, ibland undrar jag själv...

Tacoma - tack för upplysningen. Nu kan jag lugnt leva vidare, i vetskapen om att det där med stekandet antagligen inte förekommer speciellt ofta. Jag hoppas dock att du inte smörjer in hela kroppen med hudsalvan?!

[#9]  Skrivet: 2005-02-25 13:58:13 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 50217 Från: Lilltomta
Att det är hudsalva är även artikelförfattaren medveten om, men vad jag förstår så eftersökte han någon typ av effekt genom att benämna det munsalva. För övrigt så skrattade jag högt åt nedanstående citat:

Benefactor sket ur sig:
Men jag hatar den inte. Så bitter är jag inte än. Kanske t.o.m. tar en extra sväng runt Apoteket på hemvägen. Det är ju trots allt helg snart.

[#10]  Skrivet: 2005-03-06 22:43:43 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 06 mar 2005 Inlägg: 115 Från: Sthlm/Uppsala
Jag fattar inte att man kan skriva en hel krönika om hur Försvarets goda är bajs mot läppen?

Vad har Försvarets hudsalva någonsin gjort för ont? Är det inte lite overkill att lägga så mycket frustrationer och aggressioner mot en munsalva? Vad skulle freud ha sagt?

Förresten som en som har använt försvarets goda flitigt ( innan jag fick reda på att det är socialt missanpassat ) vill jag bara säga att krönikören missat en punkt, det är locket på hudsalvan som inte är ett lock utan en tunn plasthinna. Den går alltid sönder och kladdar ner fickan plus innehåll som verkligen kan förstöra en risig dag!

Jag tror att någon har missat att göra en ordentlig bakgrundscheck Too cool for school.. and the law

[#11]  Skrivet: 2005-03-08 21:31:01 Citera
Omnipotent
Regdatum: 06 mar 2005 Inlägg: 152
Kära Racku,
till att begynna med;
- Att skriva en hel krönika kring huruvida Försvarets munsalva är som bajs på dina läppar var inte så besynnerligt som det må låta. Om du läst artikeln så ser du att det är bara att stödja sig på fakta.

- Jag snackade med Freud häromdagen och han sade att han tyckte jag var en idiot och sa ytterligare att han tyckte Försvarets munsalva var ett ypperligt botemedel mot hans otroligt söndertorkade läppar. Att gamle Sigge är en frivolös nyttjare av Försvarets förklarar möjligen, och ger tyngd åt teorierna om hans sinnessjukhet, en del av mystiken kring hans fascination för det obskyra.

- Kudos till dig, Racku. Jag erkänner, jag hade ej vetskap om Försvarets tunna och helvetesmedförande hinna. Anledning: jag uppfyller inga av de i artikeln nämnda kriterier kring den typiska användaren av helvetessalvan och har sålunda aldrig nyttjat den. Att du stoppat den i fickan fler än en gång trots att du vet vad som skall hända är oroväckande. Har måhända denna artikel räddat ditt liv?

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Innehåll & Feedback  >>  Något att hata: Försvarets munsalva

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet