Forumindex

Forumindex  >>  Boyahed.com vs. Media  >>  Boyahed vs. TV4

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
haddock
[#1]  Skrivet: 2004-04-04 23:23:57 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 17434 Från: Lilltomta
Efter mycket funderande och en hel del huvudkliande bestämde jag mig för att det fick vara nog. Nu vill jag veta när, hur, var och varför TV4 sänder övervakningsliknande bilder på nätterna!

Kapten Haddock sket ur sig:
Från: Kapten Haddock
Skickat: den 3:e april 2004 23:22
Till: Tittarombudsmannen <tittarombudsmannen@tv4.se>
Ämne: Angående nattsändningarna

Hej Herr Tittarombudsman Janne Andersson,

Efter det att ni har sänt nationalsången som sista program på kvällarna/nätterna så visar ni bilder av vad jag förmodar är er parkeringsplats utanför TV4-huset. Jag har lagt märke till några detaljer som har vållat mig många sömnlösa nätter och har därför några frågor kring dessa sändningar:

• Varför sänder ni detta?
• Är det live?
• Hur kommer det sig att det aldrig är snö på eller runtom parkeringen trots att jag intensivt följt sändningarna hela vintern?
• Vems bil är det som står ensam mitt på parkeringen, natt efter natt? Är det kanske nattvaktens, eller möjligtvis någon uteliggare som använder er parkeringsplats som tillfällig (eller vid det här laget permanent) bostad?
• Om jag skulle stå och vifta med banderoller på parkeringen mitt i natten, finns det någon som skulle komma ut och fråga varför jag så prompt vill låta nattvakna delar av Sverige veta att ”Småbarn är Djävulens påfund!”?
• Hur länge kommer ni att fortsätta med dessa spännande sändningar, och finns det någon chans att det kommer att dyka upp något känt ansikte i framtida avsnitt?

Jag hoppas att du har tid att svara på mina frågor, för som sagt så har jag ägnat många tanketimmar åt det här.

Med vänliga hälsningar,

Kapten Haddock,
Nattvaken funderare

[#2]  Skrivet: 2004-04-06 20:10:06 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 16 jan 2004 Inlägg: 246 Från: the saltlakebaths
alla eventuella svar fäknar jag med publiceras här....
jag ar inte sett dessa, jag kanske missar nån kul poäng, men jag skyller på att jag är trött

- Kristian Wilson, Nintendo, 1989.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
haddock
[#3]  Skrivet: 2004-04-22 16:38:09 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 67272 Från: Lilltomta
Efter mycket vånda och en hel del misstro, följt av en gnutta ilska och uppgivenhet, blev jag till slut exhalterad, glad och mycket nöjd med svaret som 19 dagar senare damp ned i min in-låda.

TV4 sket ur sig:

Från: Malte Andreasson <malte.andreasson@tv4.se>
Skickat: den 22:e april 2004 14:31
Till: Kapten Haddock
Ämne: Angående nattsändningarna

Bäste hr Haddock.

Jag ska med förtjusning svara på dessa frågor.

[Varför sänder ni detta?]

1. Därför att det av olika skäl är värdefullt för oss att hålla de digitala sändarna i gång dygnet runt.

[Är det live?]

2. Nej. Jag inser att man, på grund av den oavbrutna improviserade action som kännetecknar sändningen, lätt kan få intrycket att det rör sig om en direktsändning. I stället är det ett förproducerat program (med titeln "Nattklubben"), gjort av en av TV4:s demonproducenter, en viss Norell.

[Hur kommer det sig att det aldrig är snö på eller runtom parkeringen trots att jag intensivt följt sändningarna hela vintern?]

3. Det har att göra med just punkten 2. Produktionen gjordes i oktober.

[Vems bil är det som står ensam mitt på parkeringen, natt efter natt? Är det kanske nattvaktens, eller möjligtvis någon uteliggare som använder er parkeringsplats som tillfällig (eller vid det här laget permanent) bostad?]

4. Detta är ett mysterium. Nattvakten parkerar på personalparkeringen (ett garage), så det är inte han. Tanken går alltså genast till att det förmodligen rör sig om en niding som på en obevakad tid hänsynslöst och olovligen utnyttjar TV4:s gästparkering. Ren kriminalitet alltså.

[Om jag skulle stå och vifta med banderoller på parkeringen mitt i natten, finns det någon som skulle komma ut och fråga varför jag så prompt vill låta nattvakna delar av Sverige veta att ”Småbarn är Djävulens påfund!”?]

5. Om så skulle ske lovar jag att be vakten komma ut och fråga just det du anger.

[Hur länge kommer ni att fortsätta med dessa spännande sändningar, och finns det någon chans att det kommer att dyka upp något känt ansikte i framtida avsnitt?]

6. För att inte undergräva attraktiviteten i våra sändningar har vi som policy att aldrig i förväg avslöja innehållet i osända program.

Vänligen

Malte Andreasson
planeringen, TV4

Personligen är jag mycket nöjd med svaret och det faktum att TV4:s anställda trots allt har lite humor, även om många av deras program menar på det motsatta.

[#4]  Skrivet: 2004-04-22 19:12:39 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 13 jun 2003 Inlägg: 409 Från: och till...
Respekt!

Det var ju riktigt underhållande svar (med humor som sagt) från TV4 (som annars bara är patetiska).

Kul frågor och underhållande svar!

Vi får komma ihåg Malte Andreasson från TV4, den enda därifrån som ännu så länge som inte verkar helt blåst utan riktigt vettig!

/SIS

[#5]  Skrivet: 2004-06-27 11:10:38 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 18 sep 2003 Inlägg: 1260
Ni borde fråga dom hur det gick med tjejen som ringde in till telefonväkteriet med "husdoktorn" Göran Sjönell på nyhetsmorgon :)

Det var några år sedan, jag minns inte heller vad det var man skulle fråga Göran, men en tjej ringde in och ställde som första fråga "Får man som läkare ljuga för patienten?"
Göran tittade sådär självsäkert in i kameran och sa "nej det får man naturligtvis inte göra", tjejen fortsatte då med att fråga hur Göran hade kunnat ljuga för henne någon gång på 80-talet, när han hade skickat henne till psykiatriker eller vad det var.

Göran hade tydligen rekommenderat att hon skulle spärras in eller något, utan att själv berätta det för tjejen.

Det var så sanslöst roligt att se, ingen i studion var beredd på frågorna, tjejen som ringde var förbannad, Bengt och Malou såg vilsna ut och Göran skrattade lite nervöst och såg ut som att han mest av allt ville försvinna därifrån.

kväsigt nog har jag aldrig sett klippet i Agnetas Nyårskarameller... ;)

Jag kan inte tro att jag var den enda som såg detta avsnitt av nyhetsmorgon?

jag önskar verkligen att jag hade blivit uppfostrad av lemurer..
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
iLEZ
[#6]  Skrivet: 2004-07-29 19:58:06 Citera
Svettpärla
Regdatum: 29 jul 2004 Inlägg: 37 Från: Blge
varj sket ur sig:
Jag kan inte tro att jag var den enda som såg detta avsnitt av nyhetsmorgon?

Arr! Skriv mig någon om ni hittar detta avsnitt i någon form på det här nya som heter internet!
Iofs kommer det inte hända, men killen blev ordentligt ägd, och det skulle vara trevligt att se. =)

[#7]  Skrivet: 2004-09-17 00:17:37 Citera
Pretentiöst åbäke
Regdatum: 25 jan 2004 Inlägg: 1836
Tragiskt. (grundproblemet alltså) Damn...jag börjar mer och mer tvivla på psykologi som vetenskap. Vad kan dom tro sig veta om folk?

[#8]  Skrivet: 2005-04-16 02:07:42 Citera
Svettpärla
Regdatum: 15 apr 2005 Inlägg: 17 Från: Huddinge
Riktigt skönt svar faktiskt, tänkte mig mer ironi och "du är dum i huvudet"-antydande kommentarer....

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Dubya Shrub
[#9]  Skrivet: 2005-04-21 16:44:51 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 21 apr 2005 Inlägg: 1009 Från: Sveriges Framstjärt
Haha, skoj!

Upp! avföring också, så var man olurkad efter att ha hängt här djävulskt länge utan att registrera sig. Dance, fish, Dance! Jaja...så kan det gå. Men nu är man asså medlem och allt, känns litta varmt och mysigt.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
rävdjuret
[#10]  Skrivet: 2005-04-22 13:47:10 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 7559 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
välkomstkommiten hälsar, dubya shrub och morbid

Hey ladies! Hey ladies! Hey ladies! Hey ladies! Hey ladies! Hey ladies! Hey ladies! Hey ladies!

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Boyahed.com vs. Media  >>  Boyahed vs. TV4

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet