Forumindex

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  Nu har jag deklarerat

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
haddock
[#1]  Skrivet: 2005-05-03 00:42:11 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 7106 Från: Lilltomta
Nu, eller snarare för en dryg timme sedan, var jag nera och droppade av min deklaration. Klockan var strax efter 23 och trots att jag var nere vid skattekontoret i ungefär två minuter så såg jag 12-15 pers som i samma veva som mig lämnade sin redovisning över räkneskapsåret 2004. Lite fascinertande det där, att man alltid ska vara ute så in i helvete nära sista stund.

Det blir också intressant att se hur mycket jag får tillbaka efter alla avdrag jag gjort i år. Med lite tur kan dt nog bli uppåt 7-8000kr, men även om det blir så mycket så får jag dem fröst i december. Det suger hårt att alla andra får i sluttampen av sommaren och det suger ännu hårdare att gå och vänta på pengarna i mer än ett halvår. Men, såklart det är rätt så trevligt med en liten julbonus - det kostar att vara full hela julen!

Edit: De jävlarna hade dessutom ställt upp enkelriktat-skyltar lite varstans runtom för att undvika trafikstockningar på dagen, så jag fick ju köra runt som en djävla idiot innan jag hittade rätt. Bah.

[#2]  Skrivet: 2005-05-03 02:05:08 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 159562 Från: payehoq
Var lite osäker på om jag skulle nämna denna bisarritet här eller i tråden om Sluta Mörda Oss-mannen. Det blev, inte oväntat för uppmärksamma läsare, här.

För några timmar sedan körde några polare och jag förbi skattehuset i Lund då en av homeysarna skulle droppa av sin deklaration. Vad ser vi om inte en sorglig liten ansamling MUF-are som stod med plakat om att "Skatt dödar oss" och "Tuta om ni är för sänkta skatter!" Humoristiskt och uppfriskande var att jag trots en lång bilkö inte hörde någon tuta.

Misslyckat humoristiskt från deras sida var att de försökt inkorporera Stellans klassikerskylt i sin kampanj. Budskapet var, om jag minns rätt "sluta mörda oss med skatter", men då detta skulle vara för slagfärdigt hade de lyckats baka in Carl Eric Roséns namn, säkerligen Palme, och (som det kändes) 45 ord till på denna skylt bara för att visa hur en enkel idé smidigt kan förgöras genom ett klumpigt utförande. Det kändes rätt så taffligt.

Det jag sörjer mest var att jag inte visste om aktionen i förväg och kunde infiltrerat lite. Det hade varit skoj att dra dit och ställa sig brevid guccifolket med en skylt där det stod "Vi behöver pengarna till gåslever" och ropa "stöd en finanskille som gärna vill kunna bjuda grabbarna på en utekväll på Stureplan", sådär lite lagom lismande.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
stumpan
[#3]  Skrivet: 2005-05-04 18:11:07 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 29 jul 2004 Inlägg: 252
Idag är det väl ingen sport att deklarera. Annat var det för 25 år sedan när man satt och slet i sitt anletes svett för att få till alla siffror i tid. Lägger vi sedan till att undertecknad är en sifferidiot blir det hela nästan till ett komiskt minne. Tacka vet jag dagens deklaration där man sätter sig framför datorn, knappar lite här och där och sedan är allt klart! Säg, är det inte fantastiskt? Snart kliver man upp ur sängen, nattens svett är självabsorberande och kläderna hoppar på en alldeles av sig självt. Morgonens toalettbesök med en självduschande, -torkande och -spolande toalettstol gör det hela till ett rent nöja och frukosten är en färdigtuggad sörja som ryms i en klunk. Säg, skulle det inte vara fantastiskt?

[#4]  Skrivet: 2005-05-05 03:40:51 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 25143 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
men, du får ju inte kalla dig för 'stumpan' om du är så gammal att du deklarerade redan för 25 år sedan. nätpedofilerna kan ju bli förvirrade.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
stumpan
[#5]  Skrivet: 2005-05-05 09:16:08 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 29 jul 2004 Inlägg: 173
Det var inte min mening att förvirra dig. Ursäkta!

[#6]  Skrivet: 2005-05-05 11:39:16 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 18487 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
tuché

ahah =)

GRiM
[#7]  Skrivet: 2005-07-14 21:45:13 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 8882 Från: någonstans där jag var.
NO SHE DIDNT!!11

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
stumpan
[#8]  Skrivet: 2005-07-14 22:06:56 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 29 jul 2004 Inlägg: 216
GRiM sket ur sig:
NO SHE DIDNT!!11

Jaha... har jag missat något (som vanligt) RAGE! eller? "DIDNT" vadå för något? Något jag inte har gjort eller (som vanligt) gjort men inte borde eller... So. Sad. Eyes. Bleeding. Of. Sorrow. Sniff. Eller har jag (som vanligt) missförstått allt och det hela har inte med mig att göra? Varför då detta inlägg? Inte f-n vet jag (som vanligt)...

[#9]  Skrivet: 2005-07-14 23:01:16 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 2855 Från: någonstans där jag var.
Överanalys. Sök, och du skall finna svar.

Edit: Min tanke vid tillfället var lite av en hint mot Ricky Lakes pubik eller kanske Jerry Springers.
Låt mig dock klargöra att min take var av god karaktär och inte på något sätt ansedd att skapa missär och tagedi.

Senast ändrad av GRiM den 2005-07-15 16:01:04, ändrad totalt 1 gång

rävdjuret
[#10]  Skrivet: 2005-07-15 02:56:04 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 12536 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
GRiM sket ur sig:
NO SHE DIDNT!!11
du bist ganz blöd. jag tycker att dina inlägg är lite off ibland. men det är som man säger: "lika barn leka tvillingar"

stumpan
[#11]  Skrivet: 2005-07-15 15:43:33 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 29 jul 2004 Inlägg: 390
GRiM sket ur sig:
Överanalys. Sök, och du skall finna svar.

Ytterligare en idioto som ger sig till känna. Halleluja! Jag har äntligen hittat en själsfrände.

[#12]  Skrivet: 2005-07-15 15:55:27 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 12371 Från: någonstans där jag var.
Stumpan: Vi utgör en lika viktig del som plankton... Om inte vi finns så brakar hela forum-födokedjan ihop.. Sen så innebär ju detta inlägget nån form av accepterande, låt mig presentera några av mina andra personligheter i kommande inlägg.

Rävdjuret : I min jakt på 100 inlägg så kan jag bara kallt hålla med om att kvaliten är lite på fel sida av medelpunkten.

Men jag tycker att huvudsaken är ju att vi alla klarade oss från terrorattentatet.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  Nu har jag deklarerat

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet