Forumindex

Forumindex  >>  Musik  >>  Musik flickor och pojkar

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Hummer Bugg
[#26]  Skrivet: 2005-08-25 01:06:49 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 3476 Från: westeroze
Hmm med Progressiv rock så menade jag just Progressive rock och inte progg, känns väldigt begränsat ordfråd på denna punkten, symfonirock låter sämre än kasst.

Likadant med hårdrock, vad ryms egentligen i den kategorien?
Och när använder man "Metall" i svenskan?

Eller så skiter man fullständigt med det här med genrer Zombies coming after you, bitch!

[#27]  Skrivet: 2005-08-26 14:33:36 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 7943 Från: Katrineholm, bitch
Hummer Bugg sket ur sig:

Eller så skiter man fullständigt med det här med genrer Zombies coming after you, bitch!

Varpå det blir i princip stört omöjligt att diskutera musik utan att ha ljudexempel till allt eller bara jämföra med redan befintliga band, vilket nästan är värre.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Jason
[#28]  Skrivet: 2005-08-26 15:31:30 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 42005 Från: ett annat håll
Stämmer verkligen detta?
Å andra sidan diskuterar jag inte heller musik just gällande genrer. Min dialog med polers och andra låter snarare snarlikt detta:
Jason - Åh jävlar, du har en Metallica t-shirt, de är ju djävulskt grymma!
Polare - Javisst så satans bra, var du på spelningen i Ullevi?
Jason - Japp så grymt bra!
Ingen direkt högklassig monolog passande för att sparas i ett metallklot och skjutas upp i rymden för att ta sikte mot stjärnorna och främmande civilisationer således.

[#29]  Skrivet: 2005-08-26 15:43:19 Citera
Generaldirektör
Regdatum: 15 nov 2004 Inlägg: 1819
Jason sket ur sig:

Ingen direkt högklassig monolog passande för att sparas i ett metallklot och skjutas upp i rymden för att ta sikte mot stjärnorna och främmande civilisationer således.

Säg inte det, här har du iaf möjligheten, fast det kommer tillbaka till jorden:
http://www.keo.org/uk/pages/default.html

=)

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Teaflax
[#30]  Skrivet: 2005-08-26 19:03:32 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 305 Från: Katrineholm, bitch
Jason sket ur sig:
Stämmer verkligen detta?

Det beror väl på. Jag vet bara att det är meget svårt att beskriva The Mars Volta för folk som inte vet åtminstone ungefär vad Emo, Alt Rock och Prog Rock innebär. Det är fanimej svårt nog även med såna riktlinjer, men bra mycket svårare utan.

Jag söker ny musik hela tiden, så då blir det nog viktigare att ha någon sorts gemensam vokabulär än om ens musikaliska värld är centrerad till samma 10-50 artister.

varj
[#31]  Skrivet: 2005-08-26 20:33:32 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 18 sep 2003 Inlägg: 914
vad skulle ni klassificera Subterranean Masquerade som? mer än skitbra musik alltså :)

Jag lyssnar på det mesta, från dödsmetall, synthpop till ryska folksånger ((I Knipper - Meadowland (Polyushko Polye)) ni kanske minns den från http://www.rathergood.com/vid/ )

min last.fm sida

jag önskar verkligen att jag hade blivit uppfostrad av lemurer..
Teaflax
[#32]  Skrivet: 2005-08-26 21:49:00 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 30244 Från: Katrineholm, bitch
Låter ju som att de kan vara bra, förutom det där genomtöntiga Death Metal-morrandet, och om de tonalt och harmoniskt ligger nära t.ex. Mr Bungle. Ska kolla upp dem i veckan.

GrimFandango
[#33]  Skrivet: 2005-08-26 22:40:13 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 20 jan 2005 Inlägg: 200 Från: Ravenholm
Påtal om kväsig musik. Någon som har ett hum om vart man man kan få tag på mexikantruddelutten som kan höras i bla i avsnittet Casa Bonita i South Park. En trevlig bit. Vet inte ens om det är en låt? Kanske bara något som kommit ur just South Park...

[#34]  Skrivet: 2005-08-28 22:05:21 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 3376 Från: Lunnagår
Jag lyssnar på sjugemycket musik. Är dessutom musikproducent och har spelat bas, gittar och synth och hela köret. Jag hade nog fått skriva någon slags tjock självbiografi om jag skulle ta med allt jag lyssnar på. Mycket dans och funk.. house, soul, hiphop, disco, braziliansk, indisk, afrikansk musik. Men jag hatar verkligen svensk hiphop och ogillar mycket rock-pop, lyssnar dock även på viss rock.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Musik  >>  Musik flickor och pojkar

Sida 2 av 2
Gå till sida Föregående  1, 2
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet