Forumindex

Forumindex  >>  Boyahed Real Life News  >>  BRLN: Turbonegro kör en egen version av Aristocrats

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2005-09-25 14:58:03 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 27115 Från: payehoq
News.boyahed.com sket ur sig:
Mitt under en konsert på Fryshuset i Stockholm tog sångaren i Turbonegro, Hank von Helvete, paus från hårdrocksmanglandet och berättade en historia. En "grov sexhistoria", enligt Expressen, som utgjorde en "attack mot den svenska kungafamiljen".

En familj påstods ha utfört incestuösa och pedofila sexakter. Historien avslutades med att en person frågade familjen vad den kallade sig:
- De svarade i kör: "Den svenska kungafamiljen!", skrek Hank von Helvete.
[utdrag ur Expressens artikel.]

...

Läs mer på http://news.boyahed.com/?254

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#2]  Skrivet: 2005-09-25 16:50:19 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 34654 Från: westeroze
cool, vilka biografer kommer Aristocrats gå upp på? Har en känsla av att de inte kommer visa den på biopalatset.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande AIM-adress Yahoo Messenger MSN Messenger
johabbed
[#3]  Skrivet: 2005-09-25 17:04:33 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 9907 Från: payehoq
Har ingen aning, faktiskt. Non Stop Entertainment verkar ha hand om distributionen, men det säger mig inte något: http://www.nonstopentertainment.com/titles/aristocrats_s.html

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#4]  Skrivet: 2005-09-30 18:52:42 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 19814 Från: payehoq
Premiär av Aristocrats idag, alltså. Bra betyg i Sydsvenskan (4 av 5), en trea i Aftonbladet i en usel recension som lika gärna kunnat skrivas utan att skribenten sett filmen, och gott omdöme av Fredrik Strage i DN som även refererar till Han von Helvetes version.

Påstående:
"The aristocrats" är varm, mänsklig och det mest obscena som någonsin hörts i en biosalong.

[...]

Det enda som saknas är den skandalöst perversa version som berättades av det nors­ka dödspunkbandet Turbonegro när de stod på scen i Stockholm förra helgen. Sångaren Hank von Helvete ändrade slutklämmen till: "Vad kallar ni er?" "Den svenska kungafamiljen!"

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
Nenne
[#5]  Skrivet: 2005-09-30 18:59:30 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 maj 2005 Inlägg: 1270
Sandrew visar den. www.sandrew.se

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
johabbed
[#6]  Skrivet: 2005-09-30 19:25:16 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 134532 Från: payehoq
Dock inte överallt. Inget i Lund vad jag har sett. I Malmö visas den på biografen Victoria.

Expressen ger den förresten fem getingar. Och inleder recensionen med...

Påstående:
DOKUMENTÄR
Om du också är för The aristocrats, gillar du även:
DÅ: Fyra fula fiskar(1933)
NU: Turbonegro om den svenska kungafamiljen (2005)

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
Nenne
[#7]  Skrivet: 2005-09-30 21:33:03 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 maj 2005 Inlägg: 1021
Sandrew brukar väl vara ganska sega tror jag. Filmen kommer säkert senare, det tog över ett halvår för Garden State att ta sig till jönköping. Mer säkert. Den hade slutat visats i stockholm när den kom hit. SÅ man får väl hoppas att den kommer.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
ukiro
[#8]  Skrivet: 2005-10-02 10:56:35 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 23 apr 2005 Inlägg: 72 Från: Tjockholm
Såg den i går kväll på Sture i Stockholm. Inget man behöver bry sig om att se på bio, det är ju bara hemvideokvalitet (om ens det). Dessutom verkar de lita lite för mycket på att obsceniteterna ska bära filmen - ingen når någon djupare analys och även om genusperspektivet tas upp (av två kvinliga komiker) så är det fascinerande hur alla män som drar skämtet beskriver hemska saker gjorda mot kvinnor men i stort sett aldrig lika hemska saker för mannen i familjen. Så i stället för att bara släppa förtöjningarna och hitta på vad som helst så avslöjar de sina egna värderingar genom sin version av skämtet, vilket nån snubbe också påpekar i filmen - och när 2 komiker med sina respektive småbarn på armen sitter och drar versioner involverande uppfläkta rumphål så blir det övertramp på riktigt. Skämta om incest och bajssex och stånka ögonhålor för all del, men inte inför ert 2-åriga barn... Att framgångsrikt skämta om sånt här innebär också att man kan välja sitt tillfälle.

Några i salongen gick under filmens gång, vilket jag förstår. Har man t ex själv varit utsatt för incest eller nyligen har förlorat en farmor så kanske man inte bör gå och se den.

Jag garvade en hel del trots allt, men det var inte värt 85 spänn. Jag hade hoppats att den skulle lyckas vara mer intellektuell och samtidigt frossa i snusket, men nu var balansen inte helt bra.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
ELF
[#9]  Skrivet: 2005-10-02 22:24:47 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 24 nov 2004 Inlägg: 264 Från: Lund
Virtanen har som vanligt stenkoll på allt...
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,707225,00.html

särskilt veckans …snackis: ”The Aristocrats"

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email
Hummer Bugg
[#10]  Skrivet: 2005-10-02 23:32:06 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 1327 Från: westeroze
Verkar inte gå på min lokala biograf, och orka åka till sthlm för å se den =/
Så fort nån får tag på den så langar ni upp den på träckern, okej?

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande AIM-adress Yahoo Messenger MSN Messenger

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Boyahed Real Life News  >>  BRLN: Turbonegro kör en egen version av Aristocrats

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet