Forumindex

Forumindex  >>  Boyahed.com vs. Media  >>  "Han hittade perfekta trosor" [Boyahed vs Virtanen

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2003-04-16 18:52:45 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 938 Från: payehoq
Saxat ur dagens Aftonbladet:

Påstående:
Han hittade perfekta trosor

NEW YORK. CNN-stjärnan Larry King har inga hemligheter. I söndags tog han sin fru till Victoria's Secret i Washington. Han skojade med personalen medan han köpte sexiga underkläder - dock till sin fru Shawn King. -De spenderade 500 kronor på nätstringtrosor - rosa, blå, gula - alla i nya vårfärger, säger försäljaren Adrienne Williams till Washington Post.

Vi på boyahedredaktionen blev givetvis enormt imponerande av denna samhällsgranskande och intresseväckande notis, och jag tog på mig ansvaret att maila Fredrik Virtanen, journalisten bakom artikeln:

Påstående:
Ämne: Angående "Han hittade perfekta trosor"
Från: "Johabbed bin Laugsson" (johabbed@boyahed.com)
Till: "Fredrik Virtanen" (fredrik.virtanen@aftonbladet.se)

Goddagens, ärade journalistkollega.

Jag råkade komma över ett exemplar av dagens Aftonbladet, och då jag bläddrade lite smått i denna tidning lade jag märke till notisen "Han hittade perfekta trosor", skriven av herr Virtanen. Notisen visade sig under närmare läsning vara ett referat från en artikel i Washington Post som beskrev hur någon sett CNN:s Larry King köpa trosor åt sin fru.

Min fråga är nu hur det kommer sig att du, i ditt arbete som USA-korrespondent, ansåg att detta var av nyhetsvärde för någon som helst i Sveriges befolkning. Är det kanske så, som jag teoriserat, att detta var en subtil satirisk kommentar om media i allmänhet eller en drift med din arbetsgivare i synnerhet, där du enbart ville ha lite roligt åt att 1) Washington Post brydde sig om att rapportera om detta, och 2) att du kan få Aftonbladet att publicera din notis om ett totalt meningslöst ämne och dessutom betala dig lön för att bara sitta i USA och översätta dylika meningslösa artiklar.

Nyfiken och tacksam för svar,

johabbed bin laugsson
strykjärnsjournalist, www.boyahed.com

Senast ändrad av johabbed den 2004-04-12 15:06:47, ändrad totalt 4 gånger

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att den Mumin-ugriska språkstammen bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#2]  Skrivet: 2003-04-17 01:21:38 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 44322 Från: payehoq
Efter 20 minuter svarade den kvicka finnen:

(Reprinted here without any tillåtelse whatsoever. Vi tar gladeligen emot stämningsansökningar.)

Påstående:
Ämne: Re: Angående "Han hittade perfekta trosor"
Från: "Fredrik Virtanen" (fredrik.virtanen@aftonbladet.se)
To: "Johabbed bin Laugsson" (johabbed@boyahed.com)

Hej,
Jag tyckte att det var väldigt roligt bara.

Fredrik

Så kan det vara i tidningsvärlden. Bisarra fetisher blir så lätt nyhetsnotiser.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Bruno Wintzells oheliga gravplats bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Boyahed.com vs. Media  >>  "Han hittade perfekta trosor" [Boyahed vs Virtanen

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet