Forumindex

Forumindex  >>  Boyahed.com vs. Media  >>  Med varma nazisthälsningar, Jonas Wahlström [B vs Skansen]

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2003-07-04 16:29:50 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 52293 Från: payehoq
Angående Jonas Wahlströms berömda nazistsatir i senaste avsnittet av det tidigare så nazistvänliga programmet Allsång på Skansen (läs mer här om du missat det) har anmälningar till granskningsnämnden börjat trilla in. Vi på Boyahed.com är minst lika upprörda som de andra som förfärats över att Jonas heilade en emu, och sällade oss därför till skaran av anmälare.

Ifyllt i formuläret på http://www.grn.se/arende/anmalprogram_content_anmalprogram.asp :

Påstående:

Program/inslag: Allsång på Skansen

Kanal/station: SVT

Sändningsdag: Tisdag 1/7 2003

Tid: 20.00

Utveckla här varför du vill få programmet/inslaget prövat:
Jonas Wahlströms kommentarer om tyskar och emuer i tisdagens Allsång på Skansen var gravt kränkande. Jag blev väldigt upprörd över hur man på bästa sändningstid tydligen får säga vad man vill om dessa fågeldjur. Bara för att de är lite bakom flötet ska de inte behöva hånas. Lasse Berghagen är väl inte världens smartaste, men inte blir han påhoppad och kallad korkad eller nazistsympatisör.

Jag är själv liksom större delen av svenska folket emu-motståndare, men det gör inte påhoppen mindre avskyvärda. Jag hoppas nu på ett snabbt åtgärdstagande där Jonas Wahlström får återgå till att låta miniaturapor klänga på hans tumme, och programmet Allsång på Skansen läggs ner.

Tack på förhand,

Johabbed bin Laugsson
Strykjärnsjournalist, Boyahed.com

Senast ändrad av johabbed den 2004-04-12 15:05:14, ändrad totalt 1 gång

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att alla produktioner med Fredrik Dolk bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
haddock
[#2]  Skrivet: 2003-07-05 01:30:43 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 7790 Från: Lilltomta
...att någon vågade säga ifrån för en gångs skull! Stå upp för minoriteterna och hjälp dem i kampen mot förtryck och förnedring.

Stolt över ditt initiativ!

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Ufosxm
[#3]  Skrivet: 2003-10-14 20:01:16 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 25 nov 2002 Inlägg: 69 Från: Frövi, Svärjä
Jag är stolt över dig, Johabbed. Ska vi gifta oss?

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Boyahed.com vs. Media  >>  Med varma nazisthälsningar, Jonas Wahlström [B vs Skansen]

Sida 1 av 1
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet