Forumindex

Forumindex  >>  Sport  >>  Formel 1, baby!

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Benefactor
[#1]  Skrivet: 2005-03-03 14:52:10 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 2878 Från: och med nu!
Är det ingen annan än jag som sitter och myser i väntan på Formel 1-säsongens start på söndag?! Äntligen vet jag vad jag skall göra på söndagarna (inte varje söndag men ändå). När det inte är säsong får jag ju typ städa och sån avföring istället.

Bring it on, I say! Lite fart och motorer!

[#2]  Skrivet: 2005-03-03 15:16:01 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 10229 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
Det är säkert andra som delar ditt intresse, men jag är inte en av dem. Dock ser jag det fina i att ha ngt man gillar en söndag och säger lycka till till dig. brum brum brum!

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Jason
[#3]  Skrivet: 2005-03-03 15:23:13 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 903 Från: ett annat håll
Som alla menlösa sporter (Formel 1, Motorcross, hästhoppning, backhoppning, isdans eller vad fan det nu heter, så finns ju nöjet att i sporten 22.00 få se några fina fadäser från tävlingarna. Alltid är det någon ryss som har felkalkylerat vindmotståndet eller dylikt och därför får sig en glad överraskning när han krashar in i skyddsnätet alternativt vattengraven.

[#4]  Skrivet: 2005-03-03 15:23:35 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 3333 Från: och med nu!
En vänlig själ. Tack! Jag och mitt oföretagsamma söndagshumör (och eventuella bakfylla) tackar dig.

[#5]  Skrivet: 2005-03-03 15:59:35 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 4949 Från: Katrineholm, bitch
Jag väntar med glädje, spänning och förväntan. Kanske kan det här bli säsongen Ferraridjävlarna inte dominerar allt (jo, jag är obotlig optimist).

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Kel Varnsen
[#6]  Skrivet: 2005-03-03 20:35:22 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 31 okt 2004 Inlägg: 1050 Från: Vandelay Industries
Jag vet hur det känns. Back in the days, när Damon Hill körde för Williams så var jag klistrad vid TVn på söndageftermiddagarna. När han la av tappade jag intresset, vilket förvånade mig själv. Hittade aldrig någon ny favorit och formel 1 försvann sakta ur mitt liv.

Här skulle jag kunna sätta in den snyftande badvakten för att illustrera min snyfthistoria, men med den flaggan bakom honom så påminner han alltför mycket om den där tysken som knuffade av Damon från banan i sista racet -94 vilket gjorde att han missade världsmästartiteln med EN poäng.

Men efter att jag blivit äldre och visare så har jag lärt mig att fascineras av hans dominans och talang (Schumachers alltså).
Ungefär som Sergej Bubka, en kille med djävla skön inställning. Låg och sov på en del tävlingar medan de andra stavhopparna hoppade för glatta livet, sen vaknade han, inspekterade ansatsbanan läänge och hoppade sen högre än någon annan kunde drömma om.

Hmm driftade iväg lite, jag ville bara säga att jag saknar känslan av att se på Formel 1. Gärna med Eje Elghs knarrande röst. Fan han påminner ju lite om Sudden. Det är mycket "Neh jag snackade ju med Jean Todt innan racet och han sa ju det att 'vi plockar isär bilen i molekyler va och sen sätter vi ihop den igen'".

Förövrigt saknar jag Colin McRae också...

[#7]  Skrivet: 2005-03-04 00:06:48 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 81485 Från: Lilltomta
Det är få grejer som är så goa när man är bakis på söndagen som att se på starten av ett formel 1-lopp... spänning, Eje, Janne, symaskinsmotorer som viner förbi och ett halvt förakt mot McLaren för att de fan aldrig tar sig i mål längre. Detta kommer att bli sehr sehr fedt.

För övrigt så måste jag, innan jag dör, åka ner till Monaco och stå i den där grymma hånålskurvan och glo på ett äkta lopp. *Homer-dregel*

[#8]  Skrivet: 2005-03-04 00:34:58 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 29633 Från: Katrineholm, bitch
Kel Varnsen sket ur sig:
Men efter att jag blivit äldre och visare så har jag lärt mig att fascineras av hans dominans och talang (Schumachers alltså).

Schumi är ju bara så oerhört dödstrist som person. Det kopplat till hans robotliknande förmåga att köra över allt och alla (plus att dessutom göra sportsliga grejer som att fulköra ut Damon Hill och Villeneuve) och hans enorma ärelystnad gör att han sänker hela djävla sporten. Det räcker, Michael - vi hajar att du är bästast i hela vida världen. Skaffa dig en hobby och umgås med familjen, förihelvete.

Därför är det skönt att Villeneuve är tillbaka. Även om han inte kommer att vara med i några toppstrider i år, så är han i alla fall en personlighet, en kille som inte håller käften och som inte är diplomatisk, utslätad och bara visar sitt mod på banan.

För att F1 ska vara värt att se på, så behövs det personligheter bland förarna, inte bara en massa duktiga utslätade sponsordockor.

Senast ändrad av Teaflax den 2005-03-04 01:47:42, ändrad totalt 1 gång

Jason
[#9]  Skrivet: 2005-03-04 00:38:25 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 35230 Från: ett annat håll
Lite hederlig gammeldags tysk effektivitet således?

kan också härledas i citatet: "Fotboll är en sport som spelas i nittio minuter och när slutsignalen har gått så har tyskarna vunnit." Péle.

[#10]  Skrivet: 2005-03-04 10:48:23 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 3535 Från: och med nu!
Jag har bilder på mig i McLaren's garage från ett lopp 2003, stående framför Räikkönen och Coulthards bilar. Det ni. Ibland är det bra med vänner som har vänner.

Och Teaflax - jag håller med dig. Skulle vara kul med lite omväxling i år.

[#11]  Skrivet: 2005-03-04 11:47:20 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 7959 Från: Lilltomta
Benefactor sket ur sig:
Jag har bilder på mig i McLaren's garage från ett lopp 2003, stående framför Räikkönen och Coulthards bilar. Det ni. Ibland är det bra med vänner som har vänner.

Show us!

Det är vad jag förstår inte så värst dyrt med resor och eventbiljetter, t.ex. till Tyskland. Har några polare som åkte ner för något år eller två sedan. Grymmaste kortsemester de varit på enligt utsago, vilket jag inte har svårt för att förstå.

Jag är också förtjust i att TV4 plus sänder tidsträningen och kvalificeringen; jag brukar inte direkt följa det särskilt ofta, men det är djävulskt trevligt när man sitter och bläddrar att stöta på och fastna för dessa sändningar.

[#12]  Skrivet: 2005-03-04 13:01:44 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 2121 Från: och med nu!
Kan jag ju inte. Då ser ju alla hur fet jag är. Du får helt enkelt lita på mig.

Man får dock räkna med att spendera en hel del pengar om man drar iväg. Men det kan det ju vara värt.

[#13]  Skrivet: 2005-03-04 14:20:06 Citera
Svettfläck
Regdatum: 19 aug 2004 Inlägg: 1068 Från: Karlstad
haddock sket ur sig:
Det är vad jag förstår inte så värst dyrt med resor och eventbiljetter, t.ex. till Tyskland.

Inte intresserad av Formel 1 själv, men 2 kompisar åkte ner till Ungern och såg Hungary-ring loppet där i somras, nästan halva priset mot t.ex. Tyskland, Österrike... Behållning lär väl dock vara densamma,
små låga bilar som åker runt runt, fort fort! Hey ladies!

[#14]  Skrivet: 2005-03-04 21:12:53 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 6284 Från: Katrineholm, bitch
I år blir det Turkiet för oss. Debutbana, plus att en av våra kompisar (och medtävlare i vår F1-brädspelsturnering) har en syrra som bor där, så det blir rätt så billigt.

Ragamuffin
[#15]  Skrivet: 2005-04-11 00:26:31 Citera
Svettpärla
Regdatum: 10 apr 2005 Inlägg: 4
Hur kul är formel 1 egentligen RAGE! ? Enligt mig kvalar det in bland dessa "sporter"... Curling, schack, färg som torkar med flera... alltså inte speciellt kul--- att se på tv alltså...

AnaMatronic
[#16]  Skrivet: 2007-03-17 19:18:19 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 81600 Från: :nårF
Äntligen ny säsong och det ser inte så lite lovande ut. Alla pratar om Kimi, och han har väl alla förutsättningar att vinna nu när han har en bil som kan hålla loppen ut. Men jag tycker att det är märkligt att det är så tyst om Alonso. Bara för att han kör McM är han väl inte på förhand besegrad? Sen ska man väl inte helt räkna ut Renault, eller ska man det?

Mest udda utseende på bilen i år har väl iaf. Honda?

TacomaTrailer
[#17]  Skrivet: 2007-03-17 21:01:30 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 20710 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag tycker det ska bli intressant för McM nu när de har en förare som kan hålla sig på banan, köra smart och snabbt samtidigt.

Har ingen koll på Renault men de lär väl hänga med ett tag till. F vinner väl trots den bastubadande alkolisten.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Teaflax
[#18]  Skrivet: 2007-03-17 22:07:32 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 16497 Från: Katrineholm, bitch

Äntligen en säsong utan Schumacher d.ä. Nu kan jag till och med bli glad för Ferraris skull ibland.

Hamilton FTW.

AnaMatronic
[#19]  Skrivet: 2007-03-18 01:08:15 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 7800 Från: :nårF
heh. Teaflax, vad kosta? Var inne idag men vågade inte ta steget.

Button FTW!

Teaflax
[#20]  Skrivet: 2007-03-18 16:40:33 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 22912 Från: Katrineholm, bitch
Man kan donera bara nåt pund eller så.

Fast den verkar inte blockera en om man inte skriver in nån donation, så...

Yngsta pallen i F1:s historia, baby!

Synd att Hondan verkar vara helsladdrig.

AnaMatronic
[#21]  Skrivet: 2007-03-18 16:43:04 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 18600 Från: :nårF
Teaflax sket ur sig:
Man kan donera bara nåt pund eller så.

Fast den verkar inte blockera en om man inte skriver in nån donation, så...

Yngsta pallen i F1:s historia, baby!

Synd att Hondan verkar vara helsladdrig.

Såg inte loppet själv men har en torrent på gång. Honda har tydligen sagt att de inte är helt nöjda med bilen och att den ska modifieras lite under säsongens gång. Men jag har fattat det som att det var motorn som inte var helt a-ok.

Teaflax
[#22]  Skrivet: 2007-03-19 07:29:55 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 14460 Från: Katrineholm, bitch
Motorn verkar det inte vara nåt större fel på. Den sitter i Super Aguri-bilen också, och de gjorde generellt mycket bättre ifrån sig.

Teaflax
[#23]  Skrivet: 2007-06-12 23:24:43 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 15973 Från: Katrineholm, bitch

Kubicas skrämmande olycka från andra hållet.

Snacka om att det kunde ha gått värre på fler sätt än ett.

AnaMatronic
[#24]  Skrivet: 2007-06-13 02:02:13 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 2400 Från: :nårF
Oj vad jag ville skriva inlägg om detta men jag var så rädd för att göra en aftonbladet och bara skriva om F1 när det går riktigt illa. Men vilken [sic!] flax man kan ha och bara stuka foten lite. Efter en cykeltur i Katrineholm ikväll lyckades jag trilla och skada mig mer än Kubica, och då gick det bara i 12 km/h!!

Orkar inte lägga upp bild. Men det var en nasty vurpa..

Kloppstock
[#25]  Skrivet: 2007-06-13 13:42:28 Citera
Svettfläck
Regdatum: 15 feb 2007 Inlägg: 674 Från: Anders Leven's Mysiga Tortyrkammare
AnaMatronic sket ur sig:
Efter en cykeltur i Katrineholm ikväll lyckades jag trilla och skada mig mer än Kubica, och då gick det bara i 12 km/h!!

Jag har funderat på det där..och det verkar alltid som att ju högre fart man håller när man krashar in i stjälva betongväggen ju större chans har man att difakto klara sig helskillnad, skulle Formel 1 förarna köra 12 Km i timmen skulle det bli total massaker tyvärr
Ture Sventon sket ur sig:
Man kan stuka tummen om inte annat

Jag råkade stjälv ut för en liknande olycka som Mäster Matronic än gång i tiden...jag körde ochså max 12 km/h..jag skulle bara parcka min cyckel på tomten men vinglade så pass mycket med denna gammla rostiga regements-springare att jag kraschade in i våran uppställda soptunna, detta åsamkade mig någon form av lättare käkfraktur faktiskt, och jag fick slippa skolan en tag

..minns att redan när man lekte med "Crusch Dummies" som liten så förfärades man över att man inte lyckades åsamka testdockorna & bilen tillräcklig skada trots att man släppte vrålåket uppifrån toppen av Kaknestornet många gånger, forfarande inte löst gåtan med dessa ursäckter till leksaker

http://www.findus.se/produkter/sok.asp?sok=jultallrik
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida Yahoo Messenger ICQ-nummer

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Sport  >>  Formel 1, baby!

Sida 1 av 3
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet