Forumindex

Forumindex  >>  Sport  >>  Formel 1, baby!

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
AnaMatronic
[#26]  Skrivet: 2007-06-13 15:00:50 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 2057 Från: :nårF
Teaflax sket ur sig:

Kubicas skrämmande olycka från andra hållet.

Snacka om att det kunde ha gått värre på fler sätt än ett.

Det står ju för fan folk halvvägs inne på banan där också. De var ju löjligt nära att bli påkörda.

Undrur hur det gick med Toro Rosso-bilen som stod och skrotade i hörnet.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
AnaMatronic
[#27]  Skrivet: 2007-10-07 12:50:31 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 19200 Från: :nårF
...och så frågar folk hur man kan vara så intresserad av bilar som kör runt runt.

Teaflax
[#28]  Skrivet: 2007-10-08 18:49:19 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 18941 Från: Katrineholm, bitch
Den som inte satt med hjärtat i halsgropen under Hamiltons sista varv där hajar noll. Jag har sällan fått sån hjärtklappning av tv som när han satte sig i gruset.

Nu håller jag tummarna för att om Lewis inte ror hem att det blir Kimi istället. Anything but gnällspiken Alonso.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
AnaMatronic
[#29]  Skrivet: 2007-10-08 20:01:54 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 23040 Från: :nårF
Teaflax sket ur sig:
Den som inte satt med hjärtat i halsgropen under Hamiltons sista varv där hajar noll. Jag har sällan fått sån hjärtklappning av tv som när han satte sig i gruset.

Nu håller jag tummarna för att om Lewis inte ror hem att det blir Kimi istället. Anything but gnällspiken Alonso.

Nog fan satt man med hjärtat i halsgropen alltid. Men jag trodde nog att han skulle ta sig in.

Har förvisso aldrig tyckt vidare bra om Alonso heller men jag måste medge att han oftast är en helt suverän förare. Precis som de andra två i toppen. Får erkänna att jag helst ser Kimi som vinnare med motiveringen, jag gillar honom mest.

Vad som är kul fö. är att de andra teamen börjar plocka lite poäng. Honda sladdar inte runt som Bambi längre, Spyker betyder inte längre däckklämmare och Toro Rosso visar att bilen faktiskt kan köra om ibland.
Fast nu är ju säsongen snart slut och de stora hästarna kan sätta sprätt på konstruktörspengar och bygga ännu lite bättre chassin.

TacomaTrailer
[#30]  Skrivet: 2008-09-09 12:24:01 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 64201 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag blir så djävla less...
http://www.formula1.com/news/headlines/2008/9/8334.html

Kan inte ferrari bara få utrusta sina bilar med jetmotorer och automatvapen i framtiden så att tävlingarna i alla fall kan avgöras på banan, skulle vara snäppet mer rättvist i alla fall.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

AnaMatronic
[#31]  Skrivet: 2008-09-09 16:22:40 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 4457 Från: :nårF
Det är tråkigt att det skulle behöva bli såhär. Kanske var omkörningen inte helt ok men jag tvivlar på att Kimi hade klarat sig ändå. Dessutom satt han i muren efter ytterkligare någa meter. Tragiskt domslut.

silmarillion
[#32]  Skrivet: 2008-09-12 21:17:02 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 3713 Från: Skåne
Liten parentes bara...igår var det 30 år sedan några italienska klantar till doktorer orsakade Ronnie Petersons död. (Anledningen till att han hamnade på sjukhus över huvud taget var pga en oansvarig rookie vid namn Riccardo Patrese.)

Någon annan som kommer ihåg vad de gjorde när Super swede dog? Själv var jag i skolan och fick höra det från en klasskompis. Det hela slutade med att jag vägrade tro det var sant, nitade klasskompisen och gråtande sprang hem till mina föräldrar.

Senast ändrad av silmarillion den 2008-09-13 11:40:08, ändrad totalt 1 gång

[#33]  Skrivet: 2008-09-12 21:33:12 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 55917 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag var för upptagen med att vara en glimt i min fars öga för att stressa över sånt.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

AnaMatronic
[#34]  Skrivet: 2008-09-12 22:26:02 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 15900 Från: :nårF
Jag var minus tre år gammal och simmade runt i ett inget ungefär som TT!

AnaMatronic
[#35]  Skrivet: 2008-09-16 21:25:16 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 14160 Från: :nårF
Nattrace i Singapore om två veckor!

silmarillion
[#36]  Skrivet: 2008-09-26 23:08:21 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 767 Från: Skåne
AnaMatronic sket ur sig:
Nattrace i Singapore om två veckor!

Om inte något ruskväder gör allt för att stoppa racet.

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=36057

[#37]  Skrivet: 2008-09-27 00:23:46 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 14618 Från: Lilltomta
silmarillion sket ur sig:
Liten parentes bara...igår var det 30 år sedan några italienska klantar till doktorer orsakade Ronnie Petersons död. (Anledningen till att han hamnade på sjukhus över huvud taget var pga en oansvarig rookie vid namn Riccardo Patrese.)

P3 Dokumentär om Ronnie Peterson

Måste för övrigt bara få säga att jag var på mitt första live F1-lopp i Malaysia tidigare i år. 200 svenska spänn för en biljett med hyfsad sittplats på gräs under tak (mitt emellan kurva 10 & 11 | satellit).

Fy fan vad mäktigt! Ljudet, draget, upplevelsen! Var även i Singapore och såg posters och reklam för mörkerracet. DET hade varit awesome att se live. Får bli på TV istället.

[#38]  Skrivet: 2008-09-28 13:01:12 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 658 Från: Skåne
Stort tack för länken till dokumentären. Underbar lyssning. Samtidigt lite skrämmande att höra hur det gick till på sjukhuset när Ronnie opererades! Skulle gärna vilja veta varför Andretti inte kom till begravningen. Enligt vad jag själv läst att han sagt så var det för att han inte klarade av det emotionellt. Men i dokumentären hintas det om att han "inte hade tid" - något som jag inte vill tro om honom.
Intervjubiten med James Hunt, efter Ronnies krasch, var extra intressant att höra. Hunt var redan på nedgång efter säsongen -77 men tack vare Ronnies krasch så gick det riktigt utför för Hunt. Han dekade ner sig duktigt på alkohol och blev inte riktigt sig själv igen. Han dog väl av en hjärtattack i mitten av 90-talet om jag inte minns helt fel.

Nej, slut på det tråkiga. Nu är det snart start i Singapore!

ps. Styvt två veckor till innan man får ha på sig sorgbandet igen. 20 october 1978 dog Gunnar Nilsson av cancer. Alltså bara en dryg månad efter att han var med vid sin bästa väns begravning.

pps. Må Colin Chapmans nötter sakta rostas över öppen eld där han sitter i helvetet. (Lysande affärsmän brukar sällan ha empati för sina medmänniskor.)

[#39]  Skrivet: 2008-09-29 08:52:46 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 17724 Från: Lunnagår
Och så går bilarna runt och runt och runt och runt..

Usch motorsport.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
AnaMatronic
[#40]  Skrivet: 2008-09-29 09:13:56 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 30600 Från: :nårF
Skurt sket ur sig:

Usch motorsport.

mmm precis som att bollsporter handlar om att jaga en boll.

Schack handlar om att flytta träklossar.

Friidrott är att sitta och vila för att lattja i sandlådan en stund.

Gymnastik är bara bedömd lek.

Jason
[#41]  Skrivet: 2008-09-29 17:02:20 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 580 Från: ett annat håll
AnaMatronic sket ur sig:
Skurt sket ur sig:

Usch motorsport.

Att tillsammans jaga en boll och samarbeta tillsammans för att nå ett gemensamt mål är iallafall betydligt mer stimulerande och roligare att titta på, än att se snubbar som kör runt, runt, runt. Och att krascherna nästan är det enda som diskuteras här, säger en del om hur tråkig sporten är i allmänhet.

[#42]  Skrivet: 2008-09-29 18:30:22 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 5400 Från: :nårF
Jason sket ur sig:
AnaMatronic sket ur sig:
Skurt sket ur sig:

Usch motorsport.

Att tillsammans jaga en boll och samarbeta tillsammans för att nå ett gemensamt mål är iallafall betydligt mer stimulerande och roligare att titta på, än att se snubbar som kör runt, runt, runt. Och att krascherna nästan är det enda som diskuteras här, säger en del om hur tråkig sporten är i allmänhet.

Smaken är ju som baken. Personligen gillar jag både fussball och F1. Vad jag vänder mig emot är Skurts (och majoriteten av jordens invånares) inställning. Varför posta när alla redan vet att folk som inte gillar motorsport bara ser bilar som kör runt runt.

Att det är krasherna som diskuteras mest är en naturlig följd av att de involverar konstiga förarbeslut, lustiga yttre omständigheter och tveksamma domslut. Precis som att man i fotboll gärna diskuterar tveksamma straffar och fula tacklingar hellre än en sidledspassning på egen planhalva i minut 33.

Jag kommer aldrig tvinga någon att tycka om Formel 1. Men jag kommer aldrig böla över andras intresse för modellflygplan heller.

Jason
[#43]  Skrivet: 2008-09-29 22:11:02 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 21951 Från: ett annat håll
AnaMatronic sket ur sig:

Smaken är ju som baken. Personligen gillar jag både fussball och F1. Vad jag vänder mig emot är Skurts (och majoriteten av jordens invånares) inställning. Varför posta när alla redan vet att folk som inte gillar motorsport bara ser bilar som kör runt runt.

Att det är krasherna som diskuteras mest är en naturlig följd av att de involverar konstiga förarbeslut, lustiga yttre omständigheter och tveksamma domslut. Precis som att man i fotboll gärna diskuterar tveksamma straffar och fula tacklingar hellre än en sidledspassning på egen planhalva i minut 33.

Jag kommer aldrig tvinga någon att tycka om Formel 1. Men jag kommer aldrig böla över andras intresse för modellflygplan heller.
Nja, liknelsen mellan en sidledspass och att det inte händer något kväsigt i ett formel 1 lopp är ganska ojämn. Men jag förstår poängen. Det jag och alla andra menar är väl nog egentligen att vi faktiskt inte förstår poängen i att gilla bilar som kör runt runt. Då kan man lika gärna titta på swedish rally, raggare som kör epatraktorer och destruction derbys känns det som.

Fullbastu

älskar öl

[#44]  Skrivet: 2008-09-29 23:18:34 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 117600 Från: :nårF
Jason sket ur sig:
Nja, liknelsen mellan en sidledspass och att det inte händer något kväsigt i ett formel 1 lopp är ganska ojämn. Men jag förstår poängen. Det jag och alla andra menar är väl nog egentligen att vi faktiskt inte förstår poängen i att gilla bilar som kör runt runt. Då kan man lika gärna titta på swedish rally, raggare som kör epatraktorer och destruction derbys känns det som.

Det finns ju tråkiga lopp också. Som Valencia i år. Men årets säsong har ju annars bjudit på betydligt mer än jus runt-runtande. Riktigt vassa omkörningar, heta dueller och oväntade vinnare. Men jag känner att jag talar för de redan frälsta/ofrälsta här och nöjer mig med att säga, byxor.

Jason
[#45]  Skrivet: 2008-09-29 23:20:20 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 67750 Från: ett annat håll
AnaMatronic sket ur sig:
Jason sket ur sig:

Det finns ju tråkiga lopp också. Som Valencia i år. Men årets säsong har ju annars bjudit på betydligt mer än jus runt-runtande. Riktigt vassa omkörningar, heta dueller och oväntade vinnare. Men jag känner att jag talar för de redan frälsta/ofrälsta här och nöjer mig med att säga, byxor.

Pantalonger!

[#46]  Skrivet: 2008-09-30 00:26:14 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 5499 Från: Katrineholm, bitch
F1 är naturligtvis helt meningslöst om man inte har satt sig in i det och vet lite om lagen, förarna, reglerna, historien och förutsättningarna.

Det är som att gå på Operan utan att läsa librettot; klart som fan att det blir trist när man inte har den minsta chans att veta vad det är som pågår. Det är lite tönigt (ja, utan t) att klaga på F1 - särskilt just nu efter snart två lysande (om än onödigt skandalfyllda) säsonger - bara för att man inte har orkat göra det förarbete som krävs för att uppskatta sporten.

"Trist bok."

"På vilket sätt, menar du?"

"Tja, jag kan inte läsa och det fanns inga bilder i."

TacomaTrailer
[#47]  Skrivet: 2008-09-30 19:07:51 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 16568 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Tycker att det är hyfsat korkat att jämföra F1 med all annan motorsport, det är inte så att de bara svänger vänster i 5 timmar som i vissa andra discipliner.

silmarillion
[#48]  Skrivet: 2008-09-30 19:37:27 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 3582 Från: Skåne
Själv är jag en hopplös sportnörd och grotesk kalenderbitare. Dock handlar detta "bara" om idrotter/sporter där det klart framgår vem som vunnit. Det skall på något vis gå att mäta...längst, högst, snabbast, flest poäng eller mål etc. Så fort det handlar om bedömningsgrenar så går de fetbort.

[#49]  Skrivet: 2008-11-02 11:10:28 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 10 mar 2006 Inlägg: 781 Från: Skåne
OK, bara några timmar kvar...vad tror ni - kommer Hamilton att hålla nerverna i styr och ta hem F1-bucklan?

[#50]  Skrivet: 2008-11-02 12:40:48 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 10800 Från: :nårF
Jepp det kommer han. Men efter kvalet igår är jag inte hundra procent säker längre.

Och jävlar vilket kval och jävlar vilken publik de har i Brasilien. Hade varit grymt kul att se ett lopp på Interlagos live.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Sport  >>  Formel 1, baby!

Sida 2 av 3
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet