Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Da Official LOST-tråden (med SPOILERS)

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
rävdjuret
[#1]  Skrivet: 2005-05-16 19:31:38 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 1232 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
nu när Lost snart är slut (ovanligt [sic!] bra serie f.ö.) så har jag fått upp iögonen för 'the 4400'. den skall ju börja sändas i ngn svensk kanal snart, men hela första säsongen finns ju redan. så den kanske man skall börja ladda..

har ni tips på ngn annan BRA serie? trots att detta är en humorsida behöver det inte vara humorserier..

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Jason
[#2]  Skrivet: 2005-05-16 19:41:52 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 97560 Från: ett annat håll
Jag tycker ändock att man ska passa sig allt för mycket innan man börjar urvattna Träckern.

För övrigt är dock inte Lost slut på länge än för oss trogan idioter som ser det på TV vi har väl sett till avsnitt tio eller tolv skulle jag tro.

[#3]  Skrivet: 2005-05-16 20:28:56 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 25143 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
jag håller med dig fullständigt angående träckern. det är därför detta ligger under tv/film och inte träcker/request. träckern är till för humor och det är dens syfte. min fråga var lite mer allmänn då jag inte laddar torrent utan bara dc. (har sen senaste inlägget fått ner första avsnittet på 4400 som är ett dubbelavsnitt, skall kolla om det är ngt att ha)

vad gäller lost så klarade jag bara av att se 3 avsnitt på tv4, sen fick jag abstinens och laddade ner alla som fanns. nu har jag alla tom 22. sitter och väntar ivrigt på det trejde sista (23) som kommer på onsdag..

Senast ändrad av rävdjuret den 2005-05-17 00:42:28, ändrad totalt 1 gång

Jason
[#4]  Skrivet: 2005-05-16 20:37:33 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 90785 Från: ett annat håll
rävdjuret sket ur sig:
sitter och väntar ivrigt på det trejde sista (23) som kommer på onsdag..

jason, grattis till 200
Tackar även om det är en tvivelaktig ära. Dock har jag förstått att det är 25 avsnitt som kommer att visas i svensk television?

[size=9]grattis till 150 inlägg!
[/size]

B-humor Hitler dances the night away Hitler dances the night away Hitler dances the night away

[#5]  Skrivet: 2005-05-17 00:26:18 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 8615 Från: Katrineholm, bitch
Lost har tre avsnitt på sig att sluta tööööja på allt, innan jag lägger ned. Efter reprisavsnittet och nu sega och långrandiga 21 och 22, så börjar jag verkligen misströsta.

Man kan inte komma med mysterium efter mysterium efter mysterium utan lösning hur länge som helst. Jag börjar få Arkiv X-vibbar nu, dvs. att så fort förklaringarna börjar komma, så blir det bara avföring och idioti av alltihop.

Sen går det ju för all del aldrig att lösa mysteriet med varför en fransyska bryter på nåt öststatsspråk och en irakier uttalar arabiska sämre än jag gör.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
rävdjuret
[#6]  Skrivet: 2005-05-17 01:00:33 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 2300 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
jag och de polare som följer lost diskuterar också hur man skall kunna knyta ihop allt på de sista 3 avsnitten. jag tror att de klarar det fint, men vissa grejjer/mysterier kunde de lämna utanför.

!!SPOILER!!//
som hela grejjen med kate, vad tillför det att hon är uttstöt från sin familj och körde ihjäl sin barndomssweetheart?

men ändå kan man inte sluta älska denna serie när walt helt plötsligt blir jättemystisk; 'dont open it'/'we need to leave this island'. vad är det han vet? vad har han sett? hur hårt kommer hurley att flippa när han ser nuffrorna* på bunkern? massor med frågor.

//!!SPOILER!!

jag ser [sic!] mycket fram emot de 2 sista delarna som är ett dubbelavsnitt.

hann precis komma på att alla inte sett så långt och slänger in lite spoilerskydd. fast jag hitter ju inte så man får det så där snajsigt med svart och så EUHAOEHAUHEAHEOAH

*me like u, johabbed Ey, eh, ey, ey, you likey?

haddock
[#7]  Skrivet: 2005-05-17 01:20:22 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 10422 Från: Lilltomta
Använd [ spoiler ] text [/ spoiler ] för spoilermaterial (fixade till din post).

Jag är bunden att hålla med Teaflax, de måste fan ge lite mer förklaringar nu, det har gått en hel säsongutan någon utan någon som helst resoltion. Efter ett par avsnitt trodde jag att de aldrig skulle lyckas göra mer än en säsong, att de inte skulle kuna dra ut på det så länge, men allteftersom har det dykt upp mer och mer och mer och mer och mer att ta hänsyn till. Börjar bli lite mycket.. får väl se vad som händer med flottfärden som stundar, det kanske kan få bort några karaktärer från handligen ett tag så att de kan koncentrera sig på de mysterier som gäller de som är kvar på ön. Nåväl, några avsnitt till har som som sagt på sig.

[#8]  Skrivet: 2005-05-17 03:20:06 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 9312 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
har dragit hem första säsongen av 4400 nu och första dubbelavsnittet var lite lovande. inte lika välproducerad eller påkostad som lost, men det var en del intressanta plottar. får väl kolla på detta tills andra säsongen börjar i usa typ den 5 juni.

angående lost så tycker jag att denna övistelsen skall sluta i första säsongen och att de andra handlar om annat, typ flottfärden. för jag skulle nog lacka lite om det inte får ett ordentligt slut nu..

Benefactor
[#9]  Skrivet: 2005-05-17 10:32:18 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 13483 Från: och med nu!
Varje gång jag har sett Lost har det visat sig vara en repris av ett tidigare avsnitt. Varför, varför alla dessa repriser? Sedan känns det alltid som om hela serien står still. Man skulle kunna lämna den i ett halvår och sedan komma tillbaka och storyn har förändrats marginellt. Typ som "Days of Our Lives". Har jag hört...

[#10]  Skrivet: 2005-05-27 01:15:14 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 27608 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
gagaga, sitter som på nålar efter att just ha sett sista avsnittet. hur bra som helst. men fatta vilken abstinens jag kommer få i väntan på nästa säsong..

tänker inte skriva vad det handlade om å vissa kanske inte kommit så långt i serien

Kel Varnsen
[#11]  Skrivet: 2005-05-27 07:56:03 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 31 okt 2004 Inlägg: 1260 Från: Vandelay Industries
Jo även om man inte fick så många svar så hände det ju iaf en hel del grejer...

[#12]  Skrivet: 2005-05-27 12:51:34 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 39303 Från: payehoq
Gjorde om detta till den officiella diskussionstråden för LOST efter första säsongen. Alltså

SPOILERVARNING

för alla som inte sett till och med sista avsnittet. När ni sett sista avsnittet är man vänligt välkommen! Men läs inte vidare nedan om ni inte vill spoilas. Således krävs inte spoiler-taggar i denna tråden längre, utan man får nöja sig med att helt enkelt

INTE LÄSA TRÅDEN OM MAN INTE SETT SISTA AVSNITTET

OK? OK.

Senast ändrad av johabbed den 2005-05-27 13:16:36, ändrad totalt 1 gång

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att leken "fruktsallad" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Jason
[#13]  Skrivet: 2005-05-27 13:07:51 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 15130 Från: ett annat håll
Nu fattar jag inte? Ey, eh, ey, ey, you likey?

Ironi {---- say it bitch! say it!

[#14]  Skrivet: 2005-05-27 13:16:05 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 253422 Från: payehoq
Ja, nu har man alltså sett säsongens sista avsnitt. Fedddt. Inte så många svar, men det förväntade man ju sig knappast. Dock fick man ju...

* ...stifta bekantskap åtminstone några av "The Others", som tjommarna som snodde Walt säkerligen var. En ganska ung tös styrde förresten båten. Misstänker starkt att detta kan visa sig vara Alex, da french lady's stulna unge.

* ... njuta av när naturvetarläraren Arnsdt (eller hur fan det nu stavades) fick lämna serien genom PANG!. Det hade man ju väntat en hel vecka på. "Dude. You've got a little bit of Arnsdt on you."

* ... bevittna hur de äntligen fick upp luckhelvetet. Under fanns alltså en stege. DUH-DUH DUUUH! Den såg dock ut att bara räcka ner en liten bit.

* ... reda på att monstret alltså är ett säkerhetssystem som åtminstone till viss del är mekaniskt, och till en annan del är mysko svarta rökmoln.

Vilket leder till följande intressanthet, hittad på ett annat forum. Någon har tagit en screencap från säsongens första avsnitt där man ser saker 99% av alla förstagångstittare nog missade...

första avsnittet:

senaste avsnittet:

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Kel Varnsen
[#15]  Skrivet: 2005-05-27 13:53:09 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 31 okt 2004 Inlägg: 2992 Från: Vandelay Industries
Stämmer in i föregående skribents inlägg.
En sak jag funderar över är dock att författarna tydligen har sagt att alla frågor har enkla, vetenskapliga förklaringar. Jag greppar inte riktigt hur t.ex. den till synes intelligenta svarta röken passar in där. Men om ca 5 år sitter man väl och kollar på säsong 6 och får svar..

Någon på något forum hade t.ex. en teori om nanorobotar... Den tror jag dock inte riktigt på...

[#16]  Skrivet: 2005-05-27 16:39:57 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 733 Från: Katrineholm, bitch
Arzt heter han.

Och jag tror att jag tar avsked av den här serien. Möjligen kan jag drista mig till att se hela säsong två i ett sträck om ett år, men jag ser inte längre någon som helst möjlighet för dem att sy ihop det här på nåt ens närapå rimligt vis.

Redan nåt så omystiskt som Kate-och-leksaksplanet-plotten kändes bakvänt krystad när den förklarades. Dvs. att den är sprungen ur "Haja, hon rånar hela banken och skjuter folk bara för ett leksaksplan!" "Varför det?" "Det löser vi sen."

Killen som har jagat henne har alltså A) låst in planet på en liten bank mitt ute i mellanvästern och B) berättat för henne vilken bank det är? Bägge omständigheterna känns helt orimliga (men skulle kunna gå att skriva sig runt, för all del).

Nä, det får vara nu.

Teaflax
[#17]  Skrivet: 2005-05-27 17:25:44 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 18024 Från: Katrineholm, bitch
Check it out:

Oceanic Air

johabbed
[#18]  Skrivet: 2005-05-27 19:23:38 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 70395 Från: payehoq
Lade folk märke till fotbollströjorna på flygplatsen, när Hurley rejsade förbi med sin scooter? Numrena var så klart [minns inte vilka de är]! Alltså de där oturssiffrorna som Hurley vann lottot med och som finns lite överallt.

http://thenumbers.greatestjournal.com/

För övrigt anser jag att leken "fruktsallad" bör förgöras.
rävdjuret
[#19]  Skrivet: 2005-05-27 20:13:20 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 5546 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
Kel Varnsen sket ur sig:
En sak jag funderar över är dock (nakenchock) att författarna tydligen har sagt att alla frågor har enkla, vetenskapliga förklaringar. Jag greppar inte riktigt hur t.ex. den till synes intelligenta svarta röken passar in där.

Jag har hela tiden trott att allt skall kunna förklaras på vetenskaplig väg, som att röken är avgaser från ngn maskin. Annat som inträffat har också kunnat förklaras, fast med vissa undantag. Hur kan till exempel Hugo ha fått sån (o)tur av siffrorna, det faller inte inom ngn statistisk fördelning och är därför osannolikt (siffrorna kan han iofs ha fått på förklarlig väg som beskrivs i serien). När jag, som lostjunkie, såg klippen i johabbeds inlägg tänkte jag 'o my gawd'!

Att det är en isbjörn på ön är också svårt att förklara, hade det varit pingviner hade det varit lite trolig ivf. Det är som att 'Up North' på MTV har massa pingviner som maskotar, kanske är så att mtv-generationen inte är tillräckligt välutbildade.

Visst finns det missar i manus (fast det var inte sheriffen som sa vart planet fanns, det tog kate reda på själv), ngt annat är väl inte att förvänta i en sån här stor produktion. Men jag ser inte att dessa brister är så stora att de förtar upplevelsen av denna serie. Sen är jag iofs intresserad av hur man själv skulle reagera i en sån situation (vill testa lite, typ flugornas herre).

Fan vad jag ville att Sawyer (stavning?) skulle skuta alla i båthelvetet, bara döda dom alla.

Teaflax
[#20]  Skrivet: 2005-05-27 20:44:03 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 14297 Från: Katrineholm, bitch
rävdjuret sket ur sig:

Visst finns det missar i manus.

Missar som - tillsammans med andra faktorer som t.ex. att Jack egentligen skulle ha dött i avsnitt två - tyder på att de bara hittar på allteftersom. Det enda jag sett som inte tyder på det är bildbeviset som Johabbed lade upp här ovan. Om det fanns fler förebådanden, fler ledtrådar som pekade på sånt som man inte förstod förrän senare, osv, så skulle jag tro att de visste vad de höll på med.

Jag misstänker att det blir "crowbar plotting" den dagen de börjar förklara saker och ting, dvs. att de blir tvungna att ta till de mest absurda rationaliseringar för få allt att klaffa.

rävdjuret sket ur sig:
Sawyer (stavning?)

Rättstavat.

rävdjuret
[#21]  Skrivet: 2005-05-27 21:22:17 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 79866 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
Teaflax sket ur sig:

Det enda jag sett som inte tyder på det är bildbeviset som Johabbed lade upp här ovan. Om det fanns fler förebådanden, fler ledtrådar som pekade på sånt som man inte förstod förrän senare, osv, så skulle jag tro att de visste vad de höll på med.

Jag håller faktiskt inte med dig ett dugg om att de skulle hitta på allt efter som det går. För det finns hur mycket som helst som visar att de inte gjort på det viset. Förutom allt som har med handlingen att göra är det fullt av detaljer överallt. Som att serietidningen walt läser i början var hugos, att de böcker sawyer läser kan förknippas med saker här och där. Danielle har försökt ta Aaron 2 ggr, micheal/jin/klockan. Du kan hitta mycket mer på andra forum..

och hur menar du när du säger att jack skulle dött i avsnitt 2?

Kel Varnsen
[#22]  Skrivet: 2005-05-28 00:38:28 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 31 okt 2004 Inlägg: 4032 Från: Vandelay Industries
rävdjuret sket ur sig:

och hur menar du när du säger att jack skulle dött i avsnitt 2?

Har för mig att jag läst på något forum att i originalmanus var det tänkt att Jack skulle dö i avsnitt 2 men man gillade skådisen/karaktären såpass att man skrev om det. Rätta mig om jag har fel.

Därmed inte sagt att de hittar på "as they go along", men inget är väl skrivet i sten. Det borde det iaf inte vara, med alla datorer och sånt som finns att använda istället.

Håller med om att det känns som det inte riktigt finns någon logisk förklaring på hela avsnitt 18 t.ex. (Hurley-avsnittet med siffrorna). Måste dock nämna att det var ett förbannat roligt avsnitt och en skön kontrast mot de andra avsnitten.

[#23]  Skrivet: 2005-05-28 00:47:09 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 31 okt 2004 Inlägg: 680 Från: Vandelay Industries
johabbed sket ur sig:
Lade folk märke till fotbollströjorna på flygplatsen, när Hurley rejsade förbi med sin scooter? Numrena var så klart [minns inte vilka de är]! Alltså de där oturssiffrorna som Hurley vann lottot med och som finns lite överallt.

http://thenumbers.greatestjournal.com/

No offense till de ansvariga för den sidan, men fan, de kan inte ha mycket att göra om dagarna!

http://thenumbers.greatestjournal.com sket ur sig:

4
...
- LOST has 4 letters.
...
- # of times Shannon touches Boone's hair before the camera cuts to Sayid and he goes over to console her in The Greater Good.
...
- Jack plays the key B4 on the piano.

Jag menar, come on! RAGE!

Helt klart är ju att siffrorna har betydelse, men att Locke har en 8a i sin reg.skylt på bilen kan väl inte ha sådär jättestor betydelse...

[#24]  Skrivet: 2005-05-28 12:11:17 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 18772 Från: payehoq
Teaflax sket ur sig:
Check it out:

Oceanic Air

Massa galna grejer! Klickar man på platsnumrena 4, 8, 15, 16, 23, 42 i den ordningen får man se en trailer för säsong 2. En djävulskt intetsägande trailer, men ändå.

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
Gauss
[#25]  Skrivet: 2005-05-30 05:19:24 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 11 apr 2005 Inlägg: 16
4=4
4+4=8
15=15
8+15=23
8+8=26
4+8+15+15=42

Helt klart är att alla siffrorna kan byggas upp med hjälp av siffran 4 och/eller 15 (alt. 2 och 5), men frågan är vad rimligheten i detta ligger. Dessutom ifrågasätter jag starkt om jag inte hade hittat massa tecken på siffran 9, om jag bara sökt efter tecken på siffran 9. Men vad var den kraftigt byggda killens lotterinummer? Kanske ha rnågot med det att göra? Eller inget alls ? Kanske bara människor med alldedeles för mycket fritid som söker efter alla möjliga samband som de gjorde med matrixfilmerna?

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Da Official LOST-tråden (med SPOILERS)

Sida 1 av 8
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet