Forumindex

Forumindex  >>  Nyheter & Aktualiteter  >>  The Pirate Bay dödad

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Kel Varnsen
[#1]  Skrivet: 2005-06-01 17:50:25 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 31 okt 2004 Inlägg: 504 Från: Vandelay Industries
Fyfan, det verkar som om Antipiratbyrån har skurit kuken av piratebay.org, stoppat ner den i dess hals och dumpat liket i Mälaren.

De har kort och gott gjort en raid och beslagtagit servrar och avföring. The bastards.

http://www.piratebay.org

[#2]  Skrivet: 2005-06-01 17:52:21 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 0 Från: payehoq
Damn.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Jason
[#3]  Skrivet: 2005-06-01 17:54:28 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 45166 Från: ett annat håll
Vad i helvete djävla kukfittas faan! började ana oråd när jag inte kom in men trodde det var något annat.

Detta kan faan inte vara sant EUHAOEHAUHEAHEOAH dö Anitpirater DÖ

[#4]  Skrivet: 2005-06-01 17:57:55 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 31 okt 2004 Inlägg: 4536 Från: Vandelay Industries
beercan på flashback sket ur sig:

Den är nere för uppgradering... Var lugna

Enligt olika postare i en tråd på Flashback så kommer den upp igen om några timmar och att den sidan som ligger uppe nu är en fake... Man får väl vänta och se helt enkelt.

Edit: Lägger in en länk till tråden i fråga: http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=214286&page=2&pp=15

[#5]  Skrivet: 2005-06-01 18:00:24 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 11291 Från: ett annat håll
Fick ta det lungt några sekunder. Idg ponerar också över möjligheten att det är en falsk front. http://www.idg.se/ArticlePages/200506/01/20050601170938_CS/20050601170938_CS.dbp.asp

[#6]  Skrivet: 2005-06-01 18:02:49 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 31 okt 2004 Inlägg: 5733 Från: Vandelay Industries
Phew, jag hoppade nog pistolen där. Verkar som den omtalade v. 2 ska läggas upp (den google-inspirerade versionen).

[#7]  Skrivet: 2005-06-01 18:02:51 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 99726 Från: payehoq
Kom på det också när jag tittade lite. Varför skulle de bakom piratbukten slänga upp Antipiratbyråns och IFPI:s loggor vid ett meddelande om att de dödats? Och sedan att Antipiratbyrån skulle ha gjort husrannsakan snarare än polisen.

För övrigt anser jag att bokförlaget Kartago bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Kel Varnsen
[#8]  Skrivet: 2005-06-01 18:04:53 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 31 okt 2004 Inlägg: 196 Från: Vandelay Industries
Vet att jag tänkte när jag såg det att det hade varit ett sjysst första april-skämt, ändå så gick jag på det. Är svårt att granska kritiskt när man är förbannad. Hitler dances the night away

[#9]  Skrivet: 2005-06-01 18:07:01 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 31 okt 2004 Inlägg: 604 Från: Vandelay Industries
johabbed sket ur sig:
...Och sedan att Antipiratbyrån skulle ha gjort husrannsakan snarare än polisen.

Fast Antipiratbyrån gick väl med in när kronofogden gick in hos Bahnhof.

Lär väl iofs berott på att APB visste vilka servrar deras snubbe hade köpt in för att lägga "upphovsrättsskyddat material" på. Ey, eh, ey, ey, you likey?

[#10]  Skrivet: 2005-06-01 18:33:02 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 21385 Från: Katrineholm, bitch
Kel Varnsen sket ur sig:
jag hoppade nog pistolen där.

Ah, ny härlig anglosvenska som fick mig att spräcka en tarm. Nu lagar du mat!

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Kel Varnsen
[#11]  Skrivet: 2005-06-01 22:33:17 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 31 okt 2004 Inlägg: 1764 Från: Vandelay Industries
Tea, det skulle ju kunna bli riktigt underhållande TV om du körde dina översättningar genom Babelfish eller nåt, istället för sitta och knacka manuellt!

[#12]  Skrivet: 2005-06-02 01:29:55 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 1466 Från: Katrineholm, bitch
Kel Varnsen sket ur sig:
Tea, det skulle ju kunna bli riktigt underhållande TV om du körde dina översättningar genom Babelfish eller nåt, istället för sitta och knacka manuellt!

Skoja inte. Det jobbas hårt på att man ska använda sån mjukvara och sen bara låta nåt "rätta" det värsta, framför allt i Norge (som då skulle utgå från våra manuella översättningar).

Tror man att det leder till nåt annat än katastrofala texter så vet man inte mycket om hur språk funkar.

Hursomhelst. Du är min huvudman, för du vet vad klockan är.

Kel Varnsen
[#13]  Skrivet: 2005-06-02 09:21:22 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 31 okt 2004 Inlägg: 0 Från: Vandelay Industries
Angående att översätta dåliga översättningar, jag blev en gång i tiden frågad om jag kunde göra en översättning på instruktionsmanualen till någon medicinsk-elektronisk pryl (har för mig att det var en doppler, används med ultraljudsmaskiner). Iaf så var manualen jag fick på engelska och skulle översättas till svenska.
Problemet var att den var översatt från tyska till engelska, och personen som gjort den verkade inte kunna varken tyska eller engelska. Det var en del dråpliga formuleringar som jag kände inte jag inte skulle kunna göra rätthet på svenska så jag avböjde uppdraget (dåligt betalt var det också). Där började och slutade min karriär som översättare.

För att klippa till jakten, så har jag stor respekt för översättare för det är fan inte lätt att få till det bra. Därmed inte sagt att många översättare av TV och film inte gör en hel del misstag men vem gör inte det. Jag trodde när jag var yngre t.ex. att Bryan Adams sjöng "got my first real sex dream" och tyckte att raden "played it 'til my fingers bled" därför blev ganska snuskig.

Senast ändrad av Kel Varnsen den 2005-06-02 13:55:33, ändrad totalt 1 gång

[#14]  Skrivet: 2005-06-02 11:48:20 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 17413 Från: Katrineholm, bitch
Kel Varnsen sket ur sig:
Jag trodde när jag var yngre t.ex. att Bryan Adams "got his first real sex dream" och tyckte att raden "played it 'til my fingers bled" därför blev ganska snuskig.

Eftersom jag skolkade från Bryan Adams-kunskapen, så vet jag inte vad han sjöng egentligen. "Summer of 69" och "One Night Love Affair " är de två textrader jag kan från jeansfotografens oeuvre.

Skurt
[#15]  Skrivet: 2005-06-02 18:54:56 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 24054 Från: Lunnagår
Påstående:
Jag trodde när jag var yngre t.ex. att Bryan Adams sjöng "got my first real sex dream" och tyckte att raden "played it 'til my fingers bled" därför blev ganska snuskig.

ahahahaha
jag märkte det här sambandet igår natt också, på min studentbal då "summer of 69" spelades.. men vad är det han sjunger om han inte sjunger "got my first real sex dream"?

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Jason
[#16]  Skrivet: 2005-06-02 19:00:59 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 14905 Från: ett annat håll
Han sjunger följande: I got my first real six-string Gitarr således

[#17]  Skrivet: 2005-06-02 19:23:38 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 27 apr 2005 Inlägg: 337 Från: Norr om dalälven
När jag var yngre trodde jag att han sjöng "I got my first sex thing". Men för att återgå till trådens ursprungliga syfte om TBP. Har nu testat sökfunktionen en stund och måste säga att det är en klar förbättring.

TacomaTrailer
[#18]  Skrivet: 2005-06-02 20:06:06 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 113905 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Påstående:
Jag trodde när jag var yngre t.ex. att Bryan Adams sjöng "got my first real sex dream" och tyckte att raden "played it 'til my fingers bled" därför blev ganska snuskig.

Det är ju inte heller som att titeln "Summer of 69" inte för med sig lite sexuella associationer.

I rättvisans namn skall det dock påpekas att Kanadas regerering vid upprepade tillfällen bett om ursäkt för Bryan Adams. Det Återstår att se om reparationer blir aktuella.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Hume
[#19]  Skrivet: 2005-06-02 21:00:30 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 11 mar 2005 Inlägg: 1561
Såg han (bryan) i en intervju på musikbyrån(?) där han bekräftade att låttiteln "Summer of 69" syftar på sex. Hey ladies!

Och nu tillbaka till topic!

Jason
[#20]  Skrivet: 2006-05-31 15:51:37 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 48102 Från: ett annat håll
Då har det ju hänt iallafall dårå. kukensballe o allt det där. Nyhetssida finns här: http://piratbyran.blogspot.com/

[#21]  Skrivet: 2006-05-31 16:02:55 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 600 Från: :nårF
Suck my duck...

Inte för att man laddar så värst mycket där längre...

...men ändå.

Ska bli extremt intressant att följa efterspelet...

TacomaTrailer
[#22]  Skrivet: 2006-05-31 17:01:15 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 41420 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Går ett rykte på IRC om att det är ett nytt skämt, men det skulle vara en ny nivå då aftonbladet påstår sig ha fått kommentarer om händelsen från polisen.

Edit: Tydligen inte bara aftonbladet som rapporterat, http://policeraid.istheshit.net/

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Skurt
[#23]  Skrivet: 2006-05-31 17:10:06 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 16397 Från: Lunnagår
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,834356,00.html

Ah vafan!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
GRiM
[#24]  Skrivet: 2006-05-31 17:35:45 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 6725 Från: någonstans där jag var.
Haddock, om ni skall göra ett Bittorrent-move så är ju det ett gylle tillfälle nu... sno all trafik från TPB hit. vräcka upp lite annonser. Hitler dances the night away
Men på ett "lite mer seriöst sidonotat", någon som har nån solid info på vad som händer och fötter? (ötter? det heter ju Utter!)

johabbed
[#25]  Skrivet: 2006-05-31 20:40:54 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 142354 Från: payehoq
Fan, Swebits har dödats eller åtminstone vådaskjutits i tumultet. Jävlar.

För övrigt anser jag att Ankeborg bör förgöras.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Nyheter & Aktualiteter  >>  The Pirate Bay dödad

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet