Forumindex

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Meine kleine Skrivbord

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Hummer Bugg
[#1]  Skrivet: 2005-07-08 00:50:57 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 5161 Från: westeroze
Måste skryta om mitt skrivbord, mer känt som desktop, som jag har jobbat med i snart en veckas tid.
Blev så djävla trött på att ha skärmen halvfull av ikoner och plåttrig text, så jag bestämde mig för att göra en rejäl "cleaning".

Tog bort texten på ikonerna, och lite till, det ena ledde till det andra och nu ser det ut så här:

http://img124.imageshack.us/img124/1339/skrivbord05nywot29rw.jpg

ja vet det är nördigt men är djävulskt stolt =D

Har fixat det mesta med regfiler och regedit, men fick hjälp av en haxx0rkille på neowin.net
Inga program altså, annat än resource hacker, replacer och ikonbyte med iconpackage.

[#2]  Skrivet: 2005-07-08 01:13:45 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 31479 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Bra jobbat David!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Teaflax
[#3]  Skrivet: 2005-07-08 02:13:43 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 3299 Från: Katrineholm, bitch
Schnyggt, men ännu schnygare om man ställer om till XP:s silvertema istället för det där blågröna (skulle passa med den coola bakgrunden också).

GRiM
[#4]  Skrivet: 2005-07-08 10:49:27 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 42254 Från: någonstans där jag var.
Precis, man kan göra mer än man tror med XPs egen skin-engine.. eller vad man skall kalla den.. (den som håller i trådarna när det gäller desktop grafik)
winblinds är ju ganska bra på att utnyttja den/det.

Jason
[#5]  Skrivet: 2005-07-08 11:09:02 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 16802 Från: ett annat håll
Snyggt ju även om jag finner det meningslöst, datasnille som jag inte är.

[#6]  Skrivet: 2005-07-08 13:02:02 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 23779 Från: westeroze
TacomaTrailer: Tack, men namnet är givetvis fake:at, ja heter egentligen Lancelot

Teaflax: Har inte kommit till taskbaren än =D , men du har rätt att det blir snyggare med silvertemat, ska nog nöja mig med det.

Jag kan berätta allt om dig och din personlighet genom att se hur ditt skrivbord ser ut, så posta era! Hey ladies!

[#7]  Skrivet: 2005-07-08 16:43:15 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 5149 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
jag är också mån om att hålla mitt skrivbord rent. och min startmenystruktur är rent diktatoriskt hållen, så jag behöver inte en massa ikoner på skrivbordet utan hittar allt på nolltid ändå. och viktigast av allt; att system tray är rent, fler än 4 ikoner är en synd.

http://img233.imageshack.us/img233/3321/skrivbord8ej.jpg

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Teaflax
[#8]  Skrivet: 2005-07-08 22:01:44 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 916 Från: Katrineholm, bitch
Hummer Bugg sket ur sig:

Jag kan berätta allt om dig och din personlighet genom att se hur ditt skrivbord ser ut, så posta era!

Alla tre? Det får bli senare.

haddock
[#9]  Skrivet: 2005-07-09 02:41:37 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 42163 Från: Lilltomta
Bargh, gjorde omformatering nyligen så mitt skrivbord är förhållandevis rent. bara en massa standardinstallationsikoner. Brukar aldrig ha skrivbordet uppe anyways, alltid en miljard program och grejer igång (möjligtvis en liten överdrift).

I vanliga fall brukar jag ha snabbikoner till det mesta, en djävla oreda på allt annat och en gnagande tanke i bakhuvudet oma tt jag ska ordna upp allt snyggt nångång. Brukar sluta med att det blir rörigare och rörigare för varje vecka som går och en formatering var 6-8:e månad.

Edit: Rachel Stevens på skrivbordet. Alltid någon dam eller två som bakgrund, växlar med jämna mellanrum för jämn njutningsnivå.

[#10]  Skrivet: 2005-07-09 11:51:42 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 22 jun 2005 Inlägg: 374 Från: Vänersborg
Riktiga män har bilder på James Dean på skrivbordet!
http://member.webforum.nu/magnusfeldth/skrivbord050709.jpg

[#11]  Skrivet: 2005-07-09 14:46:27 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 13905 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
rävdjuret sket ur sig:
jag är också mån om att hålla mitt skrivbord rent. och min startmenystruktur är rent diktatoriskt hållen, så jag behöver inte en massa ikoner på skrivbordet utan hittar allt på nolltid ändå. och viktigast av allt; att system tray är rent, fler än 4 ikoner är en synd.

http://img233.imageshack.us/img233/3321/skrivbord8ej.jpg

Fuck Yeah!

Jag ser att djävla åderpåk windows inte låter dig ta bort papperskorgen heller Hitler dances the night away

Här är min:

Edit: Inkluderade obligatorisk låtlista och winamp skin, kom igen killar, representera ert mp3 bibliotek!

Senast ändrad av TacomaTrailer den 2005-07-09 21:02:13, ändrad totalt 1 gång

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

rävdjuret
[#12]  Skrivet: 2005-07-09 20:04:07 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 9421 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
nje, jag har inte fått bort papperskorgen. men jag använder den ändå inte, grejjer försvinner direkt när jag trycker på DEL.

papperskorgen->egenskaper->global->flytta inte filer till papperskorgen. ta bort direkt.

Bengt Slask
[#13]  Skrivet: 2005-07-10 23:47:39 Citera
Svettfläck
Regdatum: 19 aug 2004 Inlägg: 547 Från: Karlstad
magnusfeldth sket ur sig:

stämmer bra det, men dom använder knappast mac! Too cool for school.. and the law

[#14]  Skrivet: 2005-07-11 00:46:01 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 9465 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
tacoma, här kan vara svaret på ditt (och mitt) problem med papperskorgen. länk

TacomaTrailer
[#15]  Skrivet: 2005-07-11 00:57:41 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 1840 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Bengt Slask sket ur sig:

stämmer bra det, men dom använder knappast mac! Too cool for school.. and the law

Hummer Bugg
[#16]  Skrivet: 2005-07-11 01:15:20 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 1659 Från: westeroze
Har lyckats ta bort papperskorgen (och satt dit en utan namn som ersättare), men det var inte på det sättet som länken beskriver, men minns inte exakt hur. Aja det där funkar väl.

Ok, nu ska vi bli lite mer personliga och visa spellistor och grejer.
Jag brukar köra med minimerat wmplayer eftersom det är så praktiskt och jag kan spela spel och samtidigt byta låt i min randomlista med hotkeys på tangentbordet, väldigt användbart!
Ni får se en liten skymt av random-listan:

http://img12.imageshack.us/img12/3600/skrivbord05nywot2mwmp3ct.jpg

[#17]  Skrivet: 2005-07-11 01:29:14 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 22 jun 2005 Inlägg: 68 Från: Vänersborg
Bengt Slask sket ur sig:

Vem har sagt att jag använder mac? cuz i don't Ey, eh, ey, ey, you likey?

[#18]  Skrivet: 2005-07-11 04:37:36 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 10681 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
magnusf, vad använder du för att få ditt skrivbord att se ut som mac då?

GRiM
[#19]  Skrivet: 2005-07-11 09:06:24 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 5057 Från: någonstans där jag var.
Påstående:

håller med.. det blir änna inte mycker mer Mac än
så.

ml
[#20]  Skrivet: 2005-07-11 09:52:59 Citera
Generaldirektör
Regdatum: 15 nov 2004 Inlägg: 2065
rävdjuret sket ur sig:

Eller så använder man Mac, med en grå lite tråkig bakgrundsfärg,
men det är väl ändå insidan som räknas! =)

magnusfeldth
[#21]  Skrivet: 2005-07-11 10:55:39 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 22 jun 2005 Inlägg: 87 Från: Vänersborg
rävdjuret sket ur sig:
Flyakite OSX ( http://osx.portraitofakite.com/ ) för att få Tiger-känslan (tiger är det senaste namnet på apples operativsystem), Object Dock för dockbar (programmenyn längst ner om ni inte visste vad det är) Y's Shadow för skuggeffekten, Winroll för att kunna förminska programfönstret till bara en list. Via deviantart har jag hämtat png-ikoner till objectdock.

Att jag sen använder iTunes som my music player of choice kanske också fick vissa att tro att det gällde mac.

Tittar man dock närmare kan man se bland annat ikonen för säkerhetsmeddelanden från Win XP SP2 i aktivitetsfältet. Dessutom, knappar för förstorning av fönster, förminskning osv är på vänstersida på mac, inte på högersidan.

Så nu till den givna frågan: varför lägga så mycket tid och energi på att skapa en mac-liknade dator när man bara kan köpa en mac? Priset bröder. För skulle jag switcha (mac-språk för att byta från pc till mac) skulle jag vara tvungen att inte bara uppdatera hårdvaran utan även mjukvaran... och adobe cs2, premiere pro 1.5, encore dvd 1.5 mm kostar en slant. (en kommentar som kommer att mötas med "man kan ju ladda ner" - jo, säkert passande för en tingsrättsnotarie som senare siktar på en karriär som immaterialrättsjurist att eventuellt åka dit för upphovsrättsbrott...)

För övrigt tycker jag att mac-datorer och mac-program är 100 ggr snyggare än WinXP. Kvaliteten sedan, oh my! Har ni kikat in en 30 " Apple Cinema Display live nån gång? Mmm, så stor yta att muspekaren går vilse.

Nu har jag nog täckt upp alla tänkbara kommentarer ni kan tänkas ha, förutom denna:

"Din morsa knullar röv!"
Mitt svar: Det gör hon så faen heller!

[#22]  Skrivet: 2005-07-11 11:41:13 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 19414 Från: någonstans där jag var.
oj va dramatiskt Hitler dances the night away Långa invecklade svar uppskattas.
Men 100ggr snyggare? vilken skala använder du dig av?

Hummer Bugg
[#23]  Skrivet: 2005-07-11 11:44:51 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 11198 Från: westeroze
Om du nu ska bli immaterialrättsjurist (jag råder dig att satsa på nått annat, vettigare) så kan du väl svara på detta:
Har inte Apple varumärkesskyddat deras äpple-symbol och det är därmed ett brott att ha det i ett windowstema?

Måste poängtera att jag hela tiden såg att det var windows med objektdock.

*Dumdedum didadedum dididum*

[#24]  Skrivet: 2005-07-11 11:58:28 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 12947 Från: ett annat håll
Hummer Bugg sket ur sig:
Om du nu ska bli immaterialrättsjurist (jag råder dig att satsa på nått annat, vettigare) så kan du väl svara på detta:
Har inte Apple varumärkesskyddat deras äpple-symbol och det är därmed ett brott att ha det i ett windowstema?

*Dumdedum didadedum dididum*
Vore det inte bättre om någon förklarade vad immaterialrättsjurist aktiverar sig med om dagarna? Vi är inte alla härinne blivande rättskipare och annat löst pack

[#25]  Skrivet: 2005-07-11 12:01:05 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 22 jun 2005 Inlägg: 484 Från: Vänersborg
GRiM sket ur sig:
oj va dramatiskt Hitler dances the night away Långa invecklade svar uppskattas.
Men 100ggr snyggare? vilken skala använder du dig av?
jag är egentligen emot skalor, jag är för ett system där man visar upp men två händer hur stort nåt är. Tex, sannolikheten att nån rymmer från nåt av våra "rymningssäkra" fängelser är så här stor:

*håller upp två händer med ungefär 10 cm emellan

medan sannolikheten att bill gates får höra att han är snygg_

*håller upp två händer så långt ifrån varandra jag kan.

Hummer Bugg sket ur sig:

Varumärkesbrott kräver att det används i näringsverksamhet, se VML 4§. jag använder inte nåt av Apple varumärkesskyddat varför jag är på det torra. I'm fucking untouchable!
Hummer Bugg sket ur sig:

Grattis, en medalj kommer på posten.

Jason sket ur sig:

Vore det inte bättre om någon förklarade vad immaterialrättsjurist aktiverar sig med om dagarna? Vi är inte alla härinne blivande rättskipare och annat löst pack

En immaterialrättsjurist sysslar med upphovsrätt, varumärkesrätt, patenträtt... that kind of stuff

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Meine kleine Skrivbord

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet