Forumindex

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Meine kleine Skrivbord

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
Teaflax
[#26]  Skrivet: 2005-07-11 14:58:45 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 89817 Från: Katrineholm, bitch
Fast varför man vill imitera produktivitetshämmaren Docken förstår jag inte alls. Flyttbara mål för musen är en så idiotisk uppfinning att man baxnar att det kommer från Apples annars rätt vakna GUI-folk.

Om OS X bara tillätt att man stängde av docken helt, så skulle jag vara nöjd.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
GRiM
[#27]  Skrivet: 2005-07-11 18:49:40 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 6852 Från: någonstans där jag var.

Hey ladies!

rävdjuret
[#28]  Skrivet: 2005-07-12 15:06:04 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 4239 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
bigMac -> Mac -> Macintosh?? år wått.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Samael
[#29]  Skrivet: 2005-07-12 20:01:36 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 9320 Från: alla människors kollektiva tänkande.
rävdjuret sket ur sig:
bigMac -> Mac -> Macintosh?? år wått.

McDonalds->"Donken"->docken..Är min gissning.

magnusfeldth
[#30]  Skrivet: 2005-07-12 21:42:00 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 22 jun 2005 Inlägg: 57 Från: Vänersborg
...också cool?

[#31]  Skrivet: 2007-01-23 20:40:08 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 44526 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Var bara tvungen att totalpwna alla i denna tråd med min nya fedtingsetup, notera de dubbla dvi-ingångarna på skärmarna. Jag kan alltså switcha mellan pc/pc, mac/pc (pc/mac) eller mac/mac utan några djävla splitters eller dyl skräp. Minin har bara en dvi ut så det blir bara en spegling men den är så söt att jag förlåter den.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Teaflax
[#32]  Skrivet: 2007-01-23 22:37:22 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 49491 Från: Katrineholm, bitch
Jag gråter av avundsjuka, och då överdriver jag bara ytterst lite. Muy impresivo.

TacomaTrailer
[#33]  Skrivet: 2007-01-24 00:20:16 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 37795 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
*rodnar*, äsch! Bugar och Getter

Då jag misstänker att du liksom jag jobbar med en hel del text kan jag verkligen rekommendera "pivot-skärmar", mitt scrollfinger kan intyga det och det är en sjuklig lättnad att kunna se runt hundra rader text i ett enda blickfång.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

Hummer Bugg
[#34]  Skrivet: 2007-01-24 01:24:53 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 24332 Från: westeroze
Doppelt opp

Senast ändrad av Hummer Bugg den 2007-01-24 01:26:04, ändrad totalt 1 gång

[#35]  Skrivet: 2007-01-24 01:25:41 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 16590 Från: westeroze
Coolt, men jag hänger inte riktigt med, växlar du skärmarna manuellt eller med nått kortkommando på tangentbordet?

[#36]  Skrivet: 2007-01-24 02:01:35 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 12426 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Manuellt visserligen, men enkelt och snabbt som fasingen genom ett enkelt tryck rakt på skärmen, kanske går att göra via tangentbordet om man installerar programvaran men det är redan så smidigt att jag troligen inte kommer engagera mig för mycket.

Att slippa splitters är väl mest för ögats skull då jag vill ha så lite sladdar och dosor som töjligt.

Notera skribordsbakgrunden på macen förresten, enorm humor och jag gjorde den själv!!!!!

rävdjuret
[#37]  Skrivet: 2007-01-24 02:51:56 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 15776 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
jaha, jag trodde att det var skrivbordet i datorn det tråden handlade om och inte skrivbordet under datorn. nåväl. här kommer mitt bidrag..

TacomaTrailer
[#38]  Skrivet: 2007-01-27 22:34:45 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 96301 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Om ditt skrivbord verkligen är sådär städat förtjänar du nästan någon sorts e-kompanistryk!

rävdjuret
[#39]  Skrivet: 2007-01-28 21:48:34 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 4930 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
faktiskt så är det det. jag är lite väl pedantisk när det gäller arbetsplatser.
det händer väldigt ofta att andra ställer avföring (papper, kaffekoppar, ölburkar, glas, tidningar) på mitt bord, men de åker illa kvickt in i köket eller ner i papperskorgen. håller man rent är det större sannorlikhet att folk håller efter sig och inte skräpar ner.

sen har man ju allt i digital form eller i pärmar som inte står framme. det enda som kan skräpa ner är mina post it-lappar. skriver upp allt jag måste göra på dem hela tiden. skall nog söka efter en applikation som är som post its fast i datorn (gillar inte outlooks version).

Skurt
[#40]  Skrivet: 2007-01-28 22:01:08 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 19773 Från: Lunnagår
TT, var hittade du bakgrunden med Violent Marv. Jag vill hitta lite Sin Citybakgrunder men är för lat för att leta.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
TacomaTrailer
[#41]  Skrivet: 2007-01-30 02:56:14 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 173964 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Tror det var från ett annat forum, no can help afraid I am.

Hume
[#42]  Skrivet: 2007-01-30 10:34:06 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 11 mar 2005 Inlägg: 1341
Men, men vad har brandmän två datorer och skrivbord till? *förvirrad* Är du chef?

mwhahaha

rävdjuret
[#43]  Skrivet: 2007-01-31 12:00:32 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 7099 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
ja, fast någon brandman är jag inte..

dock så har jag bara en dator just nu då hårddisken i den bärbara gick och dog. datorn segade ner såjag tänkte installera om den, då slog det mig att det där linux verkar coolt. efter 5 misslyckade installationer av gentoo så var filsystemet så fuckat att det knappt gick att lägga in xp igen. nu blir alla större filer helt mongo. får crc-fel på alla rar-arkiv jag försöker extracta. blir nog till att köpa en ny hdd så att jag kan utföra mitt jobb igen.

Hummer Bugg
[#44]  Skrivet: 2007-01-31 12:34:39 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 13272 Från: westeroze
rävdjuret sket ur sig:
ja, fast någon brandman är jag inte..

dock så har jag bara en dator just nu då hårddisken i den bärbara gick och dog. datorn segade ner såjag tänkte installera om den, då slog det mig att det där linux verkar coolt. efter 5 misslyckade installationer av gentoo så var filsystemet så fuckat att det knappt gick att lägga in xp igen. nu blir alla större filer helt mongo. får crc-fel på alla rar-arkiv jag försöker extracta. blir nog till att köpa en ny hdd så att jag kan utföra mitt jobb igen.

Har du partionerat om då? Linux använder sig av 4-5 partitioner.
Du ska inte behöva köpa ny HD, problem med större filer kan bero på att du har formaterat med FAT32 istället för NTFS?

[#45]  Skrivet: 2007-01-31 18:02:57 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 2711 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
tack för hjälpen, men jag har partionerat om flera gånger och formaterat med ntfs varje gång. fast hddn borde inte ha tagit skada av all formatering fram och tillbaka. och det är bara på samma 2 applikationer som det skiter sig; office 2007 och acrobat 8 pro. det är denna jag försöker få in "Microsoft.Office.2007.Enterprise.SWEDiSH-ABSOKT". har fungerat skitbra ett flertal andra datorer utan att jag fått crc-fel någon gång, nu får jag crc-fel varje gång jag laddar ner den till den bärbara. sen har jag testat 2 versioner av acrobat 8 pro, både den man laddar hem från adobe.com och Adobe.Acrobat.Professional.v8.PROPER-ZWTiSO eller ADOBE ACROBAT PROFESIONAL V.8 WWW.LOKO (kommer inte ihåg vilken det var).

vill gärna inte köpa ny hdd då jag inte behöver större och inte är säker på om den jag har nu verkligen är trasig.

sen handlar denna tråden om skrivbord, och det är bara jag och tt som levererat. så fram med bilder på er arbetsplats. jag är nyfiken.

Lee
[#46]  Skrivet: 2007-01-31 18:45:12 Citera
Svettfläck
Regdatum: 25 jun 2005 Inlägg: 4015 Från: Finland

Min oerhört välstädade arbetsyta.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Övrigt  >>  Meine kleine Skrivbord

Sida 2 av 2
Gå till sida Föregående  1, 2
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet