Forumindex

Forumindex  >>  Meddelanden  >>  Boyahed.com söker folk!

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
haddock
[#1]  Skrivet: 2005-07-19 22:03:02 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 9204 Från: Lilltomta
Yes, du läste rätt, sucker!

Sajten Boyahed.com, som de flesta forummedlemmar vid det här laget borde känna till, driver Boyahed Real Life News som ett sidoprojekt. Sajten tar upp aktuella nyheter som är udda, bisarra, roliga, ovanliga, avslöjande, etc., etc., bla, bla. BRLN är inte tänkt som en nyhetstjänst ala Aftonbladet, DN eller Pensionärers Riksorganisations månadsbrev utan siktar snarare på att tillfredsställa läsare som tröttnat på nämnda nyhetstjänster.

Som de flesta troligtvis märkt så har det varit lite dåligt med uppdateringarna på BRLN sista 1-2 månaderna och detta är något som har plågat redaktionen mentalt något oerhört då vi spenderat all vår tid med att käka chips och räkna minuterna sedan förra uppdateringen. Eller, så kan det bero på att det har varit för djävla mycket annat att göra i våra privata liv. Nöj dig med den förklaring som känns bäst och fundera därefter på om du skulle kunna vara sugen på att bli en del i BRLN-redaktionen.

När du har funderat klart och kommit fram till ett jakande svar så kan du skicka ett mail till brln@boyahed.com med ett referat på någon aktuell grej som du tror skulle kunna passa för BRLN. Det vi önskar av dig är att du är sugen på att skriva någorlunda regelbundet, dvs. minst en nyhet i veckan. Vi accepterar multipla sökande, och dessutom löpande.

Uppgiften och tillika inträdesprovet för dig som är intresserad är alltså att hitta någon nyhet, händelse, pryl, ja helt enkelt något du tror passar för BRLN, skriva en BRLN och skicka den till oss.

Gillar vi det du skriver så finns chansen att du blir en del av BRLN-redaktionen. Än så länge är det ära, cred och ett mailkonto @boyahed.com som blir din betalning, möjligtvis även bannerplats om du skulle vara sugen. Om sajten börjar håva in stålers från rika finansiärer som har för mycket pengar så blir du garanterat given lön för mödan. Framförallt hoppas vi att du vill skriva för BRLN för att du tycker det är kul att skriva och vill att det du skriver skall läsas av tusentals besökare per dag

Get on it! Är det några frågor är det bara att ställa dem i tråden.

Edit:

Är du en duktig webbdesigner? Duktig på Photoshop/CSS/XHTML? Skicka ett PM eller mail till haddock@boyahed.com om du är intresserad av att hjälpa till att göra om Boyahed.com.

[#2]  Skrivet: 2005-07-20 00:15:25 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 10124 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Kreativt skrivande är liksom inte men grej men jag kan dumpa en (edit: några) bra nyheter för de aspiranter som vill hitta något brln-värdigt att skriva om:

http://www.tallahassee.com/mld/tallahassee/news/local/12136222.htm
Påstående:

Local prosecutors are apparently in a bind: How do they charge a blind Tallahassee man who has been accused of having sex with his guide dog?

http://sportsillustrated.cnn.com/2005/more/07/15/bc.bbo.youngplayerhurt.ap/index.html?cnn=yes

Påstående:
PITTSBURGH (AP) -- A T-ball coach allegedly paid one of his players $25 to hurt an 8-year-old mentally disabled teammate so he wouldn't have to put the boy in the game, police said Friday.

http://www.newsday.com/entertainment/music/wire/sns-ap-music-terror-rapper,0,4711083,print.story?coll=sns-ap-music-headlines

Påstående:
HOUSTON -- When Bassam Khalaf raps, he's the Arabic Assassin. His unreleased CD, "Terror Alert," includes rhymes about flying a plane into a building and descriptions of himself as a "crazy, suicidal Arabic ... equipped with bombs."

Slutligen måste jag representera 206, King County, Seattle Ain't Bullshittin (Edit: Is however bull-fucking)

http://seattletimes.nwsource.com/html/localnews/2002382718_horse15m.html

Påstående:
King County sheriff's detectives are investigating the owners of an Enumclaw-area farm after a Seattle man died from injuries sustained while having sex with a horse boarded on the property.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Jason
[#3]  Skrivet: 2005-07-20 11:26:50 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 10840 Från: ett annat håll
alltså jag är ju sugen, (och har tiden) men vete fan om jag kommer bidra regelbundet någon mer än en månad högst...

om jag ens blir godkänd... nåväl ska kanske försöka.

Edit: För övrigt, vilka nyheter vill ni ha? kändisavslöjanden, freaks eller smålandsnytt?

tack TT

[#4]  Skrivet: 2005-07-20 16:00:19 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 3854 Från: någonstans där jag var.
misstänker att de flesta stammisarna på forumet skulle skriva läsvärda artiklar. TacomaTrailer är iofs min favorit efter Vin Disel-skandalen... Hey ladies!

haddock
[#5]  Skrivet: 2005-07-20 22:33:30 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 89065 Från: Lilltomta
Jason sket ur sig:
Edit: För övrigt, vilka nyheter vill ni ha? kändisavslöjanden, freaks eller smålandsnytt?

All of the above. Vi vill dock försöka minska lite på kändisavslöjandegrejen då det bara uppmuntrar folk till att vara mer kändiskåta, vilket egentligen är det sista vi vill. Annars kan det vara vad som helst; vetenskapsrön, nya produkter, lustiga sammanträffanden, bisarra händelser, idiotiska brottslingar/politiker, etc. Enda kriteriet är väl egentligen att det skall vara kul/intressant att läsa.

GRiM sket ur sig:
misstänker att de flesta stammisarna på forumet skulle skriva läsvärda artiklar.

Det var vår tanke också. Det finns en del kapacitet på forumet, och det vore väl synd att inte exploatera den lite mer än vad som görs idag! Hitler dances the night away

[#6]  Skrivet: 2005-08-08 19:27:16 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 11 apr 2004 Inlägg: 555
Jag skulle kunna tipsa om flera intressanta och roliga nyheter om känt och okänt folk varje dag, men jag erbjuder inte min tid utan kostnad

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida ICQ-nummer
Jason
[#7]  Skrivet: 2005-08-08 19:37:55 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 15582 Från: ett annat håll
Bjure sket ur sig:
Jag skulle kunna tipsa om flera intressanta och roliga nyheter om känt och okänt folk varje dag, men jag erbjuder inte min tid utan kostnad
Det är det ingen som kräver heller So. Sad. Eyes. Bleeding. Of. Sorrow. Sniff.

[#8]  Skrivet: 2005-08-08 22:59:31 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 54536 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Bjure sket ur sig:

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

rävdjuret
[#9]  Skrivet: 2005-08-09 17:50:48 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 15447 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
TacomaTrailer sket ur sig:
Bjure sket ur sig:

jag finner ditt svar en aning svårt att tyda.. Ey, eh, ey, ey, you likey?

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Bjure
[#10]  Skrivet: 2005-08-14 13:47:08 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 11 apr 2004 Inlägg: 884
Innebär för trögfattade:

Jag skulle kunna rocka loss på boyaheds nyhetssida, men det smakar det så kostar det

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida ICQ-nummer
rävdjuret
[#11]  Skrivet: 2005-08-14 21:36:59 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 10298 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
Bjure sket ur sig:
Innebär för trögfattade:

Jag skulle kunna rocka loss på boyaheds nyhetssida, men det smakar det så kostar det

sån tur att du förtydligar vad du menade, för det var ju ingen här som fattade nåt. kan du inte gå och uppdatera dina "humorsidor" isf att dryga dig här? du får säkert feta laxar om du rockar loss där, herr bjurefors.
EUHAOEHAUHEAHEOAH

Jason
[#12]  Skrivet: 2005-08-14 22:25:18 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 42005 Från: ett annat håll
Jag skulle fan också kunna rocka loss på Boyaheds hemsida. Sponsrar ni med sprit och tabletter samt sätter mig framför datorn skulle ni se på faan.

För de trögtänkta: Jag skulle kunna rocka loss som bara den men pratar jag så hostar jag.

[#13]  Skrivet: 2005-08-15 01:45:02 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 14664 Från: Katrineholm, bitch
Bjure sket ur sig:
Innebär för trögfattade:

Wow. All hail the Master of Comprehension and Rhetoric.

Jag skulle kunna tipsa om flera sätt som du skulle kunna vara genuint rolig utan att haja det, men jag erbjuder inte min tid utan kostnad.

Bjure
[#14]  Skrivet: 2005-08-15 18:51:40 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 11 apr 2004 Inlägg: 105
Kritik är ni vassa på, men bakgrundsfakta besitter ni i regel inte.

Skrattnet är inte min humorsida. Jobbar knappt där alls längre. Har dock min mail där. Samt att jag fortfarande har den där avataren. Men det är mest för att jag är för lat för att byta.

Skulle jag ha Kapital och tid skulle jag kunna dra igång Internets största och bästa humorsida någonsin utan problem.

Boyahed söker folk, jag kan hjälpa dem mot en försvarbar summa pengar.
Det är så jag jobbar nu åt alla möjliga instanser, allt från stora till små jobb

Jason
[#15]  Skrivet: 2005-08-15 19:11:48 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 8581 Från: ett annat håll
Självförtroende är du bra på men att läsa innantill är tydligen svårare.

haddock sket ur sig:
Än så länge är det ära, cred och ett mailkonto @boyahed.com som blir din betalning, möjligtvis även bannerplats om du skulle vara sugen. Om sajten börjar håva in stålers från rika finansiärer som har för mycket pengar så blir du garanterat given lön för mödan. Framförallt hoppas vi att du vill skriva för BRLN för att du tycker det är kul att skriva och vill att det du skriver skall läsas av tusentals besökare per dag

Börjar du skriva för Boyahed och det godkänns har du helt enkelt stora pensionsinkomster att räkna med framåt 2040 någon gång. Det är betydligt mer pensionspengar än om du skulle slita på posten...

[#16]  Skrivet: 2005-08-15 20:45:03 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 43533 Från: Katrineholm, bitch
Bjure sket ur sig:
Skulle jag ha Kapital och tid skulle jag kunna dra igång Internets största och bästa humorsida någonsin utan problem.

Hade jag tid, lust, talang och pengar skulle jag kunna bli kung.

Kung! Hör ni det?

Men jag erbjuder inte min tid utan kostnad.

haddock
[#17]  Skrivet: 2005-08-16 12:49:40 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 47375 Från: Lilltomta
Bjure sket ur sig:

Varför tror du att det skulle vara intressant för oss då det uttryckligen står att vi inte erbjuder någon betalning? Att ge ett sådant svar är som att stå och hoppa med armen vevandes och skrika "Inte jag!" när alla som är intresserade uppmanas räcka upp handen i klassrummet - störande, onödigt uppmärksamhetssökande och idiotiskt.

Så, för er andra som visat intresse - och som inte kräver betalt - kan jag säga att ni kommer att få besked om en dag eller två. De som klarat cutten får dessutom lite mer instruktioner, login etc etc. Håll koll på inboxarna närmsta dagarna!

[#18]  Skrivet: 2005-08-20 09:30:21 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 11 apr 2004 Inlägg: 521
Jag vet att det står uttryckligen att ni inte erbjuder några pengar.

Det är därför boyahed inte kommer bli något mer än ett hobbyprojekt. Det finns stora möjligheter att göra grova pengar på denna sida. Men som alla vinster kräver det först att man satsar lite.

Nenne
[#19]  Skrivet: 2005-08-20 15:10:45 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 15 maj 2005 Inlägg: 2238
Så alltså menar du att boyahed kommer blomstra om dom anställer dig, en kille som hittar sin humor genom att be folk på andra forum att leta fram den åt en? Smart, då hänger jag med igen.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Bjure
[#20]  Skrivet: 2005-08-20 16:24:09 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 11 apr 2004 Inlägg: 391
Ja, jag skulle kunna få boyahed att "blomstra".

Vilka metoder jag använder är oväsentligt. Jag brukar använda alla jag kan. Det brukar funka bra

Senast ändrad av Bjure den 2005-09-28 16:39:12, ändrad totalt 1 gång

mb
[#21]  Skrivet: 2005-08-20 17:29:22 Citera
Svettpärla
Regdatum: 20 aug 2005 Inlägg: 11 Från: Stockholm
jo, men jobba lite med svenskan först. folk skrattar åt dig, ove

Bjure
[#22]  Skrivet: 2005-09-28 16:41:47 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 11 apr 2004 Inlägg: 215
Folk i detta forum skrattar säkert åt mig, det bryr jag mig inte alls om. Större delen av besökarna i detta forum är sådana jag ser ner på IRL

Jason
[#23]  Skrivet: 2005-09-28 16:55:17 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 2168 Från: ett annat håll
Bjure sket ur sig:
Folk i detta forum skrattar säkert åt mig, det bryr jag mig inte alls om. Större delen av besökarna i detta forum är sådana jag ser ner på IRL
Till större delen ser jag ned på dig i riktiga livet.

[#24]  Skrivet: 2005-09-28 17:33:58 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 36660 Från: Katrineholm, bitch
Bjure sket ur sig:
Större delen av besökarna i detta forum är sådana jag ser ner på IRL

Tror du, ja. Som vanligt har du helt fel.

Samael
[#25]  Skrivet: 2005-09-28 23:02:55 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 1242 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Bjure sket ur sig:
Större delen av besökarna i detta forum är sådana jag ser ner på IRL

Sanslöst respektingivande, indeed.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Meddelanden  >>  Boyahed.com söker folk!

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet