Forumindex

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  Maskerad

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
reeeka
[#1]  Skrivet: 2005-11-01 14:58:01 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 02 mar 2005 Inlägg: 240 Från: konto
Behöver hjälp med en schysst utklädnad inför en halloweenfest(fast jag skiter i halloweentemat och klär ut mig till något jag tycker är kul).
Läste nyss boyahedtipsen inför halloween och trots att det var fina tips så var det inget som föll mig i smaken(förutom kanske kalle-anka-blottare).
Är ute efter något som gärna kan köras på två personer och det skadar inte om det är omoget och osmakligt. Festen förekommer i studentmiljö så det är inte speciellt seriöst arrangemang.
Hörde om någon snubbe som klev in i duschen med kläderna på för att sen genomblöt ta en morot i handen och gå som smält snögubbe. Sånt tycker jag är kul.

[#2]  Skrivet: 2005-11-01 17:49:55 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 128310 Från: Katrineholm, bitch
Min kompis Hugo kom som ett gem i lördags. Inte vilket gem som helst, heller. Han gick omkring och sade "It looks like you're trying to have a party. Do you need help?"

Han var klädd i grått, med en slang som gem, tejpad och limmad. Kul idé, tyckte jag, även om nästan ingen hajade vad han var.

Killen med duschen och moroten skule ju ha haft två kolbitar också, ju.

Fast jag har inget konstruktivt att komma med.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Jason
[#3]  Skrivet: 2005-11-01 18:25:55 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 20325 Från: ett annat håll
Du kan ju göra som Kenny i South Park och gå klädd som Ben Affleck.

[#4]  Skrivet: 2005-11-01 18:28:13 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 41425 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Jag gillar värdelös aptråkig humor (och bra också, för den delen), men en dräkt jag verkligen gillar är om man dyker upp som "För tidig utlösning". Detta genomförs att man bara har kalsonger på sig. "Jag kom i kalsongen". *fnissar glatt för sig själv*

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Skurt
[#5]  Skrivet: 2005-11-01 18:29:15 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 3376 Från: Lunnagår
Samael sket ur sig:
Jag gillar värdelös aptråkig humor (och bra också, för den delen), men en dräkt jag verkligen gillar är om man dyker upp som "För tidig utlösning". Detta genomförs att man bara har kalsonger på sig. "Jag kom i kalsongen". *fnissar glatt för sig själv*

Hasselhoff cries while raping Germany EUHAOEHAUHEAHEOAH

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
TacomaTrailer
[#6]  Skrivet: 2005-11-01 19:08:08 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 78698 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
En riktig viking skulle gå som en naken christer pettersson fast med kungens ansikte photoshoppat på.

Edit: Eller samaels förslag Evil laughter of doom

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

johabbed
[#7]  Skrivet: 2005-11-01 19:13:15 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 75088 Från: payehoq
Den enda halloweenutklädnad jag haft på senare år var som misshandlingsoffer, med hyfsat verklighetstrogen blåtira, sönderhuggen blodig t-shirt, fejkade sår, et c - men det är ju inte vidare roligt eller kreativt. Min brist på idéer att tipsa om ledde mig att googla istället, och hittade denna sidan:

http://www.costumeideazone.com/main.aspx

Mycket torra skämtförklädnader som egentligen inte verkar så kul, men några guldkorn. Snögubbeidén finns med, och att tejpa en brun papperskasse på magen och föreställa känguru är ju inte helt fel.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
AnaMatronic
[#8]  Skrivet: 2005-11-01 19:16:44 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 10800 Från: :nårF
Självmordsbombare är Skitbra......

http://putfile.com/pic.php?pic=11/30411145364.jpg&s=x11

Hushållsrullar, sladdar och en gammal miniräknare.

johabbed
[#9]  Skrivet: 2005-11-01 19:20:38 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 42237 Från: payehoq
Bart Simpsons klassiska "Clockwork Orange"-outfit är ju förresten hur grym som helst. Men det blir nog roligast om man som Bart är tio år gammal och bemästrar den påhittade "nadsat"-slangen. Kombinationen av dessa två faktorer är lite ovanlig.

För övrigt anser jag att Martin Stenmarck bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
GRiM
[#10]  Skrivet: 2005-11-01 23:03:54 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 4996 Från: någonstans där jag var.
Samael sket ur sig:

HAHAHAHAHAHA... *Done and done!* (knycker iden... rakt av!)

ml
[#11]  Skrivet: 2005-11-01 23:11:09 Citera
Generaldirektör
Regdatum: 15 nov 2004 Inlägg: 3186
Själv har jag gått utklädd som ett indiantält som
jag hittade på vinden från när man var liten, bara trä över huvudet.
En annan kompis körde liknade stil fast med ett blommigt lakan
och var då kort och gått en "blomsterrabatt". Saken
hör till att detta var många år sedan, då en rolig incidient
hände på vägen dit då två kompisar på väg till festen på moped
som gällde då, blev stoppade av polisen när killen längst bak
hade full ku-kux klan utstyrsel med ett stor kors i famnen,
det polisen inte såg (förrens dom stoppade dom) var att killen
som körde var utklädd till "Ninja Turtle".
Satsa på något enkelt blir skönast så ju längre kvällen går,
flesta brukar ju ta av sig allt ju senare det blir.
Kanske bara några skyltar med siffor 1-10 på så
kan du vara "maskeraddomare", och på en fest
kan man bedömma andra roliga saker, tjejer, fullast, fulast osv!

Återkom gärna med ut det gick... Too cool for school.. and the law

Dubya Shrub
[#12]  Skrivet: 2005-11-02 00:14:00 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 21 apr 2005 Inlägg: 3995 Från: Sveriges Framstjärt
Nu på fredag ska jag på maskerad som ingen mindre än Paris Hilton, ledsagad av Nichole Richie visserligen också spelad av en man, en betydligt farbroderligare man än jag överviktig, fräkning i trettioårsåldern men ändå. Vi blir säkert utnämnda till läskigast in show. Om inte någon dyker upp som Peter Siepen förstås...

reeeka
[#13]  Skrivet: 2005-11-02 01:15:23 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 02 mar 2005 Inlägg: 200 Från: konto
Tackar för mycket festliga förslag(http://www.costumeideazone.com hade som sagt lite festliga idéer). Gå klädd som vanligt med en skylt som det står "nudister på strejk" lät enkel och lite smålustig.
Christer Pettersson, påklädd och inte photoshoppad, är ett hett alternativ. Klassiska uteliggarlooken, bara dricka dräpare(explorer och baileys, va?) och eventuellt något klassisk C.P-citat(förslag?) borde funka.
Fnissade mycket åt att nån hade maskerat sig till ett gem, otroligt kul!

[#14]  Skrivet: 2005-11-02 01:30:55 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 51623 Från: payehoq
reeeka sket ur sig:
bara dricka dräpare(explorer och baileys, va?)

Korrekt. Drinken även i vissa kretsar känd som Rotebroare eller, för obildade, helt enkelt för Christer Pettersson.

reeeka sket ur sig:
och eventuellt något klassisk C.P-citat(förslag?) borde funka.

1. "MEN DÅ SÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

... som i dokumentären med Gert Fylking och Chrille, där den sistnämnde sitter i baksätet av en bil och svarar på en fråga föraren Gert ställt. Gert säger att han inte hörde svaret, Chrille blir sur och undrar varför han då ska sitta och svara. Gert skyller på att han måste hålla koll på vägen samtidigt, och Chrille, urförbannad, replikerar med ovanstående tre ord på högsta volym och spottpartiklar flygande ur käften.

2. "Man har ju sin handel och vandel." Har jag inte hört själv, men ska enligt någon Aschberg-krönika jag läst ha varit ett Chrille P-citat.

Sedan finns eventuellt även 3., från ovanstående dokumentär. Dock ett resonemang som kan vara svårt att komma in på, men som jag lagt på minnet. Chrille är i en av dokumentärens nyktrare scener i samtal med en random snubbe på ett hotell, som frågar om Palmemordet. Han säger sedan "Ja, det är väl bara du som vet om du är skyldig eller inte." Chrille P svarar:

"Där har du råkat på en logisk felaktighet, sörrö. Vi är två som vet... Eller tre, egentligen. Gud fader allsmäktig, mördaren, och sen jag."

Hade i mitt tycke varit ett bättre svar om han inte blandat in Gud , annars gjutet.

Det var ett tag sedan jag såg dokumentären, så jag kan inte garantera att det är ordagrant. Den skulle annars vara bra research för dig för att få till den perfekta sabbade Chrille P-rösten.

För övrigt anser jag att Göran Gillingers släkt bör förgöras.
ml
[#15]  Skrivet: 2005-11-02 09:25:05 Citera
Generaldirektör
Regdatum: 15 nov 2004 Inlägg: 5015
Här finns lite sköns uttryck från mannen Chrille P:
http://www.jesper.nu/filmer/flash/krillepetter.php

reeeka
[#16]  Skrivet: 2005-11-02 12:05:35 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 02 mar 2005 Inlägg: 25 Från: konto
Haha, crille var för skön. En variant är ju om jag har en mp3-spelare med högtalare och har några fina citat inspelade. Tänk när vakten stoppar en i dörren:
-(Vakt) Jaha, hur mycket har du druckit då?
-(Chrille) Sluta med den där liksom proviserande tonen!
Är det några detaljer i klädsen som är extra viktig när man ska maskera sig som Chrille? Är det dumt att ha på sig en "christer pettersson - rebel without a cause"t-shirt?

[#17]  Skrivet: 2005-11-02 12:07:11 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 11420 Från: ett annat håll
reeeka sket ur sig:
Är det dumt att ha på sig en "christer pettersson - rebel without a cause"t-shirt?
Japp, Jag skulle iallafall inte ha det. Han var en uteliggare och alkoholist för fan, då kan du ju inte ha nya kläder på dig. För helvete!

[#18]  Skrivet: 2005-11-02 12:09:17 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 20163 Från: Katrineholm, bitch
Fan, man borde göra en låt med tabort å tabort å tabort å tabort som grundrytm...

reeeka
[#19]  Skrivet: 2005-11-02 13:19:52 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 02 mar 2005 Inlägg: 16 Från: konto
Jason sket ur sig:
reeeka sket ur sig:
Är det dumt att ha på sig en "christer pettersson - rebel without a cause"t-shirt?
Japp, Jag skulle iallafall inte ha det. Han var en uteliggare och alkoholist för fan, då kan du ju inte ha nya kläder på dig. För helvete!

Jag ser. Tänkte bara om man hade den lite diskret under en sliten vindjacka(grön) bara för att stryka under vem man porträtterar.

[#20]  Skrivet: 2005-11-02 13:26:43 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 1288 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Glöm inte att ramla ner för trappor och får hjärnblödningar under kvällen.

Jason
[#21]  Skrivet: 2005-11-02 15:32:08 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 5962 Från: ett annat håll
Samt påstå att du kan avslöja vem som sköt Olof Palme bara du får en flaska explorer och lite pengar under bordet. För helvete!

[#22]  Skrivet: 2005-11-02 15:56:08 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 23350 Från: Lunnagår
Min kompis hade den roligaste kostymen förra året, en som alltid funkar. Han är ganska stor av sig, och var utklädd till prostituerad på den halloweenfesten. Med en gräslig peruk som prydde hans hjässa och ton av fedt rött läppstift + en can-can/moulin rouge inspirerad klänning. Det var kul att se honom så, men det blev roligare när han blev asfull efter alla det flak öl han han kastat i sig på och stod på min kompis (som hade festen) uterum och rökte, han kunde knappt stå upp snubblade konstant. Tillråga på allt började han att spy.. rakt på sin klänning. Han gick sen runt i sin utstyrsel hela kvällen, smått yr, och med små spyor på magen... och sen tog vi såklart bilder på det. Några bilder som idag är bra att använda för utpressning mot honom.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
TacomaTrailer
[#23]  Skrivet: 2005-11-02 16:03:30 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 5177 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Skurt sket ur sig:
och sen tog vi såklart bilder på det. Några bilder som idag är bra att använda för utpressning mot honom.

BEVIS!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

ml
[#24]  Skrivet: 2005-11-02 18:47:55 Citera
Generaldirektör
Regdatum: 15 nov 2004 Inlägg: 4572
en Crille P klassiker när han sjunger:
http://hem.bredband.net/b291304/boyahed/christer.avi

johabbed
[#25]  Skrivet: 2005-11-02 19:45:28 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 78607 Från: payehoq
Hahaha. Fy fan vad bra.

Jag saknar Christer.

För övrigt anser jag att den Mumin-ugriska språkstammen bör förgöras.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  Maskerad

Sida 1 av 3
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet