Forumindex

Forumindex  >>  Meddelanden  >>  Boyahed.com V4.0 TEASER

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
haddock
[#1]  Skrivet: 2005-11-10 19:32:01 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 10948 Från: Lilltomta
http://img363.imageshack.us/my.php?image=teaser7nj.jpg

Edit: Lite kuriosa angående de olika Boyahedversionerna:

V1.0 lanserades 2002-11-11 och var således den första versionen av Boyahed.com. Upplägget var lite annorlunda, då en bunte artiklar och liknande publicerades i nya nummer var tredje vecka (typ). Till utseendet i stort sett identsikt med dagens boyahed.com.

V2.0 lanserades 2003-11-24 och det är denna version som körs idag. Eller nja, om man ska räkna versionsnummer så är det kanske V2.3.4812 då oerhört många småändringar gjorts. Skillnaden från V1.0 är att den bakomliggande strukturen ändradts totalt och artiklarna publiceras löpande.

V3.0 såg aldrig offentlighetens ljus, men påbörjades i december 2004. Efter många timmars jobb med denna version fuckade jag den i röven och slängde den åt helvete likt den piece of shit den var. [Screenshot från ofärdiga versionen]

V4.0 lanseras mycket snart* och kommer att integrera BRLN och Forumet mer i huvudsajten. Kommer inte vara lika suddig som teaserbilden då vi har fått rapporter som pekar på att det kan vara svårt att läsa artiklar om de är jättesuddiga.

*Fuckoff, "snart" är inte längre lika flyktigt som det varit tidigare.

[#2]  Skrivet: 2005-11-10 19:36:22 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 80769 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Cool, kan vi inte få se ett retrospekt också? (V1 & V2)

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
johabbed
[#3]  Skrivet: 2005-11-10 19:43:04 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 46930 Från: payehoq
V2!

http://www.boyahed.com

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
haddock
[#4]  Skrivet: 2005-11-10 19:48:31 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 78642 Från: Lilltomta
V1.0 20:e november 2002:
http://web.archive.org/web/20021120225037/http://www.boyahed.com/

V2.0 5:e december 2003:
http://web.archive.org/web/20031205055509/http://boyahed.com/

V2.2.132 16:e november 2004:
http://web.archive.org/web/20041116030753/http://boyahed.com/

inte några jättestora förändringar direkt, men V4.0 blir en djävla skillnad!

[#5]  Skrivet: 2005-11-10 19:54:09 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 5420 Från: ett annat håll
Dels undrar jag ju hur stor del den legendariska sidan hemskasidor.com har i ert beslut och för det andra tycker jag det är skandal att en del nyheter från version 2 inte tycks ha arkiverats till den nuvarande sidan. Fuck på så god humor (vad det verkar)

[#6]  Skrivet: 2005-11-10 20:00:27 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 144970 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
johabbed sket ur sig:

wtf är version 3 då???
Edit: (Haddocks lista fanns inte med när jag skrev orginalposten)

Shit vad tokigt det blev när alla började ändra sin poster....

Blått tema ftw! (har inte hunnit göra en ordentlig översättning till engelska än, så ni behöver inte påpeka detta)
http://www.obergmedia.com/

Senast ändrad av TacomaTrailer den 2005-11-10 20:10:41, ändrad totalt 3 gånger

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

johabbed
[#7]  Skrivet: 2005-11-10 20:02:03 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 25029 Från: payehoq
Jason sket ur sig:
för det andra tycker jag det är skandal att en del nyheter från version 2 inte tycks ha arkiverats till den nuvarande sidan. Fuck på så god humor (vad det verkar)

Det är bara partiledarprofilerna som inte går att nås lika lätt, tror jag. Och de var i regel saftigt usla.

Men för all del, de finns kvar: http://boyahed.com/?52-Partiledarprofilen

Edit: Om du menade att nyheter från den nuvarande sidan inte ser ut att följa med till den nya versionen så är detta en optisk illusion. Arkivet kommer självklart att finnas kvar.

Senast ändrad av johabbed den 2005-11-10 20:08:41, ändrad totalt 2 gånger

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
haddock
[#8]  Skrivet: 2005-11-10 20:02:34 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 30951 Från: Lilltomta
Jason sket ur sig:
Dels undrar jag ju hur stor del den legendariska sidan hemskasidor.com har i ert beslut och för det andra tycker jag det är skandal att en del nyheter från version 2 inte tycks ha arkiverats till den nuvarande sidan. Fuck på så god humor (vad det verkar)

På första frågan: ända sedan lanseringen av version 2 så har vi funderat på ny design men dels varit för lata att göra något åt det och dels haft andra modifieringar som legat högre på listan. Deras dissning var ju bara patetisk och väldigt udda då resten av sidorna de jämförde med var webbyråer, etc. Kändes lite malplacerat att ta med oss där.

Fråga/påstående två: No worries, allt som går att komma åt från V2 kommer att finnas under V4, skillnaden är att navigeringen till stor del flyttas till toppen (de där färgglada fälten) i form av en meny.

[#9]  Skrivet: 2005-11-10 23:28:06 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 26028 Från: Katrineholm, bitch
Fyran ser lovande ut, men trean var verkligen djävligt sugig.

Jag tycker iofs. att tvån här duger bra, förutom loggan med sina gif-dithererereringar.

Blir det bättre/roligare TRÄCKer-kategoribilder också?

Är det förresten inte dags att öppna en Cafépress.com-ripoff-sajt-t-shirt-butik?

haddock
[#10]  Skrivet: 2005-11-11 02:49:51 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 26151 Från: Lilltomta
Teaflax sket ur sig:
Fyran ser lovande ut, men trean var verkligen djävligt sugig.

Sant. Trean på bilden saknar dock väldigt mycket, det mesta som gjorts på den är bakomliggande shiat. Men, den droppades pga det du skriver.

Teaflax sket ur sig:
Blir det bättre/roligare TRÄCKer-kategoribilder också?

Yes, dock inte med en gång. B.com, BRLN och forumet skall ordnas till enligt färgscheman och specar först.

Teaflax sket ur sig:
Är det förresten inte dags att öppna en Cafépress.com-ripoff-sajt-t-shirt-butik?

Hmm, blir inte det väldigt dyrt för den som beställer? Vet du några svenska sajter som kör med dem?

[#11]  Skrivet: 2005-12-19 02:15:49 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 27003 Från: Lilltomta
Okaj. Nu är 99% klart. Lansering 2006-01-01. Fuk yeah!

[#12]  Skrivet: 2005-12-19 03:51:11 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 22020 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
är det ett fuck tum? gött isf.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
GRiM
[#13]  Skrivet: 2005-12-19 12:10:12 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 8850 Från: någonstans där jag var.
haddock, är det inte dags att lämna det här sjunkande skeppet? Min tanke är att vi två... möjligen Teaflax också, tar oss härifrån och skapar ett nytt bättre, roligare forum.
Jag börjar bli djävulskt trött på Sameals konstanta spammande med bra torrents och Tacomas konstanta sökningar på nätet efter material.
Nä, det är dags att blow this joint säger jag.
Lite arbetsfördelning, om du kådar en ny site (från scratch, med notepad, du är väl elite?) så kan jag skapa ett konto och provskriva ett inlägg för att se om det fungerar.
En annan förbättring vore annars att man laddade upp filerna direkt till servern så man får maxialhastighet på sina nerladdningar, jag utgår från att det är en 100mbit lina.

Men jag antar att du skulle kunna uppgradera denna siten också, det är väl nästan lika bra... suck.

ed: Vi borde ta med de andra också, så att vi kan ha några att fortsätta se ner på?

Samael
[#14]  Skrivet: 2005-12-19 13:34:58 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 31483 Från: alla människors kollektiva tänkande.
GRiM sket ur sig:
brööööl

Men herregud, sånt där får ni planera via pm. Nu blir man ju alldeles ledsen i ögat av allt skitsnack. : (

TacomaTrailer
[#15]  Skrivet: 2005-12-19 14:30:34 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 20479 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
What, me, internet?

http://www.craigslist.org/about/best/lax/54448579.html

gurrap
[#16]  Skrivet: 2005-12-20 02:33:37 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 15 feb 2005 Inlägg: 6396 Från: Skogen
Det pratades om t-shirts, http://polyshop.se/ tror jag är sånnt där man kan välja hur man vill att ens t-shirts skall se ut och så fixar de biffen för hyfsade priser.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email MSN Messenger ICQ-nummer
haddock
[#17]  Skrivet: 2006-01-01 22:08:49 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 25582 Från: Lilltomta
Ålrajt. Nu är skiten uppe. Buggar rapporteras här.

Jag kommer endast att ha sporadisk kontakt med internet närmsta dagarna, så Johabbed får väl ringa mig om skiten träffar fläkten och allt rasar samman. Enjoy, bitches!

[#18]  Skrivet: 2006-01-02 00:51:05 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 19699 Från: någonstans där jag var.
MYYYY EYYYYES!!

pkhs
[#19]  Skrivet: 2006-01-02 02:09:44 Citera
Svettpärla
Regdatum: 02 jan 2006 Inlägg: 71
Måste bara säga att det blev ett grymt lyft med nya sidan, och tack för en förbannat fin sida överhuvudtaget.

rävdjuret
[#20]  Skrivet: 2006-01-02 02:39:15 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 21692 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
håller med föregående talare. tack tack. men jag har en fundering: när man väljer t.ex. "nyhetsarkiv" och sen väljer undergrupp så går sidan tillbaka till "avdelningar". det är samma med "övrigt innehåll" och "om boyahed.com". detta är min tanke; om man vill kolla igenom nyhetsarkivet så borde valet stå kvar på "nyhetsarkiv" även efter man valt undergrupp.

eller är det bara jag som tycker så här?

Teaflax
[#21]  Skrivet: 2006-01-02 03:18:23 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 733 Från: Katrineholm, bitch
Varför är det fulfula ditherprickar i den nya loggan med?

I övrigt schysst, dock.

Hummer Bugg
[#22]  Skrivet: 2006-01-02 04:11:41 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 8848 Från: westeroze
Teaflax sket ur sig:
Varför är det fulfula ditherprickar i den nya loggan med?

I övrigt schysst, dock.

Reagerade på samma sak, förstörde den annars "cleana" designen.

[#23]  Skrivet: 2006-01-02 04:19:56 Citera
Svettfläck
Regdatum: 11 sep 2005 Inlägg: 2123 Från: THE INTERNET!!!1
Hummer Bugg sket ur sig:
Reagerade på samma sak, förstörde den annars "cleana" designen.

Jag börjar nästan ana att det är med flit, för att hålla "boyahed-looken" intakt.

Eller inte. Vad fan vet jag?

TacomaTrailer
[#24]  Skrivet: 2006-01-02 14:09:10 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 33550 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Måste hålla med, ditherprickar är ftl.

Jag skulle också köra med en ljusare färg utanför ramarna så att själva sidan lyfts lite ur bakgrunden. Är inte heller helt tokig i den blå textfärgen, det ser fint ut men för längre texter måste jag snart börja betala OB-ersättning till mina ögon för att orka läsa allt.

johabbed
[#25]  Skrivet: 2006-01-02 14:09:19 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 35197 Från: payehoq
rävdjuret sket ur sig:
håller med föregående talare. tack tack. men jag har en fundering: när man väljer t.ex. "nyhetsarkiv" och sen väljer undergrupp så går sidan tillbaka till "avdelningar". det är samma med "övrigt innehåll" och "om boyahed.com". detta är min tanke; om man vill kolla igenom nyhetsarkivet så borde valet stå kvar på "nyhetsarkiv" även efter man valt undergrupp.

eller är det bara jag som tycker så här?

Nix, vi på Boyahed tycker så själva. Det är bara så att det trots Haddocks hårda slit varit klurigt att genomföra, så den nya versionen fick lanseras utan att detta ordnats. Om någon vänligt själ är bra på sånt där så mottas gärna lite hjälp. Holla i denna tråd eller PM:a kaptenen.

För övrigt anser jag att alla produktioner med Fredrik Dolk bör förgöras.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Meddelanden  >>  Boyahed.com V4.0 TEASER

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet