Forumindex

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  Nu tror jag att jag kan få sova gott

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
haddock
[#1]  Skrivet: 2006-01-12 07:10:40 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 17055 Från: Lilltomta
Haha! För tredje natten i rad är jag vaken vid 06.00. För första natten av de tre är jag berusad. För första natten av de tre inser jag att min djävla tusenkronorskudde från hästens kanske kan hjälpa mig att somna fort som fan. Jag ska banne mig testa!

En liten notering: Öl, starka maltdrycker, gott sällskap, fifa06 och en del skitsnack gör en djävla bra kväll.

[#2]  Skrivet: 2006-01-12 07:13:35 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 19414 Från: någonstans där jag var.
Du kan lägga dig nu. Jag tar över! Mitt dygn är så vridet att jag numera går upp på morgonen, det var en period när jag gick till sängs vid 1400-1500 tiden, den var rikitigt seg. Missade allt.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
rävdjuret
[#3]  Skrivet: 2006-01-12 07:21:56 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 328 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
men fan killar, gå och lägg er nu. det skall iaf jag göra. sen är det iofs vanligt att jag är vaken vid 6 vå jag jobbar natt.

och en sak till; imorgon kl 14 har jag tenta!!! hurra för oss alla!

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
rävdjuret
[#4]  Skrivet: 2006-01-12 07:50:52 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 8479 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
glömde säga "god natt", so here goes:

god natt

Skurt
[#5]  Skrivet: 2006-01-12 16:19:20 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 7689 Från: Lunnagår
Hahaha jag vaknade precis.. den som har mest fuckad dygnsrytm vinner Hey ladies!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Teaflax
[#6]  Skrivet: 2006-01-12 17:53:52 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 16955 Från: Katrineholm, bitch
Skurt sket ur sig:
Den som har mest fuckad dygnsrytm vinner Hey ladies!

Jag vaknar eller somnar nästan aldrig inom samma fyratimmarsspann påer dygn. Det vill säga att om man jag - som idag - klev upp halv sju, så lär jag antagligen kliva upp före halv fem eller efter halv nio imorrn. Jag är precis lika benägen att gå och lägga mig 15.00 som 03.00.

Dygnet är för kort. Så enkelt är det. Skärpning, jordrotationen.

GRiM
[#7]  Skrivet: 2006-01-12 20:57:48 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 7423 Från: någonstans där jag var.
Håller med.
Med enligt källor så jobbar jorden på det, går ganska sämst iofs, men någonting händer ju.

Påstående:
December's tsunami-causing Sumatra earthquake resulted in a shortening of the day by 2.68 millionths of a second.

Innebär förhoppningsvis att jorden spinner så fort om ett par miljarder år att vi uppfattar dag och natt som ett storbljus. Sen går vi ut och framtidsravear i våra framtidskläder. Notera även att framtidens ravekläder ser ut som dagens casualwear och .. tvärtom. Sen bör jag tillägga för att dämpa ev. påhopp: rave är lite pinsamt och inget jag förespråkar.

http://www.livescience.com/forcesofnature/050225_wobbly_planet.html

rävdjuret
[#8]  Skrivet: 2006-01-13 00:27:11 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 10188 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
jag vet att du gillar det, grim.

disc.: rave är mycket pinsamt och inget jag utövar

Skurt
[#9]  Skrivet: 2006-01-13 01:07:25 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 9190 Från: Lunnagår
rävdjuret sket ur sig:

disc.: rave är mycket pinsamt och inget jag utövar

Hur menaru pinsammt?? rave-rave-rave-rave!!
*fram med piller, nappar, glowsticks och rosa stövlar"

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Syltnacke
[#10]  Skrivet: 2006-01-13 09:30:04 Citera
Svettfläck
Regdatum: 22 okt 2005 Inlägg: 1657 Från: Toppen på sidan
Måste de kissa ner sig så där?

GRiM
[#11]  Skrivet: 2006-01-13 09:41:44 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 7708 Från: någonstans där jag var.
Syltnacke sket ur sig:
Måste de kissa ner sig så där?

http://video.google.com/videoplay?docid=-243892288421649823&q=rave
http://video.google.com/videoplay?docid=-5901029061420975391&q=rave
http://video.google.com/videoplay?docid=-7152672969179717926&q=rave
(Hmm vig som ett gelekylskåp)
Tror det är ett tecken på att man har lite för roligt för sitt eget bästa.

Samael
[#12]  Skrivet: 2006-01-13 10:43:57 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 40596 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Har ni sett snubben som är helt djävla utslagen och istter ner och dansar? Om jag mins rätt har han en sko och bar överkropp och det rycker lite i ena armen, sen rasar han ner på marken och skakar. Heja!

rävdjuret
[#13]  Skrivet: 2006-01-13 17:03:46 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 11339 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
jo han är skön. typ "jag vill sova men jag kan inte sluta dansa".

GRiM sket ur sig:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7152672969179717926&q=rave
she got tha riddim'

Skurt
[#14]  Skrivet: 2006-01-13 17:12:53 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 74272 Från: Lunnagår
Samael den Magnifike sket ur sig:
Har ni sett snubben som är helt djävla utslagen och istter ner och dansar? Om jag mins rätt har han en sko och bar överkropp och det rycker lite i ena armen, sen rasar han ner på marken och skakar. Heja!

AHAHHAHHA.. den är fan genialisk. själv gillar jag ju rave på ett sätt.. men hatar det på ett annat. Jag är en sån där dåre som hatar den fruktansvärda cheesiga trance-kulturen och med deras hiskeliga musik, färgglada munderingar, new-ageande, goa-rökelse, svamp-missbruk, lightsticks, nappar, "vi är en familj"-kultur och fula skor och kläder men spärrar gärna in mig i trånga techno, jungle och house-uttrymmen med andra clubhoppers. Fast vi är inte som dom djävla tramcearna. aahrg..

Teaflax
[#15]  Skrivet: 2006-01-13 18:54:32 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 2749 Från: Katrineholm, bitch
Skurt sket ur sig:
techno, jungle och house

Ett passar inte in. Hint: genren som inte är marschmusik.

Skurt
[#16]  Skrivet: 2006-01-13 19:08:17 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 9706 Från: Lunnagår
Teaflax sket ur sig:
Skurt sket ur sig:
techno, jungle och house

Ett passar inte in. Hint: genren som inte är marschmusik.

Äh klart jungle-drum and bass passar in.. det är ju en fet del av modern dansmusik.. dessutom är det sällan RIKTIG techno är som marschmusik. folk tenderar dock blanda ihop den med gabber (världens äckligaste musik), hardhouse, psy-tramce etcetra..

haddock
[#17]  Skrivet: 2006-01-13 20:15:30 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 3790 Från: Lilltomta
Inatt somnade jag vid 23.10, vaknade vid 02.44 pigg som en lärka. Efter några timmars tv så somnade jag åter vid 05.30 och vaknade sedan vid 10. kväsigt värre, dessutom djävulskt drygt eftersom jag svettades som en gris och frös som en djurliknelse om vartannat.

Kanske borde börja med någon form av sömnpiller så att man slipper oregelbundeheten. Eller kanske få lite mer rutin i kosten... börjar misstänka att det påverkar en del. Lunch kl 11 ena dagen och kl 22 dagen efter kanske inte är det bästa om man eftersträvar rutin?

[#18]  Skrivet: 2006-01-13 20:28:01 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 60489 Från: Katrineholm, bitch
Skurt sket ur sig:
Äh klart jungle-drum and bass passar in.. det är ju en fet del av modern dansmusik.. dessutom är det sällan RIKTIG techno är som marschmusik. folk tenderar dock blanda ihop den med gabber (världens äckligaste musik), hardhouse, psy-tramce etcetra..

Gabber må vara äckligt, men det är nånstans lite roligt i sin hårdhet. Världens äckligaste musik är - utan konkurrens - house.

Vad är det du kallar techno som inte är bom-tschak-bom-tschak, förresten? Du menar inte breakbeat?

Teaflax
[#19]  Skrivet: 2006-01-13 20:31:47 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 15580 Från: Katrineholm, bitch
haddock sket ur sig:
Lunch kl 11 ena dagen och kl 22 dagen efter kanske inte är det bästa om man eftersträvar rutin?

Fuck routine.

När läkarna ville få mig att äta och sova regelbundet för min diabetes sa jag att de kunde glömma det. Äta bättre, visst. Träna mer, visst. Sluta röka, pice of cake. Sova när världen sover, nö wäy.

Så nu sticker jag mig med insulin fem gånger om dan istället för två, men då slipper jag ha sov- och matrutiner. Boo-yaa!

Skurt
[#20]  Skrivet: 2006-01-13 20:59:55 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 7475 Från: Lunnagår
Teaflax sket ur sig:

Gabber må vara äckligt, men det är nånstans lite roligt i sin hårdhet. Världens äckligaste musik är - utan konkurrens - house.

ääh fan heller.. vad är det som är äckligt? Det finns mycket avföring som inte borde kallas house typ "Call On Me"och alla som kopierar den låten, men det finns extremt mycket annan bra musik som är mycket mer inspirerad av funk, soul, latin, världsmusik, jazz, rock, hiphop och electro som man kanske inte känner till om man inte är insnöad.. Fan det är svårt att indoktrinera popsnören om housens förträfflighet. Är man inte öppen för det så är man nog lost.. grejen med house är att man INTE ska sitta ned, röka blend och diskutera Morrisseys ensamhet och arbetarbakgrund i sitt sovrum vilket alla poppare tror musik är till för.

Lyssna på t.ex Mylo så får du en snabbkurs i house för indiepoppare.

Teaflax sket ur sig:

Vad är det du kallar techno som inte är bom-tschak-bom-tschak, förresten? Du menar inte breakbeat?

Lyssna typ på Aphex Twins kända låtar (de okända är sinnesjuka).. "Windowlicker" etcetra.. eller på långsamma låtar från t.ex Aril Brikha, Juan Atkins, Jesper Dahlbäck, mfl.. så kallad Detroit techno.

Teaflax
[#21]  Skrivet: 2006-01-13 21:45:28 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 15580 Från: Katrineholm, bitch
Skurt sket ur sig:
ääh fan heller.. vad är det som är äckligt?

Det är marschmusik, som sagt. Det svänger inte för fem öre och är bara poppis för att så djävla många inte kan dansa om det in marKEras EXakt VAR tvåAN och FYRan ÄR. Lägg in ett break på mer än två takter i en houselåt och se hur alla på dansgolvet bara stannar, även om hihaten eller någon annan tydlig rytmmarkering ligger kvar.

Skurt sket ur sig:
mycket mer inspirerad av funk, soul, latin, världsmusik, jazz, rock, hiphop och electro som man kanske inte känner till om man inte är insnöad..

Det spelar ingen roll var inspirationen kommer ifrån om man smetar på en matta bom-tsch-bom-tsch-bom-tsch över.

Påstående:
Fan det är svårt att indoktrinera popsnören om housens förträfflighet. Är man inte öppen för det så är man nog lost..

Eh. Jag är gammal DJ. Var resident på gamla goda Hong Kong Electronics som huserade i Chinas foajé och på Chapeau Claque i G:a Stan. Hyllad som "bäst i Stockholm" av SvD:s klubbrecensent 1996 - antagligen mest för att hon trodde att jag verkligen var från USA.

Men jag spelade under devisen "Death to House" redan då. Dansmusik ska svänga, och det gör inte house och har aldrig gjort. Det är dansmusikens absoluta motsats och fiende, och ju snabbare genren dör ut och ruttnar bort, desto bättre.

Påstående:
Lyssna typ på Aphex Twins kända låtar (de okända är sinnesjuka)..

Det är de sinnesjuka låtarna som är bra (även om Squarepusher gör det mycket bättre). Men AT är till 95% IDM, hur som helst. Minns inte exakt hur "Windowlicker" lät, men "Come to Daddy" är fanimej IDM, och inget annat.

Påstående:
eller på långsamma låtar från t.ex Aril Brikha, Juan Atkins, Jesper Dahlbäck, mfl.. så kallad Detroit techno.

Stiffnuss - om man med Detroit techno menar Derrick May, Carl Craig och dom (känner inte till namnen ovan, utom Atkins). Med rak baskagge och virvel blir det sällan sväng (viss electro kan lyckas och en del gammal syntpop, men techno är schtelt i 99% av fallen).

Nä, där har jungle och D&B ett djävla försprång, inte minst i uppfinningsrikedomen och experimentlustan bland utövarna. Okej, mycket har stelnat till UK Garage, där det är mycket mesigt avföring, men det är i alla fall inte rak baskagge i fyr-fyra hela tiden. Alltid nåt.

Skurt
[#22]  Skrivet: 2006-01-14 05:29:47 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 1688 Från: Lunnagår
"Not everyone understands house music, it's a spiritual thing, a body thing, a soul thing, "
- Eddie Amador

HOUSE RULES.... and fuck everything else! Uk garage är också coolt ! Dance, fish, Dance! Har man någonting emot 4/4 trummor på något vis, ska man nog aldrig röra sig i närheten av ett dansgolv. Någonssin. Uppskattar man inte världens mest funkigast trumrytm kanske man bör börja sticka fula mössor istället.. göra något helt annat iaf. förstår att du inte är dj längre.

Aphex twin är inte industri-musik. mer experimentiell techno.

Keep the funk alive - over and out.. / Houseproducenten och housediscjockeyn Skurt..

Teaflax
[#23]  Skrivet: 2006-01-14 06:41:28 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 39867 Från: Katrineholm, bitch
Skurt sket ur sig:
Keep the funk alive - over and out.. / Houseproducenten och housediscjockeyn Skurt..

Nu kör du med motsatser igen. Funk = sväng. House = antisväng.

Claude Stubblefield och Joseph Modeliste går inte att jämföra med fyrkantig programmering utan häng.

Bom-tsch-bom-tsch-bom-tsch-bom-tsch-bom-tsch-bom-tsch-bom-tsch. Wier marschieren mit glückliche Pianon und alte Soul-vokal-sämples! Einz-ZWEI-drei-VIER! Ach, ein Break!! Jezt wissen wir nich was Wir tuhen, das ist sooo schwierig. Ah...gut. Jetzt komt die Kick und Snare zurück! Jezt können Wier wieder wie Robotenmänner tanzen! Bom-tsch-bom-tsch-bom-tsch-bom-tsch-bom-tsch-bom-tsch-bom-tsch!

Senast ändrad av Teaflax den 2006-01-14 08:40:35, ändrad totalt 1 gång

rävdjuret
[#24]  Skrivet: 2006-01-14 08:09:41 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 19325 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
nu handlar faktiskt den här tråden om att sova, så det skall jag göra nu.
god natt

Teaflax
[#25]  Skrivet: 2006-01-14 10:17:58 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 17046 Från: Katrineholm, bitch
Skurt sket ur sig:
"Not everyone understands house music, it's a spiritual thing, a body thing, a soul thing, "- Eddie Amador

"Det är inte alla som förstår dansbandsmusik. Det är något både andligt, kroppsligt och själsligt." - Mikael Nystås.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Den Bistra Verkligheten  >>  Nu tror jag att jag kan få sova gott

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet