Forumindex

Forumindex  >>  Musik  >>  Lär mig om last.fm

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
haddock
[#1]  Skrivet: 2006-01-25 01:18:16 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 7011 Från: Lilltomta
Eftersom att det är två stycken på detta forum (så vitt jag vet) som använder sig av last.fm för att visa hur eklektisk musiksmak de har i form av signaturbilder, så beslutade jag mig för att haka på. I mitt fall för att visa hur mainstream min musiksmak är, och för att få lite koll på vad fan jag lyssnar på mest egentligen. NU går ju musiken dygnet runt hemma hos mig, även när jag inte är hemma så det kan bli lite missvisande. Det kan ju också bli lite överaskande att se att winamp slumpar fram Kenta fjorton gånger i rad när jag är borta..

Men, nu vill jag veta från riktiga användare av tjänsten varför man vör använda sig av den och om det finns några balla trips och tricks. Sure, det finns en FAQ, men vi vet alla att FAQ/OFF:er inte skrivs av användare utan snarare av sajtägarna själv.

Brief me, bitches.

Edit: http://www.last.fm/user/kapten_haddock/

[#2]  Skrivet: 2006-01-25 02:25:54 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 380 Från: någonstans där jag var.
[UPPDATERAD FÖR GREATER JUSTICE!]

Vad kan jag säga?

Du har ett konto.
Du installerar ett plugin i din spelare.
(Skriver in dina uppgifter i detta)
1a Klickar på "for your site" (topbordern, till höger)
1b Bökar runt bland alternativen.

pastar koden. (random gif-bild)
Visar din one-of-a-kind-music.
Bli antastad av fotomodeller.

Senast ändrad av GRiM den 2006-01-25 03:50:54, ändrad totalt 2 gånger

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#3]  Skrivet: 2006-01-25 02:33:56 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 2396 Från: westeroze
Verkar vara nån nymodighet, har inte besökt last.fm på länge.

Hur "taggar" jag min musik då?

EDIT:

Aha var inte inloggad, det förklarar en del.
Tagningen verkar inte ha med saken att göra.

Min lista om nån vill se: http://www.last.fm/user/Dawwe/

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande AIM-adress Yahoo Messenger MSN Messenger
Teaflax
[#4]  Skrivet: 2006-01-26 05:00:47 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 18126 Från: Katrineholm, bitch
Hah! Vilket virus jag har skapat.

I'm a trendsettah! Boo-yaa!

AnaMatronic
[#5]  Skrivet: 2006-01-26 13:03:58 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 240 Från: :nårF
Jag med jag med.

Har haft mitt konto ett tag men har inte förstått denna funktionen förän nu Hitler dances the night away
Nu kan man få både crepes och klank för sin musiksmak.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
Samael
[#6]  Skrivet: 2006-01-26 14:12:22 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 5178 Från: alla människors kollektiva tänkande.
AnaMatronic sket ur sig:
Jag med jag med.

Har haft mitt konto ett tag men har inte förstått denna funktionen förän nu Hitler dances the night away
Nu kan man få både crepes och klank för sin musiksmak.

haha, skönt att du har Philemon på topp tio-listan : D

AnaMatronic
[#7]  Skrivet: 2006-01-26 14:34:42 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 12240 Från: :nårF
Samael sket ur sig:

haha, skönt att du har Philemon på topp tio-listan : D

What can I say, Får jag spy i ditt paraply är en tidlös klassiker.

Samael
[#8]  Skrivet: 2006-01-26 14:55:57 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 12841 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Tyckte att "nya" skivan var sämre än den första. Tacka vet jag Henning.

AnaMatronic
[#9]  Skrivet: 2006-01-26 15:57:14 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 14400 Från: :nårF
Henning och hans presenning är en fin bit, men Subjekt och predikat är nog bäst. Det är nog den enkla och nakna produktionen som tilltalar mig.

Skurt
[#10]  Skrivet: 2006-01-26 16:46:48 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 124912 Från: Lunnagår
Har fixat skiten jag med nu! woohoo!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Samael
[#11]  Skrivet: 2006-01-26 17:12:21 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 66280 Från: alla människors kollektiva tänkande.
AnaMatronic sket ur sig:
Henning och hans presenning är en fin bit, men Subjekt och predikat är nog bäst. Det är nog den enkla och nakna produktionen som tilltalar mig.

Hehe, ja, att man kan få in så mycket naken sanning i en så pass kort låt är sann konst, bara det : )

AnaMatronic
[#12]  Skrivet: 2006-02-10 16:16:38 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 12200 Från: :nårF
Fan vad trött jag blir. Min signatur visar en 2 veckor gammal lista och jag kan fan inte få den att ändra. Det verkar som att det tar tre fyra dagar för min sida att uppdatera informationen och dessutom en extra vecka att få in skiten i signaturen. Har kollat runt lite och det verkar som att jag är den enda som har problem med det.

Är det någon som vet vad jag gör fel?

Teaflax
[#13]  Skrivet: 2006-02-10 16:56:16 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 23043 Från: Katrineholm, bitch
AnaMatronic sket ur sig:
Fan vad trött jag blir. Min signatur visar en 2 veckor gammal lista och jag kan fan inte få den att ändra. Det verkar som att det tar tre fyra dagar för min sida att uppdatera informationen och dessutom en extra vecka att få in skiten i signaturen. Har kollat runt lite och det verkar som att jag är den enda som har problem med det.

Är det någon som vet vad jag gör fel?

De har haft lite strul, så listorna som brukar uppdateras på måndagar uppdtaerades först igår. Sen om alla som dyker upp på forumet kör med bildfliler lästa från datorns cache, så är det ingen som skickar en beställning på bilden till last.fm, och då uppdateras den inte. Du kan oftast uppdatera den genom att refresha sidan.

Samael
[#14]  Skrivet: 2006-02-10 18:20:21 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 10862 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Teaflax sket ur sig:
Sen om alla som dyker upp på forumet kör med bildfliler lästa från datorns cache, så är det ingen som skickar en beställning på bilden till last.fm, och då uppdateras den inte. Du kan oftast uppdatera den genom att refresha sidan.

Testade detta, och då uppdaterades hans lista. Najs pjoblemlösning där, Tea.

Skurt
[#15]  Skrivet: 2006-02-10 21:33:14 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 2321 Från: Lunnagår
vem har coolast lista! vote!!!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
AnaMatronic
[#16]  Skrivet: 2006-02-11 19:03:21 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 100800 Från: :nårF
Den här funktionen gör en verkligen varse om vilken smal musiksmak man verkligen har. Jag tycker exempelvis att ag är den i minbekantskapskrets som har bredast musiksmak. Men när jag kollar på Skurts och Teaflax lista kännar jag knappt igen ett avföring. Fräckt Hitler dances the night away

Teaflax
[#17]  Skrivet: 2006-02-11 19:18:09 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 5702 Från: Katrineholm, bitch
Då är det ändå bara April March och Cardiacs som är särskilt smalt på den nuvarande listan, tycker jag. (Amerikansk franskpop och brittisk symfonirockspunk, respektive)

Okej, Anne Dudley kanske inte är världskänd i det namnet, men hon är en av huvudpersonerna i Art of Noise och hon har gjort en hel del filmmusik. Det är hennes senaste, Tristan & Isolde, som gör att hon hamnat etta på förra veckans lista. Meget god.

Annars är Peter Gabriel och Burt Bacharach rätt mainstreamiga, Radiohead likaså. Marc Almond och Echo & The Bunnymen är 80-talsrester, men var nog så stora på sin tid. The Black Dog är ju bland de mer kända IDM-artisterna över huvud taget (vilken comeback, förresten) och David Holmes filmmusik och grooveplattor har man nog hört även om man inte känner igen namnet.

TacomaTrailer
[#18]  Skrivet: 2006-02-11 19:29:15 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 7593 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Skurt sket ur sig:

Madlib 10 plays? I'm impressed. Du vann, tävlingen över innan den börjat.

100% relaterat: Jay Dilla dog i morse...Inget mer Jaylib med andra ord Hasselhoff cries while raping Germany

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Skurt
[#19]  Skrivet: 2006-02-11 20:34:37 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 2363 Från: Lunnagår
TacomaTrailer sket ur sig:
Skurt sket ur sig:

Madlib 10 plays? I'm impressed. Du vann, tävlingen över innan den börjat.

100% relaterat: Jay Dilla dog i morse...Inget mer Jaylib med andra ord Hasselhoff cries while raping Germany

Tack, tack.. Respect till my fellow Madlib-fan! Inte många som insett att Madlib är [sic!] djävla bäst, men vi blir fler och fler. Hey ladies!

Hasselhoff cries while raping Germany @ Jay Dee.
Jag hörde om att han hade dött i natt.. blev först chockad och sen ledsen. Han var en sjuukt tight.. musikaliskt geni. Blir att köpa hans nya skiva så snart man får en slant över. RIP.

rävdjuret
[#20]  Skrivet: 2006-02-12 08:31:43 Citera
Livsnjutare
Regdatum: 17 nov 2004 Inlägg: 10846 Från: haha, nu har jag en avatar. sug
Skurt sket ur sig:
Inte många som insett att Madlib är [sic!] djävla bäst, men vi blir fler och fler. Hey ladies!
ladde hem och lyssnade; it stinks!

welcome to jazz club, grrrrrrrrrrrrrrreat.

i hate jazz

Skurt
[#21]  Skrivet: 2006-02-12 16:04:33 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 17442 Från: Lunnagår
rävdjuret sket ur sig:
Skurt sket ur sig:
Inte många som insett att Madlib är [sic!] djävla bäst, men vi blir fler och fler. Hey ladies!
ladde hem och lyssnade; it stinks!

welcome to jazz club, grrrrrrrrrrrrrrreat.

i hate jazz

Njä det är inte så enkelt att man kan ladda hem en eller två Madliblåtar och säga att det suger. Han är sjuuukt mångsidig. långt ifrån allt han gjort är ens jazz. Dessutom gör han musik med typ trehundra alias också.

Teaflax
[#22]  Skrivet: 2006-02-12 17:45:59 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 3482 Från: Katrineholm, bitch
Menar du Alkaholiks-Madlib som har jobbat med Peanut Butter Wolf och MF Doom eller är det nån annan?

AnaMatronic
[#23]  Skrivet: 2006-02-12 22:03:14 Citera
Prostitutionsromantiker
Regdatum: 14 jan 2005 Inlägg: 7333 Från: :nårF
Teaflax sket ur sig:
Då är det ändå bara April March och Cardiacs som är särskilt smalt på den nuvarande listan, tycker jag. (Amerikansk franskpop och brittisk symfonirockspunk, respektive)

Okej, Anne Dudley kanske inte är världskänd i det namnet, men hon är en av huvudpersonerna i Art of Noise och hon har gjort en hel del filmmusik. Det är hennes senaste, Tristan & Isolde, som gör att hon hamnat etta på förra veckans lista. Meget god.

Annars är Peter Gabriel och Burt Bacharach rätt mainstreamiga, Radiohead likaså. Marc Almond och Echo & The Bunnymen är 80-talsrester, men var nog så stora på sin tid. The Black Dog är ju bland de mer kända IDM-artisterna över huvud taget (vilken comeback, förresten) och David Holmes filmmusik och grooveplattor har man nog hört även om man inte känner igen namnet.

Sant, jag hade din gamla lista i minnet. Denna är lite lättare att känna igen artisterna på.

Skurt
[#24]  Skrivet: 2006-02-12 23:03:17 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 19974 Från: Lunnagår
Teaflax sket ur sig:
Menar du Alkaholiks-Madlib som har jobbat med Peanut Butter Wolf och MF Doom?

The one and only.. också känd som Quasimoto, Yesterdays New Quintet, Sound Directions, The Beat kondukta, etcetra..
En av mina största förebilder som musikproducent. lätt.

Teaflax
[#25]  Skrivet: 2006-02-12 23:07:45 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 13289 Från: Katrineholm, bitch
Sitter och lüssnar på Vol 1 Movie Scenes nu och det är tres bien som bara den. Hade helt missat killens bredd, men det fixade sig fort via mitt kära Oink, så nu har jag lite att tugga på. Tack för tipset.

Kolla förresten in Innerstance Beatbox. Gillar du instrumental hip hop så är det da avföring.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Musik  >>  Lär mig om last.fm

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet