Forumindex

Forumindex  >>  Meddelanden  >>  Vi har blivit vräkta!

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
haddock
[#1]  Skrivet: 2006-02-06 21:08:00 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 17813 Från: Lilltomta
Vi misstänkte att dagen skulle komma förr eller senare. Dagen K. Dagen då vi får kicken från vårt webbhotell på grund av för mycket resursförbrukning. ”Fri trafik”, oh yeah.

Det damp ned ett mail i slutet på januari där vi informerades om att hotellets serverstatistik ”har visat på ett extraordinärt högt förbruk av resurser”. Sedan följde information om 30 dagars varsel.

För de som är lite statistikintresserade kan avslöjas att Boyahed.com, BRLN, Svettforumet och HumorTRÄCKern det senaste året har snittat 191841 unika besökare i månaden (18% till trackern) och 5351510 träffar i månaden (44% till trackern). Trafikmängden per månad ligger på 32GB per månad det senaste året.

Med detta sagt så är det förståeligt att webbhotellet säger ifrån. ”Fri trafik” är helt enkelt ”fri trafik med godtycklig maxgräns”, men det var knappast någon chock för oss. Man får vad man betalar för, helt enkelt. Webbhotellets tjänster är inte anpassade för en sida som vår då det är lite för mycket trafik som skall pumpas ut på informationsmotorvägen Internet.

Vi misstänker att webbhotellet i tysthet jämför vår existens på deras servrar med att 90 pers festar i din enrumslägenhet, att försöka köra in en fullastad långtradare genom portarna till lilleputtland eller när en petit motspelare till John Holmes får en manspåle av rang upptryckt i lyxhålet. Visst, det är ganska skoj och det kan fungera tillfredsställande en kortare period, men det slutar alltid med att det är någon som skriker förtvivlat. I vårat fall webbhotellet.

Detta betyder alltså att vi eftersöker ett nytt hem. Den 24 februari vräks vi från nuvarande boning, och till dess måste vi alltså vara annorstädes.

Denna information får Ni, den snällaste och bästa människan i världen, taga del av för att Ni skola vara informerad om Boyahed-imperiets kval och bördor. Om Ni av en händelse råkar vara anställd vid, ägare av eller på något annat sätt involverad i ett webbhotell så hoppas vi att ovanstående smicker kan leda till ett eventuellt samarbete. Tyvärr så inbringar inte Boyahed i närheten så pass mycket pengar som denna underbara sajt förtjänar, så någon form av sponsring skulle hjälpa oss sinnessjukt mycket! Hur denna sponsring kan se ut diskuterar vi mer än gärna och erbjuder också mer utförligare statistik vid en eventuell diskussion.

Lider du av brist på webbhotellkontakter, men är skitrik och vill stödja vår fortlevnad? Donera!

Nu är det ute i det öppna. Webbhotell måste bytas, men med eller utan sponsring så kommer Boyahed.com att bestå. Vi är en stark och ståtlig kackerlacka i det kärnvapenkrig som kallas Internet. Oss blir ni inte av med på ett tag. Det ryktas till och med om tillökning...

Med hoppfulla hälsningar,

Redaktionen
Boyahed.com

[#2]  Skrivet: 2006-02-06 21:59:48 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 20710 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Väl talat kapten, jag följer er till världens ände!

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Teaflax
[#3]  Skrivet: 2006-02-06 22:01:47 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 22729 Från: Katrineholm, bitch
Har kollat, och den sortens trafik kostar en lax i månaden på mitt webbhotell. Ska kolla vad man kan göra åt den saken.

ml
[#4]  Skrivet: 2006-02-06 22:11:25 Citera
Generaldirektör
Regdatum: 15 nov 2004 Inlägg: 3097
Går det inte att dela upp forum hos ett webhotell och site på ett annat?!

Dessa är billiga iaf och funkade bra när jag hjälpte morsan
med en site, där står det med fri trafik vad det nu innebär i trafiken,
pratiken ska det vara...
http://clichehosting.com/se/

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
haddock
[#5]  Skrivet: 2006-02-06 22:18:14 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 41058 Från: Lilltomta
Ser gärna att vi håller alla delar av sajten på samma hotell, tusen gånger lättare att få saker och ting att fungera, speciellt när allting kommer att bli mycker mer integrerat (inom kort). Det enda som vi däremot kan tänka oss att lägga på annan plats må vara tracker-delen (lite beroende på hotellets preferenser vad det gäller sån trafik).

[#6]  Skrivet: 2006-02-06 22:19:12 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 19552 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Hur mycket är ni villiga att lägga ut per månad?

Finns ju ett helt tjog med webbhotell och jag tror inte att ett som kostar 30 spänn i månaden räcker till.

Samael
[#7]  Skrivet: 2006-02-06 22:33:36 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 13256 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Kollade runt lite grann och hittade ett inlägg av siteägaren till www.knullis.com (Jippie!) i ett forum:

Påstående:
Varför snacka om att den e begränsad till 10 gig när du inte vet nåt om det?
jag har 4 st sidor på surftown och kan säga att trafiken på en av mina sidor har över stigi till över 280gig dernna månad ..FRI TRAFIK står för fri trafik inte för 10 gig.
Det står i avtalat att ej bandbredden för utnytjas för mkt med för mek menas tusentals gig
dvs att du har stora filer och en nedladdnins sida för dem tex. det kan du inte ha..

http://www.surftown.se/

Edit: Hittade inlägget här:
http://www.webmasternetwork.se/f13.html
Verkar vara ett schysst forum om man vill ha tips på bra webbhotell, ska kolla runt lite och se om jag hittar någon torrentsite-ägare som är lycklig och glad.

http://www.crystone.se/ verkar veta vad dom sysslar med också.

johabbed
[#8]  Skrivet: 2006-02-06 22:52:12 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 5363 Från: payehoq
Samael sket ur sig:
Hur mycket är ni villiga att lägga ut per månad?

Finns ju ett helt tjog med webbhotell och jag tror inte att ett som kostar 30 spänn i månaden räcker till.

Villiga och villiga. Vi är djävulskt fattiga för tillfället, helt enkelt. Om vi kan få upp boyahed till att bli inkomstbringande i framtiden (vilket vi jobbar så smått med) så är det en annan historia. Skulle vara riktigt nice om sajten betalade sig själv så att det enda vi var tvungna att lägga ner var blod, svett, tårar och tiotusentals timmar arbetstid i veckan. Bokstavligt talat. Just nu är det otroligt lite pengar som kommer in, men som sagt, vi spanar in alternativ.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Skurt
[#9]  Skrivet: 2006-02-06 23:17:30 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 1266 Från: Lunnagår
Buuhuu..... Fan djävla webhottel! Kan ni inte visa lite fet statistik runt på nätet så kan ni söka mer sponsorer?

Blev riktigt sugen att donera nu..I will follow boyahed to the ends of the earth. Ska fantamig ge er en redig slant tror jag (kan dock inte lova något) Man borde dock starta upp en fundraiser tycker jag.. "Boyahed-galan"... Teaflax kan köra standup, sen kan jag spela DJa.. någon på forumet kan spela i live.
Sen kan ni bjuda in lite kändisar ni har förargat/drivit med/drivit till vansinne under årets lopp, och kåra sveriges osexigaste människa live med en maffig prisutdelning.. Alla intäckter i baren går såklart till boyahed-välgörade ändamål Too cool for school.. and the law Coolt ju! fan!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Benefactor
[#10]  Skrivet: 2006-02-06 23:23:52 Citera
Olga Svetlana
Regdatum: 23 jul 2004 Inlägg: 189 Från: och med nu!
Fan vad trist. Jag kan absolut INGENTING om webhotell och sånt, jag tänker inte ens försöka ge er råd. Men det finns ju andra som redan jobbar på det ser det ut som.

Sedan tycker jag att Boyahedgalan låter som en alldeles strålande idé.
Kanske även en sådanb där barturne, där ni kan åka landet runt och leka bartendrar på diverse skumma uteställen typ i Ödeshög och på andra spännande ställen. Som man gör när man varit ned i dokusåpor.
Och så kan vi göra en Boyahedkalender också. Med nakna forummedlemmar. Och Hasselhoff på framsidan. Det borde enna dra in lite cash.

[#11]  Skrivet: 2006-02-06 23:35:45 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 15 feb 2005 Inlägg: 624 Från: Skogen
Jag mailade också till mitt lokala hotell och frågade lite försynt. Han svarar förmodligen imorgon.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email MSN Messenger ICQ-nummer
Teaflax
[#12]  Skrivet: 2006-02-06 23:51:41 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 24745 Från: Katrineholm, bitch
Har pratat med frugan, och kan möjligen kunna att ta åtminstone en del av den operativa kostnaden på vår firma. Kanske inte så mycket som en tusenlapp i månaden, men möjligen hälften. Närmare detaljer när vi hunnit budgetera en aning och jag har dragit ut två visdomständer. Tjo.

Samael
[#13]  Skrivet: 2006-02-06 23:58:33 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 127589 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Man blir ju alldeles rörd av allt deltagande här.
Jag har via pm erbjudit en månads-slant också, det här kommer nog inte bli något problem.

GRiM
[#14]  Skrivet: 2006-02-07 00:11:52 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 5546 Från: någonstans där jag var.
Jag funderar* på att donera samlag åt alla inblandade.
Efter att ha klarat av minigränsen, dvs donerat 10% av TUSEN kronor så kan jag ställa mig i gruppen av forum-medlemmar som inte skäms för att befinna sig här. (svår mening)

Vad sägs om att hetsa någon med BBB-anslutning (10mbit/x2) att hosta kalaset?

*så samma sätt som jag ibland funderar på att lägga mig på ett högt hus och bara gå loss på oskydliga människor med godtyckligt jaktgevär. Men det innebär ju inte att det inte kommer hända.

Samael
[#15]  Skrivet: 2006-02-07 00:17:03 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 16984 Från: alla människors kollektiva tänkande.
GRiM sket ur sig:
Jag funderar på att donera samlag åt alla inblandade.
Efter att ha klarat av minigränsen, dvs donerat 10% av TUSEN kronor så kan jag ställa mig i gruppen av forum-medlemmar som inte skäms för att befinna sig här. (svår mening)

Vad sägs om att hetsa någon med BBB-anslutning (10mbit/x2) att hosta kalaset?

Det var väldans vad du delar ut samlag kors och tvärs.

Jag har erbjudit mig att hosta sidan men det är tydligen lite krångligare än så. Webbhotell är nog bästa alternativet. Och vafanken, säg att det går på 1000 spänn i månaden (Vilket det antagligen inte gör) så tror jag inte det blir så svårt att komma upp i dom summorna. Om folk bara kan läga en tjuga i månaden (eller en hundring ibland) eller så så är det ju snabbt avklarat.
Eller om man kollar på siffrorna.. 191841 unika besökare.
Det räcker då alltså med att 0,5 procent av dessa ger 1 krona var. Jag är helt klart villig att donera mer än en spänn/månad.

Som sagt var, det här kommer lösa sig, gäller bara att hitta sättet att lösa det på.

haddock
[#16]  Skrivet: 2006-02-07 00:21:55 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 14212 Från: Lilltomta
Indeed, mycket rörande! Ödmjuka tack.

Det vi främst eftersöker är någon form av sponsorsamarbete, så vi kan väl utforska den möjligheten innan vi börjar håva in era surt förvärvade stålar.

Mycket uppskattat med allt stöd, dock! Hey ladies!

[#17]  Skrivet: 2006-02-07 00:55:16 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 21996 Från: Katrineholm, bitch
Enkelt tips:

Börja kolla ratios på TRÄCKern, uppgradera folks ratios vid PayPal-donationer. Det gör Hastur.com, och det funkar säkert alldeles förträffligt för att täcka deras sörverkåsstnaddär.

TacomaTrailer
[#18]  Skrivet: 2006-02-07 01:16:22 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 39349 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Enklare tips. Ta engångsbetalt för att bli medlem (Lowtax styl-e). Med tanke på alla som reggar sig bara för träckern kan de fan ge en hundring för nöjet. Vill de inte dega går trafiken ned, så ni vinner i båda fallen.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

ml
[#19]  Skrivet: 2006-02-07 09:42:05 Citera
Generaldirektör
Regdatum: 15 nov 2004 Inlägg: 1966
Skicka Sverker på webhotellen vet ja:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35421

Kan nästan höra Sverkers stämma:
- "Ska det va på detta viset, fri trafik och sen
stänger ni siten"

Och sen rakt ner i papperskorgen!

TacomaTrailer
[#20]  Skrivet: 2006-02-07 10:35:11 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 20710 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Sverker sket ur sig:
djävla skitwebhotell!

Skurt
[#21]  Skrivet: 2006-02-07 12:32:23 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 14137 Från: Lunnagår
ml sket ur sig:
Skicka Sverker på webhotellen vet ja:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35421

Kan nästan höra Sverkers stämma:
- "Ska det va på detta viset, fri trafik och sen
stänger ni siten"

Och sen rakt ner i papperskorgen!

Nästan genialiskt förslag.. Sverker skulle ha gjort guacamole av dom ...stackarna...

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
johabbed
[#22]  Skrivet: 2006-02-07 12:51:52 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 34415 Från: payehoq
Till surftowns försvar får jag säga att vi har varit väldigt nöjda med dem fram till denna vräkning, att det är förståeligt att denna megatrafik var ohanterlig, och att de skött upplysningen om vräkningen till oss på ett schysst vis. Några varma ord för dem att ta med sig ner i Sverkers soptunna, alltså.

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Martin Stenmarck bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Hummer Bugg
[#23]  Skrivet: 2006-02-07 17:30:58 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 995 Från: westeroze
johabbed sket ur sig:
Till surftowns försvar får jag säga att vi har varit väldigt nöjda med dem fram till denna vräkning, att det är förståeligt att denna megatrafik var ohanterlig, och att de skött upplysningen om vräkningen till oss på ett schysst vis. Några varma ord för dem att ta med sig ner i Sverkers soptunna, alltså.

Hatar Surftown, free limit my ass. Vi fick visserligen tillbaka pengarna men ingen förvarning och usel service. Misstänker att vi måste överhettat deras servrar rejält.

Har idag 550 GB transfer på servage.net, bästa jag hittat. Tyvärr räcker det knappt för mig, känns som om någon snor bandbredd som fan även om vi typ bara har bilder på sidan. ( www.funzone.se för den nyfikne, 2000 unika per dag.)

Kostade ca 900 på ett år, 7,5 euro per månad och det är bra mycket billigare än de flesta, 510 gb lär ju räcka långt och ni får bra med utrymme också, 25 gb.

Ni kan ju använda denna länk så får ja två fria månader:

http://www.servage.net/?coupon=cust14909

Så lovar jag att donera er motsvarande =D

Ifall det låter bra men det är det bästa ja hittat, och ni får en gratis .com adress också.

Ta ingen med "fri trafik" iaf, de har med i avtalet att de kan säga upp er när de vill.

[#24]  Skrivet: 2006-02-07 23:55:09 Citera
Svettfläck
Regdatum: 19 aug 2004 Inlägg: 13338 Från: Karlstad
om ni nu har en sån fantastisk hög trafik till sajten,
kan det då vara så svårt att hitta annonsörer??

[#25]  Skrivet: 2006-02-08 00:10:33 Citera
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 7622 Från: alla människors kollektiva tänkande.
Om man inte letar är det lite klurigt..

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Meddelanden  >>  Vi har blivit vräkta!

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet