Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Da Official Roligheter på TV-tråden

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2003-12-12 18:37:17 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 116151 Från: payehoq
Tänkte starta en tråd för att kunna ge tips om grym humor på TV man inte bör missa. Förutom då Simpsons (dagligen, TV3 & ZTV), Scrubs (går inte just nu, men återkommer förhoppningsvis), King of Queens (TV4), Saturday Night Live (dagligen, ZTV), South Park (TV4), Futurama (TV4), Anders och Måns (SVT), Conan O'Brien (TV4Plus), High Chaparall (tillbaka i vår) med mera som alla redan bör ha koll på att de går, så tänkte jag börja att tipsa om Ali G in da USA, som började sändas på Kanal 5 ... i onsdags. Oj då.

Försök att om töjligt resa tillbaka i tiden och se onsdagens avsnitt, som bland annat innehöll världens bästa vits någonsin. Kazakstans stolthet Borat framförde den humoristiska pärlan i fråga, och det handlade om en stol.. haha.. som hade skor.. hahaha.. och som går ner för gatan. hahaha. Jag har (absoult inte på något mindre lagligt vis eller så) tidigare även sett flera av de kommande avsnitten, och det är mycket roligt. Så checka in Ali G på femman, onsdagar klockan 22.

Dessutom: Lördagens SNL-avsnitt på ZTV har de till skillnad från veckodagarnas versioner gjort specifik reklam för, och värd är Sean William "American Pie-Stifler" Scott. Jag lyckades se detta avsnitt när det gick på TV3 i höstas, och det är inget mindre än det första nya avsnittet av Saturday Night Live som visades efter WTC-attackerna elfte september 2001. Och det är ett rejält roligt avsnitt också.

Senast ändrad av johabbed den 2004-03-31 22:40:22, ändrad totalt 1 gång

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Göran Gillingers släkt bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#2]  Skrivet: 2003-12-25 16:46:27 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 10324 Från: payehoq
SVT slår på stora humortrumman till våren:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2032&a=155791

Påstående:
Måndag 12 januari kl 19.30: The Office
Reprisomgång av serien som beskriver kontorsarbete så som de flesta känner det - underbetalt med irriterande kollegor, en bedrövlig chef och ett ställe där triviala saker får löjligt stora proportioner!

Tisdag 13 januari kl 19.30: Curry curry talkshow
Från första avsnittet visas den seriöst oseriösa talkshowen, på indiskt engelskt manér, med Sanjeev Bhaskar som värd. Tror han i alla fall.

Onsdag 14 januari kl 19.30: Simma lugnt, Larry!
Larry David har allt: ett känt namn i mediabranchen, pengar, kända vänner, en vacker fru och ett fantastiskt hem i Hollywood. Så varför är hans liv ett ständigt kaos? Bara för att man har "lyckats" betyder det tydligen inte att man är lyckad!
En timme långt pilotprogram visas söndagen den 11 januari kl 23.00 i SVT2.

Torsdag 15 januari kl 19.30: Celeb
Repris av den engelska komediserien om den avdankade rockstjärnan Gary Bloke som har för mycket pengar och för mycket ledig tid.

Fredag 16 januari kl 19.30: Simma lugnt, Larry!
Larry David huserar på humortiden två dagar i veckan.

Lördag 17 januari kl 19.30: Hipp hipp!
Centralstimulerande humor, från första början, med Anders Jansson och Johan Wester. Möt Tiffany, Morgan Pålsson och Hälarna en än gång!

Söndag 17 januari kl 19.30: Nilecity 105,6
Din kajplats i etern med Glenn Killing, Percy Nilegård, Farbror Barbro, Weiron i Ottan, Brandmännen och alla andra gamla favoritbekanta från den kommersiella radiostationen.

I sammanfattning: The Office är förbannat kul. Curry Curry Talkshow har jag bara sett ett speciellt julavsnitt som gick för någon dag sen, men det var lite brittiskt skojigt. Simma lugnt Larry ("Curb Your Enthusiasm") är hur kul som helst och mycket välkommet eftersom jag sett alldeles för lite av det. Celeb låter som något jag råkat se något halvt avsnitt av, men inte var något att hetsa upp sig över varken till eller från. Hipp Hipp är så klart en modern klassiker. NileCity 105.6 har jag, troligtvis som resten av Sverige, aldrig hört talas om. Jag gissar att det handlar om någon obskyr budget-komedi från Baltikum.

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Eddie
[#3]  Skrivet: 2003-12-26 04:07:48 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 21 aug 2003 Inlägg: 77 Från: Strängnäs
Å fyfan, nile city!
Missade ju inte ett avsnitt när det visades, killing gänget var ju fan gudar för en. Som sagt, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.
Annars måste jag också slå ett slag för scrubs, en serie man inte får missa, hur kul som helst. Men tyvärr så har de säsongsuppehåll eller något liknande. Som tur är finns det att tanka på dc om nu skulle ha missat något avsnitt (rekommenderar avsnittet "My hero").

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
johabbed
[#4]  Skrivet: 2003-12-26 14:08:46 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 9972 Från: payehoq
Favoritögonblick (bland många) från Scrubs:

---

Dr. Cox: "No matter where you go in life, always keep an eye out for Johnny, the tackling Alzheimer's patient."

J.D.: "What's that supposed to mean?"

Johnny [dyker upp från ingenstans]: "WHO AM IIIIII?" ::tacklar J.D.::

---

Han är bara med i en sekund, men Johnny the Tackling Alzheimer's Patient får ändå rankas som världens bästa karaktär i någon serie någonsin.

För övrigt anser jag att alla produktioner med Fredrik Dolk bör förgöras.
johabbed
[#5]  Skrivet: 2004-01-06 19:25:51 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 21900 Från: payehoq
Scrubs började om från avsnitt # 1 igår på ZTV. För dem som missat det när det gått på TV3 och Z innan, kolla in läget och du bör inte bli besviken.

Vardagar 19.30 med repris nattetid efter Saturday Night Live.

För övrigt anser jag att Elitserien i ishockey bör förgöras.
kumhah
[#6]  Skrivet: 2004-01-09 11:25:30 Citera
Svettpärla
Regdatum: 09 jan 2004 Inlägg: 0
På tal om Simma lugnt Larry, kolla in den här texten om nåra tv-program som borde sändas i Sverige. Bullshit verkar bra.

http://www.fatbankroll.nu/showarticle.php3?id=1073569290

/kumhah

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
johabbed
[#7]  Skrivet: 2004-01-09 17:09:32 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 31912 Från: payehoq
Konceptet (och namnet) för Bullshit! låter hur grymt som helst, även om jag finner Penn smått jobbig i längden. Den enda av de där jag hade hört talas om innan är dock Arrested Development, men har inte sett något av det heller. Kan återkomma i denna tråden när man gjort det, kanske.

Konceptet till Shattered låter väldigt stäng till hem (på engelska 'close to home', men man ska ju försöka prata svenska), då Boyahed.coms egen Haddock sover ungefär lika lite som Calista Flockhart äter. Så lite att det knappt är statistiskt mätbart, med andra ord. Han hallucinerar dock alldeles för sällan.

För övrigt anser jag att ordet "nuffror" bör förgöras.
kumhah
[#8]  Skrivet: 2004-01-12 11:13:47 Citera
Svettpärla
Regdatum: 09 jan 2004 Inlägg: 2
Intressant. Gör en egen tv-serie.

Jag har precis hört att de tydligen fick sova en liten stund i Shattered efter ett par dagar. 60 minuter eller så. Det är säkert bra för hälsan, men ändå inte lika tufft som att inte sova alls.

johabbed
[#9]  Skrivet: 2004-03-16 14:35:44 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 56902 Från: payehoq
"Oh, fuck me what a kid he was!"

Som intresserade troligtvis inte missat så var det säsongspremiär av High Chaparall igår. Gammal fin form på programmet, med ovanstående översättning av "Hujedamej sånt barn han var" som höjdpunkt.

Lista på personer som gästar säsongens avsnitt:

1. Vince Neil
[Forne sångaren från Mötley Crüe, som alltså var med i gårdagens avsnitt. Som tydligen tål turkisk peppar-shots djävulskt dåligt.]

2. Uri Geller
[Om TV3s Insider gjorde ett Förnimmelse av Bluff - All Stars, så skulle nog Uri vara med. En gammal övernaturist från åttiotalet, vars främsta klejm to fejm är att han kan böja skedar.

3. Tonya Harding
[Trailortrashig konståkerska som ville förbättra sina chanser inför 1994:s vinter-OS genom att se till att klubba sönder konkurrenten Nancy Kerrigans knäskålar några dagar innan tävlingarna startade. Inte personligen, utan grovjobbet överläts Hardings före detta man.]

4. Robert Englund
[Freddy Krueger!]

5. Gary Busey
[Hollywood-skådis med läskigt stora tänder. Nominerades för en Oscar i början av sin karriär, sedan har det bara gått utför. Knark, våld, sinnessjukdom?, idioti. Och som sagt, djävulskt läskiga tänder. Har funnit Leif GW Persson nu tror jag, så där är ännu mer idioti.]

6. Lorenzo Lamas
[He was a cop, and good at his job. But he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Ja, Lamas är alltså allas vår Renegade, vars tema gruppen Hammerfall totalrippade och fick en hit med för några år sedan.]

7. Corey Feldman
[Allmänt misslyckad före detta ungdomsskådis. Snubben med brända örat i Stand by me!]

8. Charlene Tilton
[Vem fan? Får googla lite snabbt, holdon... Jahapp, hon var med i Dallas.]

9 Gayporr-industrin
[Här är det troligtvis vår forumsmedlem Spliff som är experten.]

10. World Largest Machine Gun Shoot
[Världens största maskingevärsavfyrning, troligtvis.]

haddock
[#10]  Skrivet: 2004-03-16 21:57:17 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 9475 Från: Lilltomta
Ser ut som att det kan bli en riktigt trevlig vår framför tvn, ser nog mest fram mot Corey Feldman (oh what a fucking failure) och bögporrsprogrammet där Spliff iförd latexbyxor med hål i grenen kommer visa vad han går för.

Belchz
[#11]  Skrivet: 2004-03-17 05:58:44 Citera
Svettpärla
Regdatum: 17 mar 2004 Inlägg: 400
Family Man (ZTV, 19.30) är en serie ingen person bör klara sig utan.

Det är för bövelen en mordisk 5-åring med i serien!

Tyvärr nerlagd efter 3 säsonger eftersom den något vekmagade amerikanska publiken ansåg den vara får grov.

Enda negativa med serien såhär långt är några klockrena rip-offs ifrån humorguden Bill Hicks.

[#12]  Skrivet: 2004-03-21 19:52:11 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 19412 Från: Lunnagår
Family Guy var inte så kul faktiskt. ganska mycket mycket simpsons-ripoff, fast sämre karaktärer och sämre tecknat.
Nej South Park och Simpsons är jag redan fedt nöjd med!

Teaflax
[#13]  Skrivet: 2004-03-30 17:35:21 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 10081 Från: Katrineholm, bitch
Äh, Family Guy lades ned för att den, förutom Stewie, inte hade nåt som var särskilt kul. De eviga visuella vitsarna av typen "tolka ett bildligt uttryck bokstavligen" blev trista ungefär halvvägs igenom pilotavsnittet.

Pen & Teller's Bullshit är för övrigt alldeles lysande. Arrested Development är bra (en riktig Kanal 5-serie - den måste dyka upp där innan årets slut). Men den bästa serien som aldrig gått i Sverige är sketchkomediserien Mr. Show.

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
haddock
[#14]  Skrivet: 2004-03-31 01:20:18 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 72010 Från: Lilltomta
Teaflax sket ur sig:
Arrested Development är bra (en riktig Kanal 5-serie - den måste dyka upp där innan årets slut). .

Håller med om att den är ganska bra, tycker den blir bättre allt eftersom. Innehåller en del udda karaktärer som förgyller. Det drygaste med serien är alla djävla upprepningar, precis som att publiken hade alzheimers. Dessutom kortar det ju det ner avsnittens egentliga innehåll.

För att hoppa till en helt annan serie, så finns här en chat med Filip & Fredrik från ovannämnda High Chaparall i dagens (gårdagens) nätupplaga av Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,455517,00.html

[#15]  Skrivet: 2004-03-31 22:26:47 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 164255 Från: payehoq
Apropå Family Guy (vilket jag för övrigt bara sett lite av, men tycker är helt OK underhållning. Roligare än 98% av alla sit-coms som rullas i reklamkanalerna, i alla fall), så har det precis som Teaflax säger lagts ner. Men nu läggs det upp igen, så att säga. En ny säsong ska produceras, med premiär 2005. Lär ju dröja innan det syns i Sverige, dock.

Apropå roligaste program som inte gått i svensk TV kastar jag några svettpoäng mot The Daily Show with Jon Stewart och Dave Chappelle Show. Har fortfarande inte sett Penn & Teller's Bullshit eller Mr. Show, dock.

Apropå High Chapparall så borde herrar Phil Hammer & Freddy Viking koncentrerat sig betydligt mer på Tonya Hardings manager än Tonya själv, då han verkade rolig men hon definitivt inte var det.

Apropå att jag nu berört tre olika ämnen i samma meddelande kom jag att tänka på att man kanske borde ta och ge de olika sakerna lite spridning i olika trådar...

Teaflax
[#16]  Skrivet: 2004-04-01 11:07:02 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 67821 Från: Katrineholm, bitch
Jo, The Daily Show with Jon Stewart är officellt världens bästa program, men det gick faktiskt under en period i en hopklippsversion på CNN. Men de slutade med det för ganska precis ett år sedan - ett så regimkritiskt program kan man väl inte acceptera under pågående krig.

Som tur är finns det rätt mycket att streama ned från deras webbsida, och man kan hitta en hel del gamla (men mycket mörka och lågupplösta) QT-filmer om man söker på "Lisa Rein" och "Daily Show".

Jag har alltid haft svårt för Chapelle, men då har jag mest sett honom i intervjuer, där han är lite för road av sina egna skämt för min smak.

johabbed
[#17]  Skrivet: 2004-04-01 11:28:16 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 9386 Från: payehoq
Ett tips är att fixa BitTorrent och bli en regelbunden besökare på SuprNova.org. Där kommer väldigt mycket upp, bland annat Daily Show. Nästan dagligen!!1!

Skämten i Chappelle's Show kan variera rätt mycket i kvalitet, men när det kommer guldkorn är de enormt fina. Som exempel kan nämnas den vita helyllefamiljen - tolkad i svartvit femtiotalsTV-stil - som bara råkar ha efternamnet Niggar ("I bet you'll get the best table a Niggar ever got at this restaurant!"), eller Sesame Street-inspirerade dockorna som sjöng om könssjukdomar och heroin i ett nyligt avsnitt.

För övrigt anser jag att leken "under hökens vingar kom" bör förgöras.
Teaflax
[#18]  Skrivet: 2004-04-02 02:26:16 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 172302 Från: Katrineholm, bitch
Nog finns det väl någonstans man kan söka efter torrents utan att behöva betala för det?

Uppdatering: jo. Isohunt.com, t.ex.

Jag hittade just en torrent-fil för allt Daily Show gjort under mars månad (1,2 GB). Jag känner mig som en knarkare som hittat en bärkasse med heroin. Tack.

Update två: Jaså .ORG! Nån har varit smart nog att sno .com:en och försöker få folk att betala för det.

Såja, nu är allt bra. Tusen tack igen.

haddock
[#19]  Skrivet: 2004-06-02 20:13:50 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 36005 Från: Lilltomta
Vi har nu tjuvstartat en humor-tracker där vi hoppas kunna slänga upp grymma grejer som kanske är lite svåra att få tag på och/eller roliga i allmänhet.

Har slängt upp några avsnitt av Mr. Show (som har tagit 1 månad att hitta) bland annat, fler avsnitt och mer innehåll lär det bli.

http://tracker.boyahed.com

[#20]  Skrivet: 2004-06-26 15:51:41 Citera
Förtidslegionär
Regdatum: 22 aug 2003 Inlägg: 14852 Från: westeroze
Family Guy äger simpsons och är i sina bästa stunder the ultimate underhållning. Det tar ett tag att komma in i serien men när man gjort det är den djävulskt rolig. Ofta [sic!] humor helt enligt min stil =D
Ladda ner alla avsnitt på dc++, det äger bittorent, man vet att man får bra kvalitet (om det är packat i rar). Har även hittat nåra avsnitt från den oproducerade 4:e säsongen.

[#21]  Skrivet: 2004-08-27 18:32:19 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 28158 Från: payehoq
Chappelle's Show kommer börja sändas på MTV, onsdagar 20.00. Grattis, svenska tittare.

För övrigt anser jag att alla produktioner med Fredrik Dolk bör förgöras.
johabbed
[#22]  Skrivet: 2004-09-01 20:40:20 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 51623 Från: payehoq
Jag missade själv Chappellepremiären (har dock sett avsnittet innan, så ingen större fara med mig. Avboka blombuketterna, är ni snälla.), men råkade slå på MTV nu för någon minut sedan. PUNK'D sändes, och detta är inget anmärkningsvärt. Det som däremot var nämnvärt var att det var textat på svenska, något jag inte sett på MTV innan.

Ytterligare nämnvärt: Textaren har haft CAPS LOCK-knappen intryckt. Tämlöigen bisarrt, men förhöjer upplevelsen av programmet om man tänker sig varenda replik som ett avgrundssrik. "KAN DU SÄGA OM RITNINGEN HÄR STÄMMER?" "GARAGEDÖRREN ÄR PÅ DENNA SIDAN."

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
Bengt Slask
[#23]  Skrivet: 2004-09-01 22:53:55 Citera
Svettfläck
Regdatum: 19 aug 2004 Inlägg: 1123 Från: Karlstad
Allvarligt talat, ämteves program "PUNK'D" Sicken avföring!!!
helt otroligt hur man med sådana enorma resurser klarar av
att prestera så fruktansvärt lite!

Dom verkar ha hur mycket pengar som helst, och resultatet blir
enormt långsökta "situationer" som egentligen inte är kul alls utan
suger hästballe i kopiösa mängder!
Sen att "skådespelaren" Arsleton Kutcher leder smörjan gör ju inte saken bättre!

Fjärran är de dagar då man kunde slå över till MTV och faktiskt fick höra/se musik!!

[#24]  Skrivet: 2004-09-01 22:56:51 Citera
Svettfläck
Regdatum: 19 aug 2004 Inlägg: 940 Från: Karlstad
Förlåt måste bara få fråga/kommentera:

Hummer Bugg sket ur sig:
Har även hittat nåra avsnitt från den oproducerade 4:e säsongen.

Hur ser ett oproducerat avsnitt ut??

[#25]  Skrivet: 2005-03-27 19:39:13 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 408291 Från: payehoq
Hipp hipp! [paw rihk-titt] på SVT2 om bara tjugo minuter. Inte missa!

För övrigt anser jag att leken "fruktsallad" bör förgöras.

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Da Official Roligheter på TV-tråden

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet