Forumindex

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Da Official Filmtrailers-tråden

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Författare Meddelande
johabbed
[#1]  Skrivet: 2004-01-22 16:52:05 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 24403 Från: payehoq
Apropå att Expressen idag presenterar "första bilderna" från en film vars trailer (som ju innehåller bilder!) jag såg för någon månad sedan, så kom jag på att den tråd där man länkar till intressanta filmtrailers inte skulle sitta helt fel.

Börjar med filmtrailern i fråga ovan; Filmen Garfield, där alltså katten Gustaf tolkas (av 3d-animerare och Bill Murray, antagligen i den ordningen): http://www.apple.com/trailers/fox/garfield/large.html

Senast ändrad av johabbed den 2007-02-19 23:52:27, ändrad totalt 3 gånger

"I'll kill your fucking dog for fun so don't push me!" - Natalie Portman

För övrigt anser jag att Fångarna på Fortet-dvärgarna bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
Ufosxm
[#2]  Skrivet: 2004-02-17 23:45:42 Citera
Svettkörtel
Regdatum: 25 nov 2002 Inlägg: 73 Från: Frövi, Svärjä
Jo, tack. Den trailern blev jag inte imponerad av.

Vad har hänt med Gustafs pälsfärg och utséende?
Har Odie fått herpes? Eller är han död och ersatt med en annan hund?
Varför dansar Gustaf och åker på en skateboard?
Varför spelar Jennifer Love Hewitt den sexiga veterinären Liz?
Varför känner jag mig tvingad av att se filmen?

johabbed
[#3]  Skrivet: 2004-02-21 17:10:01 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 12738 Från: payehoq
Charlie Kaufman (som tidigare skrivit I huvudet på John Malkovich, Human Nature, och Adaptation, bland annat) har en ny film med den klatschiga titeln "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" på väg. Med ingen annan än Jim Carrey i huvudrollen.

[url=http://www.ifilm.com/media/getplaylist?pinfo=ipt:partner|fid:2478480|mt:asf|bw:200|refsite:6081|rcid:|prn:|it:|pop:|lid:|sid:30|cid:30|cch:|ctxpg:pl|gl1:|gl2:|gl3:|cr:1|c:true|ipf:partner|admt:asf|adid:2531948|adbt:sponsor|adsn:|islider:1]KOLLA TRAJLORN[/url]

Checka även läget på

http://www.lacunainc.com/

För övrigt anser jag att standardmjölk bör förgöras.
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Skicka email Besök användarens hemsida
johabbed
[#4]  Skrivet: 2004-08-02 17:49:40 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 0 Från: payehoq
En högst intressant kommande film, från skaparna av South Park:

Team America; World Police

johabbed
[#5]  Skrivet: 2004-12-13 15:43:28 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 39421 Från: payehoq
Tim Burtons nya version av Charlie and the Chocolate Factory, med Johnny Depp som Willy Wonka: här.

För övrigt anser jag att Ankeborg bör förgöras.
Skurt
[#6]  Skrivet: 2004-12-13 16:22:10 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 38824 Från: Lunnagår
Willy Wonka verkar så överfet. Bara själva sagan är ju ruskigt gjuten!

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
Visa användarprofil Skicka personligt meddelande
TacomaTrailer
[#7]  Skrivet: 2004-12-13 20:21:08 Citera
Internationell Svettproducent
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 26923 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Eternal Sunshine var faktiskt en av årets klart bästa, om inte den bästa. Team America har sina stunder typ när Kim Jong eller vad han heter sjunger I'm so roooonreeey

Men Garfield the movie tar nog priset som sunkigaste Cash Cow någonsin, man har inte ens försökt skriva ett manus, filmen bevisar bara Bill Murrays övergång till den mörka sidan som började efter Tennenbaums.

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless
-----------------------------

Visa användarprofil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
johabbed
[#8]  Skrivet: 2004-12-13 22:11:34 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 11993 Från: payehoq
Att katten Gustav-filmen inte skulle bli någon höjdare var ju tämligen förväntat, likaså att Eternal Sunshine of the Spotless Mind skulle vara det. Nyversionen av Willy Wonka är svårare att avgöra, dock... Trevligt i alla fall att trailern inte avslöjade handlingen för mycket som många andra gör, även om det inte gör någon skillnad i detta fallet när man vet handlingen.

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
TacomaTrailer
[#9]  Skrivet: 2004-12-13 23:08:39 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 39349 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Jag hörde att en av de nya oompa-loompa låtarna har denna text:

Ooompa loompa dompa-di-do
TT has a lesson for you
if you watch Garfield with Bull Murr-ay
You will sure-ly go straight to hell

Tack

This is my signature, there are many like it but this one is mine. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless

varj
[#10]  Skrivet: 2004-12-14 14:02:52 Citera
Svettigt fetto
Regdatum: 18 sep 2003 Inlägg: 1425
NEEEEEEJ :((

fy fan, djävla hollywood har satt sina vidriga klor i ytterligare en bra idé, pissat på den och spottat ur sig en vidrig sörja som signeras Steven Spielberg och Tom Cruise
http://www.apple.com/trailers/paramount/waroftheworlds/

ska torrenta Jeff_Wayne--War_of_the_Worlds, denna eminenta rockopera inom några dagar så ni själva får se vad en bra version av War of the worlds är...

jag önskar verkligen att jag hade blivit uppfostrad av lemurer..
haddock
[#11]  Skrivet: 2004-12-14 19:22:20 Citera
HIV
Regdatum: 16 feb 1991 Inlägg: 16107 Från: Lilltomta
Trailer till Batman Begins! Fedt shit:

56k | 100k | 300k | 500k

[#12]  Skrivet: 2004-12-14 21:54:28 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 28158 Från: payehoq
Fan, först trodde jag du länkat till någon annan träjlor av misstag. Tempel uppe i bergen, islandskap, svärdfäktning, ninja training camp? Whut the fuck. Hade ingen aning om att sådant spelade in i gamle Läderlappens begynnelse. I vilket fall som helst ser man fram emot denna med spänning, även om det verkade mer lovande och "mörkt" när Aronofsky skulle regissera.

Tusen spänn på att den inte kommer heta "Läderlappen börjar" på svenska biografer.

För övrigt anser jag att Trollywood bör förgöras.
Skurt
[#13]  Skrivet: 2004-12-14 22:03:11 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 10550 Från: Lunnagår
TacomaTrailer:

Vadå Bill Murray har gått över till den mörka sidan?
Har du sett Lost in Translation. Fruktansvärt fin, kul och vacker film.

det går att ringa vita huset wasinghton, är man envis så kommer man fram pressa massa telefonister i en timme och 600 kronor kostade det fram...........buch ......ho. is it.......... nån i huset svarade. han som svarade när jag kom fram frågade hela tiden vem jag var,...........så jag la på
johabbed
[#14]  Skrivet: 2004-12-14 22:06:10 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 28744 Från: payehoq
Vid närmare surfande märkte jag att Darren Aronofsky inte direkt var tänkt att regissera denna film, utan en annan film om Batmans begynnelse baserad på en serie som hette "Batman: Year One". Den blev inte av men denna blev, baserad på två andra serier om Batmans begynnelse. Hur många begynnelser kan en enda superhjälte ha? Svaret tycks vara minst tre.

MEN ALLRA VIKTIGAST!

Anledningen till att Aronofskys läderlappsfilm inte blev av är betydligt intressantare än den väntade "filmbolaget tyckte det skulle bli för 'mörkt'"-förklaringen jag antog var den korrekta. Från filmens triviasida på imdb:

Påstående:
Warners decision for not producing the film is unknown, but based on the details that have since leaked out, it would probably have to do with the screenplay, which strayed a considerable amount from the source material, making Alfred an African American mechanic named "Big Al", the Batmobile being a suped-up Lincoln Towncar, and Bruce Wayne being homeless among other things.

För övrigt anser jag att minusgrader bör förgöras.
Teaflax
[#15]  Skrivet: 2004-12-15 04:42:58 Citera
Gärningsman
Regdatum: 30 mar 2004 Inlägg: 65988 Från: Katrineholm, bitch
"Big Al"? Jo, jag tackar, jag.

Varför messa med B:Y1? Det är ju bland det närmaste ett mästerverk som gjorts om Batman, Arkham Asylum och Killing Joke undantagna.

johabbed
[#16]  Skrivet: 2005-06-29 02:07:12 Citera
Strykjärnsjournalist
Regdatum: 20 nov 2002 Inlägg: 32264 Från: payehoq
Dags igen för en intressant trailer: KING KONG, i regi av Peter Jackson.

Valrossen
[#17]  Skrivet: 2005-07-03 15:13:52 Citera
Svettgrotta
Regdatum: 21 jan 2005 Inlägg: 3834 Från: Ronneby
ahh, den verkar ju faktiskt intressant.
var väldigt tveksam till den när jag först hörde om den, men kan nog bli en helt okej popcorn-rulle.

[#18]  Skrivet: 2005-07-03 22:28:26 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 17603 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Skurt sket ur sig:
TacomaTrailer:

Jag är visst 8 månader försendad med svaret, men här kommer det i form av en fråga (i tre delar), den sträcker sig till alla som gillar lost in translation:

Vad röker ni, vad kostar det, vart går det att få tag på i Stockholm?

Samael
[#19]  Skrivet: 2005-07-03 23:14:05 Citera
Köp denna reklamplats för en miljard!
Regdatum: 18 maj 2005 Inlägg: 12703 Från: alla människors kollektiva tänkande.
TacomaTrailer sket ur sig:
Skurt sket ur sig:
TacomaTrailer:

Jag är visst 8 månader försendad med svaret, men här kommer det i form av en fråga (i tre delar), den sträcker sig till alla som gillar lost in translation:

Vad röker ni, vad kostar det, vart går det att få tag på i Stockholm?

Tack. Trodde jag var ensam om att tycka att den filmen var helt djävla värdelös. Långtråkig djävla smörja. "ojojoj, är dom olika gamla, kära jertanes vilken öm punkt i dagens samhälle. Men på vilket fint sätt dom tacklar det hela genom att visa hur djävla dumt i huvet det är att gå på karaoke-klubb."

TacomaTrailer
[#20]  Skrivet: 2005-07-04 02:03:48 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 12684 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Samael sket ur sig:

Tack. Trodde jag var ensam om att tycka att den filmen var helt djävla värdelös. Långtråkig djävla smörja. "ojojoj, är dom olika gamla, kära jertanes vilken öm punkt i dagens samhälle. Men på vilket fint sätt dom tacklar det hela genom att visa hur djävla dumt i huvet det är att gå på karaoke-klubb."

För att inte tala om de geniala komiska momenten som: Japan sjunger Karaoke(!) Bill Murray ramlar av träningsmaskin(!!) Japansk regissör är jätteextrem och crazy(!!!), räcker inte det finns ju alltid den undergrävda rasismen att skratta åt.

För att inte tala om fotot, handlingen eller skådespeleriet så klart.

Personligen är jag otroligt förvånad att den gått hem även i övriga världen, i Sverige lyfts ju som vi redan vet allt som har någon sorts minoritetstillhörande till skyarna. I detta fallet en KVINNA i patriarkatfilmindustrin har gjort en film!! Nu måste vi tycka om den annars är vi satanistpedofiler.

Hade en snubbe gjort filmen hade den direkt klassats som ytlig, rasistisk och en sorglig påminnelse om hur Bill Murray nu har tagit över Eddie Murphy i "jag gör vad som helst för pengar" ligatoppen.

GRiM
[#21]  Skrivet: 2005-07-04 07:49:50 Citera
1,2,3,4,5,6,7,,,,13.
Regdatum: 27 maj 2004 Inlägg: 2284 Från: någonstans där jag var.
-||-

Skurt
[#22]  Skrivet: 2005-07-04 16:54:04 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 60768 Från: Lunnagår
Samael sket ur sig:

För att inte tala om de geniala komiska momenten som: Japan sjunger Karaoke(!) Bill Murray ramlar av träningsmaskin(!!) Japansk regissör är jätteextrem och crazy(!!!), räcker inte det finns ju alltid den undergrävda rasismen att skratta åt.

För att inte tala om fotot, handlingen eller skådespeleriet så klart.

Personligen är jag otroligt förvånad att den gått hem även i övriga världen, i Sverige lyfts ju som vi redan vet allt som har någon sorts minoritetstillhörande till skyarna. I detta fallet en KVINNA i patriarkatfilmindustrin har gjort en film!! Nu måste vi tycka om den annars är vi satanistpedofiler.

Hade en snubbe gjort filmen hade den direkt klassats som ytlig, rasistisk och en sorglig påminnelse om hur Bill Murray nu har tagit över Eddie Murphy i "jag gör vad som helst för pengar" ligatoppen.

Det är en askön film.. inget samhällsomstörtande. men det är inte meningen heller... det är en avslappnad skön rulle. om kärlek och japaner och.. ja vafansomhelst. Bill Murray gör ju inte allt för pengar, då hade han blivit någon djävla Hugh Grant person jag svär. klart man fan får driva med andra nationaliteter och kulturer, och fenomen.. annars så är man rasist själv eftersom man inte ger grejer i andra kulturer den kritik som man ger till sin egen... man nedvärderar sin egen kultur, och rör inte andra "eftersom de är heliga och "förtryckta" PAAH galenskap.
Jag driver gärna med skumma grejer och företelseer hos judar, afrikaner, amerikaner, japaner, öst-europeer, finnar, fransmänn, italienare.. Skitsamma.

Jason
[#23]  Skrivet: 2005-07-04 22:41:22 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 26 jan 2005 Inlägg: 39295 Från: ett annat håll
-Meget gott inlaegge Skurt, som Pelle erövraren skulle sagt på sin skånedanska.

[#24]  Skrivet: 2005-07-04 23:56:20 Citera
Regdatum: 11 okt 2004 Inlägg: 15680 Från: You show me a tropical fruit, and I'll show you a cocksucker from Guatemala
Skurt sket ur sig:

Det är en askön film.. inget samhällsomstörtande. men det är inte meningen heller... det är en avslappnad skön rulle. om kärlek och japaner och.. ja vafansomhelst. Bill Murray gör ju inte allt för pengar, då hade han blivit någon djävla Hugh Grant person jag svär. klart man fan får driva med andra nationaliteter och kulturer, och fenomen.. annars så är man rasist själv eftersom man inte ger grejer i andra kulturer den kritik som man ger till sin egen... man nedvärderar sin egen kultur, och rör inte andra "eftersom de är heliga och "förtryckta" PAAH galenskap.
Jag driver gärna med skumma grejer och företelseer hos judar, afrikaner, amerikaner, japaner, öst-europeer, finnar, fransmänn, italienare.. Skitsamma.

Byt inte ämne nu, det brukar vara mitt jobb!

Jag har aldrig sagt att skämt med rasistiska förtecken skulle vara varken osmakligt* eller förbjudet, det som gör LIT så medioker är att den inte är ett dugg djävla rolig eller romantisk eller något annat heller. Det är bara en film som folk tror är bra på inga andra grunder än kejsarens nya kläder principen, "alla tycker den är bra så om jag tycker annorlunda är jag dum i huvudet...".

Detta bevisas genom att ingen någonsin, varken privat eller i media fört fram något argument till varför den skulle vara bra, förutom....Meeeeen, det är en mmmysig film.....Jag kan också tänka mig att ni inte har några argument för att ingen någonsin offentligt vågat påstå att kejsaren faktiskt är naken.

Inse fakta: The Phantom Menace > Lost in Translation && Jar Jar Binks > Bill Murray (post LIT)

*självklart är det osmakligt, det är det som gör det roligt, ville bara påpeka att jag inte påstod det.

Skurt
[#25]  Skrivet: 2005-07-05 01:29:41 Citera
Svettfabriksägare
Regdatum: 04 dec 2003 Inlägg: 22908 Från: Lunnagår
Skurt sket ur sig:

Byt inte ämne nu, det brukar vara mitt jobb!

Jag har aldrig sagt att skämt med rasistiska förtecken skulle vara varken osmakligt* eller förbjudet, det som gör LIT så medioker är att den inte är ett dugg djävla rolig eller romantisk eller något annat heller. Det är bara en film som folk tror är bra på inga andra grunder än kejsarens nya kläder principen, "alla tycker den är bra så om jag tycker annorlunda är jag dum i huvudet...".

Detta bevisas genom att ingen någonsin, varken privat eller i media fört fram något argument till varför den skulle vara bra, förutom....Meeeeen, det är en mmmysig film.....Jag kan också tänka mig att ni inte har några argument för att ingen någonsin offentligt vågat påstå att kejsaren faktiskt är naken.

Inse fakta: The Phantom Menace > Lost in Translation && Jar Jar Binks > Bill Murray (post LIT)

*självklart är det osmakligt, det är det som gör det roligt, ville bara påpeka att jag inte påstod det.

höhö.. jag har den på DVD faktiskt. Skitvacker film! Man kan ju säga den där skiten om kejsarens nya kläder på allting som är lite hypeat ju.

Jag tycker den är fet för att jag gillar Bill Murray som fan.. tyckte han spelar skitgrannt som den levnadströtte skådespelaren, tycker att Scarlett Johansen var söt, och hon går utmärkt in i rollen som den unga tjejen utan mål eller mening i livet. Den här filmen är så opretentiös så det stinker. Den är bara lite vackra betraktelser om livet.. om kärlek. om japan. lite vacker stämning. Inget jobbigt "allvarligt" "djupt" trams.

Du får komma tillbaka till mig om några år när Lost In Translation är jätte-ute och fråga mig om jag fortfarande tycker den är bra fortfarande... så får vi se vem som har rätt? EH?!!! cabrón..

Visa inlägg nyare än:  

Svara på inlägget | Lägg till i favoriter

Forumindex  >>  Radio, TV & Film  >>  Da Official Filmtrailers-tråden

Sida 1 av 9
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet